Restaurant Eetwaar

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 18:00

Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Erg leuk klein restaurant in Groningen, gerund door enthousiaste Pim in de keuken en Marieke in de bediening. We gaan hier af en toe heen voor een leuke gelegenheid, bijv een verjaardag. Eten is altijd lekker en goed van kwaliteit. Je krijgt het idee wel 'luxe' uit eten te zijn zonder te veel poespas. Had afgelopen bezoek vitello tonnato (lekker, goede kalfsfricandeau en lekkere tonijn mayonaise), gerookte en gegrilde opperdoezer (lekker, vond de rooksmaak wel heel subtiel), tarbot met gambas en creme brulee (heerlijk, zoals hij hoort). Hadden de witte huiswijn erbij (lekkere, zeker geen saaie wijn) en hebben zeer genoten! Service was zoals altijd heel goed. Al met al een knus goed restaurant met heerlijk eten en goede service, zeker aan te raden!
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en ze koken zonder e nummers..
Gert K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Geweldige ambiance, goede en vriendelijke bediening, heerlijke gerechten. Een aanrader!
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
2 November hier gegeten. Leuke entourage, attente bediening en goede wijnen. Het eten echter vond ik iets teleurstellend. Vooraf de noordzeekrab. Op zich best lekker maar niet bijzonder. Beetje laffe smaken. Daarna het partijtje met paddenstoelen. Deze was goed op smaak. De wilde eend als hoofdgerecht was lekker, niet heel mals. Alleen had mijn vriend aangegeven absoluut geen vis en schaal- en schelpdieren te eten. Toen werd uitgelegd (dieet wens was doorgegeven) dat in de jus bij de eend ansjovis zat werd er, naar onze mening moeilijk over gedaan. Er werd door het restaurant geroepen: meneer eet ook geen ansjovis! Toch jammer.
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten en goede bediening die weet wat ze serveren. Ga zeker terug!
Joanne V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch eten en super service. Echt een onvergelijkbare ervaring! Wij hebben de fruits de mer genomen en het was heerlijk: crab, oesters, coquilles, sardines, gamba's. De wijnsuggesties waren niet opdringerig en telkens perfect. Ook het kaasplankje (keuze uit 12!) is een echte aanrader. Daarnaast doen ze ook catering en familie-etentjes (voor sterk gereduceerde prijzen: 3 gangen voor 25 euro de man). Als je iets te vieren hebt . . .
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met culinair eveneens ervaren vrienden kozen we deze zaterdagavond voor Eetwaar, gelokt door de vele positieve recensies. Vol verwachting betraden wij dus dit huiskamerrestaurant dat eigenlijk, met zo'n 28 plaatsen een maatje te groot is voor die benaming. Het eerste dat opviel, naast de strakke, moderne inrichting was het geluidsniveau dat het - toen nog op halve sterkte zijnde - gezelschap produceerde. Dat lag minder aan de gasten dan aan de weinig geluiddempemde aankleding. Het tempo van de bediening was de hele avond hoog, zodat we al snel aan de uitstekende Italiaanse primitivo-wijn zaten, een voortreffelijke keuze van een redelijke prijs. Nadat in sneltreinvaart de kaart deels was voorgelezen en wij onze keuze hadden bepaald volgde al snel een teleurstelling in de vorm van de amuse: een handvol alikruiken. We gaven de eerste die we proefden een herkansing, maar na de tweede hadden we het wel gezien: taai en weinig smaak. We lieten de overige Ali's daarom maar in de kruik. We gaven een eerlijk antwoord op de eerste maar ook enige keer dat naar onze mening werd gevraagd, en kregen aan het slot van het diner daarvoor de koffie van de zaak (en vonden dat weliswaar aardig maar ook weer wat overdreven voor een niet goed gevallen amuse). De voorgerechten vielen deels wel, en deels wat minder in de smaak. De sardines waren aangenaam maar wel wat graterig, de aspergesalade met balsamicomayonaise wel wat erg simpel en weinig uitgesproken qua tongbeleving. Het hoofdgerecht viel qua vlees (filet mignon c.q. gevogelte) zeer in de smaak, het bijbehorende garnituur stelde zwaar teleur. Met de eend kon het misschien nog wel, flauw smakende noodles met een paar groene blaadjes ernaast, maar met de filet mignon was het wat ons betreft een regelrechte misser. Kwam nog bij dat er geen lepel werd verstrekt wat het allemaal wat ingewikkeld maakte om het naar binnen te krijgen. Er werd ons, zoals gezegd, niet meer gevraagd of alles naar wens was dus we hielden onze mening voor ons. Het dessert was eenvoudig maar effectief: aardbeien met een verrukkelijke bol balsamico-ijs. De koffie na klopte ook als een bus (ondanks het begeleidende glaasje dat beter tot zijn recht was gekomen als amuse) zodat het totaaloordeel wat eten betreft, met hoogte- en dieptepunten, toch op een 7 uitkomt. De bediening komt uiteindelijk, na discussie in de groep, op een 6,5 uit die we dit keer naar beneden afronden. Er sprak een zekere plichtmatigheid uit, en de chemie onderling én met ons was er niet. En dat is wat je bij een huiskamerrestaurantje toch wel verwacht, een zekere hartelijkheid. Eetwaar straalt pretentie uit, ook gezien de prijsstelling, maar kon dat wat ons betreft in elk geval deze keer niet helemaal waarmaken....
