Restaurant Fitzgerald

Gelderseplein 49 3011 WZ Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:
Dinsdag tot en met zaterdag 17:30 - 22:00

Lunch:
Dinsdag tot en met vrijdag
12:00 - 14:00

Zondag en maandag gesloten

Uitmuntend
9,3
9,1
Ruud1980 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Gegeten op een dinsdagavond en we kozen voor het 6-gangenmenu met een passend wijnarrangement (halve glazen).
De gerechten waren stuk voor stuk goed in balans qua smaak, strakke opmaak en de wijn-spijscombinaties waren stuk voor stuk erg goed vond ik. Enige minpuntje was de portionering van het hoofdgerecht: voor een hoofdgerecht was het wat aan de kleine kant. De smaak was wel goed.
Bijzondere vermelding vind ik het dessert van ananas: daarin kwamen de smaken (zoet, zuur en zout) erg mooi samen met daarbij ook nog de kruidigheid van de salie en het anijsachtige van de venkelzaadjes. Een mooi gerecht met een passende Oostenrijkse wijn waarvan ik de naam ben vergeten.
De bediening is zeer attent (en bekwaam) en zorgt voor een ontspannen sfeer.

Fitzgerald is wat mij betreft zeker een aanrader!
anne A.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De service en het eten waren van zeer goede kwaliteit maar de porties waren zelfs voor een kleine eter veel te weinig : we hebben 3 gerechten à la carte besteld en de porties waren even klein als die in een 7-gangen menu maar de prijzen waren wel die van een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert à la carte.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Allebei 4 gangen menu gekozen, was allemaal erg lekker, aanrader!
Jessica T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
wat een mooi restaurant. Op verzoek bij reservering met 4 ronde tafel bij raam gevraagd en gekregen. Uitzicht op plein en mooie gebouwen. Menu te kiezen va 3 gangen, en prijs is dan te doen. Wij hebben menu 2x4 gangen en 2x5 gangen genomen. Borden schilderijtjes en super lekker. Bob arrangementen wijn genomen, uitgebreide gezellige uitleg over de geschonken wijn en je krijgt best wel mooi half glas. Service zeer voorkomend, maar niet stijf. Onderling commentaar: gaat naar sterniveau. Volgende keer in Rotterdam gaan we hier zeker weer naar toe.
simone V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
mooi ingerichte zaak, bediening super! Gerechten zeer goed!
Heerlijk gezeten met uitzicht op plein.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Gastvrije, persoonlijke ontvangst; attente, vriendelijke bediening; voortreffelijk gegeten.
De gerechten zijn licht, timing tussen de gerechten helemaal goed, sfeer gezellig en no-nonsens. Mijn vrouw een menu, ik à la carte, alles even smakelijk en prachtig opgediend. Aanrader, niet in de laatste plaats vanwege de positieve stempel die gastheer Danny met zijn crew op het geheel drukt. Echt een restaurant om jezelf te verwennen.
Marc N.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De kwaliteit bij Fitzgerald is hoog. Gastheer Danny Gonzalez begrijpt het en zijn crew ook. Gerechten zijn heerlijk, bijpassende wijnen ook. De bediening is vriendelijk, niet te stijf en heeft alles in de gaten, waardoor er nooit lege glazen op tafel staan. We hebben een mooie avond gehad en onze (zakelijke) gasten waren onder de indruk.
A.P. K.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Uitstekend eten, verrassende wijnen passend bij het menu. Uitleg bij de wijnen mag iets korter..... Goede sfeer, tuin ziet er aantrekkelijk uit om bij mooi weer buiten te eten
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Zaterdag 25 maart hebben wij bij jullie heerlijk gegeten. heel gezellig restaurant, zeer sfeervol.
De gerechten waren verrassend, kwaliteit hoog, met een goed wijnadvies.
De bediening was perfect.
Hanna M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Hier lekker gegeten. Gezien je de keuze hebt tussen menu's met een verschillend aantal gangen geschikt voor verschillende budgetten. Erg mooi ingericht en supervriendelijke bediening.
Een minpuntje - een van de koks proefde meerdere keren met dezelfde lepel uit een pan, wat toch minder hygienisch is. Nadeel aan een open keuken natuurlijk...
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het eten is geweldig, ook voor vegetariërs. De wijnen zijn subliem, de locatie is top, met trein, tram en bus (bijna letterlijk) voor de deur. De inrichting is prachtig. Heel Rotterdams, maar toch warm en smaakvol. De bediening is wat kil en formeel. Niets op aan te merken, maar de hartelijkheid van Remon hebben we de laatste keer toch een beetje gemist. Al met al toch een absolute aanrader!
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk eten, in een mooie setting in Oude Haven. Danny & zijn team weten ons elke keer weer in de watten te leggen; keer op keer een geweldige ervaring!
Nanna V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Een ware belevenis! De gerechten zijn verrassend met veel oog voor detail. Smaken die je niet bij elkaar zou verwachten, zijn perfect gecombineerd. En we hebben genoten van de wijnen.
We zaten vooraan de grote tafel. De bediening is zeer attent en heeft humor; jammer dat de uitleg soms niet meteen werd verstaan. Suggestie: doe iets met de akoestiek van de ruimte.
Prachtige amuses vooral de gegrilde quinoa maakte indruk. Daarna een goed voorgerecht met tonijn. Het hoofdgerecht met entrecote en sukade van Maas-IJssel rund en schorseneren was perfect en de bijpassende spaanse Rioja indrukwekkend.
Het dessert had alles in zich: het zoet van de mango gaat goed samen met een klein beetje zuur en zout. De wijn was fris en lichtzoet tegelijk.
We waren met een groep van 9. Er is goed rekening gehouden met dieet restricties. Suggestie: bied voor groepen per gang 2 keuzes aan i.p.v. 1.
Echt een aanrader als je voor kwaliteit gaat!
john V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Bediening en eten perfect.Inrichting een beetje donker en somber
Rogier S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Top ervaring, fantastische keuken! Aan de beleving kan nog eea worden verbeterd maar een absolute aanrader in Rotterdam!
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Geweldig, we komen zeker terug. Heerlijke gerechten met bijzondere smaken en super mooie presentatie.
Deskundig en vriendelijke bediening. Mooie ambiance.
Ina J.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Een aanrader, heerlijk eten en zeer vriendelijke attente ontvangst en bediening
Roffa01 V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Kwaliteit zowel in de gerechten als in de service. Weinig te wensen over; misschien alleen iets meer transparantie vooraf over de prijs van de wijn.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij Fitzgerald! We hadden een 6 gangen menu, ieder gerecht was een smaakexplosie. Erg mooi opgemaakt en heerlijke combinatie met de wijn.
Fijne stoelen en leuk uitZicht op de keuken.
De bediening was prettig maar soms iets te druk om de aandacht te krijgen om een vraag te stellen.
Friandises bij de koffie smaakten wat oud maar dan ben ik heel kritisch.
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Prima restaurant!

Bijzonder behulpzaam en correct personeel. De locatie is fijn, niet heel erg bijzonder. De gerechten waren echt erg lekker. Dit schurkt wat mij betreft tegen een Michelinster aan wat betreft gerechten en service.

Erg mooi opgemaakte gerechten en vrij verrassende smaken. Alles vers, goed op smaak. Dito wijnarrangement. Voor herhaling vatbaar. Let wel op: aan de prijs! Het is niet goedkoop, integendeel.