Restaurant Eetwaar

Woensdag t/m Zondag vanaf 18:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Eetwaar

Rob D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Goede bediening met kennisan de wijnen.
De kok supergoed.
Voor herhaling vatbaar.
Geurt V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Fantastisch gegeten; uitstekende spijs/wijn combinatie!
Titia59 K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Lekker gegeten. Portugese vis uit blik vooraf. Dit moet je letterlijk nemen, dat vis uit blik. Er zat wel een verse oester bij. De combi was Verrassend, en smakelijk. Daarna kregen we respectievelijk de bavette en de artisjok, de vegetarische menukeuze. . Beiden waren buitengewoon smakelijk. Ook het wijnarrangement was heel goed. Allemaal Europese wijnen, van een mooie kwaliteit, goed combinerend met de gerechten. We kwamen er later achter dat we ook bijvoorbeeld 6 oesters als voorgerecht hadden kunnen nemen, dat was ons niet verteld en stond ook niet op de kaart. Advies: voor je bestelt even binnen op het krijtbord kijken!
De kaas die we als dessert namen was zonder meer heerlijk en bijzonder,
Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten bij Eetwaar. Een mooie, eenvoudige amuse met onder andere zelfopgelegde haring en augurk, vervolgens een viergangenmenu allemaal heerlijk maar de schelpdieren met paprikabotersaus wil ik nog speciaal noemen. De bij het gerecht geschonken wijnen vormden eveneens een geweldige aanvulling.
Naast het lekkere eten is ook de ontvangst en verdere bediening bijzonder vriendelijk, attent en adequaat.
(En het was ook nog eens prachtig weer!)
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Goede kwaliteit, vlotte bediening maar wel iets te hoog prijsniveau.
Jantina H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Super lekker gegeten. Top service en fijne sfeer. Creatieve vegetarische gerechten van hoge kwaliteit in een ongedwongen omgeving
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Erg smakelijk in 'huiskamer' sfeer gedineerd! Een aanrader!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Erg leuk klein restaurant in Groningen, gerund door enthousiaste Pim in de keuken en Marieke in de bediening. We gaan hier af en toe heen voor een leuke gelegenheid, bijv een verjaardag. Eten is altijd lekker en goed van kwaliteit. Je krijgt het idee wel 'luxe' uit eten te zijn zonder te veel poespas. Had afgelopen bezoek vitello tonnato (lekker, goede kalfsfricandeau en lekkere tonijn mayonaise), gerookte en gegrilde opperdoezer (lekker, vond de rooksmaak wel heel subtiel), tarbot met gambas en creme brulee (heerlijk, zoals hij hoort). Hadden de witte huiswijn erbij (lekkere, zeker geen saaie wijn) en hebben zeer genoten! Service was zoals altijd heel goed. Al met al een knus goed restaurant met heerlijk eten en goede service, zeker aan te raden!
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en ze koken zonder e nummers..
Gert K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Geweldige ambiance, goede en vriendelijke bediening, heerlijke gerechten. Een aanrader!
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
2 November hier gegeten. Leuke entourage, attente bediening en goede wijnen. Het eten echter vond ik iets teleurstellend. Vooraf de noordzeekrab. Op zich best lekker maar niet bijzonder. Beetje laffe smaken. Daarna het partijtje met paddenstoelen. Deze was goed op smaak. De wilde eend als hoofdgerecht was lekker, niet heel mals. Alleen had mijn vriend aangegeven absoluut geen vis en schaal- en schelpdieren te eten. Toen werd uitgelegd (dieet wens was doorgegeven) dat in de jus bij de eend ansjovis zat werd er, naar onze mening moeilijk over gedaan. Er werd door het restaurant geroepen: meneer eet ook geen ansjovis! Toch jammer.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten en goede bediening die weet wat ze serveren. Ga zeker terug!
Joanne V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch eten en super service. Echt een onvergelijkbare ervaring! Wij hebben de fruits de mer genomen en het was heerlijk: crab, oesters, coquilles, sardines, gamba's. De wijnsuggesties waren niet opdringerig en telkens perfect. Ook het kaasplankje (keuze uit 12!) is een echte aanrader. Daarnaast doen ze ook catering en familie-etentjes (voor sterk gereduceerde prijzen: 3 gangen voor 25 euro de man). Als je iets te vieren hebt . . .
