Restaurant First - AFAS Live

ArenA Boulevard 590 1101 DS Amsterdam Nederland Kaart
31-204097979

Over het restaurant Restaurant First - AFAS Live

Dineren voor een avondje uit

In Afas Live kun je terecht bij Restaurant First voor een heerlijk 3-gangenmenu vol bekende smaken in een nieuw jasje. Restaurant First bevindt zich direct in Afas Live op de eerste verdieping met uitzicht op de Foyer. Restaurant First is een uur eerder geopend dan de zaaldeuren van Afas Live. Zo kun je ontspannen genieten van de heerlijke gerechten en ben je tevens op tijd voor het concert. Restaurant First kookt met seizoensgebonden ingrediënten uit de directe omgeving. En dat proef je!

Let op: Restaurant First is alleen geopend ten tijden van een concert in Afas Live. Je kunt alleen reserveren mits je in bezit bent van een geldig ticket voor de desbetreffende show in Afas Live.

Meer informatie over restaurant Restaurant First - AFAS Live

Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Goede en gezellige sfeer ondanks dat ik vergeten was tijdens de resevering te zeggen dat er 1 iemand geen kaas lust werd dit zonder probleem opgepakt en hebben we heerlijk gegeten
sjoerd H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
D L.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Eten was uitstekend, het hoofdgerecht (polderscharrelhoen) was echter niet voldoende warm, maar wel gaar en lekker. Voorgerecht was verrassend uitgebreid en erg smakelijk evenals het toetje. Bediening vriendelijk en behulpzaam (tafeltje wankelde nogal). Verder is is bijzonder handig dat bij binnenkomst meteen je toegangsbewijs wordt gescand zodat je na het eten zo de zaal kunt inlopen.
Uwe T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten, de bediening was prima en het was een geweldige show. Een echte aanrader voor een gezellig avondje uit.
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
We werden ontvangen of we maxima waren! Heel erg vriendelijk.
.Heerlijk gegeten met een heerlijk wijntje erbij.
Personeel van restaurant was top! !
We konden binnendoor naar het concert!
Een echte aanrader!!
Kouwer .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Het enige echt vervelende, is dat we voor de deur in de kou moesten wachten tot klokslag 17.45u. Voor mensen die van ver komen en op tijd willen zijn, is het prettig als de deur een kwartiertje eerde opengaat. Heeft ook met gastvrijheid te maken. Toen we uiteindelijk binnen waren werden we keurig ontvangen en begeleid.
Een zeer goed, voor het rekening houden met mijn glutenvrije dieet. TOP!
jolanda E.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Ontvangst was vriendelijk. Jammer dat mijn vegetarisch gerecht zeer matig was. Hoofdgerecht was zonder vervanging van vlees , dus alleen groente en aardappel. Ook krap op tijd voor de voorstelling, dit zou beter kunnen kwestie van goed plannen. Erg jammer want entourage is prima
Jody Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De kennismaking begon onaangenaam omdat men buiten voor de deur moest blijven wachten totdat de deur klokslag 1/2 6 werd geopend. Gelukkig regende het niet en was het alleen koud.... De bewaker die ons binnenliet was niet zo vriendelijk. Bij inchecken moesten we een ziekenhuis polsbandje om die totaal geen functie bleek te hebben. Leuk als men in avondkleding gekleed is. De jas afgeven bij het inchecken bleek in grote fout. Het kost na afloop een half uur om deze in de mensenmassa terug te krijgen. Op zich was het eten lekker, maar temperatuurbeheersing bleek toch een uitdaging, ondanks dat het serveren zeer overzichtelijk was: 1 menu en beperkt aantal mensen. De soep was bijna koud, zo ook het vlees van het hoofdgerecht. Voor ons een eenmalige ervaring. Er zit meer dan genoeg horeca rond de HMH.
willeke C.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
standaardmenu goed verzorgd; vriendelijke attente ontvangst en bediening. kwaliteit van de maaltijd goed; drank aan de prijzige kant; slechte akoestiek.
NicolineP .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Na een zeer hartelijke ontvangst kreeg mijn man (die jarig was, wat ik van te voren ook had aangegeven) meteen een glaasje prosecco van het huis aangeboden en ik kreeg een ander feestelijk bubbeltje zonder alcohol (omdat ik zwanger ben, ook van te voren aangegeven).
