Over het restaurant Restaurant ff Swanjee

Een avondje uit bij ff Swanjee

Wil je een dagje doorbrengen in Den Bosch? Dan mag ff Swanjee zeker niet aan je programma ontbreken. Het restaurantje heeft een zeer ontspannend interieur waarin veel gasten zich onmiddellijk thuis voelen. Er is ook een uitgebreide menukaart en heel wat lekkere cocktails. Een avondje uit kan dus zeker in ff Swanjee, want met de hapklare gerechten, originele wijnen en overheerlijke cocktails kan je zeker niet verkeerd gaan.

Meer informatie over restaurant Restaurant ff Swanjee

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 22:30

Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Jaja, een rare naam voor een restaurant, maar er is een reden waarom het hier altijd super druk is: de kwaliteit van het vlees is onovertroffen.
Super mals en super lekker. Vers bereid en in ons geval zit je bij de kok aan tafel (aan de grillbar) om te kijken hoe het wordt bereid. Ogenschijnlijk simpel, maar alleen een professional kan het zo goed als bij FF Swanjee.
Hier wederom erg lekker gegeten met mijn vrouw. En ik zeg het niet vaak, maar hier kun je gerust komen en nooit teleurgesteld worden. Ik kom hier voor het vlees, maar als voorgerecht serveert men heerlijke coquilles; een aanrader (jammer dat die portie zo klein is).
De bediening is goed; soms wat onervaren en wat hectisch, maar dat hoort erbij. Het is vaak dringen geblazen in FF Swanjee.
De kaart is overigens wel apart en ook te onoverzichtelijk met allerleid tierelantijntjes - dat hoeft niet en leidt alleen maar af van de inhoud. Het is zeker geen goedkoop restaurant. De inrichting is niet zo mijn smaak, maar zoals gezegd kom ik hier om te eten.
Ik zou zeggen: ga daar eens eten en neem altijd een medium gebakken steak; maakt niet uit welke; ze zijn allen super!
Michael W.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Diverse keren hier gegeten. Deze keer met goede vriend. Keuze uit de diverse Wapazz is leuk en zorgt ervoor dat je veel kunt proeven. Nougat aan tafel hakken bij de koffie is leuk verzonnen + ook nog eens erg lekker!
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Erg lekker gegeten en een gezellige omgeving, super vriendelijk personeel, kortom, super!!!
Zeker voor herhaling vatbaar voor ons!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Eenmaal neergestreken op hun zonovergoten terras werden we al snel voorzien van een goed geadviseerde fles Tourraine en een gratis (!) karaf water. Je hebt vanhier een uniek uitzicht op de Kathedrale Baseliek van Sint Jan. Daarna duurde het echter wel een tijdje voordat men onze bestelling kwam op nemen. Ook het serveren van die bestelling nam nogal wat tijd in beslag. Het was er deze dag namelijk niet bijzonder druk. Gelukkig kon ik als geboren Bosschenaar mijn gasten uit Amersfoort aangenaam met allerlei wetenswaardigheden over onze fraaie stad bezig houden. De eenmaal uitgeserveerde gerechten werden echter door eenieder enorm gewaardeerd. Zowel de Baguette Brie de Meaux, de Carpaccio Swanjée op Bosch Boerenbrood (wist niet dat we dat als stad bezaten?) en de Clubsandwich Swanjée smaakten bijzonder goed en van voldoende proportie. Na eerdere ervaringen bij dit restaurant ligt een hernieuwd bezoek zeker in de lijn der verwachtingen.
j_m_vanleeuwen .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijke grillgerechten gegeten, goede en snelle service. Enige nadeel is dat je kleren na afloop wel wat ruiken doordat de afzuiging niet zo goed is / er aan tafel heerlijke stroganoff wordt bereid.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Met een groep van 8 personen heerlijk genoten van alle gerechten; voor mij had men speciale hapjes gemaakt i.v.m. allergie. Heerlijke wijn erbij. Helemaal goed.
Anita F.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Super gegeten. Geweldig personeel. Alles is mogelijk.
Komen zeker weer terug. Het is genieten ten top!!
Voor ons de 2e keer mensen uitgenodigd die zeer enthousiast waren.
Mooie kleine gerechten zeer veel keus.
wagt .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Jaaruitje met vrienden in Den Bosch. Tafeltje gereserveerd bij Swanjee. Mooie plek in deze heerlijke stad, tegenover Kathedraal Sint Jan. Het eten is uitgesproken. Soms erg lekker (bavet)!.
Soms niet geheel mijn smaak (lamsvlees). Alles is prima bereid dus is het meer een kwestie van smaak. Bediening is super vriendelijk en alert. Voor ons was het de kroon op een heerlijke dag.
henk.pinckers .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Ik heb een complex dieet ! De kok kwam aan tafel en na goed overleg, kreeg ik excellent eten, dat volledig voldeed aan mijn dieetwensen!! Ook de nazorg, perfect !
En dit voor een alleszins redelijke prijs!
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Het eten is goed, sommige gerechten meer bijzonder dan anderen. Persoonlijk werd ik heel blij van de frisse en vernieuwende smaken van de sinaasappel 'ravioli' en de Bayonne salade maar was ik een stuk minder enthousiast van de zwaargekruide gegrilde garnalen. De bediening was in orde, maar net als voorgaande keren kan het restaurant de drukte maar nauwelijks aan en moet je regelmatig wachten om iemand te pakken te krijgen of tot de gerechten komen (en 1 van onze gerechten was de bediening helemaal vergeten). Ook was het weer erg warm binnen. Tock kom ik terug want het is een van de betere restaurants in Den Bosch.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Na het bestuderen van de uitgebreide kaart, met vrij veel keuze mogelijkheden, besloot ik om de carpaccio en de rode mul te nemen samen met een aantal bijgerechten die je apart moet bestellen. Beide gerechten zijn mij goed bevallen, met name de carpaccio was voortreffelijk. De borden zijn mooi opgemaakt en ze worden gebracht door de jonge brigade die zeker goed zijn best doet. Als de buitentemperatuur wat aan de hoge kant is, is het binnen bloedheet en dat is wel een nadeel in een zaak die er verder wel leuk uit ziet.
