Restaurant Fitzgerald

Gelderseplein 49 3011 WZ Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Fitzgerald

Het moderne Rotterdam

Fitzgerald is gelegen in het centrum van het moderne Rotterdam, naast de Oude Haven en vlakbij de Markthal. Het restaurant is genoemd naar de Amerikaanse schrijver Francis Scott Fitzgerald, en heeft een internationale uitstraling met een vleugje romantiek.
Het restaurant heeft veel te bieden, van een fingerfood bar tot een private dining en een gezellige binnentuin waar je bij mooi weer kunt dineren. De menu’s wisselen elke 6 weken, en je kunt hier ook terecht met grotere groepen.
Geniet je ook van een goed glas wijn? Dan zit je bij Fitzgerald zeker goed, het motto is namelijk 'Too much of anything is bad, but too much Champagne is just right!'

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Fitzgerald

RET Metro & tram, NS Trein
  • : Parkeerplaatsen (privé garage middels kenteken parkeren vanaf 18:00) & Betaald parkeren in de buurt

Diner:
Dinsdag tot en met zaterdag 17:30 - 22:00

Lunch:
Donderdag & vrijdag
12:00 - 14:00

Zondag en maandag gesloten

Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
In het kader van dining with the stars zijn we bij Fitzgerald uitgekomen. We gaan snel van start. Nog voordat we ons apperitief gedronken hebben, wordt het glas wijn van de eerste gang al ingeschonken en het eten geserveerd. Gelukkig normaliseert het tempo na de tweede gang. Het eten smaakt goed. De uitschieter voor ons is wel de zachtgegaarde kabeljauw. Heerlijke combinatie van smaken. De bediening is zeer correct en oplettend. Als we bij het hoofdgerecht nog wat extra wijn vragen, wordt dit meteen geschonken zonder dat we dit later op de rekening terugzien. De rekening is wel aan de stevige kant. Parkeren is goed geregeld in een nabijgelegen parkeergarage.
Daan K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben het 4-gangen menu genomen met halve glazen wijnarrangement. Het eten is van uitstekende kwaliteit en best verrassend. De wijn-spijs combinaties zijn nagenoeg perfect.