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met 4 personen 4 gangen gegeten. Qua eten was voor mij de huisgemaakte pathé en de klassieker gekonfijte eendenbout een uitblinker. De gastvrouw denkt goed met je mee, kan mooi vertellen over de gerechten en wijnen. Ondanks de drukte toch een vlotte bediening. Decor is een kwestie van smaak en ik vind het mooi! Conclusie: Wederom uitstekend gegeten, verrassende bijpassende wijnen, uitstekende gerechten. Subliem!
r.r.m.bos .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De beslotenheid van dit "huiskamer-restaurant" en de aangenaam professionele benadering die je daar ten deel valt nodigt uit om vooral terug te komen. Het eten was heerlijk. Dat gold ook voor de wijnen. De menukaart en de wijnkaart zijn door een beperkt aanbod zeer overzichtelijk maar bieden voldoende keuze om iets passends te vinden. De prijsstelling is heel redelijk.
Frank J.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Eetwaar. We komen hier vaker, en weten dat het niet goedkoop is. Maar de prijs/kwaliteitverhouding klopt. Men hanteert hier een kleine kaart die vaak verandert en voor ieder wat wils biedt (ook vegetarisch). Als gast kun je naar hartelust combineren. Desondanks bleek het niet makkelijk om te kiezen (alles leek zo lekker). Hoogtepunt was de croquet met krab en avocado (voorgerecht). De bijpassende wijnen waren uitmuntend en werden met gulle hand geschonken (geen Hollandse toestanden). De trolley met kazen als afsluiter is ook absoluut een aanrader. Kortom een heerlijk avondje uit.
kokmuts .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vooraf patrijs gegeten. En als hoofdgerecht ree. Beide heel erg lekker. Toen een kaasplankje gevolgd door de lekkerste creme brule ooit. Je proeft de passie van de kok in zijn gerechten. Vriendelijke bediening en dit alles in een gezellige huiskamer sfeer. Zeker voor herhaling vatbaat.
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Mooi rustig decor, stijlvol zonder poespas. Comfortabele stoelen. Eten was ok, maar niet veel meer dan dat: de tarbot was nogal laf ondanks ingrediënten als gember. Was warm misschien ook lekkerder geweest dan lauw. Het wild was wel goed. De wijnen waren passend, maar nogal gewoontjes. Het tempo lag erg hoog: de wijn voor de volgende gang werd al ingeschonken terwijl de vorige nog niet op was. Dat gaf een wat gejaagd gevoel. Misschien een ongelukkige avond getroffen (het was heel rustig) en het was ook niet slecht, maar in deze categorie moet uit eten gaan altijd een klein feestje te zijn en, helaas, dat was het niet echt...
Erwin K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Voor ons 10-jarig huwelijk kregen we een dinerbon voor Eetwaar en dat was achteraf een heel mooi cadeau! De ontvangst was allerhartelijkst. Als aperitief hadden we bubbels en vervolgens kregen we een lekkere amuse van Hollandse garnaaltjes met een heerlijke whiskysaus. Vervolgens hebben we het uitgebreide menu gekozen van tarbot, langoustine, patrijs en ree. Alles was op een fantastische manier bereid en werd vergezeld van mooie wijnen. Tot slot hebben we nog een kaasplank met een lekker drankje genuttigd (ben de naam kwijt) en we sloten af met goede koffie, waarbij ik een heerlijke grappa had. Het was een heerlijk avondje dikdakken... Complimenten en tot de volgende keer!
Hofmana .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Erg lekker gegeten in dit huiskamer-restaurant. Lamsnek, heek en tonijn, allemaal heerlijk klaargemaakt. De lamsnek was af-gebbqt. Goede wijnen erbij, verrassend lekker al met al!
Had per ongeluk voor twee ipv vier gereserveerd en dat werd ondanks de beperkte ruimte heel netjes opgelost.
Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Eten bij Eetwaar is een klein feestje. Het eten is perfect bereid, het wijnarrangement past er perfect bij en de service is correct en vriendelijk.

