Restaurant Fitzgerald

Gelderseplein 49 3011 WZ Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:
Dinsdag tot en met zaterdag 17:30 - 22:00

Lunch:
Dinsdag tot en met vrijdag
12:00 - 14:00

Zondag en maandag gesloten

Uitmuntend
9,4
9,1
Elvera M.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Gisteren wezen lunchen bij Fitzgerald. We konden zowel binnen of buiten zitten. Genoten van heerlijk eten, mooie wijnen en een goede service. Zeker een aanrader!
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Heerlijk gegeten, 6 gangen diner met bijpassende wijnen. Mooie zaak, smaakvol ingericht. Vriendelijke bediening
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Een echte aanrader; zeer mooie en heerlijke gerechten, perfecte bijpassend wijn arrangement, zeer goede sfeer en bediening en dat tegen een ongekend goede prijs/kwaliteit verhouding.
Elza H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Een heerlijke lunch genoten . Leuk personeel die voor degene wie ik meegenomen heb als verrassing voor verjaardag en slagen / diploma, een extra felicitatie met het dessert . Sowieso een topervaring voor mijn genodigde waardoor het voor mij ook extra leuk was ! Zelf kom ik hier zeker terug .
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Gewoon simpelweg fantastisch! Met veel genot gegeten en gedronken. Een van de beste restaurant in Rotterdam.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Afgelopen vrijdag voor mijn verjaardag hier gegeten. Heel attent werd ik door het personeel gefeliciteerd. Vervolgens werden we getrakteerd op een heerlijk 6 gangen diner, voorafgegaan door 2 verrukkelijke amuses. Alles met zorg en smaak bereid en geweldig gepresenteerd. Bijpassend wijntje er bij en ruim 3 uur lang genieten! De gerechten zijn kleine porties, maar na 6 gangen precies genoeg om voldaan de deur uit te lopen. Personeel attent en vriendelijk. Aanrader!!
kees K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Gegeten met 6 personen, 4 gangen menu. Alle gerechten waren stuk voor stuk bijzonder en lekker. Bediening prima , vriendelijk en informeel .
Kritiek, er werd ongevraagd zeer veel water geschonken , wat een enigszins pusherig overkomt. Ook werd voor een extra boordje met blokjes kaas zonder iets erbij 60 euro op de rekening gezet!
Foris G.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Wij zijn voor het 4 gangen menu gegaan, mooie gerechten met een lekkere rosé. Bediening is leuk, netjes maar gelukkig niet te netjes. Locatie is top, midden in de stad met de rust van de binnenplaats en veel licht! Kortom leuk om te eten, just do it.
Milla K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heel lekker gegeten, drankjes waren erg duur geprijsd, hoger dan gemiddeld
De tafel van Corella S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Leuk om Fizgerald eindelijk te hebben ervaren en wow, we waren onder de indruk! De gerechten zijn verfijnd, creatief bedacht en mooi om te zien, zonder dat het vermoeiend wordt voor je smaakpapillen. En fijn om niet verplicht gelijk minimaal 4 gangen te bestellen. Ook de bediening is leuk, attent en internationaal en wil aansluiten op de stijlvoorkeur van de gast. Ook het wijnadvies was professioneel. We gaan hier graag naar terug om meer en langer te proeven!
Dorien W.
Heerlijk (vegetarisch) 3 gangen menu met bijpassende wijnen. Bijzondere smaken bij de diverse bereidingen van meiknol, gevolgd door asperge, bijzonder mooi en lekker opgemaakt met o.a mango en sojabonen en als afsluiter een heerlijk kaasplankje. De bediening is erg vriendelijk en attent en dat allemaal ook nog in een bijzonder mooie entourage. Aanrader!
Willemina J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heel prettige bediening en heerlijke maaltijd in rustige sfeer
Wessel V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
heerlijk gegeten met mijn vader, erg rustig en nette bediening. Service was top en parking helemaal goed. Het mag wel iets minder stijf in de bediening en meisje uit de Oekraïne in de bediening deed haar best, maar maakt geen contact met de gasten. Alles bij elkaar een hele goede avond en heerlijk gegeten.
Véronique J.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Zeer mooie, gezellige sfeer met heerlijke gerechten om duimen en
vingers bij af te likken. Ook de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Top!
van Leeuwen P.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Prachtig rustig terras midden in de stad. Heerlijk gegeten van het 3 gangenmenu. Goed wijnadvies. Deskundige bediening. Echte aanrader.
Verbeterpuntjes: De 'baas' greep een beetje overdreven in toen we het designlampje optilden. Onnodig. En dat de terrasverwarming van de ene tafel rechtstreeks in de ogen schijnt van de volgende tafel (en ook niet deels gedimd kan worden) is niet ideaal. De bediening pakte dit overigens goed op. Maar hardware verander je niet zo maar.
Gertruud H.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Op een warme zaterdagavond bij Fitzgerald buiten op het afgesloten binnenterras gegeten. Het was onze 2e ervaring en deze keer vonden we het eten nog beter dan de vorige keer. Gevarieerd, bijzondere smaken en een mooie presentatie. De service was uitstekend en alert. Halverwege het diner werd het wat frisser en konden we onder de verwarmde parasol verder dineren. De sommelier lichtte de wijnen enthousiast toe en aan het eind kregen we een overzicht van de wijnen mee. Prijs - kwaliteit: veel prettiger geprijsd dan menig ander restaurant in Rotterdam. Kan zich zeker meten met enkele sterrenrestaurants, die we bezocht hebben.
W.J. E.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Prima restaurant in de hogere prijsklasse
Ruud1980 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Gegeten op een dinsdagavond en we kozen voor het 6-gangenmenu met een passend wijnarrangement (halve glazen).
De gerechten waren stuk voor stuk goed in balans qua smaak, strakke opmaak en de wijn-spijscombinaties waren stuk voor stuk erg goed vond ik. Enige minpuntje was de portionering van het hoofdgerecht: voor een hoofdgerecht was het wat aan de kleine kant. De smaak was wel goed.
Bijzondere vermelding vind ik het dessert van ananas: daarin kwamen de smaken (zoet, zuur en zout) erg mooi samen met daarbij ook nog de kruidigheid van de salie en het anijsachtige van de venkelzaadjes. Een mooi gerecht met een passende Oostenrijkse wijn waarvan ik de naam ben vergeten.
De bediening is zeer attent (en bekwaam) en zorgt voor een ontspannen sfeer.

Fitzgerald is wat mij betreft zeker een aanrader!
anne A.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De service en het eten waren van zeer goede kwaliteit maar de porties waren zelfs voor een kleine eter veel te weinig : we hebben 3 gerechten à la carte besteld en de porties waren even klein als die in een 7-gangen menu maar de prijzen waren wel die van een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert à la carte.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Allebei 4 gangen menu gekozen, was allemaal erg lekker, aanrader!
Jessica T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
wat een mooi restaurant. Op verzoek bij reservering met 4 ronde tafel bij raam gevraagd en gekregen. Uitzicht op plein en mooie gebouwen. Menu te kiezen va 3 gangen, en prijs is dan te doen. Wij hebben menu 2x4 gangen en 2x5 gangen genomen. Borden schilderijtjes en super lekker. Bob arrangementen wijn genomen, uitgebreide gezellige uitleg over de geschonken wijn en je krijgt best wel mooi half glas. Service zeer voorkomend, maar niet stijf. Onderling commentaar: gaat naar sterniveau. Volgende keer in Rotterdam gaan we hier zeker weer naar toe.