Restaurant Eetcafé de Twee Broertjes

Louise D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Irene E.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met de ah zegeltjes kaart naar Harlingen. We waren al gewaarschuwd voor een deur met tocht en kou en dat klopte. We kregen een tafeltje bij het raam, tegen de verwarming aan, dat was fijn. Wat minder fijn was, dat ( en daar waren we ook voor gewaarschuwd) dat de keus beperkt was. De keus was héél miniem. Gelukkig waren het nu net de dingetjes die wij wel lustten. We hebben dus heel erg lekker gegeten. Ik had de vissalade en mijn man de geiten variant, hij de ossenhaaspuntjes en ik het trio vis, het bleek een kwartet, maar daar zeur ik niet over. Over het dessert zeg ik niks, want dat was ook niks. De bediening kwam regelmatig vragen of alles nog ok was. En dat was het. Het was alleen fijn geweest als er iets meer te ontdekken was geweest. We hebben nog één kaart en omdat dat wat we gegeten hebben echt lekker was, had ik ook graag iets van de rest willen proberen.
Andries S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Vanavond met twee collega's hier gegeten. Zonder twijfel een restaurant waar je een goede maaltijd op je bord krijgt. De bediening, het eten het was allemaal tiptop in orde. De ossenhaaspuntjes in rode wijnsaus zijn absoluut aan aanrader. WIj komen volgende keer zeker terug!
ajoostema .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Alles was prima alleen hadden we liever een kaart gezien waar men uit kon kiezen.
Nu werd er gezegd dat en dat kun je bestellen als voor en hoofdgerecht en dat was het dan.
Verder was het eten prima.
Herma E.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prima restaurant, lekker gegeten, al was de keuze in verband met de Albert Hein-actie reservering enigszins beperkt. Bediening vriendelijk en ok. Het enige minpuntje - en dat is het al zolang het restaurant bestaat - is dat als de deur opengaat het gigantisch tocht in het voorste gedeelte van de zaak.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Sfeervolle entourage, en zeer goede gerechten. Kortom het was top. De bediening was voortreffelijk en de uitleg van het menu was prima.
A. K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Na een paar dagen Terschelling kwamen we met de AH-bon van een gratis driegangen diner genieten. We waren op één tafel na de eerste gasten, gelukkig volgden er na ons nog enkele eters. We konden kiezen bij het voor- en hoofdgerecht uit vis, vlees of vegetarisch, prima. Het voorgerecht van vlees was een heel klein hapje vlees en veel salade er omheen, de hoofdgerechten van vlees en vis waren prima. Een warme groente ontbrak alleen. Als nagerecht konden we kiezen uit dame blanche en koffie. We kozen voor de dame blanche. Ik denk dat de chocolade bijna op was, want er zat zo weinig op, dat ik het niet eens proefde op het vanille-ijs. Jammer. Al met al: een vlotte hap, vriendelijke bediening en precies waar voor je geld.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De service was niet geweldig. Er was een aparte ober voor de ah klanten. Daar moest wel even op gewacht worden. Tijd tussen bestellen van drankjes en het krijgen ruim tien minuten. Ook het leveren van extra portie patat duurde zolang dat toen al het andere eten al op was. Idee dat de drukte op een maandagavond hen wat overviel. De vis die ik had was wel veel, maar met weinig fantasie klaargemaakt. Voor twee mensen een heel klein schaaltje patat. Bij het afrekenen bleek de extra patat in rekening te worden gebracht.
ChSj .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Borden en bestek niet schoon. Personeel niet professioneel. Weinig keus voor AH actie. Eten was flauw. Dit alles gemeld bij het personeel, bleken niet onder de indruk. Niet voor herhaling vatbaar
Bauke V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gegeten naar aanleiding van de AH actie. Het AH menu bood genoeg keuze. Wij kozen voor de vissalade als voorgerecht. Deze was heerlijk! Het hoofdgerecht (vlees) was ook goed, iets aan de droge kant maar acceptabel. Bijlagen waren prima. Dessert (dame blance) werd geserveerd met echte slagroom. Kortom prima gegeten en een hoge prijs/kwaliteitsscore.
caitlynmollema .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Erg leuke bediening! Het eten was erg beperkt kon keuze maken uit 2 gerechten , het vlees was droog, en de groenten waren over kookt, het bier zou van tap veltins moeten zijn maar was dat zeker niet.
Ook was ik nog meer dan 90 euro kwijt met 4 personen met 2 bonnen.
De bediening was fijn, allen het eten drinken en de prijs vielen tegen helaas.
Jaclyn001 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij de Twee Broertjes. Vooraf bestelden we een broodplankje met lekker warm brood uit de oven. Hierbij vers gemaakte tapenade en kruidenboter. We hadden allebei een ossenhaasspies, deze was voortreffelijk bereid met gegrilde groenten. Ook de bijgerechten waren bijzonder smakelijk. Er was ruim voldoende en alles werd mooi gereserveerd.
Goede service en vriendelijke bediening. Het restaurant zag er smaakvol en modern ingericht uit. Het was erg leuk dat we gebruik konden maken van de actie dat het 2e hoofdgerecht gratis was.