Ik heb er heerlijke dingen gegeten die ik normaal gesproken niet lust: zoals gekonfijt orgaanvlees, rauwe tonijn en heerlijk mals kalfsvlees zijn normaal gesproken geen gerechten waarvoor je mij wakker mag maken. Nu echter wel, onder de voorwaarde dat Pim ze heeft bereid en Marieke er een heel lekker wijntje bij heeft gevonden.

Het was een fijne avond in dit huiskamerrestaurant. Echt een beleving.
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Het eten vonden wij heerlijk en alles was mooi opgediend, dat doet ook iets. Elke gang weer wat bijzonders. De bediening was vriendelijk en de sfeer past goed bij het restaurant.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Heerlijke avond, dus buiten op het terras. Binnen is het leeg, want alle tafels staan buiten ;)
De gerechten zijn bijzonder, maar voor onze smaak hebben ze net niet 'het'. Bijzondere smaak- en productcombinaties.
De keuken raakt na de eerste gang overspannen. Er komt niks meer naar buiten. Tussen gang 1 en 2 zit daardoor een uur tijd en dat vinden we te veel, zeker wanneer er niet even melding van wordt gemaakt door de bediening. Na een infarct komt de keuken langzaam weer op gang, maar door het uitblijven van excuses of een verklaring voelt het raar.
Aan het einde van de rit mogen we een drankje van het huis, ter compensatie. Dan is het inmiddels zo laat dat we bedanken.
Tineberg .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Een topavond gehad met vrienden die ook houden van culinair genieten. Het verrassingsmenu met 4 gangen maakte dat helemaal waar. Erg knap vond ik de keuze van de verschillende witte wijnen bij de verschillende gangen. Ik drink namelijk zelf geen rode wijn en meestal sla ik daarom het wijnarrangement over, maar onze gastvrouw wist mij te overtuigen om een aangepast arrangement te proberen. Ik heb erg genoten.
Daphne S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Ons eerste bezoek en dat beviel erg goed. Zeer vriendelijke en attente bediening die goed uitleg gaf over de verschillende menu's en aangaf dat je indien gewenst ook gangen kon uitwisselen. Daar zat misschien direct het enige minpuntje; het ietwat eenzijdig menu bevatte o.a. vrij veel vis, schaal- en schelpdieren. Voor mij geen probleem, maar mijn vriendin is iets minder fan van de twee laatstgenoemde. Gelukkig kon er dus worden uitgewisseld. Gerechten waren wel van hoge kwaliteit en origineel. Het bijpassende wijnarrangement is overigens ook een aanrader.

Wij hebben de hele avond lekker buiten gezeten, mede mogelijk gemaakt door de aanwezige terrasheaters. Zeker een restaurant waar we nog eens vaker terug zullen komen.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Heerlijk gegeten in Restaurant Eetwaar. Na aankomst heel attent opgevangen. Restaurant heeft een ruime en gezellige indeling, niet teveel tafels en niet op elkaar zitten. Het vier gangen maand menu bestelt. Amuse van top, gerookte ribeye, voorgerecht een bisque heerlijk en mooi uitgeserveerd. Tussengerecht, schelvis met bloemkool en buikvet. Vonden wij iets te uitkomende smaken, de schelvis was perfect en knapperig, het garnituur was voor ons iets te gepeperd en wat zuur, misschien kwam dat door het warme bord. Hoofdgerecht, ossehaas was perfect, zeer smakelijk en ook heel mooi opgediend. Het dessert 'Griesmeel' was een heel mooie afsluiting van dit prachtige menu. De geschonken witte en rode wijnen waren goed gekozen. Tot slot een goede prijs- en kwaliteits verhouding. Al met al een zeer geslaagde culinaire avond in een een gastvrij restaurant.