Ze hielden zeer goed rekening met het feit dat ik van het vaste 3-gangen menu niet alles mocht eten en daar werd telkens een mooi alternatief voor aangeboden. Dit heb ik bij veel restaurants niet zo keurig meegemaakt, chapeau!
Voorgerecht bestond uit een proeverij van allerlei lekkere gerechtjes (vooral de bospadenstoelensoep was erg lekker), het hoofdgerecht een heerlijke stoofversie van hert en een prima nagerecht.
De aandacht en snelheid waarmee alles geserveerd werd - we gingen aansluitend naar een voorstelling in de HMH - was top! Omdat je een polsbandje krijgt, kun je zo van het restaurant de zaal inlopen. Mede door de attente bediening en het feit dat je nergens in de rij hoeft te staan, voelden we ons als een VIP behandeld en dat tegen een zeer aantrekkelijke prijs.
Ik kan iedereen aanraden hier te gaan eten, voor een compleet avondje uit!
Amtin .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
We aten het menu vooraf aan de voorstelling in de HMH. De bediening was erg vriendelijk. De wijn was erg lekker en de 3 gangen maaltijd was heerlijk. We hebben er van genoten. Een aanrader wat ons betreft.
Cynthia A.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Sfeer en bediening helemaal goed. Zeer teleurstellend vond ik dat er ondanks expliciet verzoek slecht rekening werd gehouden met allergie. Eerst ging het voorgerecht mis (allergenen zaten er gewoon in verwerkt/opgemaakt) daarna ook het hoofdgerecht. Werd opgelost met een opnieuw opgemaakt dinerbord maar toen was het al te laat qua allergie reacties. Het dessert werd duidelijk ter plekke even snel in elkaar gezet (4 plakjes banaan, 2 schijfjes mandarijn met wat munt gekarameliseerd). De koffiemelk was tot overmaat van ramp zuur dat zelf de serveerster even moest rillen toen ze het rook en mijn moeder haar eten niet meer goed viel :-(. Ik moet benadrukken: Keurig opgelost door personeel (drankjes van het huis) maar zeer kwalijk voor de keuken wat betreft de allergie daar het toch je avond beïnvloed terwijl ik duidelijk had aangegeven welke ingrediënten er ECHT niet in mochten zitten.
Vriendelijke groet maar helaas pas ik toch met een volgende keer eerst even eten bij First.
Marjolijn G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heel erg relaxt... parkeren onder HMH en eten ín de HMH... en lekker ook... een wildmenu met een lekkere wijn... en behandeling als een vip.... helemaal Top!... gaan we zeker vaker doen ????
Gert B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zoals je mag verwachtten, prijs/ kwaliteit goed rest was helemaal TOP. Hebben genoten en kan het zeer aanbevelen en zal zeker bij een volgend bezoek aan de HMH weer hier reserveren.
ptervooren .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Locatie gunstig, je kunt vanuit restaurant binnendoor naar de zaal. De bediening is zeer attent. Het eten is van uitstekende kwaliteit.
Ilona E.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Perfect om goed te eten voor een concert in de HMH. Heerlijke voorgerechten. Hoofdgerecht was hert deze keer. Misschien handig om daar een keuze in te hebben, maar wat mij betreft prima. We hebben genoten!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was heerlijk, net als de uitgekozen wijn, en het restaurant heeft een gezellige inrichting. We moesten wel even wachten omdat niet alles perfect ging qua bediening, soms ging dit nogal rommelig. Mensen die later binnen kwamen, werden soms eerder geholpen. We zaten niet op een strak tijdschema dus vonden we dat niet heel erg.
Ik denk dat wij hier nog wel eens terug komen. Heerlijk drie-gangen menu wat er perfect uit zag.
chris_xxx .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Eten voorafgaand aan concert. We hadden haast, eten werd snel opgediend. voor ons dus prima. Je mocht overigens wachttijden introduceren. Prima en lekker eten. Een surprise-, geen keuze diner. Iedereen kreeg dus hetzelfde. Lekker. Helaas wat weinig. Kwaliteit goed.
Anneke B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten, verschillende voorgerechtjes,leuk geserveerd en lekker,hoofdgerecht erg smakelijk en nagerecht was echt een topper! Zeer vriendelijk personeel ! Kortom TOP!
Carlos V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
zeer goed verzorgd, van de ingang, die ons het gevoel welkom, zeer warm en gastvrij personeel, ik vond het diner hier.
niet moest te lang wachten aandacht vrij snel, heel snel de bar om alle bestellingen te voldoen.