Over het restaurant Restaurant ff Swanjee

Een avondje uit bij ff Swanjee

Wil je een dagje doorbrengen in Den Bosch? Dan mag ff Swanjee zeker niet aan je programma ontbreken. Het restaurantje heeft een zeer ontspannend interieur waarin veel gasten zich onmiddellijk thuis voelen. Er is ook een uitgebreide menukaart en heel wat lekkere cocktails. Een avondje uit kan dus zeker in ff Swanjee, want met de hapklare gerechten, originele wijnen en overheerlijke cocktails kan je zeker niet verkeerd gaan.

Meer informatie over restaurant Restaurant ff Swanjee

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 22:30

Geert V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Een super gezellige zaak in hartje Den Bosch. We hebben hier al meerdere malen heerlijk gegeten en prachtige wijnen gedronken. De menu en wijnkaart zijn zeer uitgebreid, je kunt er dus terecht voor tapas gerechten maar ook voor een volledig menu is er volop keus. De bediening maakt het plaatje compleet, super vriendelijk en behulpzaam maken ze er voor de gasten een feestje van. Ga zo door!
Richelle P.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Je kunt hier super eten, het zit in de binnenstad van Den Bosch en het is betaalbaar. Het eten is heerlijk (ik heb een ossenhaas op die perfecto was) en er hangt een leuke sfeer in het restaurant. Als pluspunt wil ik zeker noemen dat er erg vriendelijk persooneel is!!
Het is een aanrader!
Ylona B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Wat een feestje is het eten & drinken hier zeg! In 1 woord heerlijk! :P Het ene is nog lekkerder dan het andere... Denk aan Helvoirtse Eenden terrine, Meatloaf van MRIJ rund, Mangalica Varkenswang, Rode rijst salade, Ceasarsalade met MRIJ rund, Wortel Komijnkoekjes & zelfs onze dochter vond de Dorade & de verse frietjes niet te versmaden! ;) De Rioja van 2006 was een feestje op zichzelf! En dan ook nog eens dat prachtige uitzicht op de Dom die 's avonds zo mooi aangelicht wordt! Wij komen zeker weer ff langs bij Swanjéé als we in de buurt zijn!
berens .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Enthousiaste ploeg. Trots op haar producten. Heel lekker gegeten. Voorgerechten gopede keus door een goede kelner. Hoofdgerecht heel mooi. Vooraf werden we gewezen op hun scala aan vlees en werden deze getoond
Mitchell V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2013
Vandaag op uitnodiging van mijn ouders wezen eten bij ff swanjee. Bij binnenkomst werden we attent ontvangen en aan een leuke tafel geplaatst. Het duurde even voordat een ietwat verlegen meisje de drankjes kwam opnemen en de menukaart uitlegde. Dit gebeurde een beetje onduidelijk en zachtjes en ik moest dus samen met mijn tafelgenoten nog uitzoeken wat precies de bedoeling was. Uiteindelijk wel uitgekomen en besloten om samen wat dingen te bestellen.

Flesje wijn en water besteld, wijn kwam vrij vlot, water heb ik nog na moeten vragen en toen duurde het ook nog vrij lang voordat er water op tafel stond.

De carpaccio was erg lekker, goed op smaak en een lekkere klassieke combinatie. De antipasti vielen een beetje tegen, er werd gevraagd of we deze vegetarisch wilden hebben. Dit was niet het geval, vervolgens lagen er slechts een paar stukjes gedroogde chorizo (?) op.

Vervolgens heb ik de meatloaf van Angus rund op, de combinatie met o.a. shitakes en sesam was niet helemaal geslaagd, een beetje erg sterk. De dorade had een lekkere zachtheid, maar was voor de rest een beetje gewoontjes. De duo van Duke of Berkshire (procureur en buikspek van stressloze varkentjes) was erg goed lekker.

Omdat ik geen zin had in toetjes gekozen voor nog een stukje entrecote van de Black Angus. Maar één woord voor: Perfect.

