Over restaurant Restaurant en Kookstudio VaNDijK

Bestel rechtstreeks bij de chef

Voor een statig grijs gebouw stralen de witte parasols boven het terras je tegemoet. Aan het water zie je de boten langs varen. Binnen is het juist rood en kleurrijk en dankzij de open keuken zijn de gerechten rechtstreeks te bestellen bij de chef! VaNDijk is restaurant en tevens kookstudio: het gaat allemaal om technieken en teambuilding. De koperen pannen hangen te trappelen.

Meer informatie over restaurant Restaurant en Kookstudio VaNDijK

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Suzanne B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
We hadden meer verwacht op basis van recensies en inrichting. Kaart mag echt gemoderniseerd worden. Eetcafé plus ervaring. Gerechten wel goed van kwaliteit, bediening keurig, maar iets spannender gerechten had het prijsniveau meer recht gedaan.
Margot R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Wij, de Kiwaniesclub Lommel Belgie, waren zondag 2okt met 26 leden zeer aangenaam verrast door Marcel ,Marianne en hun team !Het eten was top,een dikke proficiat! Zo ook de gastvrijheid, zeer vriendelijk en we waren gewoon verwend! Vele onder ons willen zeker een keer terug komen, en iedereen die dit leest moet ook zeker een keer gaan.
Bedankt, en tot gauw!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Alweer een tijdje geleden dat we met de boot bijna voor de deur hebben gelegen en hier hebben gegeten. Daarbij ben ik helemaal niet zo van de recensies, maar over deze avond moest ik dat gewoon wel doen.

Met vriendin, dochter en vriendje van dochter hier gaan eten voor het slagen van de middelbare school.. ´s middags er tijdens het boodschappen doen al langsgelopen en dit plaatje was zó mooi.... De blauw doorschijnende glazen op de witte tafel gaven iets mediterraans want ons ontzettend aantrok.

De sfeer is hier relaxed en warm, gewoon goede bediening zonder poespas en het eten is gewoon heerlijk. De chateaubriand vond ik persoonlijk wat aan de kleine kant (op de kaart stond 225 gram maar ik had heel toevallig deze keer geen weegschaal bij me :-) maar gewoon o-n-g-e-k-e-n-d lekker en mals.

Nu kom ik niet vaak in Heusden, maar de volgende keer wel weer bij VaNDijk
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Niet verwacht dat ik zo snel weer iets over VanDijk zou schrijven.. Ik weet echter niet of ze hier zo blij mee zijn.. ;)

Afgelopen Vrijdag wilde we met de 'Bende van Ellende' iets eten. Zo noemen we ons gezin. 3 kids, 2 van 4 en 1 van 6.
VanDijk ligt dan niet direct voor de hand als keuze.
Maar aangezien onze kinderen liever lekkere mozzarella en scampi eten dan een frikandel speciaal hebben we vriendelijk gevraagd of dat OK was. Papa en mama willen tenslotte ook we eens genieten.

We hebben een heerlijke plek gekregen bij de open keuken. Beetje een hoekje maar top voor het gezelschap. Uit de loop. Niemand tot last (hopelijk). Eigenlijk is dit sowieso mijn favoriete plek, lekker de Chef een beetje op zijn vingers kijken en lastig vallen met onzinnige vragen.
Jammer dat ik hier geen foto's kan toevoegen maar hij staat op @eetclub (twitter).

We hebben een rondje kleine hapjes gedeeld als voorgerecht. Lekker snoepen.

Als hoofd 2 x de Steak tartaar (nooit van de kaart halen!) en de Chef had super leuke bordjes van tempura scampi met friet (!) gemaakt voor kids. Kost een paar centen, maar Iedereen heeft genoten!

Is de wijnkelder nog steeds open om te eten?
Dan boeken we die de volgende keer met de familie :)

Hallo René, Claudia en 'de bende van ellende'...

Was een mooie avond, mooi gezin in onze 'kinderhoek'.
De kids waren zo keurig, hadden ook prima in het restaurant kunnen vertoeven hoor!
Lief stel jullie 'bende zonder ellende'...;-)
Dank voor de leuke reactie en lieve groet,

Sandravannieuwkerk .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij hebben gisteren erg lekker gegeten bij VaNDijk, grote klasse! Alle gerechten waren heerlijk; de rivierkreeftjessalade en Kabeljauw waren subliem. Eten zoals eten hoort te zijn, puur en zonder al te veel poespas. Wij komen zeker graag terug. Een verdiende dikke 10, zonder twijfel. Ook erg goede prijs-kwaliteitverhouding.