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met culinair eveneens ervaren vrienden kozen we deze zaterdagavond voor Eetwaar, gelokt door de vele positieve recensies. Vol verwachting betraden wij dus dit huiskamerrestaurant dat eigenlijk, met zo'n 28 plaatsen een maatje te groot is voor die benaming. Het eerste dat opviel, naast de strakke, moderne inrichting was het geluidsniveau dat het - toen nog op halve sterkte zijnde - gezelschap produceerde. Dat lag minder aan de gasten dan aan de weinig geluiddempemde aankleding. Het tempo van de bediening was de hele avond hoog, zodat we al snel aan de uitstekende Italiaanse primitivo-wijn zaten, een voortreffelijke keuze van een redelijke prijs. Nadat in sneltreinvaart de kaart deels was voorgelezen en wij onze keuze hadden bepaald volgde al snel een teleurstelling in de vorm van de amuse: een handvol alikruiken. We gaven de eerste die we proefden een herkansing, maar na de tweede hadden we het wel gezien: taai en weinig smaak. We lieten de overige Ali's daarom maar in de kruik. We gaven een eerlijk antwoord op de eerste maar ook enige keer dat naar onze mening werd gevraagd, en kregen aan het slot van het diner daarvoor de koffie van de zaak (en vonden dat weliswaar aardig maar ook weer wat overdreven voor een niet goed gevallen amuse). De voorgerechten vielen deels wel, en deels wat minder in de smaak. De sardines waren aangenaam maar wel wat graterig, de aspergesalade met balsamicomayonaise wel wat erg simpel en weinig uitgesproken qua tongbeleving. Het hoofdgerecht viel qua vlees (filet mignon c.q. gevogelte) zeer in de smaak, het bijbehorende garnituur stelde zwaar teleur. Met de eend kon het misschien nog wel, flauw smakende noodles met een paar groene blaadjes ernaast, maar met de filet mignon was het wat ons betreft een regelrechte misser. Kwam nog bij dat er geen lepel werd verstrekt wat het allemaal wat ingewikkeld maakte om het naar binnen te krijgen. Er werd ons, zoals gezegd, niet meer gevraagd of alles naar wens was dus we hielden onze mening voor ons. Het dessert was eenvoudig maar effectief: aardbeien met een verrukkelijke bol balsamico-ijs. De koffie na klopte ook als een bus (ondanks het begeleidende glaasje dat beter tot zijn recht was gekomen als amuse) zodat het totaaloordeel wat eten betreft, met hoogte- en dieptepunten, toch op een 7 uitkomt. De bediening komt uiteindelijk, na discussie in de groep, op een 6,5 uit die we dit keer naar beneden afronden. Er sprak een zekere plichtmatigheid uit, en de chemie onderling én met ons was er niet. En dat is wat je bij een huiskamerrestaurantje toch wel verwacht, een zekere hartelijkheid. Eetwaar straalt pretentie uit, ook gezien de prijsstelling, maar kon dat wat ons betreft in elk geval deze keer niet helemaal waarmaken....
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met 4 personen 4 gangen gegeten. Qua eten was voor mij de huisgemaakte pathé en de klassieker gekonfijte eendenbout een uitblinker. De gastvrouw denkt goed met je mee, kan mooi vertellen over de gerechten en wijnen. Ondanks de drukte toch een vlotte bediening. Decor is een kwestie van smaak en ik vind het mooi! Conclusie: Wederom uitstekend gegeten, verrassende bijpassende wijnen, uitstekende gerechten. Subliem!
r.r.m.bos .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De beslotenheid van dit "huiskamer-restaurant" en de aangenaam professionele benadering die je daar ten deel valt nodigt uit om vooral terug te komen. Het eten was heerlijk. Dat gold ook voor de wijnen. De menukaart en de wijnkaart zijn door een beperkt aanbod zeer overzichtelijk maar bieden voldoende keuze om iets passends te vinden. De prijsstelling is heel redelijk.
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Eetwaar. We komen hier vaker, en weten dat het niet goedkoop is. Maar de prijs/kwaliteitverhouding klopt. Men hanteert hier een kleine kaart die vaak verandert en voor ieder wat wils biedt (ook vegetarisch). Als gast kun je naar hartelust combineren. Desondanks bleek het niet makkelijk om te kiezen (alles leek zo lekker). Hoogtepunt was de croquet met krab en avocado (voorgerecht). De bijpassende wijnen waren uitmuntend en werden met gulle hand geschonken (geen Hollandse toestanden). De trolley met kazen als afsluiter is ook absoluut een aanrader. Kortom een heerlijk avondje uit.
kokmuts .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vooraf patrijs gegeten. En als hoofdgerecht ree. Beide heel erg lekker. Toen een kaasplankje gevolgd door de lekkerste creme brule ooit. Je proeft de passie van de kok in zijn gerechten. Vriendelijke bediening en dit alles in een gezellige huiskamer sfeer. Zeker voor herhaling vatbaat.
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Mooi rustig decor, stijlvol zonder poespas. Comfortabele stoelen. Eten was ok, maar niet veel meer dan dat: de tarbot was nogal laf ondanks ingrediënten als gember. Was warm misschien ook lekkerder geweest dan lauw. Het wild was wel goed. De wijnen waren passend, maar nogal gewoontjes. Het tempo lag erg hoog: de wijn voor de volgende gang werd al ingeschonken terwijl de vorige nog niet op was. Dat gaf een wat gejaagd gevoel. Misschien een ongelukkige avond getroffen (het was heel rustig) en het was ook niet slecht, maar in deze categorie moet uit eten gaan altijd een klein feestje te zijn en, helaas, dat was het niet echt...
Erwin K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Voor ons 10-jarig huwelijk kregen we een dinerbon voor Eetwaar en dat was achteraf een heel mooi cadeau! De ontvangst was allerhartelijkst. Als aperitief hadden we bubbels en vervolgens kregen we een lekkere amuse van Hollandse garnaaltjes met een heerlijke whiskysaus. Vervolgens hebben we het uitgebreide menu gekozen van tarbot, langoustine, patrijs en ree. Alles was op een fantastische manier bereid en werd vergezeld van mooie wijnen. Tot slot hebben we nog een kaasplank met een lekker drankje genuttigd (ben de naam kwijt) en we sloten af met goede koffie, waarbij ik een heerlijke grappa had. Het was een heerlijk avondje dikdakken... Complimenten en tot de volgende keer!