Restaurant Floreyn

Albert Cuypstraat 31 1072 CL Amsterdam Nederland Kaart
31-206707357

Over het restaurant Restaurant Floreyn

Old-time Dutch cuisine restyled for today’s gourmet! Recreating the flavours and savours of a rich culinary past with the help of modern know-how and cooking skills. All the good things from Holland’s land- and seafood producers, plus a rich choice of beverages, locally brewed and distilled.
Enjoy Dutch quality food in the pleasant ambiance of Restaurant Floreyn, comfortably situated at close to five feet below North Sea level!

Meer informatie over restaurant Restaurant Floreyn

• Engels gesproken , Nederlands Gesproken

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Floreyn

julien V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Schelvis met mosselen gegeten, en als dessert kaas. Schelvis werd geserveerd met een hutspot en zeekraal gefrituurd in tempura, erg smaakvol.
Selectie van vier kazen met notenbrood, honing en compote. Daarnaast nog amuses, kortom een geslaagde avond!
Rivka R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
lekker eten, vriendelijke bediening en een prettige sfeer.
Michael30 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Afgelopen vrijdag bij Floreyn gegeten! Wat een smaak sensaties! Prettige sfeer, zeer vriendelijke bediening en fenomenaal eten. Wij komen snel weer terug. Tevens zeer goed restaurant voor de zwangere vrouw. Bedankt en tot snel.
Sarah M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Ik heb hier met een aantal collega's heerlijk gegeten. De sfeer was erg ontspannen en we zijn goed ontvangen. De gerechten zijn erg verrassend en goed bereid. De kaart is niet erg uitgebreid, maar de gerechten waren echt erg goed! Als hoofdgerecht had ik de sucade en die was erg smakelijk, mals en lekker! Echt een aanrader!!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Bij Floreyn mag men hopen dat er nog geen culinair recensent
een oordeel geveld heeft over deze nieuwe Nederlandse keuken.
Er is dus nog tijd om het beter te doen. Cijfer 10 voor het eten is belachelijk en wordt te vaak gegeven door mensen met nog
niet ontwikkelde smaakpapillen maar cijfer 2 evenzo. Iens moet
wel een beetje betrouwbaar blijven. Ik eet veel en veel liever klassiek Nederlands dan het Nederlands bij Floreyn. Een goed voorbeeld
is het rauwe makreeltartaartje overgoten met een bouillon getrokken
van palingvellen. Dat tartaartje blijft op deze manier niet overeind, heren koks. De verdwaalde garnaaltjes en doperwten zijn slechts leuk voor de versiering. En zo gaan ze door.De inrichting is aangepast aan deze tijd en ziet er perfect uit maar met weemoed denk ik terug aan het ingeleefde interieur van het voormalige Braque maar vooral aan wat daar bij Braque uit de keuken kwam. Geen enkel negatief woord over de bediening.
edkmn .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Hier zat vroeger Bracque, een goed restaurant, we zagen dat er een ander restaurant in was gekomen, en besloten hier te gaan eten.
menu kaart heel klein, je kan echter een verrassingsmenu bestellen 4 en 5 gangen, wij namen de 4 gangen.
dat bestond uit:
Een amuse soort zout tompoesje van 4 bij 2 centimeter
Een bakje met 5 soorten bloemkool, met een gevulde bitterbal
Een tartaartje van Makreel, met bullion getrokken uit palinghuid (dit was niet te eten door niemand van ons)
Daarna een heel klein vleesgerechtje met 2 aardappeltjes en een verkoold worstje.
Omdat wij trek hadden vroegen we een bakje patat, dit hoorde niet bij het menu dus kwam extra op de rekening.
Verder waren er 2 tafels bezet maar we hebben hier haast 4,5 uur moeten zitten !!!
Het restaurant slaat de plank volledig mis, de gerechten zijn niet lekker en veel te klein, ze proberen een soort exclusief restaurant te zijn, echter dit gaat niet lukken met deze ingrediënten, een ding was wel exclusief ....de rekening 4 personen 275.-, klein bakje patat a 5.- pp inbegrepen.
Geen van ons heeft hier lekker gegeten, en waren zeker niet voldaan.
Heel jammer
Eelco K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
We bezochten restaurant Floreyn toen het net geopend was. Mijn vrouw en ik vierden onze trouwdag daar. Ze serveren de "Nieuwe Nederlandse Keuken". Wat dit betekent wordt duidelijk wanneer je in het menu kijkt. De Nieuwe Nederlandse keuken is een combinatie van opnieuw uitgevonden traditionele gerechten en compleet nieuwe gerechten met Nederlandse ingrediënten. We hadden een voor-, hoofd- en nagerecht. Alle gerechten werden door het personeel met zorg geserveerd en toegelicht. Ik persoonlijk adviseer de makreeltartaar met palingbouillon. Een absolute aanrader! Restaurant Floreyn is geweldig voor mensen die eens willen genieten van iets anders maar ook voor mensen die een Nederlandse keuken zonder clichés willen proeven. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Waar voorheen restaurant Braque zat heeft nu Floryn haar deuren geopend. Schijnbaar dezelfde chef, maar nu met meer focus op de Nederlandse keuken, ipv de Franse.
De hoge verwachtingen die je bij Braque gerust altijd kon hebben lijken gelukkig wederom voor dit concept te gelden. Prachtige zaak en hartelijke bediening, met verstand van zaken.
En dan de kaart, fantastisch dat er hoofdzakelijk wordt gewerkt met Nederlandse producten en gerechten.
Het vijf-gangenmenu genomen met wijnarrangement. Zeer verrassende gerechten en stuk voor stuk heerlijk en prachtig bereid, met fijne (ook Nederlandse) wijnen.
Kortom een zeer waardige opvolger en een plek waar we wederom veel zullen komen.