Meer informatie over restaurant Restaurant en wijnbar de Bank

Duur
Lang
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Hadden afgesproken om 18.00 uur zodat we om 20.00 uur klaar zouden zijn voor bezoek aan Isala. Theatermenu werd afgeraden vanwege de krappe tijd? Toch ieder drie tussengerechten besteld. Wij dachten daarmee het theatermenu te hebben besteld en dat ook duidelijk aangegeven te hebben maar dat bleek bij het afrekenen niet zo te zijn. Moesten ieder gerecht apart afrekenen. Voelden ons belazerd.

Het eten is op zich wel ok. Witlofsalade met blauwe kaas was goed, de antipasti is ordinair potjeswerk met vleeswaren, ten slotte het stukje Iberico varkensvlees met patatjes was goed. Al met al geen zaak waar ze me snel weer zullen zien.
Liefstelies .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij hebben nu al een paar keer bij de Bank gegeten waarvan meerdere keren de bediening uitermate slecht was. De drankjes werden vergeten (mijn partner kreeg direct zijn drankje maar mijn wijn werd vergeten) en er werd niet naar ons omgekeken. Dat hoort niet zo te zijn en daarom wil ik het toch even vermelden. We zijn ook enkele keren hartelijk ontvangen en hebben toen wel een goede service gehad. Het is dat het eten erg lekker is. De tussengerechten zorgen voor een leuke variatie, maar door de slechte service ga ik er niet graag heen.
Maggiearens .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met 7 personen high wine en high thee genuttigd. Het eten was werkelijk heerlijk en de bediening was top. Zeker voor herhaling vatbaar.
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Eten redelijk, niet bijzonder. Carpaccio goed op temperatuur. Ribeye en longhaas mooi mals. Service, persoonlijke aandacht ver onder de maat. Heb me zelden zo "teveel" gevoeld in een restaurant. Geen enkele aandacht voor de wijn. Voor dit niveau zijn er veel betere alternatieven.
Sylpha M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij zijn zon beetje vaste klant hier. En het is er altijd lekker. Ook met onze kinderen houden ze altijd rekening. De oudste van 9 besteld altijd zelf wat lekkers en de jongste eet altijd mee. Wij bellen altijd even, en Ton heeft altijd plekje voor ons. Broodje met dukkah is altijd super. De vis, burgers en sushi ook erg lekker. En wat het bijna het allerlekkerste is, is de kleine brownie bij de koffie of thee!!!
Proeverkip .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
leuk restaurant gevestigd in een oud bank gebouw.
We hebben hier sushi ,fingerfood voor 2 besteld vooraf. Daarna kozen we voor de black angus burger en kabeljauw. Heerlijk gegeten en goede bediening.
De wijnen zijn top hier!

RoCo2006 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben met zes personen bij de Bank gegeten. Het is een aardige entourage, ruim opgezet. Het eten was aardig. De bediening was belabberd. Het kwam op ons over alsof ze geen interesse in hun gasten hadden. We moesten erg ons best doen om aandacht te vragen zodat we konden bestellen, extra drinken vragen, de rekening vragen etc. En als we de aandacht hadden, dan spatte de vriendelijkheid er niet van af. Wat ontzettend jammer. Want het is een leuke locatie met een aardige kaart. We gaan hier niet meer naartoe.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
I.p.v een wine and dine hebben we gekozen voor a la cart, op advies van het personeel.
We hebben een Verdejo wijn gekozen, prima wijn heel lekker, als voorgerecht de rundercapaccio, heerlijk.
Het hoofdgerecht de tongrolletjes gevuld met zalm viel tegen vis was doorgeslagen en was erg droog. Jammer maar het commentaar werd wel serieus genomen. Koffie was gratis, prima service en uitermate vriendelijk personeel
Rachel F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Vanavond samen met mijn man en zoontje van 2 jaar gegeten bij de bank. Vriendelijk ontvangst en op verzoek mochten wij in een hoekje zitten zodat ons zoontje zonder de andere gasten te storen, lekker kon spelen. We hebben lekker gegeten. Fijn dat het gerecht voor de kleine man snel geserveerd werd. Hierdoor konden wij ook op ons gemak eten.
Al met al een leuke, gezellige avond gehad! Bedankt voor de fijne service!
Reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Het eten was werkelijk smullen. Een zalige carpaccio vooraf. Zeer mals gebakken eendenborstfilet als hoofdgerecht en een kaasplankje om van te smullen als nagerecht. De bijpassende wijnen waren heerlijk, zoals het een goede wijnbar betaamd. Een zoete sherry bij het kaasplankje was verrassend, maar zeker smaakverhogend. We gaan zeker terug.
Adverschuren .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Al enkele keren hier gegeten, iedere keer een feest. Zowel het eten als de bediening perfect.
Hele goede sfeer met goede niet te opdringende achtergrond muziek.
Ook vaak alleen een kopje koffie ( voor het boodschappen doen) gedronken zelfs dat weten ze met eigen gebakken koekje tot een klein feestje te maken.
Ook voor een gezellig avondje met een lekker fles wijn en heerlijke hapjes is een aanrader.
Kortom een prima zaak voor Capelle aan de IJsel zeker een aanrader
Jeroenrotterdam .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zaterdag in de na middag hier een fles wijn besteld de Chardonnay van Bernardus wat een dijk van een wijn.. Toch blijven hangen en wat gerechtjes en fingerfood besteld. Kwaliteit is prima.

