Restaurant Erkelens

JokeGerard .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Met z'n vieren heerlijk gegeten buiten op het aanpalende terras. Zeer keurige en vriendelijke service. Heerlijke chardonnay gevolgd door heerlijke uiensoep, tomaten basilicum, geitenkaas salade en brood. Vers en zeer smaakvol. Hoofdgerechten: tournedos, goed vlees van nabijgelegen balloohoeve, saté met fantastische pindasaus. Heerlijk. De desserts: Hollandse aardbeien met ijs, en tevens een vruchtensorbet waren een mooie afsluiting. Aanrader voor als je in de buurt van Rolde bent.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Vooraf spinaziesoep en kippensoep: vers en vol van smaak! Hoofdgerecht biefstuk en een visstoofpotje. Biefstuk was zeer goed! Stoofpotje was prima wederom erg lekker en verse ingrediënten. Bediening is ok maar niet heel proactief : geen advies over wijnen maar wel erg goede wijnen op de kaart dus daar kwamen we zelf wel uit. Kleine tip: bediening is erg correct maar soms iets te. Mag best wat losser. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het publiek over het algemeen een jaar of 20 ouder is dan wij en die zullen dat wel waarderen maar van ons mocht het best iets losser. Decor is erg ouderwets wel schoon maar niet echt meer van deze tijd.
Wij hebben er 2 nachten geslapen en dus ook ontbeten: zeer goed! Voldoende aanwezig, vers en goede diversiteit en de koffie was ook erg goed. Kortom prima om een lekker ontbijt te nuttigen ook als je er niet slaapt.
Tafelmanieren .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Deze week met super weer savonds weer aangeschoven op het terras van het hotel restaurant. Geweldige plek onder de enorme luifel. Zomer, witte wijn, een aanrader van de uitbater, Pic Poule de Pinet ( € 22.50). Een zeer goede keus bij de door ons gekozen mosselen. Deze wijn werd aan tafek gebracht in een koeler. Bravo!! Een pan vol voor twee personen ( € 20.95 per persoon). Oogt eerst wat klein doch meer dan genoeg van dit lekkers zo blijkt. Stokbroodje had ik graag vers gezien. In dit geval een afbakbroodje. Jammer want tijdens de lunch en ontbijt word er heerlijk en eerlijk streek brood geserveerd. Bijgeleverde friet meer dan genoeg. De salade goed aangemaakt doch niet erg groot. Dit is wellicht ook een aandachtspunt. De bijgeleverde Sauce precies goed maar de goede kwaliteit remouladesaus was snel op. Geen probleem deze werd nogmaals kostenloos extra geserveerd. 3e tafelgenoot vermaakte zich met een steak Alexander. Mals vlees goed medium opgediend zoals gevraagd ( € 22.95 ) met als bijlage gebakken aardappelen en groente. Al met al een top locatie met aandacht voor de gasten en een zeer goede keuken.
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wij waren hier op 7 Juli 2016 met tweeën en hebben genoten van een uitstekend diner,1 vegetarisch en ik een visschotel , een voorafje tomatensoep en een dessert om je vingers bij af te likken. Kortom een prettige ervaring. Uitstekende bediening.
Jaapjz M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Wat een geweldige lunch bij enkelens. Goede bediening die alle tijd neemt. Het was ook nog eens goed teras weer. Eet partner een zeer goede ouderwetse pannekoek ik ging voor de geweldige kroketten met uitstekend brood met mooie mosterd
Wijn advies was goed. Een zeer geslaagde middag stop over in een klasse hotel.
Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met gezin (6) wezen lunchen. Niet voor de 1e keer. Ook nu prima ervaring. Vlotte bediening die het momentum goed aanvoelt. Verse sinaasappelensap die voor nog geen 3 euro op de nota komt. Verschillende soepen - erwtensoep mosterdsoep en gevogeltebouillon - zeer goed ontvangen door zowel ouders als jongelui. Tweede gang - focaccia, burger, omelet - eveneens met zorg bereid. Omelet mogelijk iets te veel recht toe recht aan. Maar per Saldo heerlijk lunchadres met fijne bediening.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Zaterdag uit eten geweest. Na een geweldig hartelijk ontvangst en een top bediening. Gingen wij er goed voor zitten. Maar wat een afknapper. Wij zijn niet superkritisch maar het eten was niet best. Stoofpot van rundvlees was wel heel erg droevig en de sliptong was ook niet best. De koks doen de bediening echt te kort. Die hebben ons etentje nog een beetje gered. De keuken niet. Tijd om weer naar school te gaan.

Sorry maar helaas naar waarheid ingevuld.
Vroem .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Na een stevige wandeling rond de Drentsche Aa trakteerden we onszelf op een diner bij Hotel & Restaurant Erkelens in Rolde. Het bleek een goede keus. Al bij het reserveren bleek men flexibel te zijn; daarna van binnenkomst tot vertrek attent en vriendelijk.
De voorgerechten varieerden van fazant, koningsoesterzwam tot diverse soepen, alle werden zeer gewaardeerd door mijn vaak kritische gezelschap. De voorgerechten werden vergezeld door lekker, op speciale wijze voor het restaurant gebakken brood. Ook de hoofgerechten waren uiteenlopend: van vegetarisch, vis, wild tot satéschotel. Weer was de groep tevreden over de gerechten; deze waren alle met zorg bereid en de kok had hieraan een fijne eigen tint weten te geven door de combinatie en presentatie. Het diner sloten we af met enkele goede desserts en koffie. Een restaurant waar we zeker terugkomen als we in de buurt zijn.
Flower1234 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
geweldig gegeten! heerlijke reerugfilet, mooi geserveerd met lekkere groente. kan niet anders zeggen dat het een echte aanrader is, eten is vers en mals en lekker gekruid. Bediening is correct en oplettend.
MartinBlack .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wij zijn op 25 oktober speciaal vanuit culinair hoofdstad Zwolle naar Rolde gereisd om Wild te eten. Bij binnenkomst hebben we toch gekozen voor de gezelligheid van de Brasserie omdat het restaurant gedeelte nog helemaal leeg was. Het personeel was zeer vriendelijk, behulpzaam en duidelijk met goed gastheer/vrouw-schap bezig. De gerechten op de menukaart zagen er thuis op voorhand al erg lekker uit. Het commentaar op IENS dat het wel eens grote porties konden zijn zorgde aan tafel toch nog voor twijfel om wel/niet een voorgerecht te nemen. Wel gedaan dus, ik de wildzwijns-rollade (met veel sla/vijgen/appel/walnoten), mijn vrouw de filet van wilde eend. Beide voorgerechten waren erg lekker en zagen er ook goed verzorgt uit. Aangezien er een nogal luidruchtige grote groep medegasten vlak naast ons zat stelde het personeel uit zichzelf voor of wij wat verder van hen af de rest van onze maaltijd wilde nuttigen, super! Dat gedaan dus en de hele Brasserie vanuit een andere hoek kunnen bekijken, blijft een leuke plek om te zitten. Het hoofdgerecht (Reerug filet + Fazant) was werkelijk heel erg lekker. Heerlijk mals (Reerug) en de Fazant niet te droog. Mijn vrouw vond het eigenlijk iets te zout allemaal (maar ja, wij doen nooit ergens zout in). De garnering van de grote schaal waar alles op geserveerd was was zeer uitgebreid en erg lekker. Vermeldenswaardig is het halve warme appeltje met warme spijs: deze kan zo met wat extra aanvulling op de dessertkaart van H/R-Erkelens. Doordat het zo veel was kon er geen dessert meer bij voor mijn vrouw, bij mij nog net wel. Het nagerecht (bananen bavarois met chocoladesaus) was lekker maar niet uitzonderlijk doordat er veel (goede) slagroom bij zat. Voor koffie was ook bij mij geen plaats meer.
Concluderend: een zeer geslaagde avond met erg lekker Wild eten en ook een heerlijke rode huiswijn. Graag tot ziens!
