Over het restaurant Restaurant Enya

Griekse gastvrijheid

Een smaakvolle mix van de smaakvolle traditionele Griekse keuken en heerlijke mediterrane smaken. Met dagverse producten worden verfijnde gerechten op tafel gezet. Het schitterende decor en de warme, gastvrije bediening maken het plaatje helemaal af.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Enya

• Kom je met de auto?
    Vanaf de Langegracht 3 x links, dan door de Stokkemansteeg lopen .
  • : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats Nassauplein

Dinsdag t/m Zondag 13:00 - 22:00

- Lunch 13:00 - 14:00 vanaf 1 Mei T/M 31 Oktober (zomerseizoen)

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,3
Angie1960 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Als vanouds is het hier thuiskomen. Je wordt gastvrij en zeer warm ontvangen en het eten is heerlijk. Je hoeft niet iets te vieren te hebben om een feestje te hebben bij Enya.
Corina D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wat een gastvrijheid! Het eten zag er verfijnd en met liefde klaargemaakt uit , de smaak was een heuse sensatie. De betekenis van de naam van het restaurant is zeker goed gekozen.100% waar.
Cindy T.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We hebben een top avond gehad! De sfeer is goed, de bediening super vriendelijk en gepassioneerd en het eten was bij elke hap weer een genot! We komen zeker een keer terug, helemaal uit Den Haag!
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Er zijn van die restaurants waar je terug blijft komen. Enya is zo'n restaurant voor ons. Fantastisch lekker eten, heerlijke, verrassende wijnen die perfect afgestemd worden op het gerecht en warme, gastvrije en persoonlijke bediening. De eigenaren delen graag hun liefde en passie voor de Griekse keuken met bijzondere twist, want bij Enya krijgt Grieks eten een geheel nieuwe betekenis. De eigenaresse maakt alle desserts zelf. Haar cheescake is de lekkerste die we ooit aten. Helaas moesten we die gisteravond missen vanwege onverwacht vroeg vertrek. Hartelijk dank voor weer een fantastisch fijne avond!
Christine D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening!
bemmerik E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heel leuk restaurant met zeer gastvrij personeel die hun best doen om je een gezellige avond te bezorgen. Het eten is heerlijk en de borden zijn mooi opgemaakt. De locatie in het centrum aan de gracht is ook leuk.
monique K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De kwaliteit bij Enya is altijd goed, maar gisteravond heeft de kok zichzelf overtroffen! Bij de kalamaria waanden wij ons in Griekenland en de dagschotels waren uniek en verrassend.
Overheerlijk gegeten en de bediening door de dames was weer top. Goede wijnkeuze bij de gerechten. Bedankt voor de fijne avond!
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Zelden zo welkom gevoeld in een restaurant. Zo hoort een avondje uit eten te zijn. Tip: neem bijpassende wijnen. Met veel passie en kennis wordt er over de wijnen gesproken!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij Enya ,het personeel was vriendelijk en de kok heeft heel goed zijn best gedaan !
Zeker voor herhaling !
Anne F.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Het is iedere keer een feestje om hier te eten! Ontvangst is zeer hartelijk, de gerechten zijn met zorg gemaakt en dat proef je!
Karin80 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Fantastisch avondje uit gehad. Alles compleet! Service fantastisch, eten heerlijk en mooie ambiance. Proeverij voor, hoofd, na een echte aanrader.
Sipke T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Het Valentijn diner was een heerlijke beleving.
De amuse was heerlijk van smaak.
Het voorgerecht, garnalen met mayonaise van passievrucht en salade van avocado en vijgen, oesten we lang op wachten, maar de uitleg was bijzonder openhartig.
De kok moest het gerecht opnieuw klaarmaken om de juiste kwaliteit op tafel te kunnen zetten.
Het resultaat was voortreffelijk.
Zelden hebben wij zo'n vers en heerlijk voorgerecht voorgeschoteld gekregen.
Het tussengerecht, risotto met rode biet en geblakerde geitenkaas, was heerlijk van smaak.
Het hoofdgerecht, rib eye met chimkurry en rode wijnsaus en roodbaarsfilet met velonte van groenten en geroosterde pistachenoten, was voortreffelijk.
Het verrassingsdessert was weer een kunststukje van Wasilica.
Luchtig en toch een afsluiter die een voldaan gevoel gaf: het was af!
Tenslotte waren Jan en zijn dochters en natuurlijk Wasilica weer voortreffelijke gastvrouwen en gastheer.
Een aanrader!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
zo als elke keer weer heerlijk en goed verzorgd verassings menu genoten van het begin tot het eind
Wilma M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij hebben ontzettend genoten van een avondje uit! Het eten was voortreffelijk en de bediening uiterst vriendelijk. Wij komen zeker terug.
anjajo .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Met een beetje geluk toch nog op de valreep van de ah actie bij Enya mogen eten.
Wat was het geweldig lekker.
De bediening is zo vriendelijk.
Ze hebben echt aandacht voor je.
Het eten was 3 gangen super lekker.
Wij komen zeker weer terug.
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Echt heerlijk gegeten. En wat een gastvrijheid. Wij komen zeer zeker terug naar dit fantastische restaurant! Frank en Susan.
leeroy25 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Er Was wat eten betreft dan ook niks op aan te merken. Lekkere smaken verrassende gerechten. En niet vergelijkbaar met ander griekse restaurants. Echt in grote lijnen andere kaart met mooie smaken.
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Enya is zeker aan te bevelen. Heerlijke ambiance. Het eten is allemaal heerlijk en kwalitatief goed. De porties zijn ook goed en de bediening zeer vriendelijk. Absoluut een aanrader!!
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Eenvoudig en smaakvol ingericht restaurant aan de Langegracht. Het personeel is vriendelijk en voorkomend. Het tempo waarin we bediend worden is aangenaam. We kozen vooraf twee soorten zalm, goed bereid en fijn van smaak. Ons hoofdgerecht was een tournedos. Mals vlees, precies bereid zoals ik vroeg. De mousseline van rode linzen viel me wat tegen, de groentjes erbij ook. We bestelden een Griekse boerensakade aks sidedish, knapperig en stevig van smaak. Als dessert koos ik cheesecake met vijgenjam, mooie patisserie. Mijn vrouw koos ganache van chocolade, ook lekker. De begeleidende wijnen waren van goede kwaliteit. Ons menu kan ik nauwelijks Grieks noemen, maar dat vind ik geen punt, zolang er maar goed gekookt wordt. Er klinkt Griekse muziek. Dar moet je van houden...
claudiavandenhazel .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De ontvangst was prima. Je staat absoluut niet verloren bij de ingang maar wordt direct opgevangen. Onze jassen werd netjes aangenomen en opgehangen. Toen we vertrokken werden de jassen ook weer opgehaald en werden wij netjes in onze jassen geholpen. Wij hebben heerlijk gegeten, alle gerechten werden met zorg bereid en waren vers en huisgemaakt. De service is perfect. Je voelt je bij ENYA echt te gast. Wij komen hier zeker terug! Tot snel!