Restaurant DS (De School)

Doctor Jan van Breemenstraat 1 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-207373197

Meer informatie over restaurant Restaurant DS (De School)

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten
Fernando L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten. De gerechten zijn verrassend, maar niet te bedacht. De wijn van het huis (er zijn een aantal verschillende flessen open waar je uit kunt kiezen) erg lekker. Er is geen a la carte, maar met de verschillende wensen werd prima rekening gehouden. De oude schoolwerkplaats is gezellig maar een beetje gehorig. Dikke aanrader.
Slofsky .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
voortreffelijk gegeten in DS keuze uit vlees, vis of vegetarisch. vlees genomen voor hoofdgerecht dat was zacht gegaarde kalfswang daarna krokant gebakken heerlijk. totaal vier gangen. tussengerecht een verrassing met verschillende groenten.
Porties ruim voldoende service heel goed en bijzonder vriendelijk dit geldt voor alle bediening. De chef houdt rekening met alle dat lust ik niet en dat mag ik niet opmerkingen. De School zit boven aan het rijtje Choux, the Lobby en komt dicht in de buurt van Kaagman en Kortekaas dat wel een ander soort keuken heeft. Prijs kwaliteit is zeer voordelig.
Fernando L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Anoniem A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik ben niet heel tevreden over mijn eerste ervaring met DS. Als zwangere had ik van tevoren bij het reserveren doorgegeven dat er rekening gehouden diende te worden met mijn dieetwensen. Op de avond zelf heb ik ook nog eens aangegeven dat ik zwanger was, waar weinig reactie kwam. Ik zei: 'Ik bedoel dus, geen rauwmelkse kazen, geen rauw vlees/vis, geen alcohol...' waarop ik onderbroken werd door de serveerster met een 'Eh, wij weten heus wel wat een zwangere wel en niet mag hebben hoor.'

Vervolgens zat er in de amuse die ik kreeg rauwe vis, waar ik achterkwam door het zelf te vragen (wat is dat?), in het voorgerecht dat ik kreeg rauwmelkse kaas (omdat ik vroeg: wat voor kaas is dat?), is mij tot 3x toe een glas wijn ingeschonken en werd er over mijn dessertamuse een soort likeur gegoten.

Ik vind het prima als ik zelf in de gaten moet houden of de gerechten wel of niet eetbaar voor mij zijn hoor, maar doe dan niet zo uit de hoogte, als je duidelijk geen kaas gegeten hebt van een zwangere vrouw bedienen. En er zijn vast een hoop vrouwen die er helemaal niet zo goed op letten als ik en dat vind ik wel een kwalijke zaak. Die adviezen zijn er niet voor niets, je zou maar wat oplopen doordat je vertrouwt op zo'n restaurant.

