Meer informatie over restaurant Restaurant Enfin

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 02:00

Ine S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
op de goede recensies afgekomen, viel het resultaat ons erg tegen. We hebben niet slecht gegeten maar zeker geen culinair hoogstandje. De keuken is gek op nootjes, werd bij elk gerecht wel iets van geserveerd. Ondanks vol restaurant schoof eigenaar/chefkok halverwege de avond aan bij een alleengaande gast en toen wij het restaurant verlieten was hij aan zijn 5e biertje bezig. Daarvoor liep hij al telefonerend door de zaak. Niet doen, is hele slechte reclame voor de zaak. Misschien was dat ook de reden dat er best veel tijd tussen de gangen zat. Bediening was overigens erg vriendelijk en vooral de goedlachse jongeman van de bediending scoorde punten bij ons, die heeft liefde voor zijn vak. Prijs/kwaliteitverhouding (ook kleine porties) vonden we ook niet in orde want te duur. Frites die bij het hoofdgerecht werd geserveerd was veel en veel te zout
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Eigenlijk waren we het er direct over eens, dit was weer eens een echt culinaire verrassing in een fantastische ambiance. De ontvangst door de charmante gastvrouw is al gelijk goed. Na een heerlijke bruisend Enfin glas bubbels, at ik gebakken kalfszwezerik met spits cannelloni en de andere clubleden, kreeft met ik dacht Comté kaas en hazelnootjes. Dit was allemaal al geweldig. Door dat iedereen iets anders nam is het teveel om op te noemen maar de eendenlever met o.m. gekaramel Elstar appel, kreeg wel erg veel lof! We dronken er een heerlijke fles Drouhin Bourgogne bij. Daarna sloten we af met kaas,- diverse soorten-, en met een mooie rode wijn Gigondas, Rhône uit 2009. Kortom we hebben genoten.
Annelies J.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Vorige week heerlijk gegeten, vier gangen. Voor, tussen en nagerecht uitstekend, hoofdgerecht gewoon goed. Leuke bediening! Absoluut een aanrader.
Joosjen .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gisteravond met zijn zessen heerlijk gegeten. Twee van ons kozen voor het menu du marchand; de rest voor het menu gastronomique. Aan de speciale wensjes van sommigen van ons werd zonder probleem tegemoet gekomen. Van amuse tot dessert hebben we genoten van de presentatie en de smaak van de gerechten. Prachtig om te zien en smeltend op de tong! De wijnen van het wijnarrangement waren heerlijk en passend. Zeer gastvrije, ongedwongen bediening en sfeervolle ambiance. We hebben een topavond gehad!
Jam12 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Simpelweg: Wauw. Restaurant Enfin is gevestigd in Venlo. Eigenaar en chef-kok Pim de Bruyn was in dienst bij toprestaurants in binnen en buitenland. Pim's passie voor koken en zijn meesterschap vind je terug in pure, ambachtelijk gemaakte gerechten. Voor Pim en zijn vrouw Marjon is het belangrijk dat gasten van bijzonder eten kunnen genieten in een aangename, warme sfeer waarin mensen zich goed voelen. Een avond bij Enfin is plezierig en ontspannen, natafelen met een goed glas wijn of cognac hoort daar bij.
Tim556 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant enfin bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen door de gastvrouw tevens eigenaar die ons vriendelijk een mooi gedekte tafel aanwees eenmaal plaatsgenomen kregen we een heerlijk welkomstdrankje waarbij een heerlijk aantal knabbels we hebben de kaart maar even open gehad waar naar wij besloten 5 gangen diner gastro te nemen naar de heerlijke amuse kregen we dan maar liefst 6 huisgemaakte broodjes top!
Het voorgerecht was een terine van foie gras met een compote van vijg onder gesponnen suiker een prikkel voor het oog super lekker het tussengerecht gegrilde sint jacobs mossel met bereidingen van pompoen en een schaaldierensaus alweer raak
het 2e tussengerecht kalfswang met een raviolie van zwezerik was super mooie laag truffel over de zwezerik heerlijk na dit en een paar glazen heerlijke wijn zijn we overgegaan naar het hoofdgerecht hert met vergetengroenten en jus de garing was ongeloofelijk mooi en de groenten lekker op smaak hier naar namen we kaas met een heerlijk glaasje port al met al een top avond met super personeel een echte AANRADER
MindYourFood .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Bij de aanblik van een bijna leeg restaurant aarzelen we even naar binnen te gaan, maar eenmaal binnen in dit sfeervolle restaurant hebben we geen spijt. Als bij het drankje heerlijke zelfgemaakte kaaskoekjes en zoutstengels worden geserveerd, staan onze zintuigen op scherp.
Saisonnier Pim de Bruyn is een gepassioneerd chef, die met plezier het 3, 4 of 5 gangen keuzemenu aan tafel toelicht. Met de amuse van rillette van hert met pistachenootjes heeft hij ons hart (of eigenlijk onze maag) al veroverd. Met de nodige dieetwensen (gluten- zuivel en eivrij!) heeft hij vandaag wel een uitdaging om in de lijn van het door mij gekozen menu toch uitgebalanceerde, smakelijke gerechten te maken.