Mijn vader en ik sloten af met kaas, jammer genoeg geen uitleg bij gekregen wat we op ons plankje kregen, en ook was de bediening niet zo attent om hier ons een port of bepaalde dessertwijn bij aan te bevelen.
Maties .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Heerlijk gegeten bij ff Swanjee! We kwamen met z'n tweeën binnen zonder reservering op een dinsdagavond. Het was gezellig druk, maar ze hadden nog een plekje. We werden welkom ontvangen door een vlotte ober die ons eigenlijk de hele avond trouw is gebleven met zijn snelle service en gezelligheid. Top! Het concept werd meteen even duidelijk uitgelegd, waarnaar we de kaart kregen. Wij zijn allebei echte bourgondiërs, dol op goed eten en een mooi glas wijn. Daarvoor zaten we hier wel goed. De Sauvignon Blanc die we bestelden was heerlijk en niet te duur. Vervolgens kwam er een parade van gerechtjes die we hebben gedeeld, dat ging van een bisque vooraf, naar sashimi van tonijn en zalm, naar angus, coquille en dorade. Stuk voor stuk goed bereid, het is allemaal niet heel bijzonder, maar wel echt lekker. Behalve de bisque, die is wel erg goed. Laat ik zeggen dat we het in goede verhouding vonden met de prijs. Voor de rest is ff Swanjee vooral een erg gezellig restaurant, een fijne ambiance met goede en vriendelijke bediening. Zeker in vergelijking met Amsterdam vond ik ze erg hartelijk. Het eten is smullen voor een mooi prijsje, maar je moet niet te veel verfijning verwachten. Maar dat hoeft ook helemaal niet altijd. Ik kom zelf niet uit Den Bosch, maar als ik weer een keer op bezoek ben, kom ik zeker terug!
danielle V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2013
Gister heeerlijk gegeten met mijn vriend samen kregen nog een mooie fles wijn mee (was eigenlijk alleen voor genodigden van de nieuwjaarsborrel) kortom top restaurant top service en niet te vergeten heerlijk eten nu 3 keer hier geweest is altijd goed komen zeker vaker hier eten
Inge_ .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Heel goed restaurant, vooral de ossenhaas is super lekker! Het was leuk dat de ober van te voren ons het bevroren vlees liet zien en uitleg gaf over het vlees. Waarom geen 9? Omdat het dessert niet heel bijzonder was en als vrouw zijnde moet er toch altijd een chocolade dessert op de kaart staan, maar dat was helaas niet het geval.
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2012
Het was in deze samenstelling alweer de derde keer dat we bij Swanjee aten. Dit keer niet voor de de Wapazz gegaan maar voor de grill gerechten. Vooraf de terrine van eend en gamba's in piripiri, en als hoofd staartstuk van de gril. Het was allemaal weer voortreffelijk, uiteraard samen met de wijn (rode montepulciano). Klein minpuntje! Geen Valpolicella op de kaart.. (hint).
Laatste vermelden waard was dat het eigenlijk vol was maar dat ze door wat te herschikken ons nog een plekje konden geven! Dank daarvoor Wilma!
Fanne E.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
heerlijk gegeten bij FF Swanjee aan de grillbar. De produkten waarmee het restaurant kookt zijn met zorg uitgekozen en daar is het personeel (met recht) trots op. Wij hadden een aantal zogenaamde "wapas" gekozen met daarbij een stuk entrecote van de grill, allen smaakten uitstekend. Voortreffelijke Californische wijn per glas erbij gedronken. De porties zijn aan de zuinige kant gezien de prijs die ervoor wordt gevraagd, de gun-factor is hier echter hoog.
De zaak zat helemaal vol, maar de bediening wist ons toch telkens te vinden. FF Swanjee nodigt op alle fronten uit om terug te komen!
Marijn E.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Al meerdere keren gegeten en iedere keer weer genoten. Uitgebreide keuze uit verschillende vleessoorten die aan tafel uitgelegd worden. Veel verschillende wijnen die per glas te bestellen zijn. Gastvrouw is erg attent en vakbekwaam.
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
FF Swanjee heeft een heel leuk concept waarbij wapazz worden geserveerd. Deze 'halve' voorgerechten zijn afkomstig uit alle culinaire windstreken en er zijn regelmatig nieuwe dingen op de kaart te vinden. Veel smaak aan de gerechten, al mogen sommige net wat groter zijn. De bediening is uiterst vriendelijk en attent, waardoor een foutje snel vergeven is. Het uitzicht op de Sint Jan en de verscheidenheid aan tafels is mooi meegenomen.
Soep-kip .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Wat een leuk restaurant: Heerlijk eten en alles zelfgemaakt. Tot het stukje roomboterkoek bij de koffie toe. De Chateau Briand (heerlijk vlees) met Stroganofsaus word aan tafel bereid en smaakt goddelijk. sfeer en inrichting deed me een beetje denken aan eettentjes in Barcelona. Kortom, een aanwinst voor Den Bosch. Bourgondier pur sang, Mady Heemskerk
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Zeer aangenaam verrast over dit restaurant. We troffen een prettige sfeer ondanks dat het restaurant stampvol was. De bediening was bijzonder deskundig en gaf voldoende aandacht. Allerlei kleine gerechtjes uitgeprobeerd en er kwam een keur aan prachtige smaken voorbij. Een ruim aanbod aan wijnen, wij hadden een rode Chileen die het bijzonder goed deed en toch goed van prijs. Begin vooral met een mandje brood van allerlei soorten, krakend vers, en je krijgt er Aioli, Olijfolie en echte boter bij.
M V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Een bijzonder restaurant in de binnenstad van's_hertogenbosch met uitzocht op de St. Jan.