Wij waren op doorreis, maar komen hier zeker nog een keer terug. We hebben allebei erg genoten.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Vandaag zouden ik en mijn vriendin lekker uit eten. Het was lekker terras weer en we dachten aan een restaurant waar wij lekker buiten konden eten. Eenmaal aangekomen bij De twee broertjes, gingen wij zitten en werden wij geadviseerd door de bediening om te vertrekken; er was te weinig personeel en ze gingen dicht !! De tafel naast ons werd gewoon voorzien van een nieuw drankje ! Erg bijzonder en zeker niet de moeite waard om nog eens naartoe te gaan.....
Friso P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Vandaag gelunched bij de Broertjes, maar helaas niet voor herhaling vatbaar. Nadat de tosti al op verkeerd brood werd gepresenteerd ging de 'bediening' met opgehaalde schouders om met de opmerking over het gebrek aan pesto. No big deal, maar als dezelfde persoon vervolgens breeduit op het terras bier drinkt en shag rookt (in het zicht van de gast) begin ik sterk te twijfelen aan zijn professionaliteit. Helaas, Broertjes, voor ons blijft het bij deze ene keer. Misschien ook verstandig herkenbare bedrijfskleding te dragen, zo weten we direct wie wél en niet tot de bediening behoort.
evelienzandvoort .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Vorig jaar zomer hier samen op het terras gezeten om wat te drinken. Na een goede indruk van het personeel, de sfeer en het mooie terras zijn we vorig weekend weer komen eten met de familie toen we een dagje in Harlingen waren. We kwamen binnen (niet gereseveerd) en het restaurant was aardig vol, toch werden we vol enthousiastme ontvangen door een dame. Zij maakte gelijk een tafel voor ons leeg en dekte deze opnieuw voor ons in. Ondanks de drukte kwam zij gelijk bij ons met de menu kaart en vroeg ons om wat te drinken. Het drinken kwam erg snel doordat een spontane barman de drankjes verzorgde en kwam brengen, die ook tussendoor gelijk tijd maakte om onze bestelling op te nemen. Een goede personeels indeling en overzicht dat zorgt voor een heel vlot tempo! Je merkt dat ze ervaren zijn en ze weten waar ze het over hebben, evenals dat ze tijd maken bij de mensen aan tafel voor een leuk praatje. De voorgerechten waren erg rijkgevuld, vooral de nacho's en carpaccio een zekere aanrader. Je betaald zeker voor wat je krijgt ! Vervolgens de hoofdgerechten allemaal zeer voortreffelijk, complimenten aan de kok(s). Ook hier weer weet het personeel waar ze het over hebben als je vragen hebt over de gerechten. Als de bijgerechten op waren kwam de bediening gelijk vragen of het kon worden aangevuld, ingelijks met de drankjes. Als aflsuiter hebben we buiten nog een kopje koffie gedronken. Zeker komen we hier nog terug als we in Harlingen zijn, een zekere aanrader als je lekker wilt eten, evenals voor een drankje op het gezellige terras!
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Het lijkt in eerste instantie een leuke plek voor een lunch, maar eenmaal binnen en na al iets besteld te hebben, bekruipt ons een gruwelijk onbehagen. Muziek die duidelijk niet past bij de paar andere gasten en ons, maar door de onverschillige serveerster blijkbaar geschikt wordt bevonden voor wat zij belangrijk vindt: een gesprek met een kennisje van haar. Nadat eindelijk de koffie is geariveerd, besluiten we dan ook maar buiten te gaan zitten, waar inmiddels het zonnetje weer schijnt. We verbazen ons over het grote terras, waar, gelukkig voor iedereen, nu niemand zit, want het eenvoudige lunchgerechtje dat wij besteld hadden (tosties!) , blijkt al niet binnen een half uur te produceren. Pas als we het definitief gehad hebben met wachten en aangeven de koffie te willen afrekenen en de tosties dan verder wel geloven, blijkt er opeens wat uit de keuken te komen.
En toegegeven, de tosties zijn in hun categorie bovengemiddeld goed.
maar in alle andere opzichten is deze zaak een schande voor de bedrijfstak. Met lede ogen zagen wij daarna door Harlingen lopend, natuurlijk opeens de meest leuke horecagelegenheden. Volgende keer beter dus.
hillse .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Vorige week woensdagavond hier gegeten. We werden vriendelijk begroet door de bediening toen we binnen kwamen. We hadden het broodplankje als voorgerecht, een mixed grill en de zalmfilet als hoofdgerecht. Beide even lekker! Heerlijk gegeten en topbediening, wij komen zeker terug!
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Kabeljauw met roosje van zalm gegeten. Zalm ontbrak eerst, hebben we moeten bij vragen. Witte wijn te warm. Te weinig saus bij het gerecht en vis van matige kwaliteit, te weinig kruiding. Matige bediening.
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2014
Een lunch "genoten" bij dit restaurantje, Het ziet er gezellig uit maar............. Het eten was niet geweldig, weinig smaak en de prijs / kwaliteitverhouding klopt niet echt. Op onze 3 broodgerechten hebben we meer dan 3 kwartier moeten wachten en de tweede kop koffie die we bestelden , hebben we zelfs nooit gekregen. Kortom bedroevend. Tip voor anderen , staar je niet blind op de leuke loungebanken maar zoek iets waar je wel lekker kunt eten en daar geen eeuwigheid op hoeft te wachten.