Dus nee, tevreden was ik niet, ook al was het eten best lekker. Ik kom niet snel meer. En zeker niet als ik zwanger ben. En als ze nou nog hun excuses hadden aangeboden, maar nee, alleen dat uit de hoogte 'Eh wij weten heus wel wat een zwangere wel of niet mag'.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Op basis van alle goede verhalen uiteindelijk ook zelf bij DS gaan eten. Hoge verwachtingen die grotendeels werden waargemaakt. Het eten (wij hadden het 5 gangen menu) was heerlijk. Mooie smaken, veel gebruik van groenten, mooie technieken. Vooraf een gerecht met verschillende bereidingen van knolselderij, gecombineerd met appel (mooie combinatie); luchtig geklopte soep van prei met druiven (verassend); kabeljauw als tussengerecht (net iets te ver gegaard); heerlijke boerderij kip als hoofdgerecht met verschillende bereidingen van pastinaak; dessert maakte het helemaal af: frambozenijs met witte chocolade. Amuses van het huis waren ook heerlijk. Mooie bijpassende wijnen (veel keus!). Enige minpunt was de ontvangst: er werd bij binnenkomst geen contact gemaakt en we moesten lang wachten voor er iemand bij ons kwam. Daarnaast veel verschillende serveersters aan tafel gehad, waarvan een deel niet altijd even vriendelijk was. Verder absoluut een aanrader.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Toprestaurant, een aanwinst voor de stad. Het restaurant bevindt zich in het praktijklokaal van een oude technische school, het is hoog, twee garagedeuren voor grote objecten/voertuigen en nog veel ramen, ook in het dak. Maar de tafels zijn mooi gedekt met wit damasten tafelkleden en de sfeer ronduit gezellig. De akoestiek opvallend goed. Zo ook de bediening en het eten. Men heeft het liefst dat je de keuken de vrije hand laat (na te hebben aangegeven hoeveel gangen je wilt en of je allergieën hebt of vegetarisch bent) maar wij willen weten wat we voorgeschoteld zouden graag. Geen enkel probleem, we kregen allevier de menukaart en konden met wat kleine aanpassingen genieten van de kookkunst van de kok. Alles formidabel maar vooral de vegetariërs onder ons konden niet geloven dat groenten zo heerlijk kunnen zijn. Drie verdiende tienen en we gaan een huis zoeken in Amsterdam-West!
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De School stond vanwege de buzz en geode recensies allang op de to do list.
3 weken van tevoren gerserveerd en we hadden alleen een tijdslot om 19 uur, waarvan we ons later afvroegen waar dit voor diende omdat onze tafel niet ook nog voor een andere shift erna geboekt was.
Gerechten waren prima op smaak, maar zo klein qua porties, dat je na 5 gangen nog steeds enigszins hongerig het pand verlaat.
Van de industriele sfeer moet je houden, net als van de bediening door hipsters die je vaak het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je bij hen mag eten.
Al met al geen herhaling waard.
Esme V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Afgelopen vrijdag voor de 2e keer in DS gegeten. De eerste keer was ik enorm enthousiast en daarom gelijk een 2e bezoek gepland. Helaas, 5 weken later, kreeg ik precies hetzelfde menu voorgeschoteld. Hoe warm ik de vorige keer onthaald werd, hoe matig het deze keer was. De toelichting bij de gerechten kon er nog net vanaf maar overal maakte het personeel op ons een zeer uitgebluste indruk. Het eten was niet echt op smaak. De kabeljauw lauw/koud, de stukjes vlees 2 hele magere reepjes, ceviche leek redelijk smakeloos. Misschien was de magie van "de eerste keer" eraf of misschien is het personeel aan vakantie toe (of een nieuw menu) maar al met al een teleurstellende ervaring. Jammer, want de locatie is top!
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een grote groep hier gaan eten en we hadden het 3 gangen menu. Het eten is erg lekker maar de porties zijn wel net te klein helaas. Wellicht omdat wij in een afgezonderd hoekje zaten dat ze ons af en toe vergaten. We moest meerdere malen zelf naar de bar lopen op drankjes te bestellen. Verder zeker een aanrader.
Famke G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Alleen de amuse was al 'to die for'. Knapperig wortelhoorntje gevuld met avocado, wasabi en haringkaviaar. Yum. Dieeteisen werden volledig ingepast. En dat leverde 2 totaal verschillende voor- en hoofdgerechten op. Ieder voor zich uitstekend. Makreel ceviche met allerlei kleine smaakaccenten en een erg lekker gerecht met asperges vooraf. Hoofd was kabeljauw en een subliem vega counterpart. Nou dat klinkt een stuk saaier dan het smaakte. Maar borden nog net niet schoongelikt. Zo lekker. Wij komen weer!
LoesF .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Veel over dit restaurant gelezen, het duurde even voordat we aan de beurt kwamen (wachtlijst) maar het was het meer dan waard. Het is een wonder hoe men dit in deze eetgelegenheid (groot) voor elkaar krijgt om eten te serveren als in een zeer exclusieve sterrenzaak. Voor ons was de in de roner zachtgegaarde kabeljauw een highlight tussen een serie andere hoogtepunten. Knap dat we na een proeverij van zeven gangen (!) met een prettig gevoel het pand verlieten (misschien een aardig bij-effect van als je groente de hoofdrol laat spelen). Ook de wijn is en bleek van goede huize :-). Ook voor de desserts komen we beslist terug.
Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Wat een topervaring. We hebben het 7 gangen menu gegeten met daarbij iedere keer een half glaasje bijpassende wijn. We hadden het vegetarische menu. Iedere gang was weer erg bijzonder, smaakvol, verrassend en met zorg bereid. De bediening was erg goed en de sfeer erg prettig. Het is een grote ruimte ,met veel tafels maar door de opstelling heb je voldoende privacy. Zorg voor goed gezelschap want we zaten er ongeveer 4,5 uur.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wat een gave locatie, een oude school, maar dan wel met een heel goed restaurant erin. Goede prijs kwaliteit en hele fijne sfeer. Echt een aanrader om te gaan eten. Dit kan eigenlijk alleen maar in Amsterdam. Maar een aanrader is het zeker, wat een heerlijke gerechten.
Verda S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Jeetje wat was dit goed zeg!!! Heerlijk (betaalbaar)eten in een ongedwongen sfeer.

We kozen voor het 5 gangen diner (keuze uit 3, 5 of 7 gangen verassingsmenu van de chef, waarbij je eventueel kunt aangeven wat je niet wilt). Man wat hebben we genoten van elke gang. Om te smullen!!

Korte samenvatting van wat we hadden: We kregen een heerlijke amuse vooraf, brood met gezouten roomboter, ceviche van makreel, gebakken ui in buillion van ui met o.a. feta, stuk kabeljauw (met van alles en nog wat), eendenborstfilet en een toetje van cake met heerlijke bosvruchtenijs, bosvruchtenschuimpje, witte chocolade en verse bosvruchten. Als kers op de taart nog een extra toetje van het huis; basilicumijs en witte bier schuim.