Ambiance en inrichting zijn super, het eten heerlijk en bijzonder. Met de wappaz, de wereldse tapa's hebben ze een goed concept te pakken en kun je makkelijk variëren.

Je kunt voor je laten kiezen of zelf kiezen, in beide gevallen eet je heerlijk.

Vergeet alleen niet te reserveren, zelfs doordeweeks zit het vaak heel vol. Enig minpuntje door deze drukte is ook wel dat het wel eens lang kan duren voor je je eten krijgt..
afdruiprek .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2012
Dit is nu een echt leuk restaurant! Vlotte bediening, leuke kaart met streekgerechten, open keuken waar vlees -vis wordt gegrild en daarbij lekker ouwehoeren met de gasten. Zomers buiten zitten met uitzicht op de Sint Jan. En eventueel na afloop nog een biertje drinken in cafe de Palm 2 deuren verder...top!
Fried V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Heerlijk gegeten, begonnen met een heerlijke cocktail, daarna 2 kleine Wapazz gerechten en een overheerlijke Swanjee burger, begeleidt door een heerlijke Argentijnse rode wijn.
Afgesloten met 2 wapazz toetjes, en een heerlijke koffie en verse muntthee.
Een ware vertroeteling als gast, personeel is Zeer attent en uiterst vriendelijk, een echte aanrader Top.
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Het eten is erg goed bij FF Swanjee. We moesten wel +60 minuten wachten op ons hoofdgerecht, waardoor we helaas geen tijd hadden voor een dessert. Ook zijn de tafels wat krap naast elkaar geplaatst, waardoor gasten op moeten staan voor andere gasten die naar het toilet gaan, of omdat het karretje met saus erlangs moet.
robbierobster .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2012
Het is alweer zo lang geleden dat ik hier heb gegeten dat ik de correcte datum niet eens meer kan invullen. 29-02-12 heb ik gegeten en meteen daarna een iens-account aangemaakt omdat ik zo enthousiast was. Nu pas kom ik er achter dat de recensie nooit is
doorgekomen dus alsnog.
Volle zaak maar met een beetje geluk waren er 2 plekjes over aan de bar. Uiteindelijk had ik nergens liever gezeten. Met een goed glas wijn werd onder onze neus het eten voor ons en anderen bereid.
Erg leuk was de stroganoffsaus die aan tafel bereid werd (wij hadden hem niet besteld maar het zag er geweldig uit) Volgende keer dat ik in Brabant ben kom ik zeker weer eten.