Over het restaurant Restaurant Enya

Griekse gastvrijheid

Een smaakvolle mix van de smaakvolle traditionele Griekse keuken en heerlijke mediterrane smaken. Met dagverse producten worden verfijnde gerechten op tafel gezet. Het schitterende decor en de warme, gastvrije bediening maken het plaatje helemaal af.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Enya

• Kom je met de auto?
    Vanaf de Langegracht 3 x links, dan door de Stokkemansteeg lopen .
  • : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats Nassauplein

Dinsdag t/m Zondag 13:00 - 22:00

- Lunch 13:00 - 14:00 vanaf 1 Mei T/M 31 Oktober (zomerseizoen)

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Karin80 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Fantastisch avondje uit gehad. Alles compleet! Service fantastisch, eten heerlijk en mooie ambiance. Proeverij voor, hoofd, na een echte aanrader.
Sipke T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Het Valentijn diner was een heerlijke beleving.
De amuse was heerlijk van smaak.
Het voorgerecht, garnalen met mayonaise van passievrucht en salade van avocado en vijgen, oesten we lang op wachten, maar de uitleg was bijzonder openhartig.
De kok moest het gerecht opnieuw klaarmaken om de juiste kwaliteit op tafel te kunnen zetten.
Het resultaat was voortreffelijk.
Zelden hebben wij zo'n vers en heerlijk voorgerecht voorgeschoteld gekregen.
Het tussengerecht, risotto met rode biet en geblakerde geitenkaas, was heerlijk van smaak.
Het hoofdgerecht, rib eye met chimkurry en rode wijnsaus en roodbaarsfilet met velonte van groenten en geroosterde pistachenoten, was voortreffelijk.
Het verrassingsdessert was weer een kunststukje van Wasilica.
Luchtig en toch een afsluiter die een voldaan gevoel gaf: het was af!
Tenslotte waren Jan en zijn dochters en natuurlijk Wasilica weer voortreffelijke gastvrouwen en gastheer.
Een aanrader!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
zo als elke keer weer heerlijk en goed verzorgd verassings menu genoten van het begin tot het eind
Wilma M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben ontzettend genoten van een avondje uit! Het eten was voortreffelijk en de bediening uiterst vriendelijk. Wij komen zeker terug.
anjajo .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Met een beetje geluk toch nog op de valreep van de ah actie bij Enya mogen eten.
Wat was het geweldig lekker.
De bediening is zo vriendelijk.
Ze hebben echt aandacht voor je.
Het eten was 3 gangen super lekker.
Wij komen zeker weer terug.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten. En wat een gastvrijheid. Wij komen zeer zeker terug naar dit fantastische restaurant! Frank en Susan.
leeroy25 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Er Was wat eten betreft dan ook niks op aan te merken. Lekkere smaken verrassende gerechten. En niet vergelijkbaar met ander griekse restaurants. Echt in grote lijnen andere kaart met mooie smaken.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Enya is zeker aan te bevelen. Heerlijke ambiance. Het eten is allemaal heerlijk en kwalitatief goed. De porties zijn ook goed en de bediening zeer vriendelijk. Absoluut een aanrader!!
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Eenvoudig en smaakvol ingericht restaurant aan de Langegracht. Het personeel is vriendelijk en voorkomend. Het tempo waarin we bediend worden is aangenaam. We kozen vooraf twee soorten zalm, goed bereid en fijn van smaak. Ons hoofdgerecht was een tournedos. Mals vlees, precies bereid zoals ik vroeg. De mousseline van rode linzen viel me wat tegen, de groentjes erbij ook. We bestelden een Griekse boerensakade aks sidedish, knapperig en stevig van smaak. Als dessert koos ik cheesecake met vijgenjam, mooie patisserie. Mijn vrouw koos ganache van chocolade, ook lekker. De begeleidende wijnen waren van goede kwaliteit. Ons menu kan ik nauwelijks Grieks noemen, maar dat vind ik geen punt, zolang er maar goed gekookt wordt. Er klinkt Griekse muziek. Dar moet je van houden...
claudiavandenhazel .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De ontvangst was prima. Je staat absoluut niet verloren bij de ingang maar wordt direct opgevangen. Onze jassen werd netjes aangenomen en opgehangen. Toen we vertrokken werden de jassen ook weer opgehaald en werden wij netjes in onze jassen geholpen. Wij hebben heerlijk gegeten, alle gerechten werden met zorg bereid en waren vers en huisgemaakt. De service is perfect. Je voelt je bij ENYA echt te gast. Wij komen hier zeker terug! Tot snel!
5356 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Wij hebben met onze vrienden hier uitmuntend gegeten en komen zeker nog een keer terug! Wij zaten heel gezellig aan de ronde tafel bij het raam. De gastvrouw was zeer attent.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Vanavond 26 december gegeten in enya te maarssen , om een lang verhaal kort te maken ,het was geweldig en complimenten aan iedereen die daar deze maaltijd voor ons hebben bereid , wat een uitstraling deze eetgelegenheid ,het voelt als thuis komen super.

