Restaurant Fitzgerald

Gelderseplein 49 3011 WZ Rotterdam Nederland Kaart
"Fitzgerald heeft in 2017 de eerste Michelinster gekregen en wij zouden er niet raar van opkijken als chef Remco Kuijpers er nog meer gaat scoren. Stap dit restaurant binnen en je voelt meteen de internationale allure die het uitstraalt. In een enorme open omgeving voel je je direct op je gemak, dit is een restaurant waar niet wordt gefluisterd. Binnen 3 jaar zijn ze wijnrestaurant van het jaar geworden en dat betekent dat je hier nu al uit 1000 flessen wijn een keuze kunt maken.

Het is een zaak waar je vaker terug wilt komen, niet alleen omdat het eten er zo goed is, maar vooral omdat ze om de 7 á 8 weken een groot deel van het menu wijzigen. Wat niet verandert is de signature dish van kalfszwezerik met amandel, abrikoos en flespompoen. De chef werkt met opmerkelijk veel fruit in zijn gerechten, wat verrassende combinaties oplevert. Bij ons bezoek betekende het dat we na een hap van de gerechten er even stil van werden. Niet alleen je smaak wordt hier geprikkeld, de gerechten zijn ook nog eens een lust voor het oog."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "De kalfszwezerik is niet voor niks de signature dish; zorg dat je die in je menu hebt".

Over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:
Dinsdag tot en met zaterdag 18:00 - 22:00