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten in het bij Restaurant Erkelens. Na een aantal wandelkilometers van het Pieterpad in de benen kun je je hier heerlijk laten verwennen. We kozen voor twee wildgerechten (ree en haas) en kregen deze geserveerd op een grote schaal met heerlijke groenten (rode kool en spruitjes), toefjes aardappelpuree, aardappelkroketjes en twee stoofpeertjes. Het was mooi gepresenteerd en smaakte voortreffelijk. Naast de schaal werden er nog een kleine salade p.p. en schaaltje aardappeltjes gebracht. Al met al waren de hoeveelheden ruim voldoende. Het door ons gedeelde voorgerecht was niet nodig geweest. Het was jammer dat we niet alles op konden en daardoor de dessertkaart niet meer uit konden proberen.
Het personeel is heel aardig en neemt de tijd voor iedere gast zonder dat het vervelend is. We hebben hier heerlijk gezeten en gegeten. Als we in de buurt zijn, komen we hier zeker eens terug.
Luuk- .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Sfeervol ingericht hotel + restaurant in Rolde, op 10 minuten rijden van Assen.
De rijkgevulde vissoep is werkelijk heerlijk.
Daarnaast is de Tournedos onovertroffen.
Zeer goede keuken : ik kan uit ervaring zeggen dat vrijwel alles op de menu-kaart in de categorie "goed" of "zeer goed" valt.
Porties zijn bovengemiddeld groot.
Uitstekende bediening, SERVICE wordt hier met hoofdletters geschreven.
Simone E.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Net Heerlijk gegeten bij Erkelens in Rolde, bediening top en attent,lekkere mosselen,biefstuk en sliptong. Oprecht een aanrader en voor ons naast de deur. Chapeau! Onze vakantie begint goed.
Janeva .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Het restaurant, eetcafé oogt huiselijk maar heeft ook net die grandeur waardoor je merkt dat je op niveau eet en drinkt. De kaart is overzichtelijk en biedt voldoende. Ons voorgerecht betrof een plateau met hollandse garnalen die werkelijk perfect op smaak waren en zeker zo belangrijk perfect op temperatuur. Maar al te vaak is een koudvoorgerecht steenkoud en dus minder van smaak. Onze sliptongetjes waren goed gebakken en hadden een mooi dun "korstje". Attent was het aparte bordje voor de graten. De bijgerechten : frites, boontjes, gebakken aardappelen (eindelijk zonder spekjes!) waren ruimschoots voldoende. De bediening was kundig en erg vriendelijk zo ook de bedienende eigenaar en eigenaresse. Zo kan het dus ook.
Martijn L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Dit familierestaurant, annex hotel heeft de zaakjes prima voor elkaar. Het personeel is enorm vriendelijk en neemt de tijd voor elke gast. Het restaurant bestaat uit twee delen, een à la carte gedeelte en een gedeelte dat iets meer weg heeft van een eetcafé, met beiden een aparte kaart. De à la carte gerechten zijn echter ook in het eetcafé te krijgen. De ambiance in beide delen is een wereld van verschil. In het eetcafé heerst een rumoerige sfeer en vormen de bar en de stamtafel het middelpunt. In het andere deel heerst rust en ruimte en is er duidelijk gekozen voor een andere inrichting.
Het eten is prima bereid en heeft soms zelfs verrassende smaken. De opmaak van de borden mag in veel gevallen echter iets minder uitbundig. Ook de omvang van de porties is wat aan de grote kant. De minder grote eters hebben al een hele kluif aan het voorgerecht.
De prijzen lijken wat hoog, maar de prijs kwaliteit verhouding is, mede door de enorme klantvriendelijkheid en de grote porties, prima in orde.
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Jammer dat een restaurant op zo'n leuke locatie met een prachtig terras, zo weinig klantvriendelijk zijn. Lang wachten en dan ook nog slecht bediend. En onderwijl dat wij het eten wegwerkten (genieten was er niet bij) werd alvast het niet bezette deel van het terras met kettingen vastgelegd. De vraag of we maar op wilden schieten ontbrak nog net!