Restaurant Fogo (Landgoed Altembrouck)

Altembrouck 4 6255 Noorbeek Nederland Kaart
31-432010614

Meer informatie over restaurant Restaurant Fogo (Landgoed Altembrouck)

- Lunch vanaf 12:00

Rishma D.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Het eten is weinig bijzonder, zeker de wagyu. Ambiance is wel gezellig. Ik heb moeten klagen over een wijnglas wat stonk. 1 van de mensen uit de bediening vond van niet, gelukkig was haar collega het daar niet mee eens en kreeg ik een nieuw glas.
Er worden honden toegelaten in het restaurant! Te smerig voor woorden.

We hebben een suite gehad wat pal boven het restaurant en rookkamer was gesitueerd. Alles kon je goed horen en hebben ook geen oog dichtgedaan.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Tijdens het verblijf in het hotel hier met z'n tweeën gegeten. Het restaurant komt chique over maar het leuke is dat de gasten er gewoon in casual kleding komen. Dit geeft een gezellige en ongedwongen sfeer.

Het menu van de avond werd aan ons verteld. Er was dus geen menu kaart waar je uit kon kiezen. Doordat het menu van de avond ons erg lekker leek, stoorde dit niet.

We begonnen met een broodplankje waarbij roomboter/olijf olie en zee zout werd geserveerd. Erg lekker vers brood dus dit was een goed begin.

De Amuse was een klein plateau met verschillende dun gesneden plakjes vlees van o.a. de wagyu rund en het mangalica varken. Erg lekker en verrassend.

Vooraf een carpaccio van de wagyu rund. Dit zag er erg goed uit en hier waren we natuurlijk erg nieuwsgierig naar. Het is lekker/mals vlees en heeft een bijzondere smaak.

Tussendoor een klein stukje zeebaarsfilet met een overheerlijk sausje en klein gesneden verse groenten. De vis was heel erg lekker en de huid was gemakkelijk van de vis te verwijderen.

Als hoofdgerecht een overheerlijk stuk hert op een mooi opgemaakt bord. Geserveerd op andijvie stamppot met spruitjes en kleine champignons. Dit vlees was fantastisch. Super mals en heerlijk van smaak.

Achteraf de pannacotta van speculoos, olijfolie en sinaasappel. Dit viel erg tegen en was naar mijn smaak niet lekker. De combinatie van de ingrediënten was apart. Zonde.

De service was super. Erg netjes en volgens de etiquette. Met een glimlach en duidelijke omschrijving werden de gerecht voor ons neer gezet.

Wij komen hier zeker nog eens terug!
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Wij hadden wellicht pech.Bij binnenkomst in het restaurant lag er een vel papier op het bord met het 3 gangen dagmenu.
Ik zei tegen mijn disgenoot dat ze ook nog wel een a la carte kaart hadden, iets waar wij speciaal voor kwamen.
Ze moesten ons echter teleurstellen: Dit 3 gangen menu was het!!! Er was namelijk een feest en de keuken kon niet meer aan!
Dat is uiteraard een onbehoorlijke gang van zaken, dan had men meteen bij de reservering moeten melden dat er een feest was en derhalve een zeer beperkte kaart.
Dan hadden wij de mogelijkheid gehad om elders in de regio wat te zoeken.
Afijn op het menu stond als voorgerecht Tonijn Carpaccio . Na enig aandringen was het mogelijk om dat toch te ruilen voor Rundercarpaccio.
Dun gesneden plakjes vlees, met wat parmezaanse kaas. Om zoiets op smaak te brengen hoort daarover wel iets van balsamicoazijn en/of truffelolie.
Door de drukte had de chef dat vergeten zodat er kraak noch smaak aan zat.
Mijn disgenoot had wel de tonijn en die was weer veel te zout.
Het hoofdgerecht was een steak. Onze vraag of die van de legendarische Wagyu was die daar in grote getale rondloopt werd bevestigend geantwoord.
Dus de verwachtingen waren hoog gespannen, wellicht te hoog, want de kok had er in ieder geval, misschien wederom door de drukte niets van gemaakt.Ook niet nadat we de steak terug hadden gestuurd met het verzoek of hij nog even wat langer in de pan kon.
Rest ons nog even iets te zeggen over de wijnkaart: mooie wijnen maar buitenproportionele prijzen. Even ter illustratie: Een Meursault voor 95 euro en een ac Bourgogne, wel van het Chateau de Pulligny Montrachet, dus dat klinkt leuk, 85 euro.Dat verschil tussen een Village en een A.C. Bourgogne is te klein.Maar wellicht is er belangstelling voor.
Of wij terugkomen? Ik denk het niet.Als de kwaliteit van de keuken zo afhankelijk is van de drukte, die je van tevoren niet weet, zou ik het niet meer aan durven.
Dree S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Op de binnenplaats van de boerderijhoeve is het prettig vertoeven. Mooie ambiance .
We hebben er het charcuterie-plankje genomen met een mooi glas witte wijn chardonnay/viognier .
Op het landgoed grazen de wagyu koeien die de kaviaar onder het rundervlees voortbrengen.
Daarnaast wordt er nog met veel zorg een varkentje merknaam mangelica gefokt.
Op je plankje wordt het vlees een 5-tal soorten van deze beiden geserveerd.
De smaak is echt een sensatie en ik raad het ook iedereen aan om dit ook eens te proberen.
Voor de prijs hoef je het in ieder geval niet te laten zeker als je weet dat de wagyu-ribeye M5 rond de 300 euro per kilo bedraagt. Deze is te koop in de winkel op de binnenplaats.

Scv222 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Weekendje overnacht op het landgoed en in de achtertuin gegeten. Het weer leende zich er voor. Uitstekende gastheer; ook rondleiding gekregen. Hij bleek ook een goede sommelier te zijn. Eten op niveau, hoewel we het Waygu vlees niet echt bijzonder vinden. Top wijnkaart met dito prijzen.
Volgende dag verrassend gelunched in de schuur met BBQ.
HansWo .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Zeer lekker gegeten , 3 gangen zondag menu€34,50
- Amuse: hamburgertje van wagyu beef;
- voorgerecht: gazpacchio met coquilles;
Hoofdgerecht: varkensvlees van eigen varken (mangalica)
- dessert: zoet

Gezellige ambiance en zeer vriendelijke bediening. Voorafgaand aan menu eerst een aperatief gedronken op het binnenterras. Aangename invulling van de zondagmiddag!