Restaurant Fitzgerald

Gelderseplein 49 3011 WZ Rotterdam Nederland Kaart
"Fitzgerald heeft in 2017 de eerste Michelinster gekregen en wij zouden er niet raar van opkijken als chef Remco Kuijpers er nog meer gaat scoren. Stap dit restaurant binnen en je voelt meteen de internationale allure die het uitstraalt. In een enorme open omgeving voel je je direct op je gemak, dit is een restaurant waar niet wordt gefluisterd. Binnen 3 jaar zijn ze wijnrestaurant van het jaar geworden en dat betekent dat je hier nu al uit 1000 flessen wijn een keuze kunt maken.

Het is een zaak waar je vaker terug wilt komen, niet alleen omdat het eten er zo goed is, maar vooral omdat ze om de 7 á 8 weken een groot deel van het menu wijzigen. Wat niet verandert is de signature dish van kalfszwezerik met amandel, abrikoos en flespompoen. De chef werkt met opmerkelijk veel fruit in zijn gerechten, wat verrassende combinaties oplevert. Bij ons bezoek betekende het dat we na een hap van de gerechten er even stil van werden. Niet alleen je smaak wordt hier geprikkeld, de gerechten zijn ook nog eens een lust voor het oog."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De kalfszwezerik is niet voor niks de signature dish; zorg dat je die in je menu hebt".

Over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • Kom je met de auto?
    Als u gebruik maakt van de privé parking Blaakhaven, middels het doorgeven van uw kenteken via info@restaurantfitzgerald.com en het downloaden van de parkeerhandleiding bij 'contact en route' op onze website, dan kunt u aanrijden via de Maasboulevard en v
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:
Maandag tot en met zaterdag 18:00 - 22:00

Lunch:
Dinsdag tot en met vrijdag
12:00 - 14:00

Zondag gesloten

Uitmuntend
9,5
9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Frans K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Top restaurant. Zelden een restaurant gezien met zo'n mooi en breed wijnaanbod. Eten is superieur en verfijnd. Hele attente en vriendelijke service.
A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Een echte aanrader, wij gaan er zeker terug! De sfeer is heel ontspannen en prettig en het eten is heerlijk! De bediening is ook heel prettig!
Donovan M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Wederom perfect. De nieuwe menukaart ook zeker een aanrader.
Timothy D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten.....
Michiel K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Prima service, lekker gegeten, heerlijke wijnen, alleen verrassend dat zonder toelichting vooraf er opens 10 euro pp extra gerekend werd voor een beetje truffle op de kalfshaas.
Birgitte L.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
De bediening was heel vriendelijk, maar wilde iets te graag/ snel de lege boorden weghalen.
Bij een restaurant van deze prijs/ kwaliteit vond ikde tafels zonder mooi kleed iets kaal/ iets te kil. Alhoewel de meubels schitterend waren!!
Eli B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
de eerste keer daar gegeten. perfecte service, heerlijke gerechten. Zeer zeker voor herhaling vatbaar !!
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Voor het eerst naar dit restaurant geweest en het was super! De amuses waren heerlijk, vooral de oester in het begin en het pre-dessert later in het menu. Van het 6-gangen menu was de kalfszwezerik de absolute topper, op de voet gevolg door de langoustine. De bijpassende wijnen waren erg goed uitgekozen.
G.A. S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Er heerst een goede sfeer zeker ook door de wijze waarop de bediening hun werk verrichten: Betrokken, verstand van zaken en alert. We vonden het diner een feestje. Uitstekende gerechten qua smaak en bereiding. We kijken uit naar een volgende keer.
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Wat een fantastisch restaurant is dit, alles perfect op orde, van de zeer vriendelijke en enthousiaste bediening tot aan de prachtige creaties van de chef. Het enthousiasme van de bediening als je aangeeft erg te hebben genoten van een gerecht is hartverwarmend, zoveel passie kom je zelden tegen. Een bijzondere chefs die complexe gerechten toch heel harmonieus weet te maken, culinair genieten van hoog niveau. Een aparte vermelding verdient de wijnkaart, of eigenlijk zijn het twee boeken, één voor wit en één voor rood, gezamenlijk nog net niet zo dik als de Statenbijbel van mijn grootvader, maar bijna even indrukwekkend!
Klaas V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Had er veel over gehoord en recenties gelezen, voor mij was het helaas te saai, eten was niet bijzonder creatief (voor een ster)). Bediening was oke en wijkeuze goed. Prijs kwaliteit kan beter
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Bij station Blaak is dit fijne restaurant. Ik nam het 3-gangenmenu met wij arrangement. Vooraf heerlijke amuses en brood. Uitstekende bediening ( minpuntje was dat de Franse ober uitsluitend Engels sprak ).
Vlotte bediening en een goed wijnadvies.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Voor een zakelijk diner een hele goede locatie met vriendelijk personeel, heerlijk eten en fantastische wijnen. Zeker de moeite waard!
Tom G.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk gegeten, verrassende smaken, goede wijn spijs combinatie. Een zeer attente bediening, die op een ontspand wijze je een topavond bezorgd.
Ebru A.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Grote aanrader, wij hebben echt genoten van de gerechten! Van ontvangst tot vertrek zijn we hartelijk en netjes behandeld. De alcoholvrije drankjes waren zelfs heerlijk, in veel andere eetgelegenheden weten restaurants zich geen raad met alcoholvrije drankjes, hier was het elke keer weer een leuke en smaakvolle verrassing.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Naast vriendelijke en attente bediening genoten van top gerechten in een 6-gangen diner, precies onze smaak. Mooie en spannende combinaties. Beslist een ster waardig.
Trudy H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heerlijk eten, verrassende combinaties. Professioneel personeel, maar toch informeel. Terecht dat ze een Michelin-ster hebben.
Henk en Trudy
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Heerlijk gegeten en vriendelijke en goeie service.
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Zeker de Michelin ster waard! Keurige bediening, we wilden graag binnen twee uur weer weg en ze hebben zich exact aan dat tijdschema gehouden, wat wij erg waardeerden. Goede uitleg van gerechten en de bijpassende wijnen, die overigens zeer aan te bevelen zijn vanwege de creatieve combinaties.