Restaurant Fachada

Stadionplein 13 1076 CE Amsterdam Nederland Kaart
31-204711554

Over restaurant Restaurant Fachada

Blijf combineren

Tapaslover eat your heart out! Hier worden fantastische specialiteiten geserveerd. Allemaal kleine hapjes worden voor jou en je tafelgenoten op tafel getoverd en zorgen voor een onvergetelijk lekkere avond! Je kunt hier bovendien combineren tot je erbij neervalt. En uiteraard beschikken ze hier over een uitgebreid assortiment aan mooie wijnen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Fachada

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
7,2
Carmen D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Prima restaurant; echter was de bediening zeer matig. Wel vriendelijk maar totaal niet met de gasten bezig. Drankjes vergeten, geen ontvangst, geen koffie enz. Eten was heerlijk en de entourage gezellig en sfeervol. Geschikt met gezin, partner, zakelijk of alleen.
Monique L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Op zich was elk gerecht lekker en verzorgd
We namen het verrassingsmenu vd kok

Bediening erg vriendelijk
En zeer attent

We hebben heerlijk genoten en zeer zeker voor herhaling vatbaar

Absolute aanrader
Happytofu .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Een leuk en best wel gezellig restaurantje met vriendelijke bediening. Het interieur zal een bepaalde bedoeling hebben maar ziet er onverzorgd uit. Alles lijkt in de staat van 60 jaar geleden. Wel schoon. Toiletten zijn netjes. Maar toch....
Bij het raam zitten bij het stadion"plein" geeft tegenwoordig uitzicht op een enorme bouwplaats. Das jammer. Maar meer voor de eigenaar dan klanten. Wel is het restaurant moeilijk bereikbaar nu even.
Dan de essentie: het eten. Daar kan je kort over zijn. Wij hadden het tapasmenu. En dat was uitgebreid, verschillend en goed. Zoet, hartig, mild. Zoals tapas bedoeld zijn. Niets was nog rauw of overcooked. Gewoon degelijk met leuke twists. Alleen hoef ik niet alles tegelijk...Er wordt met zorg gekookt en bediend.
De wijn is nog een uitdaging. Drie soorten rode wijn. We mochten wel alles proeven. Goeie zet. Wel jammer dat er nog geen cocktails geschonken worden. (Komt nog?)
Na een paar uur zat de stoel wat minder comfortabel maar misschien waren we er ook wel te lang. Als afmakertje koffie. Cappucino blijkt vele vormen te kennen. Deze had ik nog niet gehad??!!.
Dan de prijs. Die valt mee en is passend. De wijn is voor de geboden kwaliteit echt te duur. Het afrekenen ging ook niet helemaal goed maar in overleg zijn we er samen uit gekomen. Hoewel: we kwamen met een kortingsaanbieding. Binnen bleek dit de gewone prijs te zijn. Gezien de prijs geen enorm probleem maar dat zijn de details waar je over gaat vallen.
Dus: gewoon, degelijk, niet pretentieus en gemiddeld in prijs (behalve de wijn). Aanwinst voor de buurt..
Jojo60 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Toen wij aankwamen waren we de 1e gasten, gezien het tijdstip 17.45, kan dat. Toen wij weggingen waren we nog steeds de enige gasten om 19.45. Dat was wel een beetje raar. De service was goed en het eten was lekker, daar kan het niet aan liggen.
Ook wij vinden het vreselijk jammer dat het niet drukker was gisteren! We hopen dat onze gasten blijven doorvertellen dat het goed vertoeven is bij Fachada, ondanks dat we uit het zicht zijn onttrokken door de bouw op het Stadionplein.
Cadan .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Gastvrij ontvangen in een leuk sfeerlijke restaurant met leuk muziek op de achtergrond. Het eten was lekker. Verschillende tapas, simpel maar goed van smaak. Een aanrader na een dag shoppen in Amsterdam en je je auto weer ophaalt bij Olympisch stadion
Heidiboerhout .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Sfeervol Spaans restaurant. Klein maar niet vervelend op elkaar. Warme ontvangst van heel vriendelijke dames. Heerlijk 3 gangenmenu. Heel goede wijn genoten. Door de Iens mogelijkheid zeer betaalbaar. We waren beiden heel erg tevreden en gaan graag nog eens terug. We hadden 3 gangen tapasmenu, wensen werden vooraf gevraagd. Vooraf was erg lekker, hoofdmenu was verrassend, lekker en voldoende, toetje was erg lekker en mooie zoete afsluiter. Dik tevreden!!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Lekker, lekker veel en veel variatie in tapas. Diner deal. Tapas samengesteld door het restaurant, met mogelijkheid om bepaalde ingrediënten weg te laten. Prettige bediening met persoonlijke aandacht, ook voor de jarige. Ongevraagd een extra feestelijk dessert op tafel. Chapeau. Aan de inrichting wordt nog gewerkt, na schade. Door bouw op Stadionplein tijdelijk niet parkeren in de straat, verderop is echter voldoende plek. Komen zeker terug.
Roel T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We hebben hier erg lekker gegeten. We waren met jonge kinderen en die houden niet van lang tafelen. Dat voelde de bediening goed aan. De bediening was rap en zorgzaam. Wijn was ook erg lekker. Prima prijs kwaliteit verhouding ook zonder Iens deal.
Kit30 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
In het verleden hebben wij hier goed gegeten maar de kwaliteit van het eten is enorm verandert. Een aantal gerechten waren niet aanwezig en de huiswijn was op wat erg vreemd is voor een vrijdagavond. De kaart was niet actueel. De service vonden wij bijzonder slecht, wij moesten erg lang wachten op een drankje en het eten, de kennis van het dagmenu en producten in huis was niet aanwezig.
Jammer dat uw ervaring bij Fachada gisterenavond niet zo goed is bevallen als voorheen. Onze kaart is zeker actueel. En we hebben 6 open wijnen: drie witte en drie rode. Het bevreemdt me daarom dat u geen huiswijn heeft kunnen krijgen?
Alvaro C.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
bij Fachada is de sfeer heerlijk, eerlijk, back to basic . Je moet hier geen luxe , en snufjes verwachten, Je komt in een echte tapas restaurant en voelt je "op vakantie " . zoals dat in spanje of marokko, zou zijn. Het personeel heel erg attent en vriendelijk en toen ze ,- LATER !!hoorden dat we iets te vieren hadden , kwam een grand dessert met lichtjes als verrassing .
De prijs is ook eerlijk .Je betaalt voor wat je eet , en niet voor een zielige decoratie op je bord , waar men nu zo verzot op is in de restaurants. Ontspannend .Ga er heen.!
Poezeke .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Wij kregen via de dinner deal een plankje vooraf, daarna 7 gerechtjes, en een toetje. Alles was erg lekker. Mij man had alleen de patatas bravas wat krokanter en pittiger willen hebben.
We hebben heerlijk en gezellig gegeten. Bediening was erg vriendelijk. Alleen tijdens het afrekenen uitte zij haar ongenoegen nogal tegenover haar collega, en mijn man. Dat was pijnlijk en jammer.