Lunch:
Dinsdag tot en met vrijdag
12:00 - 14:00

Zondag en maandag gesloten

Uitmuntend
9,4
9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Fitzgerald

Marianne A.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2018
Uitstekend eten en een prima sfeer. Waren met 7 personen en hebben een heerlijke avond gehad.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Prachtige gerechten zeer leuk gebracht! Aanrader!
johannes H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Gerechten zeer goede smaak componenten. Prijs kwaliteit perfect
Duvel70 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Naast de a la carte kaart menu keuzes tot 7-gangen. Voor het 5-gangen menu met bijpassend wijnarrangement gekozen. Zeer verrassende en uitgebalanceerde combinaties. Vriendelijk personeel en super gegeten. Absolute aanrader.
jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Prima avond, meer dan goed!
Hilde B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Wij namen het menu van 5 gangen met aangepaste wijnen. Zeer verfijnde gerechten met kwaliteitswijnen! Een absolute aanrader in een zeer aangenaam kader met heel vriendelijke bediening.
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Wij hebben wat te vieren en ik wordt getrakteerd op de lunch. Dan maar meteen gaan voor het 'echte' spul'. Danny Gonzalez maakt zijn reputatie als vakidioot en zijn uit de hand gelopen hobby helemaal waar met als wijnkaart twee dikke boeken, één voor wit en één voor rood. Relatief veel aanbod per glas van behoorlijk goed niveau en redelijke prijzen. Wij gaan voor het sympathiek geprijsde lunchmenu. De keuken loopt bepaald niet achter bij de kwaliteit van de wijnkaart. De ambitieuze opzet (elders door mij afgeserveerd als geknutsel) wordt volledig waargemaakt. Wij beginnen met een aantal variaties op tonijn, een fraai stukje op de huid gebakken zeebaars is helemaal top, mooie kazen om het restant wijn op te maken en een niet te zoet (bijna hartig) nagerecht met aardbeien maakt het af. Bij het voorgerecht drinken wij een verfijnd glas (bio) Champagne en bij het hoofdgerecht een uitstekend glas licht gekoelde rode Loire: Saumur-Champigny. Strakke koffie om wakker te worden en we staan weer geheel voldaan buiten, met een tevreden gevoel.
Rosa K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Fantastische lunch qua eten en service in de binnentuin.
Helemaal gelukkig ik kom snel terug.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Nooit verzonnen dat hier zo'n lekker restaurant verstopt zat. Mooie locatie, prima sfeer en mooie gerechten met bijpassende wijnen.
Cornelis A.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Beter kan bijna niet; het enthousiasme spat van het bord, uit het glas en van de mensen af! Alles wat je in dit segment verwacht, wordt meer dan waargemaakt!
Rogier B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Alereerst genoten van het heerlijke eten. Tevens vantevoren aangegeven dat we kwamen eten ivm een speciale gelegenheid. Hier is rekening mee gehouden en zowel eigenaar als personeel kwam ons ook feliciteren, dat was erg attent. Bediening was kundig, netjes maar vooral ook vriendelijk en niet te stijf zoals soms bij dergelijke restaurants. Precies zoals wij graag zien en maakte onze avond perfect!
Dejan K.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Eten was lekker maar wij vonden het beide niet bijzonder genoeg. De smaken en combinaties waren voor ons niet verassend om te zeggen dat wij dit restaurant tussen 1 van onze favorieten plaatsen in Rotterdam. In Rotterdam zijn er veel goede restaurants in deze prijs catagorie waar je goed kan eten maar in mijn ogen een betere beleving krijgt. Deze beleving hangt samen met de de keuze welk personeel er werkt. Wij vonden de bediening niet passen bij de beleving die je wil neerzetten. Indien je kiest voor netjes ipv vlot dan moeten de medewerkers dit ook kunnen waarmaken zonder dat het geforceerd overkomt. Wanneer je dit forceert gaat dit ten kosten van de sfeer. Niets ten nadele van de bediening want ze doen keurig wat ze moeten doen maar ik vind dat de stijl niet bij hun past waardoor het stijf en onnatuurlijk overkomt. Ik denk dat je een veel prettigere sfeer krijgt wanneer je iets doet wat past bij jezelf. wat eigenlijk niet bij je past.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
We hebben een " heerlijke" avond gehad met een zeer vriendelijke ontvangst door de eigenaar, geweldig eten met amuses vooraf, na de vraag of het voorgerecht van het 3 gangen menu kon worden aangepast kreeg ik een kalfstartaar die uitstekend smaakte, een foutje met de rekening werd zonder probleem opgelost. Als ik dan toch een puntje van verbetering zou moeten aangeven, zet wat meer personeel in met alle kennis van de menukaart en mogelijkheden, de bediening was wel erg vriendelijk, verder niks aan te merken. Zou zeggen ga zo door en je zaak zit iedere dag vol !
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Zeer fijne service en aandacht door het personeel. We waren de enige gasten (naast een groep van 30 Chinezen - in een andere ruimte), dus hadden alle aandacht. Visgerechten waren allen uitmuntend. Amuse (variant op saoto soep) en hoofdgerecht (ossenhaas) iets minder.
Kom zeker nog eens.
Gert O.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Heerlijk gegeten, aanrader voor iedere liefhebber !
Soren J.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Weinig sfeer of ambiance. Dat ligt aan de locatie en inrichting. Wel fijn, vriendelijk en professioneel service. Eten was absoluut niet slecht; maar had (veel) meer verwacht van een Michelin stèren restaurant. Wijnarrangement was super, de sommelier had veel kennis en kunde en kon goed de wijnkeuze toelichten en vragen beantwoorden
B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Uitstekende lunch!
Onthaal,service en professionele kennis ...super!
Zeer vriendelijke bediening en aandacht voor de kleinste details!
Komen hier zeker terug.
Peet H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Smaakvol en prettige ambiance
Leonard K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Dit restaurant verdient met recht de Michelin ster en wat een mooie aanwinst voor Rotterdam!
Locatie en interieur zijn prachtig, een zeer fijne plaats om te verblijven.
De ontvangst en bediening is zeer vriendelijk. De gerechten en wijnen worden met verstand van zaken
uitgelegd.
Het eten is fantastisch en bijna alle wijnen pasten perfect bij de gerechten.
Dit restaurant kan ik van harte aanbevelen!
Carla C.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Het diner, vanwege een afscheid van een collega, was vanaf de ontvangst tot en met het vertrek een culinaire en gastvrije belevenis.