Restaurant Dukdalf

Zandstraat 9 5331 PG Kerkdriel Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Dukdalf

Culinaire hoogstandjes aan de jachthaven

Gelegen aan een van de mooiste jachthavens van Nederland staat restaurant Dukdalf. Het interieur is een mix tussen bourgondisch en modern en geeft een warme uitstraling. Met een schitterend uitzicht op de haven kan je hier goed genieten van de hoogstaande culinaire gerechten. Uiteraard ook een ideale plek om lange zomeravonden door te brengen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Dukdalf

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Loesa .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Geweldig restaurant op een toplokatie, gerund door een gepassioneerde eigenaar. Ingrediënten zijn vers & lokaal en je merkt aan alles dat ze hun uiterste best doen om er iets bijzonders van te maken. In juni hebben we ook onze huwelijksceremonie daar georganiseerd met diner. Alles tot in de puntjes verzorgd. Het regende maar dat hebben we amper gemerkt, doordat de hele zaal 'opengeklapt' kan worden heb je ten allen tijde het geweldige uitzicht op de haven.
Ellyzelf .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Er ging veel niet goed in de Dukdalf, maar wat vooral opviel was dat alle gerechten koud of lauw werden opgediend. De vissoep bleek niet alleen koud, maar ook zuur. Het hoofdgerecht (asperges met zalm) was ook koud en het bijgeleverde hele gekookte ei was nou niet bijster elegant. Toen iedereen al aan het hoofdgerecht begonnen was werden er haastig (koude!) frites op tafel gezet en ongezellige bakjes bleekselderij als salade. Het dessert hebben we maar laten zitten. De bediening was vriendelijk en beleefd. Omdat we te laat onze klachten uitten ( we hadden honger want moesten ook erg lang op alles wachten!) kon de bediening weinig meer voor ons doen. Van de rekening werd 1 couvert afgehaald.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Dukdalf Kerkdriel
Bij gebrek aan boot begeven we ons op 28 juni per automobiel naar de jachthaven bij de Zandmeren te Kerkdriel. Daar is restaurant Dukdalf. We waren er al een tijdje niet geweest. Het eerste dat opvalt: de eerder wat onsamenhangende ruimtes zijn omgetoverd tot een goedogend geheel – dat zo nodig in twee aparte ruimtes verdeeld kan worden. Dan is er ook nog een heel groot terras met uitzicht op de haven met een bonte mengeling aan boten. Daar strijken we neer. Maar nog voor we het aperitief aan de lippen zetten beginnen er grote druppels te vallen. We verkassen naar binnen, maar zittend in de opening van de immense openslaande deuren lijkt het nog steeds buiten. Prachtige stek. Oh ja, we kwamen om te eten. Nou, dat blijkt daar ook prima te kunnen. Mooi voorgerecht: coquilles met zeekraal en als hoofdgerecht genieten we respectievelijk van eendenborst en een niet al te bescheiden bemeten tournedos - super mals ook nog - vergezeld van een prettig glas Argentijnse Malbec.
Opmerkelijk is dat er bij alle gerechten op de menukaart een wijnadvies wordt gegeven. Daarnaast is er dan nog ruimschoots gelegenheid via de wijnkaart geheel eigen keuzes te maken. Met een speciaal 3,4 of 5 gangen menu met wijnarrangement wordt in juni het 110 jarig bestaan van de wijnleverancier gevierd. Geen familie, zo blijkt; gewoon een leuke vorm van samenwerking.
We zien wel aantrekkelijke desserts passeren, maar kiezen vandaag toch maar voor een sobere afsluiting met koffie.
Je hoeft niet per se een boot te hebben om bij restaurant Dukdalf vriendelijk ontvangen te worden en er lekker te eten.

Rolanditaned .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Gisteren heerlijk gegeten! De gastheer neemt goed de tijd om over zijn zaak en produkten te vertellen... De Bommelerwaardse Rundercarpaccio is meer dan het bestellen waard net als de huisgemaakte aspergesoep!
Dico V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Dit restaurant zie je iedere maand beter worden de kinderziektes zijn er een beetje uit, de verfijning is groot. Als je je gewoon laat verwennen met nog lekkere glazige Coquilles of de oesters lekker glaasje Prosecco er bij en het gezicht op de haven dan waan je je in Italië aan het Garda meer
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Via Groupon kennis gemaakt met dit restaurant, een schitterende locatie aan de Zandmeren in Kerkdriel, prettige bediening en ontvangst, gratis parkeren voor de deur! Geen bijsmaak omdat wij hier via Groupon gegeten hebben! We begonnen met heel lekker wit/bruin brood met kruidenolie, aioli, en roomboter, als voorgerecht div. vissoorten leuk opgemaakt en erg lekker, daarna aspergesoep met ham ( was voor ons ietsie te zout ) als hoofdgerecht kalf/rundvlees erg smaakvol/mals, met eigengemaakte frites en salade, als nagerecht een stukje tiramisu, aardbeienijs ( fris/lekker ) en witte en chocolademousse, allebei heel lekker, de gerechten kwamen wel redelijk snel achter elkaar maar dat is ook het enigste, een prima restaurant met een fijne sfeer, een aanrader!