Restaurant FIFO

Choorlammersteeg 1D 2311 EP Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant FIFO

Frankrijk in het klein

Na een grote verbouwing is Fifo geopened! Ze staan voor uitstekende service en kwaliteit voor een betaalbare prijs. De Franse kaart voor de lunch, koffietafel, diner of borrel is klein maar o zo fijn. Voor grotere gezelschappen beschikken ze over een aparte ruimte, waar de muur onzichtbaar is door de enorme boekenkast. Dus ben je in Leiden, is dit restaurant zeker de moeite waard!

Meer informatie over restaurant Restaurant FIFO

6,6

Jouw recensie over het restaurant Restaurant FIFO

rob B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Via Groupon gereserveerd bij Fifo. Na het lezen van ervaringen van andere bezoekers was ik sceptisch. Het restaurant zit in een smal steegje in het hart van Leiden. Het is klein maar niet knus. Sfeer ontbreekt, dat is jammer. We werden vriendelijk welkom geheten door de serveerster. Helaas geen bier van de tap, maar wel keuze uit 3 soorten bier op fles. Het voorgerecht Bruschetta was lekker, evenals de cremesoep van prei. Het hoofdgerecht van zalm was wat karig, gelukkig had ik daar friet vij genomen. Als dessert een aparte versie van creme brulee. Al met al hebben wij prima gegeten, de bediening was correct en vriendelijk, dus onze ervaring is prima. Echter zijn er in Leiden erg veel leuke restaurantjes dus ik vraag me af of Fifo kan overleven. Misschien wordt het voor hun Lifo...
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Via groupon hier terecht gekomen. Met zijn tweeen want helaas was later bijboeken van twee extra gasten met groupon niet mogelijk hoewel het restaurant half leeg was. Het eten was goed hoewel de porties erg klein waren. Wat ik erg jammer vond was dat het erg basic was. Geen patatjes bij het hoofdgerecht en niet eens een koekje bij de koffie. De kok heb ik niet gezien, bediening zakelijk. Om 20.15 kwamen er vier dames binnen die niet gereserveerd hadden maar die konden niet eten want de “ keuken ging dicht “ Het lijkt wel of de eigenaar niks wil verdienen!
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Vrojdagavond 22 december. Met 3 zussen in een ongezellig sfeerloos lokaal gezeten. Geen enkel ander persoon in het lokaal. De eigenaar nam niet eens de moeite te groeten. We hebben die uurtjes niemand binnen zien komen. Geen kerststukje op tafel niets. Eten goed maar de locatie bedroevend. Was afbreuk aan een gezellig uitje.
Jerome J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Uur staan wachten, volgens site open om 17:00, deuren bleven echter gesloten tot 18:00. Drie gangen menu genoten waarvan geen gerecht uitblonk: vitello tonato waarbij de tonijn geheel ontbrak. Een deels aangebrande en drooggebakken parelhoen op een zoute en verder smakeloze pasta. Als nagerecht een bevroren bavarois. Bij afrekenen de prijs genoemd welke op de site vermeld staat (lagere prijs dan op de rekening). Eigenaar/chef reageerde hier zeer onbeschoft en intimiderend op, liep hierna boos weg. Absolute afknapper: loop dit ‘restaurant’ voorbij.
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Minieme porties ook w.b. wijn. Hoofdgerecht (7 sperziebonen, 2 krieltjes en 4 hapjes zalm) binnen 4 minuten verorberd. Na 45 min pas opname bestelling. Reservering om 18.00, deur open na die tijd terwijl het regende.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Met tijdsdruk daar uit eten. Geen probleem volgens de bediening. Helaas heb ik mijn hoofdgerecht en toetje niet kunnen opeten. Heel jammer. Daarnaast was de bediening alleen en had ze geen overzicht qua drankjes en afruimen tafels.