Het enige echte minpunt(je) van de avond was dat mijn vrouw aangaf dat ze liever geen bloemkool eet en vervolgens de eerstvolgende amuse een mossel met.... bloemkool bleek te zijn.
M V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was prima. Prijs/kwaliteit verhouding; hierover valt zeker over te twisten maar het eten an sich was prima. De service was uitermate slecht. Geen vriendelijke ontvangst, niet gastvrij, zeer afstandelijk en één van de gasten kon helaas niet aanwezig zijn hetgeen volgens ons niet in dank werd afgenomen. Er is een prima sommelier, heeft verstand van zijn vak echter, half gevulde glazen wijn, deze werden bijgevuld en daardoor stond direct een 4 gangen ipv 3 gangen arrangement bijpassende wijnen op de rekening. Dit staat zeker niet gastvrij. De inrichting is mooi maar daar blijft het dan ook bij. Zonde, Rotterdam heeft veel meer te bieden dan dit.
Hpma .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We hebben een fijne avond gehad met heerlijk verfijnd eten in een prettige informele zeer gastvrije setting. We kregen een verassend wijnarrangement met duidelijke verhalen. De prijs/kwaliteitsverhouding is verder ook prima. We komen nog graag een keer terug.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Kwaliteit eten prima in orde, wachttijden tussen de gerechten door wat lang. Parkeren in de parkeergarage verliep stroef. Bediening was oke. Uitstekende wijnen!
Minke Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, mooie zaak en super lekkere wijnen!
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Bij binnenkomst zeer vriendelijk ontvangen. Aan de bar een prosecco gedronken en daar werd een heerlijke amuse bij geserveerd. Daarna gekozen voor het 5 gangenmenu met bijpassende wijn. Hoewel alle gerechten heerlijk waren sprongen de langoustine en de fazant er boven uit - wat een mooie smaken! De wijn was een echte aanvulling op de gerechten.
Proevertje101 ..
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wederom en hele fijne avond gehad in dit stijlvolle restaurant. Ontvangst is vriendelijk en professioneel, de inrichting is prettig en ruim opgezet. Het wijnadvies is gelukkig van hoog niveau, wat gezien de uitgebreide wijnkaart ook wel nodig is. Voldoende variatie op de menukaart, al zou ik meer vegetarische opties waarderen. Smaak en kwaliteit zijn uitstekend. Al in al behoort dit restaurant momenteel tot de top paar procent in Rotterdam.
Chaos .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Keuken is prima in orde alhoewel het de verwachtingen ook weer niet helemaal waar maakt. Op basis van aanbevelingen waren de verwachtingen hooggespannen, vooral van de kalfszwezerik verwachtten we veel. Als dit als vijfde gang geserveerd wordt valt het toch wat tegen. Misschien zijn het toch wat te veel technieken, smaken en ideeën op een bord. Detail ook, waarom is de zwezerik op het bord van mijn tafelgenoot anderhalf keer zo groot? Niets is onder de maat natuurlijk maar overdonderd worden we ook weer nergens.
De bediening is zonder meer correct maar laat wat steekjes vallen. Voor de tweede gang wordt de bijpassende wijn, we hebben een wijnarrangement genomen, geschonken maar gebeurt er vervolgens een half uur niets. Dan is de wijn dus ver op als het bijpassende gerecht wordt gereserveerd. Een gang later is het precies omgekeerd, het gerecht wordt geserveerd, de wijn volgt later. Tussendoor is ons dan ook nog eens een gerecht geserveerd dat, zo bleek al snel, bij de tafel naast ons thuishoorde. Allemaal niet rampzalig natuurlijk maar niet zoals je verwacht en hoopt van een restaurant van dit kaliber.
Al met al een ervaring die niet helemaal recht doet aan de hooggespannen verwachtingen
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Lekker eten, goede wijnen en een kundige bediening. Alle ingrediënten voor een prima avond waren aanwezig. Zeker geen goedkope avond maar wij vonden dat het zeker waard!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten, attente service met leuke en lekkere verrassende hapjes tussen de gerechten door. Verrast door de mooie locatie. Waar dit een jaar geleden nog een bouwvallige steeg was bij de metro is het nu een mooi open plein vlakbij de Oude haven. Alles top!
A.P. V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Uitstekende service en heerlijk eten
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het eten van het menu was goed gebalanceerd en samen met de aangeraden wijn hebben wij heerlijk gegeten en gedronken. We gaan zeker terug
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Weer een topper in Rotterdam. Heerlijke gerechten in een keus uit een 4, 5, 6 of 7 gangen menu. Basis is steeds het voorgaande menu met een extra gang ertussen. Toppers waren de langoustine en de zwezerik....Bijpassende wijnen waren prima. Misschien iets te 'stijf' personeel, maar zeker aardig en attent. Glazen mogen tijdens wijnarrangement of iets voller of iets bijgeschonken worden, waren nu soms tijdens gerecht leeg.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten. We werden door eigenaar Danny enthousiast ontvangen en zijn personeel is deskundig en zeer aangenaam. Wij kregen in totaal 4 amuses, voor: makreel/ waterkers/paling, hoofd :kalfsbloemstuk/Tartaar en na:mille-feuille/vanille roomijs. Daarna nog een lekkere cappuccino met friandises . Een geweldige avond.
De tafel van Eddy L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Op dinsdagavond ter gelegenheid van een verjaardag het driegangenmenu. Het menu werdt voorafgegaan door een viertal amuses, waaronder een visbouillon met citroengras, een oester, foie gras en nog iets. Het smaakte heerlijk. Daarna kwam het voorgerecht. Dit was een combinatie van makreel, waterkers en paling met groene peper. Fijne combinatie. Fris en toch gekruid. Daarna volgde het hoofdgerecht. Een kalfsbloemstuk (schouder) en een klein stukje kalfstartaar op de rand van het bord. Daarbij stukjes rode biet, wat spinazie in een lekkere bouillon. Het nagerecht was appel in vele gedaantes (ijs, parfait, rauw etc) met bladerdeeg. De frisse Duitse pinot blanc paste prima bij het eten. Koffie na met heerlijke friandises. Voldaan en tevreden gingen wij de nazomeravond in.
Erik B.
Wederom hier heerlijk gegeten. We namen het 3-gangenmenu: we begonnen met 2 amuses vervolgens makreel/paling, hoofdgerecht een kalfsbloemstuk met tartaar, oester-amuse, nagerecht milli-feuille/vanille roomijs/cider. Uitstekende bediening . Een pareltje in de Rotterdamse horeca!!
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Gisteren met mijn ouders en vriend ter ere van mijn moeders 72ste verjaardag zo genoten bij Fitzgerald....
Omdat ik had gezegd dat we voor mijn moeders verjaardag kwamen werd ze gefeliciteerd en als altijd kregen we een heerlijk warm welkom. Dit is echt wel bijzonder want beter kan de avond niet beginnen en mijn ouders vonden het echt super!
We hebben een 4 gangen menu gevraagd en dan de keuze aan de kok gelaten want uit ervaring weten we dat dat altijd heerlijk is.
Vooraf kregen we echt wel fantastische amuses die perfect bij elkaar pasten en een lekkere cava.
De rest van het menu was in 1 woord TOP en de nieuwe sommelier heeft echt aparte wijnen bij de gerechten gekozen die je niet dagelijks drinkt dus verrassend lekker.
Mede namens mijn ouders willen wij iedereen heel erg bedanken voor de fantastische avond en tot snel!!!
Wilfred B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Ongelofelijk wat een geweldig restaurant, en dat in Rotterdam. Elk gerecht was een bijzondere combinatie van smaak en mondgevoel. Wat een verrassing. Kundig personeel met een persoonlijke touch. Een reden om naar Rotterdam te rijden.
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Zaterdagavond buiten op het mooie terras gegeten. Prima uitleg over de gerechten en heerlijke wijnen. De wijnen zijn echt het hoogtepunt, de gerechten waren wat vlak en niet zo spectaculair als gehoopt. Alleen de langoustine was heerlijk, de geelvintonijn en het kalfsbloemstuk waren wat flauw. De opmaak van de borden deed hopen op meer maar helaas. Volgende keer zoeken we iets anders uit in Rotterdam.
Dennis H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Een erg fijne avond gehad! De service is fantastisch. Je stoel wordt zelfs voor je aangeschoven. Absolute aanrader!