En als we toch een klein puntje van aandacht mogen geven om op alle punten een 10 te kunnen scoren, dan wordt het een 9 voor het decor. De buitenlampen (pal naast de tafel) springen op enig moment vanzelf aan en dan zit je op het terras (zeker direct naast de lamp) opeens vol in het licht. Een iets minder sterke lamp erin misschien ? om ook daar een 10 te scoren ;-)
Goedemorgen samen,

Wat een prachtige lovende woorden!
Dank jullie wel en fijn dat jullie zo hebben genoten...:-)
Goede tip van de lampen: gaan we iets aan doen hoor!
Verwelkomen jullie graag weer in Heusden,

Marcel & Marianne van Dijk
Frederic V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Wij varen speciaal naar Heusden om je bijVan Dijk je laten verwennen. Je wil daar gewoon niet weg. Wat een super zaak met een geweldige bediening .
Die voorgerechten zijn heerlijk Volgens een nieuw concept.
Daarna de lams koteletjes : best ever! medium Well besteld . Kabeljauw ook top
Na al dat heerlijks wilden wij eigenlijk opstappen maar toch maar een kaasplankje genomen. Genieten.
Met zo'n klein team zo een culinaire avond verzorgen. Heel knap. Chapeau
Ik denk dat ik volgende weer weer even op en neer vaar in de hoop dat ze plek hebben .
Gr
Freek en Marijke van Woerkom
Dank jullie wel voor de mooie beleving in 'ons huis' mederesulterend voor deze super recensie op Iens!
Zijn we trots op!
Zien jullie snel weer....

Marcel & Marianne van Dijk
Thijs D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met z'n drieën bij toeval verzeild geraakt bij VaNDijK. De zes koude gerechtjes als eerste gang: werkelijk een smulpartij van over de hele wereld! Van Japanse zalmsashimi (met stokjes!) tot Italiaanse carpaccio, het was allemaal even lekker. De tweede gang bracht ons van Indonesië tot in Frankrijk en ook dat was werkelijk geweldig. Maar nu komen we aan de ware kracht van VaNDijk : een werkelijk epische wijnkaart, grote keus, óók per glas (!) Uiteindelijk gekozen voor een witte Rioja die elke verwachting ruimschoots overtrof. Gelukkig hadden ze meer dan één fles . . .
Zeker mag niet overmeld blijven de werkelijk fantastische bediening; zelfs als je het heel graag wilt, is het bijna onmogelijk je eigen glas bij te schenken. Hier kan menig sterrenrestaurant nog een voorbeeld aan nemen!
Een aanrader dus!
Beste samen,

Dank jullie wel voor de mooie aanbeveling!
We zagen jullie zichtbaar genieten en dat doet ons zeer deugd!
Tot een volgende keer dan maar in onze prachtige vestingstad!

Marcel , Marianne & team
Pascale H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een prachtige ambiance. We boften met het weer en konden buiten eten. Zeer professionele, vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten. Absolute aanrader!
Dank voor de mooie recensie! Hopelijk hebben jullie het weekend in Heusden nog fijn af kunnen sluiten...

Vanengelen073 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mijn vrouw en ik komen al jaren bij Marian en Marcel van Dijk. Soms nemen wij vrienden mee of een hele bridgeclub. Wij hebben eigenlijk nooit er aan gedacht om een recensie te schrijven. Wij hebben destijds Van Dijk leren kennen als een restaurant met verrassingsmenu's. Tegenwoordig kan je kiezen uit een aantal kleine voor- en hoofdgerechten, maar ook uit klassieke voor- en hoofdgerechten. Ideaal voor de kleine en grote trek. De reden dat wij er al jaren komen is dat wij er altijd met een tevreden gevoel over het diner en wijn naar huis gaan. Omdat wij weinig wijn drinken beperken wij ons als tot de open huiswijnen en die zijn prima. Als kritische gasten kunnen wij stellen dat de prijs/kwaliteitverhouding bij Van Dijk gunstig zijn.
Maria en Bob
Beste Maria en Bob, heel leuk te lezen dat jullie het altijd zo naar jullie zin hebben hier!
Dank je wel voor de mooie woorden!