Hetgeen wat het meest tegeviel is de uiterst vriendelijke ontvangst, omdat 'we te vroeg waren'. Open vanaf 17.00 uur volgens de website maar om 17.40 uur waren we te vroeg (deur op slot) omdat we via Social Deal kwamen. We mochten om 18.00 uur terugkomen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Voor mij geen FIFO meer, hoewel het voor- en tussengerecht smakelijk waren.
leiden L.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Heerlijk gegeten bij Fifo, super enthousiast personeel, de sommelier was helaas op vakantie, dat was wel jammer. Gelukkig kon het personeel ons alles vertellen over de wijnen. Porties waren meer dan ok en heerlijk bereid door de aller vriendelijke eigenaar/ chef. Enig minpuntje was; dat er geen bronwater te krijgen was, alleen maar karafjes kraanwater.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Met groupon 3 gangen maaltijd gegeten. Bediening aardig maar erg amateuristisch, zeer teleurstellend menu met tomatensoep en zeer karig hoofdgerecht, nog nooit zo'n klein zalmmootje gegeten. Ik weet dat groupon financieel voor restaurant weinig winst oplevert, maar als je mensen naar je zaak wil trekken zul je toch wat meer moeten in investeren. Wij komen nu zeker niet terug.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Gezellig avondje gehad en heerlijk gegeten. De bediening was niet helemala bekend met coeliakie en glutenvrij eten maar de kok gelukkig wel dus uiteindelijk heb ik heerlijk gegeten.
cocky V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten, zalig tussen gerecht. Geen kraanwater in karaf te krijgen, alleen kleine flesjes spa. Dessert was er niet meer, was alternatief voor. En er was geen verse peper of andere zout en peper te verkrijgen. Verder prima.
Darna W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Met 4 mensen hier gegeten met het Albert Heyn menu. Hoewel het eten smakelijk was, waren de porties zo klein dat 3 van de 4 in een ander restaurant bij de koffie nog een voorgerecht hebben gegeten. Wat ik echter zeer teleurstellend vond dat (ja het is 2017) kraanwater geweigerd werd, zelfs bij een bestelling van 5 glazen wijn en twee thee. Op mijn verzoek om tegen betaling dan kraanwater te schenken werd wederom (door de kok, niet door de bediening) geweigerd. Ik kom hier nooit meer terug.
Nadine P.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Bediening kortaf. Meerdere gerechten op het menu niet beschikbaar. Veel te kleine porties in verhouding tot de kwaliteit. Vegetarisch hoofdgerecht onacceptabel: aangebrande miniquiche met vooral kaas. Tevens was het binnen erg koud. Kortom, een afraden.
Merlijn S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We waren wat teleurgesteld bij Fifo. Hoewel de ambiance mooi is, waren de gerechten 'wel okay' maar niet bijzonder. Voor ons was het 3-gangendiner daarbij echt te weinig. Jammer.
NomihoshiBanchou .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Vroeger zat hier het sfeervolle De Avonden. Hoewel de bediening zijn best wel deed, moesten we lang wachten en zaten we op de tocht als andere gasten binnenkwamen of vertrokken. Daarnaast was het eten van wisselende kwaliteit: ik vond het vlees erg zout en de brownie als dessert was droog en saai. Kortom: aan goede wil ontbreekt het niet, maar de sfeer van De Avonden heeft het niet meer.
Leonie H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Lekker en zeer voordelig gegeten met de AH restaurantactie (voor 2 menu's en zes drankjes rekenden we uiteindelijk minder dan 45 euro af). Er werd een AH menu geserveerd welke zeker voor de prijs erg prima was. De bediening en de kok (tevens eigenaar) waren zeer vriendelijk. Wij waren nog niet eerder in FIFO geweest maar komen zeker terug om een keer a la carte te eten.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Fifo.
Sfeervol restaurant, warme en gezellige sfeer. Het eten was lekker en de wijn was ook erg lekker. Het enige minpunt was dat de bediening weinig over de wijn wist ge vertellen maar gelukkig kon de eigenaar/chef er meer over vertellen.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Kwaliteit van eten top! Porties wat aan de kleine kant, zeker in verhouding tot bvb de 7,50 voor een tussengerecht. Service kan professioneler maar gezellige avond gehad.
gjanssen .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eten was top. Bediening onervaren maar probeerde het wel. Oogde wat onhandig. Verder een zeer klein restaurant maar dit maakt het wel gezellig knus. Binnenkomst is wat apart aangezien je direct midden in de restaurant staat. Het belangrijkste was top, het eten.
rosannemulder .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We hebben hier gezellig gegeten met de Albert Heijn actie. Helaas was de carpaccio niet meer beschikbaar, wat vervangen was met een nieuw voorgerecht met zalm, wat heerlijk maar ook jammer was omdat ook één van de twee hoofdgerechten zalm was.
De bediening was erg vriendelijk, al hadden ze het eigenlijk wel te rustig voor hen beiden.
Verder zat er redelijke tempo in het eten, prettig, maar niet als je lekker lang wil tafelen.
Al met al een prima avond gehad!
sprinksoet .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We waren met de AH actie. De jonge serveerster deed haar best, maar was duidelijk onervaren en onprofessioneel en moest het eigenlijk helemaal alleen doen. Geen toelichting op het menu, bijvoorbeeld over het optionele tussengerecht, we moesten haar regelmatig herinneren bv. aan het water de wijn, ze vroeg geen enkele keer of het gesmaakt had en de bedieningsetiquetten kende ze niet. De voorgerechten kwamen al, terwijl we de wijn nog niet besteld hadden. De carpaccio was lekker, de croustade ook, maar bij beide lag berg ijsbergsla die zwom in de vinaigrette. Het hoofdgerecht was entrecôte. Het vlees was goed en goed bereid, maar er lag een laffe en waterige suas overeen, waarvan de nasmaak mij tot na het nagerecht bleef achtervolgen. Met 1,5 krieltje en een schepje snijbonen, was dit voor mijn zoon van 21, die geen grote eter is, echt veel te weinig. De toetjes waren ook bijzonder matig. De brownie was droog en de crème brulée (zorg dan voor een juiste spelling op de kaart) was een dun laagje met weliswaar een krokant suikerlaagje, maar de verhouding was daardoor zoek en proefde je alleen maar suiker. De wijn (31 euro) rook lekker, maar de afdronk was er eigenlijk niet. De inrichting is leuk gedaan, maar de muziek stond hard en de muziekkeuze past soms beter op een dancefeest. De ruimte is sowieso erg galmend. Het is een oud huis en als je naar boven naar de wc gaat, komen de muffe dampen je tegemoet.
Al met al gaan we hier nooit meer naar toe.