Ik geniet van een verrassende combinatie van coquille, konijn, hazelnoten en pompoen. Heerlijk! Bij de snoekbaarsfilet die volgt, gaat de risotto helaas aan mij voorbij (vanwege de kaas), maar de vis blijft ook zonder risotto overeind. De paddenstoelen hierbij hadden wat mij betreft licht gesauteerd mogen zijn; ik houd niet van de rauwe versie. Daarna is het genieten van de eendenborst met truffeljus, auberginepuree en vergeten groenten. Van de aanbevolen Spaanse Tempranillo genieten we met volle teugen. Een goede keus!

Manlief sluit zijn ogen bij het eerste hapje loempia die hij in zijn mond steekt. Helaas gaat ook die aan mij voorbij. Toch heb ik geen moment het gevoel vanavond iets te kort te zijn gekomen. Saisonnier Pim is wat mij betreft met vlag en wimpel geslaagd in de bereiding van mijn allergievrije versie van zijn 3-gangen menu. We komen graag terug!
Jensderkx .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Leuke avond gehad met z'n vieren bij Enfin. Gastvrije bediening en een ongedwongen sfeer. Mooi ruim opgezet restaurant, maar door frivole elementen in de inrichting toch warm. Gekozen voor viergangen-menu marché (2x) en gastronomique (2x) om verschillende gerechten te kunnen proeven. We kregen een afwisseling van seizoensproducten (wild); allemaal vers. Bij de voorgerechten was de gemarineerde, zacht gegaarde bio-eendenlever pâté, vijgen compôte onder een cloche van gesponnen suiker een topper (leuke presentatie die cloche). Bij de tussengerechten vielen de perfect bereide coquilles op. Als hoofdgerecht hadden we enerzijds eend en anderzijds hertenrug, beiden met vergeten groenten en pastinaakpuree. Relatief eenvoudige smaakcombinaties in vergelijking met voor- en tussengerecht, maar de cuissons waren perfect. Bij de nagerechten viel yoghurt met lavendel ons allen helaas negatief op (alsof je zeep at). De bereidingen van chocolade waren echter weer heel goed. Er is een uitgebreide wijnkaart en bijbehorende kennis van zaken. Minder vonden we de relatief lange tijd tussen voor- en tussengerecht (ongeveer een uur) en het feit dat de hapjes (kaaslollies, broodkorsten, olijven etc) al op tafel stonden toen we binnenkwamen. Geeft naar mijn idee een beter gevoel als die met de eerste drankjes gebracht worden (overigens wel lekker). Bij werkelijk alles heb je wel het gevoel dat het vers bereid is en daarom komen wij graag nog eens terug.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Naar aanleiding van Lekker Venlo op een Woensdag avond binnen gevallen.
Na overleg het 4 gangen marche menu besteld voor twee van ons met een wijnarrangement.
Leuke amuse op lepel van gekonfijte eend.
Allereerst het brood heerlijke eigen gemaakte broodjes in 6 smaak varianten super lekker en in overvloed Er wordt regelmatig gevraagd of we aanvulling wilde Fantastisch
Voorgerecht lekkere salade van diverse tomaat bereidingen en stukjes octopus (iets taai geworden, te lang?) en een heerlijk gemarineerde Gamba.
Tussengerecht op de huid gegrilde zeebaars op quinoa
Hoofdgerecht kalfsentrecote met heerlijke eekhoorntjesbrood saus. Een rijke portie daarvoor extra saus gevraagd wat geen enkel probleem was.
Tot slot een heerlijk nagerecht van meloen en yoghurt ijs. panna cotta en en Griekse yoghurt.
De bijbehorende wijnen niet super speciaal maar rustige goed gekozen wijnen mooi opgebouwd.
De bediening en service was exceptioneel er was dan ook duidelijk een klik met het voor en achterhuis..
Super gegeten in een uitstekende atmosfeer

