"Fitzgerald heeft in 2017 de eerste Michelinster gekregen en wij zouden er niet raar van opkijken als chef Remco Kuijpers er nog meer gaat scoren. Stap dit restaurant binnen en je voelt meteen de internationale allure die het uitstraalt. In een enorme open omgeving voel je je direct op je gemak, dit is een restaurant waar niet wordt gefluisterd. Binnen 3 jaar zijn ze wijnrestaurant van het jaar geworden en dat betekent dat je hier nu al uit 1000 flessen wijn een keuze kunt maken.

Het is een zaak waar je vaker terug wilt komen, niet alleen omdat het eten er zo goed is, maar vooral omdat ze om de 7 á 8 weken een groot deel van het menu wijzigen. Wat niet verandert is de signature dish van kalfszwezerik met amandel, abrikoos en flespompoen. De chef werkt met opmerkelijk veel fruit in zijn gerechten, wat verrassende combinaties oplevert. Bij ons bezoek betekende het dat we na een hap van de gerechten er even stil van werden. Niet alleen je smaak wordt hier geprikkeld, de gerechten zijn ook nog eens een lust voor het oog."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De kalfszwezerik is niet voor niks de signature dish; zorg dat je die in je menu hebt".

Over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • Kom je met de auto?
    Als u gebruik maakt van de privé parking Blaakhaven, middels het doorgeven van uw kenteken via info@restaurantfitzgerald.com en het downloaden van de parkeerhandleiding bij 'contact en route' op onze website, dan kunt u aanrijden via de Maasboulevard en v
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:
Maandag tot en met zaterdag 18:00 - 22:00

Lunch:
Dinsdag tot en met vrijdag
12:00 - 14:00

Zondag gesloten

Uitmuntend
9,5
9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Peter-Dionne V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2019
Zeer goede bediening in een restaurant met een mooie ambiance en bijzonder eten. We hebben smaak gegeten vorm gegeven door verschillende ingrediënten
Marko S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Geweldige service, uitdagende gerechten, heerlijke wijnen en ontspannen sfeer.

Een van betere restaurants in Rotterdam.
Dieter G.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Bediening en eten waren top! Voor ieder wat wils: 3-7 gangen, betaalbare en dure wijnen, vegetarische menu, ... je kan hier dineren op maat!
Carlovantour .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Vandaag kerstmenu gegeten.
Zonde in ieder gerechtje een mooi product maar door de andere ingrediënten niet tot zijn recht is gekomen. Verkeerde combinaties.
Geprobeerd om er iets bijzonders van te maken.
Prachtige wijnglazen met mooie wijn
Wel een mooie zaak.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018
Goede service, vlotte bediening, goede adviezen, attent personeel, kwaliteit gerechten goed
Melle Z.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2018
Simpelweg een top tent.
Relaxte sfeer, vriendelijke bediening, niet possy sjiek, geweldig eten en super wijnen.
Lastig te overtreffen in Rotterdam wat mij betreft.
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Zeer uitgebreide uitleg bij elk gerecht, wat enorm prettig is. Kende veel gerechten niet dus het was ook wel nodig. Prettige ambiance, gezellig met de familie gedineerd en allemaal lekker gegeten
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
We hebben genoten van de gerechten. De uitleg van de gerechten ging wel in een hoge tempo. Voor ons ,als ouderen ,was het soms moeilijk te horen en te volgen.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
We hebben heerlijk gegeten. De porties zijn precies goed, zeker niet te weinig. Geweldige smaken. We zijn voor het wijnarrangement gegaan, zeker een aanrader. Heerlijke wijnen afgestemd op de gerechten.
Floris G.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
We zijn voor het 5 gangen diner gegaan met bijpassende wijnen. Heerlijke gerechten, leuke sfeer niet te stijf.
Madeleine P.
Gg
Tswi R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Tafel gereserveerd voor mijn collega's, die waren erg enthousiast, heerlijk gegeten, en rustige tafel waar goed gepraat kon worden.
Dank en fijn om te lezen dat het bezoek is bevallen!
Stephan A.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Wat een bijzonder leuke gastheer die zijn team weet te motiveren om te tonen wat gastvrijheid en service is tot aan de keuken toe! We hebben een bijzonder leuke, gezellige en lekkere avond gehad!
Dank u en graag tot ziens!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
ik had hoge verwachtingen die niet werden waargemaakt.. het eten was ok maar niet geweldig en de bediening was nogal onrustig.. iedere 5 minuten kwam er wel iemand aan tafel aandacht opeisen voor uitleg over het eten.. het voelde een beetje ongemakkelijk allemaal..
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2018
Verrassende gerechten met zeer goed afgestemde wijnen.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Hele leuke frisse zaak met verrassende gerechten met mooie pure smaken
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Echt: heerlijk gegeten! Prima wijn en champagne. Heel hartelijk ontvangen. Een aanrader. En een aanwinst voor Rotterdam.
Ernst-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Heerlijk gegeten met mijn vrouw. Erg weinig op aan te merken. We zaten zelf in rustige wat legere gedeelte van de zaak, maar om de hoek bleek er ook nog een druk gedeelte te zijn. Beetje gevolg van indeling van de zaak.

Al met al wel een topavond gehad.
Albertus A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijk gegeten. Alles was goed. Snelle en vriendelijke bediening. Alleen reserveringssysteem parkeergarage werkt niet.
Rhonda C.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
heerlijke bijzondere gerechten, voor de grote eter wellicht wat aan de kleine kant.