Restaurant Du Nord - Proef het Zuiden

Dorpstraat 18 6255 AN Noorbeek Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Du Nord - Proef het Zuiden

Franse invloeden in Zuid-Limburg

Hoewel de Franse grens heel wat kilometers verwijderd is van het zuidelijkste puntje van Limburg, is daar in Restaurant Du Nord niets van te merken. Je ontspant makkelijk door de warme sfeer en hartelijke ontvangst. Op het terras tussen de olijf- en laurierbomen is het alsof je op vakantie bent in de Dordogne of de Provence. Ook de kaart lijkt regelrecht uit het zonnige zuiden te komen. De gerechten uit de Franse keuken worden bereid met pure en biologische ingrediënten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Du Nord - Proef het Zuiden

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Du Nord - Proef het Zuiden

Bart H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Prima eten. Zeer vriendelijke gastvrouw. Denkt mee bij mogelijke wensen. De chef komt na het eten nog even een praatje maken.

Zeer welkom en smakelijk.
Robert M.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Wat een top restaurant. We waren er op een rustige donderdag avond, maar heerlijk hoe er voor je gezorgd wordt door de gastvrouw. Tempo waarin we werden bediend was prima en ook het tempo van de gangen gedurende de avonden, was niets op aan te merken. Heerlijk om hier 3 gangen lekker weg te smikkelen. Qua kaart prima gerechten, genoeg keuzes, voor zowel vlees als vis liefhebbers. Ik ben nog steeds enthousiast over hoe de kok toch al dit lekkers op het bord krijgt. Alles is goed in zijn element en aan het eind van alles, is het gevoel dan ook zeker voldaan! We komen graag een keer terug!!
Mariska L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Sfeervol, gezellig ingericht restaurant. Heerlijk gegeten, mooi opgediend en prima service. Aanrader! Eij gaan er zeker terug!
Gonda H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Eens per jaar bezoeken we Du Nord tijdens MH2D. Ieder jaar weer een feestje. Gastvrijheid en overheerlijke gerechten in dit gezellige restaurant.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Voor de tweede keer gereserveerd bij Du Nord. Het restaurant heeft een plezierige en warme uitstraling . De gastvrouw is vlot en een aperitief wordt snel gereserveerd. De keuze op de kaart is niet te uitgebreid, maar ruim voldoende.

De salade met eendenborst is zeer smakelijk. De bloedworst iets te hard gebakken en daarmee wat droog, maar wel smakelijk. de eendenborst uitstekend rosé, sappig en erg lekker.

De risotto met gamba's is heerlijk. Persoonlijk mag de risotto wat smeuïger.

De Creme Brulée is niet heel bijzonder, maar ook weer lekker.

In het algemeen zijn de porties ruim voldoende, het eten is warm en wachten niet te lang. De chef loopt nog even langs de tafel. Daar straalt gastheerschap en vakmanschap uit.

We komen terug.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Op zondagavond , zonder reservering, het laatste tafeltje veroverd na een warme ontvangst met uitleg over spitsuur in de keuken door Hannelore, prima. Daarna heerlijk gegeten, heerlijke lamsrack met een verfijnd bereid garnituur met o.a. Lamsoor en dragon. Prijs/kwaliteit in een mooie balans.
Gerard van Egmond
catalpa2007 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het voorgerecht van t enige menu niet verkrijgbaar. Het hoofdgerecht werd veel te snel na (ander) voorgerecht opgediend. Moesten zelf om drankjes vragen.
AJ S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten op het sfeervolle tuinterras. Mooie gerechten waar overduidelijk aandacht aan is besteed. Vriendelijke bediening. Een aanrader!
Hilda D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Op grond van recessies viel het bezoek aan restaurant du nord tegen.
Diner oké maar niet heel speciaal. Bediening vriendelijk, maar rommelig.
Trudy V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Zaterdag 13-5 ben ik met mijn partner gaan eten. Gastvrije en zeer vriendelijk ontvangst door de eigenaresse. Sfeervolle inrichting en de wachttijden tussen de gangen zijn prima waardoor je het gevoel hebt dat je op je gemak kunt eten. Het eten is fantastisch en een goede prijs kwaliteit verhouding, het is beslist niet zo dat je in dit restaurant weinig op je bord en veel op de rekening krijgt. Wij zullen beslist vaker hier komen eten. Trudy Vries
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Het gaat wat ver om regelmatig vanuit Groningen helemaal naar Limburg te rijden om te gaan eten, maar Restaurant du Nord zou het waard zijn. We hebben de asperges met brokkelkaas en het gegrilde kaasje vooraf gegeten, de biefstuk van de zijlende als hoofdgerecht en een koffiegenotje na. Alles even lekker en verrassend op smaak gemaakt met verse biologische kruiden. Echt een aanrader. Enige minpunt is dat er geen kraanwater werd geschonken, dat kan ik toch maar slecht begrijpen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Uitstekend gegeten in dit sfeervolle restaurant. Gerechten waren van bijzondere kwaliteit, zowel qua smaak als qua looks. Prima huiswijnen en zeer betaalbaar.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
op grond van recensies dit restaurant op heenweg naar Zuid Limburg aangedaan en we kunnen ons aansluiten bij de lovende recensies. Voor herhaling vatbaar dus..
ErikT-D .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Restaurant Du Nord heeft geen Michelin ster. Eigenlijk is me niet duidelijk waarom niet. Ze verdienen hem zonder meer. Marc is een voortreffelijke kok en weet bijzondere combinaties op het bord te toveren. Hannelore is een perfecte gastvrouw.
Als voorgerecht koos mijn partner de mosterdsoep met kip. Een bijzondere combinatie. Ikzelf nam de fazantenbouillon. Lekker met verse groenten. Als hoofdgerecht werden het een kabeljouwfilet en een biefstuk. Prima. Ook het garnituur er om heen is veelzijdig en verrassend.
Bart H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
prachtige zaak, zeer vriendelijke bediening
hoogstaande kwaliteit van eten
zeker een aanrader
wij komen hier zeker nog terug
Karin K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hebben een reservering via internet gemaakt en werden van harte welkom gegeten door de gastvrouw. We hebben ons zeer op ons gemak gevoeld en het eten was verrukkelijk. De kok kwam nadien nog informeren of alles naar wens was. Deze persoonlijke geste vonden wij passend bij de wijze waarop de maaltijd bereid en geserveerd werd.
Elzeline D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Sfeervolle ambiance, gerechten goed van smaak en mooi opgediend. Enige minpunt dat water alleen per fles is te bestellen, waarom geen karafje kraanwater op tafel?
familiefreij .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Na binnenkomst bleek men NIET op de hoogte te zijn van onze ONLINE-reservering.
Wij hebben de bediening moet aantonen dat we wel zeker online gereserveerd hadden.
Bij het uitgezochte eten kregen we voor 8 personen 2 kleine kommetjes met frites.
Deze hebben we later nabesteld, maar bij de afrekening moesten wij maar liefst €5,90 betalen voor deze 2 kommetjes. Klantvriendelijk????
jannie S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Dit mooie restaurant in het pittoreske dorpje Noorbeek was een verrassing. Het eten was heerlijk en de wijn die erbij geschonken werd paste er mooi bij. We hebben genoten!!
Hein S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Uitstekende keuken en heel vriendelijke uitbaters in een huiselijke sfeer. Alles verse producten. Zeker een aanrader voor fijnproevers.