Er werken leuke mensen bij de bank en het interieur is mooi en elegant.
Leuk restaurant/bar
Annemarie H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Zaterdag hier geluncht met 2 vriendinnen. Het ziet er binnen erg gezellig uit en het eten was heerlijk. Had zelf rozemarijnbrood met geitenkaas uit de oven. Het was een ruime portie, er zaten was cherrytomaatjes bij een een klein beetje heerlijke salade. Kortom voor herhaling vatbaar.
JRW .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Een zeer teleurstellende ervaring.
Ten eerste een ontvangst door een mevrouw die ons erg stug, zelfs wat chagrijnig, een tafeltje wees.
Blijkbaar was er die dag ook een bijeenkomst van een 'jazzy gezelschap'. Een life-band waar we eigenlijk niet op zaten te wachten. Bij wat inspelen bleef de radio hardnekkig doorspelen, kortom een kakafonie aan geluiden.
Toen na geruime tijd het eten kwam, bleek het eten van mijn partner aangebrand.
Na retournering kwam er wel vervanging, maar raar dat de keuken zo'n broodje laat serveren!
Dat het cijfer voor het eten geen 1 is, komt doordat mijn broodje wel in orde was.
De 3 voor de service is te danken aan de tweede mevrouw die rondliep: zij was vriendelijk.
Alles bij elkaar een ervaring, die ons niet snel dit restaurant weer laat bezoeken.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Dinsdagavond. Even met z'n tweeën een hapje eten na t werk. Het werd 'de Bank'. En dat viel niet tegen. Relaxte sfeer, beetje jazzy muziek, zaak half vol, bediening attent.

Leuk concept met 'tussengerechten' waardoor je een paar verschillende dingen kan eten. Wij hadden een carpaccio en een antipasti. Beide lekker. En daarna de varkens medaillons en de eendenborst. Ook goed. Let wel; verwacht geen culinaire hoogstandjes maar gewoon prima gerechtjes met een aardige keus aan wijn erbij. Na nog een chocolade-lava taartje. Erg lekker.
Wij komen nog wel eens terug..
Yuppie27 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Eten er vaak omdat het dichtbij huis. Gerechten wisselen sterk van kwaliteit en samenstelling. Ook nu weer 3 gerechten die op niets lijken wat de menukaart belooft. Bedienend personeel gaat wel mee in ons commentaar, meer de koks kan het niets schelen en vinden ons alleen maar lastig.
Christa-Hans .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
op zaterdagavond was het heel erg druk en door een misverstand waren er maar twee plaatsen gereserveerd in plaats van vijf. Zonder verder discussiëren werd er in een hele volle zaak geschoven om ons toch een plaatsje te kunnen geven; prima opgelost. Na de lekkere amuse en het brood duurde het wel heel erg lang voordat we ons eerste tussengerecht kregen. Dit was wel vervelend voor de sfeer aan tafel en ook bij navragen kwam er maar weinig schot in. Uiteindelijk kregen we een welgemeend excuus, de belofte dat het nu echt snel kwam en een rondje drank van de zaak aangeboden. Een deel van ons gezelschap had honger en toen het voorgerecht kwam hebben we gelijk het volgende tussengerecht besteld, dat zoals beloofd wel snel kwam. Een deel van het gezelschap had het concept niet goed begrepen dat een tussengerecht geen hoofdgerecht is en was achteraf teleurgesteld maar een en ander was duidelijk uitgelegd en beschreven. Als excuus kregen we gratis koffie en luxe bonbons en een fles wijn van dezelfde soort als die we bij het eten te drinken hadden gekregen dus er was zeker aandacht aan ons besteed.
Al met al een enerverende avond en uiteindelijk keurig opgelost, maar helaas niet door iedereen in ons gezelschap zo ervaren en vandaar dat diegene een, ons inziens onterecht, lage beoordeling hebben gegeven en wij het nodig vonden om onze mening hier nog tegenover te zetten.
Gewoon een top zaak met hele vriendelijke en servicegerichte mensen, goede kwaliteit eten en drinken en een geweldige uitstraling! Wij blijven vaste klanten!
Jenny C.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Recentelijk hier gegeten op een zaterdag avond. Ten eerste was de reservering niet goed aangekomen. Wij waren met 5 personen en we was een reservering voor maar 2. gelukkig was er nog een tafel voor 5 te creeren door wat heen en weer geschuif. Drank en brood besteld en dat kwam vrij vlot aan tafel. Gelukkig want we hebben meer dan uur moeten wachten op het voorafje. Bij navraag werd het excuse gegeven dat het kwam omdat de keuken het erg druk had met het feest van 60 man in het zaal aangrenzend aan het restaurant ! Meermaals werd gezegd dat 'het komt er zo aan hoor' maar dat was niet zo :~( Ondertussen waren twee van het gezelschap behoorlijk geirriteerd. Toen het eten eindelijk kwam de het feet volk gevoerd was ging het beter. Maar als je erg veel honger heb of van grote porties houdt, moet u hier niet zijn. Erg Nouvelle cuisine l b.v. een hoofd gerecht bestond uit twee hele kleine lambs cotelettes met een beetje versiering. De bediening deed hun best om het goed te maken met gratis koffie en bonbons. Een van het gezelschap komt vaker in de Bank en zei dat ze altijd hun best doen om fouten op te lossen - zegt al genoeg denk ik !
Advies - nit heen gaan, vooral op zaterdag.
_Michael .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Eerste ervaring bij restaurant en wijnbar De Bank was goed.

