Restaurant Fitzgerald

Gelderseplein 49 3011 WZ Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:

M. H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Victor H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Goede smakelijke gerechten, leuke bediening!
Andrea R.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een mooie setting. Na de keuze voor een driegangenmenu werden we geholpen door een andere tafelheer. Deze was minder ervaren en daardoor was de service minder goed dan bij een restaurant als deze passend zou zijn.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Topavond! Zeven gangen en allemaal even heerlijk. Vriendelijke bediening die goede tips gaf over bijpassende wijnen. Voor herhaling vatbaar.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere en verrassende wijnen, geweldige sfeer met zeer prettige mensen! Dank FG, wij komen snel weer eten.
Vrouwke K.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Een avond waarop alles klopt, zo hebben mijn vader en ik Fitzgerald ervaren. Volle bak op dinsdag en niet voor niets. 5 gangen menu met wijnarrangement genoten, gerechten erg verfijnd en bijpassende wijnen door Danny gonzalez van ongekend niveau. Ook een oude bekende uit de Rotterdamse horeca, dhr vd Kerkhof, is een toevoeging voor een avondje pure verwennerij. Ik raad iedereen aan te gaan! En kom zelf zeker terug.
limochef .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Wat een prachtige zaak.
Gastheerschap van Danny had ik al eerder mogen ervaren maar in combinatie met de keuken van chef Remco......... TOP. Met 3 hoofdletters! Uitschieter de langoustine met kimchee!
Madrid94 H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prettige ontvangst. Uitstekende en persoonlijke bediening. Kwaliteit van het eten is zeer goed.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Uitstekend restaurant. Zeer vriendelijk personeel en gerechten op niveau. Mooie bijpassende wijnen die goed op de gerechten zijn afgestemd, uiteraard als je een wijnarrangement hebt afgenomen.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Zeer positieve ervaring. Zeer hartelijk ontvangen door de heer Gonzalez en zijn collega's. Heerlijke gerechten, bijpassende wijnen, goede sfeer, ruime opzet. Kortom: hier komen wij zeker terug! Tot slot vooral complimenten hoe werd omgegaan met een eerder punt van kritiek. Hier werd serieus op in gegaan, waarna de ervaring werd omgebogen naar iets zeer positiefs! Daar kunnen andere gastheren/ondernemers nog wat van leren.
All good things to those who wait!
Dank voor jullie komst, erg leuk jullie alsnog te mogen begroeten én met de invulling zoals we het allemaal voor ogen hadden. Tot ziens!
Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
In het kader van dining with the stars zijn we bij Fitzgerald uitgekomen. We gaan snel van start. Nog voordat we ons apperitief gedronken hebben, wordt het glas wijn van de eerste gang al ingeschonken en het eten geserveerd. Gelukkig normaliseert het tempo na de tweede gang. Het eten smaakt goed. De uitschieter voor ons is wel de zachtgegaarde kabeljauw. Heerlijke combinatie van smaken. De bediening is zeer correct en oplettend. Als we bij het hoofdgerecht nog wat extra wijn vragen, wordt dit meteen geschonken zonder dat we dit later op de rekening terugzien. De rekening is wel aan de stevige kant. Parkeren is goed geregeld in een nabijgelegen parkeergarage.
Daan K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben het 4-gangen menu genomen met halve glazen wijnarrangement. Het eten is van uitstekende kwaliteit en best verrassend. De wijn-spijs combinaties zijn nagenoeg perfect.

Het enige echte minpunt(je) van de avond was dat mijn vrouw aangaf dat ze liever geen bloemkool eet en vervolgens de eerstvolgende amuse een mossel met.... bloemkool bleek te zijn.
M V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was prima. Prijs/kwaliteit verhouding; hierover valt zeker over te twisten maar het eten an sich was prima. De service was uitermate slecht. Geen vriendelijke ontvangst, niet gastvrij, zeer afstandelijk en één van de gasten kon helaas niet aanwezig zijn hetgeen volgens ons niet in dank werd afgenomen. Er is een prima sommelier, heeft verstand van zijn vak echter, half gevulde glazen wijn, deze werden bijgevuld en daardoor stond direct een 4 gangen ipv 3 gangen arrangement bijpassende wijnen op de rekening. Dit staat zeker niet gastvrij. De inrichting is mooi maar daar blijft het dan ook bij. Zonde, Rotterdam heeft veel meer te bieden dan dit.
hpma .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben een fijne avond gehad met heerlijk verfijnd eten in een prettige informele zeer gastvrije setting. We kregen een verassend wijnarrangement met duidelijke verhalen. De prijs/kwaliteitsverhouding is verder ook prima. We komen nog graag een keer terug.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Kwaliteit eten prima in orde, wachttijden tussen de gerechten door wat lang. Parkeren in de parkeergarage verliep stroef. Bediening was oke. Uitstekende wijnen!
Minke Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, mooie zaak en super lekkere wijnen!
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen. Aan de bar een prosecco gedronken en daar werd een heerlijke amuse bij geserveerd. Daarna gekozen voor het 5 gangenmenu met bijpassende wijn. Hoewel alle gerechten heerlijk waren sprongen de langoustine en de fazant er boven uit - wat een mooie smaken! De wijn was een echte aanvulling op de gerechten.
Proevertje101 ..
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wederom en hele fijne avond gehad in dit stijlvolle restaurant. Ontvangst is vriendelijk en professioneel, de inrichting is prettig en ruim opgezet. Het wijnadvies is gelukkig van hoog niveau, wat gezien de uitgebreide wijnkaart ook wel nodig is. Voldoende variatie op de menukaart, al zou ik meer vegetarische opties waarderen. Smaak en kwaliteit zijn uitstekend. Al in al behoort dit restaurant momenteel tot de top paar procent in Rotterdam.
Chaos .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Keuken is prima in orde alhoewel het de verwachtingen ook weer niet helemaal waar maakt. Op basis van aanbevelingen waren de verwachtingen hooggespannen, vooral van de kalfszwezerik verwachtten we veel. Als dit als vijfde gang geserveerd wordt valt het toch wat tegen. Misschien zijn het toch wat te veel technieken, smaken en ideeën op een bord. Detail ook, waarom is de zwezerik op het bord van mijn tafelgenoot anderhalf keer zo groot? Niets is onder de maat natuurlijk maar overdonderd worden we ook weer nergens.
De bediening is zonder meer correct maar laat wat steekjes vallen. Voor de tweede gang wordt de bijpassende wijn, we hebben een wijnarrangement genomen, geschonken maar gebeurt er vervolgens een half uur niets. Dan is de wijn dus ver op als het bijpassende gerecht wordt gereserveerd. Een gang later is het precies omgekeerd, het gerecht wordt geserveerd, de wijn volgt later. Tussendoor is ons dan ook nog eens een gerecht geserveerd dat, zo bleek al snel, bij de tafel naast ons thuishoorde. Allemaal niet rampzalig natuurlijk maar niet zoals je verwacht en hoopt van een restaurant van dit kaliber.
Al met al een ervaring die niet helemaal recht doet aan de hooggespannen verwachtingen