Wiebe B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We hadden de 7 proef tapas en bestelden nog 2 na, de gambas en de coquilles. Alles was heel erg lekker. De gerechten waren zeer goed van smaak en heel mooi gepresenteerd. De bediening was uitermate vriendelijk en zorgzaam. Hulde!
Jammer is dat de tafeltjes erg klein zijn, de stoeltjes te laag en alles heel krap zit. Voor een lange man als ik, was het niet erg comfortabel. Toch ruim 2 uur volgehouden, dankzij het voortreffelijke voedsel en de aardige bediening.
Tamme W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Een leuk klein restaurantje midden in Amsterdam. Lekker gegeten en zeer fijne bediening. Het Stadionplein is echter op dit moment een beetje een bouwput ...
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gezellig restaurantje met oprecht servicegerichte en attente bediening. Kwaliteit van de tapas was meer dan prima. Daar komen wij zeker nog eens terug.
Yvonne L.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ik heb Fachada altijd een prima tent gevonden om tapas te eten. Echter was deze keer een mindere ervaring. We kwamen wat later op de avond en het restaurant was echt niet vol maar kregen we wel te horen dat we snel moesten eten omdat de keuken om 22u dicht ging (we waren er om 20.30u). Toen wilden we gezellig achterin zitten, maar dat mocht niet want dat waren tafels voor grote groepen en we waren met z'n tweeën. Daarna wat brood met aioli besteld, waarbij het brood aan de bovenkant zwart geblakerd was, maar de serveerster deze toch gewoon neerzette. Jalopenos en dadels met spek waren oké. Gehaktballetjes waren erg flauw van smaak. Serveerster heeft echt tig keer gevraagd of alles naar wens was, wat bij een of twee keer vragen ook voldoende was geweest. Om drank moesten we elke keer vragen helaas als ook de rekening omdat de serveerster te druk met haar telefoon bezig was aan de bar. Echt jammer van een restaurant wat normaal zeker goed in haar service en eten was.
Claraz .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Als afsluiting van de kerstvakantie met onze kinderen bij Fachada gegeten. Lekkere tapas, gul geschonken goede huiswijn en super hartelijk ontvangen! Sfeer en inrichting warm en vrolijk. We keken uit op hun fantastische terras: doet nu al verlangen naar de zomer...
Sandramk .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
heerlijk samen met mijn man gegeten.proeverijtje van de chef. konden aangeven wat we wel en niet lusten. leuke bediening en gezellige sfeer.
Coconutandcream .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Als groot liefhebber van de Spaanse keuken ben ik altijd op zoek naar restaurantjes met goede tapas én de authentieke, gezellige sfeer.
Fachada beschikt over beide!
Goede sfeer, leuke bediening en goed eten. Geen poespas, gewoon heel vers en smaakvol.
De gepelde gamba's met knoflook en peper heb ik zelden zo lekker gegeten (zeker niet in Amsterdam).
Ook de special, de salade van spinazie met peer en blauwe kaas was erg lekker.

Jammer dat mijn tafelgenoot hetzelfde bestelde..
Ik ga snel een keer terug om meer gerechten van de kaart te proberen.
Chan1976 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Wat een een heerlijke plek, vooral de dadels met bacon en de crema catalana! Echt een aanrader voor iedereen die van lekker eten en een fijne sfeer houdt! Ik ga absoluut vaker bij fachada eten! Top!
Ingetjes .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Heb al meerdere keren bij Fachada gegeten. Iedere keer naar volle tevredenheid.
Gezellige sfeer en prima eten.
Volop keus, vooral de schaal-en schelpdieren smaakten ons prima! (heerlijke coquilles in pittige saus)
Wij blijven terug komen!