Wij hebben het restaurant op een donderdagavond bezocht. Het restaurant was binnen driekwart vol, maar voelde absoluut niet druk aan. Dit had grotendeels te maken met een behoorlijke uitbreiding van het aantal couverts buiten.

De inrichting is sfeervol: prettige stoelen, mooie kleurencombinaties en het meubilair is overzichtelijk opgesteld. Aan de tafel voor twee personen bevindt zich een bankje waar je heerlijk met zijn tweeën kan afwachten tot het volgende gerecht geserveerd wordt.

Naar aanleiding van eerdere recensies was ik sceptisch over de bediening. De bediening kwam open en enthousiast over en hadden tijdig door wanneer er iets nodig was.

Bij binnenkomst ontvingen we een amuse van een in chili-sausgebakken garnaal op een bedje van zeewier. Het is altijd fijn om zo ontvangen te worden. We kozen ervoor om drie tussengerechten te nemen. Twee tussengerechten staan gelijk aan de hoeveelheid van één hoofdgerecht en drie tussengerechten voor de hoeveelheid van drie gangen. De kalfstartaar had weinig smaak en diende enkel met het schuim van beurre blanc op smaak gebracht te worden. Het schuim vond ik zelf enigszins aan de zure kant, maar ik neem hierin mee dat dit een kwestie van eigen smaak is. De Noorse zalmfilet had een mooie structuur, was aangenaam van smaak en had een mooi gebakken huid. De Iberico varkenshaas medaillon was ook prima van smaak en was goed bereid. Na het laatste tussengerecht konden we ons er niet van weerhouden om als dessert het chocolade lava-taartje met passievrucht-ijs te kiezen. Mijn advies is om na drie tussengerechten dit dessert met zijn tweeën te delen. Machtig en heerlijk om mee af te sluiten.

Het feit dat ze in de kaart bij elk gerecht de juiste wijn adviseren, geeft aan dat het wijnaanbod uitgebreid is. Aangezien we drie verschillende soorten tussengerechten namen en we de behoefte hadden in één wijntje lieten we ons door de bediening adviseren. Uitstekende keuze wijn. De wijn paste goed bij de alle gerechten. Zonder dat er naar gevraagd werd, ontvingen we ook een karaf kraanwater met enkele schijven sinaasappel. Een hele fijne service wat helaas niet bij elk eetgelegenheid zo vanzelfsprekend is.
Sarmila S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Voor zaterdag middag samen met een groep dames hier high tea de Bank gereserveerd. Ontvangst was hartelijk, bediening houdt alles goed bij. High tea servies is heel mooi, geen afgebroken randjes, theepotten met diverse samen dilmah thee, vooraf een heerlijke uiensoep met een salade van geitenkaas, high tea met allerlei heerlijke sandwiches, kanttekening is alleen dat de sandwich met eiersalade meer leek op een sandwich rucola, zo weinig eiersalade zat er op, jammer! Wraps met zalm, sandwich met kipfilet, scones met chocolade, cupcakes (persoonlijk vond ik het teveel botercreme met een beetje droge muffin), heerlijke zelfgebakken koeken, chocolade. Kortom een heerlijke high tea met goede service en hier en daar enkele verbeterpuntjes.

Gezellig zaak met hele vriendelijke attente bediening.