merel N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk op het terras met uitzicht op de SintJan. Snelle vriendelijke bediening die regelmatig langskomen om drankjes bij te vullen/water in te schenken (vind het op en top gastvrij wanneer je niet hoeft te vragen en te wachten tot er iemand bij jouw tafel komt) vooral de open ravioli, het buikspek en de sashimi van beef vielen in de smaak. Aanrader!
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Prima restaurant. Een 4 gangen Whapas menu genomen met daarbij een lekkere Italiaanse witte wijn. Eten en drinken zijn prima. Ook de bediening is super vriendelijk. Dankzij het mooie weer kunnen we lekker buiten zitten onder de rook van de Sint Jan. Het is niet goedkoop, maar als alles klopt, moet je daar niet over aeuren
LauraV-Z .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het is een gezellig, druk restaurant. Veel bedrijvigheid en gasten. En ondanks de drukte een goede bediening en weinig lege glazen.
Het eten was heerlijk. We hebben ons laten verrassen door de chef met een selectie Wapazz, en alle gerechten waren even lekker.
Henk Z.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben hier gegeten tijdens het weekend van de Boulevard.Kaart is apart met kleine en grote porties. De uitleg daarover was goed en de bediening verder ook. We hadden een aantal kleine porties. De "grote"porties van ongeveer €12 tot €14 vielen erg tegen; 2 kleine stukjes kip en de Marokkaanse smaak was niet te proeven.
Ook de portie quiche mocht geen naam hebben. Voor €12,95 krijg je 5 , niet al te grote garnalen. Omdat we met z'n 3 waren hadden ze ons er 6 gegeven, erg aardig.. Op de rekening echter bijbetalen voor 1 garnaal : €2,50 ! dat vonden we wel erg berekenend en niet getuigen van Brabantse, bourgondische gastvrijheid. We hadden ook allerlei andere gerechten Al met al teleurstellend.Verschil tussen klein en groot niet bepaald duidelijk.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Twee jaar geleden hier gegeten en nu we het mooie Den Bosch weer bezochten was de keuze niet moeilijk. Ook ditmaal was het prima. We waren met zessen en toen het binnen toch wel erg warm werd, konden we zonder problemen alsnog naar buiten, naar het terras. Diverse voorgerechten (bisque, chacuterie, escargots, pata negra, carpaccio, zalm, e.a.) gekozen. De keuze voor de voorgerechten is overweldigend en de meeste ook nog in 2 formaten. Wat mij betreft iets teveel van het goede. De voorgerechten waren goed, maar soms wat vlak van smaak. Daardoor blijft het cijfer voor eten ditmaal steken op een 8.
Qua hoofdgerechten was het een feest voor ons vleeseters. Met veel passie kregen wij een plank met alle keuzes te zien, die zeer uitgebreid toegelicht werden. Wij bestelden een plank met voor ons allemaal van alles wat (entrecote, flank, dikke plaat, bavette, staartstuk) en allemaal perfect klaargemaakt en heerlijk mals. Qua vlees heeft ff Swanjee echt het beste in huis. Ook qua wijnkeuze perfect (wel weer erg veel keus, maar dat vind ik voor wijnen prima). Doordat we een trein terug moesten halen bleef het dessert beperkt tot koffie en likeurtjes, maar absoluut een aanrader in Den Bosch.
hildedendaas .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, kaasplankje en pata negra als voorgerecht met zijn vieren. Iberico ham flinterdun gesneden! Echt heerlijk. Daarna de steak tartaar, die smolt op de tong, aan tafel bereid. Deze hebben we gecombineerd met een tartelette van inca tomaten. Dit was een heerlijke combi! De mannen hebben daarna een flink stuk heerlijk vlees gegeten. Wij vrouwen hebben de coquilles gecombineerd met sashimi van zalm en tonijn! We hebben heerlijk gegeten en superfijn personeel. Het is een iets duurder restaurant maar dit is het allemaal waard!
Daniela V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Elk gerecht was super lekker en ook de wijn (veel keuze). Bediening super gezellig en heel professioneel. Alles was op tijd en zag er mooi uit. Zo wil ik elke dag wel eten :) Ikzelf vond de libanese spinazie soep en de kip het lekkerst, mijn vriend de wok (met ossenhaas puntjes die dag) maar zoals ik al zei alles was lekker dus eigenlijk kun je alles bestellen zonder zorgen want het is altijd goed. Gezellig sfeer, luxe met een super uitzicht op de sint jan! Ideaal
Astrid L.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een heerlijke avond met vrienden gehad. Warm ontvangst, wij hadden onze honden meegenomen en er was voor ons een finne tafel gereserveerd met ruimte voor de honden.
Wij hebben gekozen voor kleine voorgerechten om te delen. Goede kwaliteit en mooie presentatie. Kwaliteit voor een fijnproever. Daarna voor een stukje vlees van de grill gekozen. Aan tafel werden alle stukjes vlees gepresenteerd.
Een mooie en zeer smaakvolle avond.
manonkoopmans .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het was een geslaagde avond met heerlijk eten. De coquilles waren heerlijk net als de sashimi en de makreelsalade. Helaas waren de escargots een beetje taai en hadden weinig smaakt. Verder was de bediening top en heerlijke wijn. Al bij al echt een aanrader voor een heerlijke avond uit.