R.Jansen.
26-12-2016.
Annelies.visser1 V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Prachtige locatie, fijn restaurant, zeer gastvrije en persoonlijke benadering, erg smakelijk (mediterraans) eten. Ze doen echt hun best om het de gasten naar de zin én smaak te maken en willen het graag horen als iets niet naar wens is. Van harte aanbevolen.
paul V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
heerlijk gegeten en gedronken in een restaurant dat weet wat gasten prettig vinden .
eigenaren en personeel als zeer prettig ervaren qua service en kennis van producten .
kom zeker weer terug .
groot pluspunt tijdens kerst is het a la carte menu .
gr Paul .
r.hijkoop .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Echt een aanrader!
Tevens lieve gast vrouw en de eigenaar is ook zeer met zijn gasten bezig
Tevens de wijnen zijn erg lekkker en goed geïnformeerd over de wijnen
We Hebben wederom genoten en komen snel weer terug.
JRei .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Service is prima! Eigenaren en personeel maken dat je je acht welkom voelt.
We hebben gebruik gemaakt van de AH-restaurantactie, waardoor de prijs-kwaliteitsverhouding goed is.
We komen zeker weer eens terug.
Activerica .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Ontvangst was zeer hartelijk en persoonlijk. Er hangt een warme sfeer in het restaurant. Het eten was erg goed De bediening is uiterst vriendelijk en professioneel zonder kil te zijn. Dit restaurant is zeker een aanrader
carinversteeg .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Het was wederom erg goed bij Enya. De vriendelijke ontvangst, de sfeer en natuurlijk het eten. Alles was even voortreffelijk: het voorgerecht, het hoofdgerecht en de heerlijk zelfgemaakte cheesecake.
Dit restaurant is echt een aanrader!
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Samen met de kinderen gegeten bij Enya. Eten was zeer goed, sfeer top en entourage goed! Genoten van een mooi voorgerecht en hoofdgerecht. Coquilles met mousseline van pompoen/ pancetta affumicata/ salie, carpaccio black-Angus Beef/ ladotiri uit Mitilini/ pesto zongedroogde tomaten en kalamaria, krokant gebakken pijlstaartinktvis/ mousse van tarama/ vinaigrette van tarama als voorgerecht. Biologische kip (kotopoulo kebab), tournedos en Iberico rack als nagerecht. Een heerlijke beleving!!! Bijpassende witte wijn (wordt tevens geschonken bij de Librije!!) was top!!!
Gerda K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
zoals te lezen bij de andere recensies kun je hier uitstekend eten,de ontvangst is warm en vriendelijk!
Prima uitleg over de gerechten die bereid worden met liefde en passie!
Dus zeker een dikke 10 waard!