Elisabeth B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Super, heerlijk gegeten vanavond , er is een nieuwe kaart gekomen met allemaal kleine gerechtjes ,echt een aanrader , er is voor ieders wil wat ,porties zijn groot genoeg . Ook de verschillende wijnen zijn uitstekend. Gezellige gastvrouw ,echt een avondje uit .Ga zeker snel weer terug.
Heerlijk dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe kaart!
Dank jullie wel voor de mooie woorden...
Jan-Knb .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Kwam hier vroeger met grote regelmaat ( zomers ) omdat Heusden voor bezoekers heel veel te bieden heeft. Altijd is er wat te beleven en waren alle plaatsen aan het water maar zo gastvrij.
Maar het hoogtepunt van het weekend is toch altijd samen met vrienden dineren en dat kun je hier dan ook uitstekend.
Het oude vertrouwde verrassingsmenu is ingewisseld voor een uitgebreid keuzemenu en zodoende kunnen de eters die NIET van verrassingen houden misschien hier meer op zeker gaan.
Ik heb hier werkelijk de lekkerste sashimi zalm ooit gegeten, anders had ik zelf wel 12 punten voor het eten gegeven, maar de andere gerechten waren zeker ook een vette 10 waard.
Je zit hier ook echt een avond lang te dineren en van haast hebben ze hier zeker niet gehoord en de bediening houd je toch goed in de gaten, zonder dat je het merkt!
Ook voor de speciale wensen van 1 vd eters is goed gehoor gegeven en we hebben echt een heerlijke avond met elkaar hier vertoeft.
3 x een 10 is misschien erg hoog, maar ze verdienen het echt.
Kom gauw weer graag terug.
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het voelt als thuis komen, punt. Wij zijn een regelmatige gast bij VanDijK. Van een glas wijn en een hapje op zondagmiddag op het terras, een entrecote bearnaise aan de bar bij Toine tot een volledig avondvullend diner. Gisterenavond de nieuwe hapjes kaart geproeft. Eigenlijk terug naar het oude concept, alleen nu kan je kiezen wat je wil. Even wat verwarring aangezien de oude klassiers ook nog op de kaart staan. Voor ons een uitkomst. We kiezen voor twee nieuwe kleine koude (Vintello tonato & Sashimi), twee kleine warme (Scampi & Paillard) en beiden de steaktartaar als hoofd. Wat mij betreft het beste van twee werelden. Op de wijnkaart gingen we voor veilig en oh zo vertrouwd lekker de Macon Uchizy. We hebben weer genoten. Tot snel.
René en Claudia, voor ons ook zo vertrouwd jullie als gasten te mogen verwennen....
Tot snel!
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Van vrienden gehoord dat men met een nieuwe menukaart werkt en dat ze daar heerlijk gegeten hadden. Voor ons een reden om weer eens langs te gaan.
Het eten was inderdaad voortreffelijk, allemaal kleine gerechten (steak tartare, carpaccio, lamskoteletjes) maar zeer fijne eten, uitstekend dessert, aan de entourage mankeert niets en de bediening is goed.
Gezellige avond gehad en gaan we zeker nog een keer overdoen.

Hanshogenbirk .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
In het vestingsstadje Heusden een fraai restaurant met heerlijk terras. Er kan gekozen worden uit 10 koude (euro 8,50) en 10 warme (euro 9,50) gerechten. De porties zijn wat kleiner dan gebruikelijk, maar zo verrukkelijk, dat je jezelf gelukkig prijst zonder schuldgevoel nogmaals een keuze te kunnen maken. Buiten de kaart om waren er nog enige klassiekers te bestellen (deze avond chateaubriand, zeetong, ossehaas en crabpoten). Het was de tweede maal dat wij hier dineerden. Beide keren voortreffelijk gegeten.
Dank u wel voor de mooie recensie en fijn dat u zo genoten heeft!
Tot snel ziens!
Marel & Marianne
Jaelle V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heel leuk restaurant zeker een aanrader hele vriendelijke bediening en heerlijk eten we hebben heerlijk zitten genieten op het terras.
Fred172 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Prima kleine gerechtjes in een mooie zaak. Bediening is helaas niet zo attent; vergeet elke gang bestek, vergeet drankjes, mist contact met de tafel te zoeken en zodoende een mindere beoordeling op service en gastvrijheid.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Onverwachte lunch gehad in het schilderachtige Heusden. Door het grijze weer was het niet heel druk en was er plaats bij VanDijk. Heerlijke lichte lunch gehad met gerookte paling, tongfilet (met frites), gevolgd door een dessert (Romanov) en kopje espresso. Goede prijs/kwaliteit verhouding, alhoewel de portionering niet voor iedereen voldoende zal zijn. Prima bediening! Aanrader.
Kadetbeschuit .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
De nieuwe kaart is er ! Een compositie van koude voorgerechten w.o. steak tartaar / carpaccio en kreeftenstaarten en een compositie vaan drie warme hoofdgerechten. Alles met evenveel smaak gemaakt . Porties mogen nog iets groter zijn. Bediening perfect en gaf ons een thuisgevoel. Hele gezellige ambiance maakte dit tot een geweldige avond. Ga zo door. Dethmer Schuitema