Alle gangen worden mooi opgediend en vormen werkelijk een smaaksensatie. Alles past bij elkaar! Het zijn geen hele grote porties, dus een 5 gangen diner krijg je prima op. 7 moet daarom denk ik ook niet zo'n probleem zijn. Dat extra toetje ging er bij ons dan ook nog prima in.

We bestelden nog een decaf na en kregen daar ook heerlijke koekjes bij! Je wordt goed verwend dus. Nogmaals, gezien de portie grootte is dat ook wel fijn, want als ik dan een heel klein minpuntje moet noemen dan is dat het. Maar dat wordt tegelijkertijd dus ook goedgemaakt met lekkere extraatjes.

Bediening is zeer behulpzaam en geeft goede adviezen over de wijn. Daarnaast ben je lekker lang aan het tafelen, omdat de gangen met goede tussenpozen tussen elkaar worden opgediend.

Het decor is simpel en toegankelijk qua stijl en dat maakt het geheel af!

Goede prijs kwaliteit en dit is toch zeker wel onze favoriet in Amsterdam! Wat een aanwinst!!
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het decor vind ik als leerkracht natuurlijk helemaal fantastisch! Eindelijk eens geen broodje uit een zakje en vieze schoolkoffie, maar fantastisch eten en attente bediening.
Je hebt fijne privacy aan de tafel, maar ook gezelligheid van de andere gasten.
Het menu was mooi in opbouw qua smaken en zeer verrassend (wist niet dat een ui zo lekker bereid kon worden).
Het was prachtig weer en de deuren konden mooi wijd open, waardoor het aanvoelde alsof je buiten at.
Echt een avond uit op wereldstadniveau!

Leef .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten met een groepje voor de verjaardag van mijn zus. Mooie zaak, attente bediening met kennis van zaken, leuke locatie en ook mooie smaken. Als kers op de taart konden we de avond afsluiten in de club. Helaas werden we daar, toen we in de rij stonden, zeer ongastvrij ontvangen door een omhooggevallen deurmeisje in een disco broek. Voor ons reden om rechtsomkeert te maken. Jammer en helaas, een zuur einde aan een voor de rest fijne avond.
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Prachtige locatie die net het standaard hippe sfeertje (ruw, industrieel, nonchalant, schoolstoelen) ontstijgt door bijzondere grote ronddraaiende lampen en tafellinnen. Wij werden bediend door een sympathiek, vrolijk meisje. Pluspunten dat de sommelier twee flessen wijn presenteerde, maar wel erbij vertelde dat de ene veel duurder was dan de andere. Je kunt niet echt kiezen wat je voor eten krijgt, maar vega en lactose-arm voor een van ons was geen probleem. We kozen voor vijf gangen (plus amuse en kaasplankje). Wat het allemaal precies was, heb ik niet kunnen onthouden, maar deze dingen kwamen langs: rode biet, morieljes, wasabi, bisque, kabeljauw, rundvlees, geitenhangop, asperges, parmezaansekaassaus, witte chocoladebrioche en vele andere. Het was allemaal zeer smakelijk en zag er mooi uit. De School is een fijne aanwinst in een segment dat in dit deel van de stad ondervertegenwoordigd is (net iets duurder – wij waren 150,- kwijt –, bovengemiddelde aandacht voor eten, informeel). Het enige rare was dat er na het dessert (en het kaasplankje) nog een bakje met ijs en chocolademousse op tafel werd gezet (door een ander meisje), met slechts de begeleidende tekst "Dit hoort er ook nog bij". Kwam over als een left-over en het paste er eigenlijk niet meer bij. Een kleinigheid, maar de uitsmijter telt ook.
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zag een aantal keer bij decor 6 staan???? Het is echt een waanzinnige locatie! Oude school omgebouwd tot restaurant, echt super leuk! Wij waren er op een zonnige dag en alle deuren stonden open zodat buiten en binnen één werden. Wij hadden het 5 gangendiner en dat was heel erg smaakvol en afwisselend. Zowel vegetarisch als vis als vlees. Vriendelijke bediening, kortom wij gaan er zeker nog een keer een hapje eten.
Henk234 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Het eten bij De School was heerlijk, alle 7 gangen waren van hoge kwaliteit. Mooie gerechtjes waarbij groenten centraal staan. De service verschilde nogal, sowieso 4 verschillende mensen aan de tafel gehad. Een dame kwam zeer ongeïnteresseerd over, enkele anderen waren meer service gericht en vriendelijk. Ook vond ik het jammer dat er niet een leuk aperitief werd aangeboden en dat er geen advies over wijn werd gegeven, gemiste kans! Het decor is voor mij iets te kaal, ik vind het niet heel gezellig ogen. Echter het eten is zeer goed en daarom kom ik zeker eens terug!