Christel P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
tijdens het wijn en spijs arrangement hier een gang genuttigd. dit arrangement bestaat uit een strippenkaart waar je in 5 uur tijd 7 locaties aandoet en daar een gerecht geserveerd krijgt met een passende wijn erbij. bij Enfin kregen we varkens?? ( kan ook runder of kalfs zijn geweest) wang en een tortelini gevuld met bospaddestoelen en een lekkere jus. als enigste zaak van het arrangement konden we kiezen uit 2 wijnen. keuze hebben is natuurlijk altijd fijn. wij kozen voor de "wijn met ballen". mijn tafelgenoten vonden deze lekker, maar ik heb m laten staan. was mij te wrang. ook had ik als enige de "pech" dat mijn tortelini niet gaar was. daar dit bij de anderen wel zo was heb ik er niets van gezegd. Enfin was het laatste restaurant van dit arrangement en wij hadden nog trek in een dessert. zo gezegd zo gedaan: toetje van de dag was een mango panna cotta met diverse opleukerijen van fruit en een sorbet. het was heerlijk maar te weinig voor de gevraagde prijs. de dessertwijn hierbij was heerlijk.
Pruimen .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Gezellig ingericht restaurant. Aan aandacht van de gastvrouw (eigenaresse) geen gebrek. Niet teveel en zeker niet te weinig. Vreemd genoeg hadden ze maar een stuk of 16 gasten, op een zaterdagavond midden in de zomer.
Het eten lijkt meer bijzonder dan dat het is, zeker niet slecht maar ook geen fijne keuken.
Cock V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Afgelopen zaterdag bij toeval terecht gekomen bij dit fraaie restaurant. Vanaf het begin, met heerlijke diverse hapjes en een verrassende amuse met ijs, tot aan het eind heerlijk genoten van een 4-gangenmenu. Het menu werd op een aantal punten aangepast aan onze wensen. Alle gerechten, zowel vlees als vis, waren perfect bereid en zeer mooie gepresenteerd. De bediening was attent en voorzag ons van uitgebreide informatie over de gerechten. De door de bedieing aanbevolen bijpassende wijnen paste perfect bij de gerechten. Chefkok Pim de Bruyn kwam ook nog regelmatig uitleg geven over de bereiding van deze heerlijke gerechten. Al met al een heerlijk avond uit gehad voor een zeer betaalbare prijs. Jammer dat we bijna 200 kilometer van dit zeer goede restaurant.

Cock en Marja van Roon
Jjvelden .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2013
Verrassend.
Al meteen bij de ontvangst werden we getrakteerd op kaaslolly's, bladerdeegstengels, stokbroodchips met rilette van gans netjes opgemaakt voor elk wat wils.Voorafgaand werd bovendien nog een amuse van het huis geserveerd.
We hebben ons laten verwennen met een standaard drie gangen menu, waarvan de gerechten op een aangename en wijze werden opgediend, versierd met eetbare bloemen. Het mosterd ijs bij de wildzwijnsrugfilet is een aanrader.
Het was weer eens een ouderwets gezellig avondvullend programma tegen betaalbare prijs.
Ga zo door Pim en Marjon.
Joep en José Jansma.
MauriceBorn .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012

Mooi ingerichte zaak met fraaie ronde bank in het aperitief gedeelte. Prima ontvangst... Amuses smaken al naar meer... We kozen voor het 4 gangen menu gastronomique ... In een woord fantastisch. Als je in een korte tijd al 3 keer geweest bent weet je waarom je terug komt.
Elke gang weer een klein feestje & dat elke keer weer. De creativiteit van Pim de Bruijn zien we terug in de gerechten die behalve verrassend ook goed uitgebalanseerd zijn. Aanrader van de eerste orde. De bediening onder leiding van Marjon de Bruijn is professioneel, gastgericht met oog voor detail en op een prettige manier informeel. Pretig geprijsde wijnkaart met voor elk wat wils. Mooi glaswerk en juiste schenk temperatuur van de geschonken wijnen. Open sfeer met een leuke interactie tussen gasten mogelijk gemaakt door het natafelen wederom op de fraaie bank. Helaas kunnen we geen smaken en geuren toevoegen, daarom enkele foto's. Pim & Marjon en het hele team bedankt voor weer een geweldige avond!
Maurice Born & Monique Groenen

Annette R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Nieuw in Venlo: Je kunt kiezen voor een menu of a la carte. Wij kozen voor een menu: verfijnde gerechten, puur van smaak!
Persoonlijk bediening. Mooie ingedekte tafels.
Een sfeervolle plek om terug te keren.