Restaurant DS (De School)

Doctor Jan van Breemenstraat 1 1056 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-207373197

Meer informatie over restaurant Restaurant DS (De School)

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant DS (De School)

Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Fijne sfeer en leuke bediening. Heel relaxed. Het eten was verrassend goed en we zinn veeleisend. Nieuw gerecht met
zoete aardappel langoustine jalapenos en wat koffie en chocolade is echt een topper! De kalfswang smolt op je tong. Mooi opgemaakte borden en prachtige smaakvolle gerechten. Hier weten ze wat lekker eten is, wij zijn verknocht
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Ik heb een bijzonder vervelende ervaring met het management van dit restaurant mogen beleven. Ik heb al acht keer eerder hier gegeten, altijd met mijn (mini) teckeltje in een tas bij mij, waarvan ik de eerste keer heb gevraagd of het goed was dat zij mee was. Op botte onbeschofte wijze werd mij te kennen gegeven dat ik hierover loog. Een recensie op Iens schrijven werd als chantage afgedaan.
Wat een deceptie, om van een restaurant dat altijd zo prettig was, op deze manier afscheid te moeten nemen. Als het management zo amateuristisch is, dan zal het bestaan ook wel niet meer zo lang duren. Jammer, want het personeel is er juist altijd zo aardig.
Ik ben wel gebleven, dat kon ook, ondanks de hond, maar het eten heeft me hierdoor van geen kant gesmaakt.
Notabene is dit een restaurant met huisregels op de site, waar niets over verbod van honden in staat.
Wat een onsmakelijke ervaring.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Eten: uitmuntend. Alles wat uit de keuken komt is voortreffelijk. Zeer goede balans, verrassend, modern, licht. Groenten en vis in de hoofdrol. Spannende accenten van pittig en zoet. Het dessert bijvoorbeeld: watermeloen, dille, groene tomaat, kokos. Licht zoet, herinneringen aan de moestuin, verrukkelijk zomers. Perfecte visjes. Soms met rijke romige saus, halverwege het menu. Het vlees sprong er niet uit. Maar alle andere gerechten maakten het goed. Een chef met gouden handen in de lichte en moderne keuken. Dan de rest. De bediening is, met alle respect, ver en ver onder niveau. Geen warenkennis, niet geïnteresseerd in de gast, niet toegerust voor dit werk. Arme chef, met zulk bedienend personeel. Het kaasbordje was niet goed. Voor de hand liggende kazen (comté/munster/bleu d'auvergne). Op de vraag welke kaas precies de harde kaas was (ik bedoelde natuurlijk wélke Comté) antwoordde de ober: "Comté, dat ken ik niet... uit de Jura, nee nooit van gehoord , het is kaas uit Oost-Frankrijk dat staat op de website van de groothandel". Triest, heel triest. Verder goede wijn en goede prijsstelling. Culinair een zeer goede ervaring.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
In een voormalig schoolpand van de LTS zit je midden in de garage, met gebroken tegels op de vloer en de wanden; het moet je smaak maar zijn, maar gelukkig zijn de tafels wel mooi gedekt met linnen tafellakens, servetten en mooi glaswerk.
De bediening is een stelletje hipsters, de toelichting bij de gerechten en de menukaart is uiterst minimaal. Bewuste stijlkeuze waarschijnlijk, maar niet iets waar ik persoonlijk bij van word.

Maar dan het eten! Wat een genot, mooie gerechten die knallen van de pure smaken, kunstig gepresenteerd zonder te vervallen in poedertjes en schuimpjes, eerlijke en herkenbare ingrediënten, en zonder problemen aan te passen aan dieetwensen. Groenten spelen een hoofdrol en worden met liefde bereid.

2 amuses, heerlijk brood, 5 gangen voor 42.50 euro, ze doen helemaal niet moeilijk over kraanwater dat regelmatig wordt aangevuld, en de prijs/kwaliteit hier is moeilijk te overtreffen. Heerlijk gegeten, en na een volwaardige menu voel je je noch propvol noch vettig. Aanrader voor mensen die van lekker eten houden en ofwel door de hipsters heen kunnen kijken... of er van houden ;)
elisabethbas .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Ik ben hier vorige week voor mijn verjaardag gaan eten met twee andere personen en ik heb er geen spijt van gehad. We hebben ons laten verwennen met het 7 gangen menu en de wijnen die daarbij geadviseerd werden. De rekening was een rib uit ons lijf, maar daar hebben we helemaal geen spijt van gehad. Alle gerechten bleken een verrassing en als excellente huiskok heb ik er weer veel inspiratie door gekregen. De borden waren mooi opgemaakt, de bediening was heel attent en de ambiance bevalt ons wel. Zo'n werkplaats in een technische school met een roldeur waardoor vermoedelijk voertuigen binnen gereden werden. Daar is verder geen olielucht of zo meer van te bekennen. Gewoon een technische ruimte zonder pluche! En goed verwarmd. Wij houden wel van dit soort gebouwen waar je een eind naar de (dames)wc moet lopen, die er dan wel heel gezellig uitziet.
Het eten was fantastisch. Hier wil ik nog een keer naar toe. Even een goede reden verzinnen.
Robbert K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Oud schoolgebouw dat 's avonds wel gezellig is. Overdag is het iets killer. Eten is van goede kwaliteit. Benadert zelfs een soort van sterrenkwaliteit qua opmaak vd borden. Smaken passen goed bij elkaar. De bediening is populair-Amsterdams. Wij hadden de 5-gangen genomen. Als je het restaurant verlaat heb je genoeg gegeten, wijnen waren ook van goede kwaliteit. Ga hier zeker nog een keer eten
A. M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Naar school gaan had vroeger weleens een nare smaak;
nu, na een bezoek aan DE SCHOOL is dat gelukkig over!
S'middags werd ik gebeld om de reservering te controleen, prima en attent.
De ontvangst was vriendelijk.
De tafel voor 3 vonden wij een beetje aan de krappe kant.
Wij namen een 5 gangen menu.
Aangezien ik geen vlees eet had ik het doorgegeven en er werd keurig rekening mee gehouden.
Alle gerechten waren heel smaakvol, perfect gepresenteerd, met aandacht en attentie gemaakt.
De smaak is één, de kleuren en de presentatie net zo belangrijk.
De hoeveelheden waren prima.
Het brood heerlijk.
Het kaasplateau voor 2 personen was een beetje aan de kleine kant...
De wijnarrangement wel goed maar, een beetje aan de dure kant!

Wij komen zeker terug, het is leuk om een jonge ploeg zo aan het werk te zien, zij hebben allen de liefde voor hun vak.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gevestigd in een oud schoolgebouw en ik vermoed van een instelling voor technisch onderwijs (motoren/auto's?). Heerlijk ruim. De akoestiek laat wel wat te wensen over, maar gelukkig stonden de tafels niet te dicht bij elkaar en konden we als familie elkaar nog redelijk goed verstaan. Overigens goed toegankelijk voor rolstoelers.
Het is eten wat de pot schaft, al kun je kiezen uit menu's met verschillende gangen en kun je opgeven wat je vooral niet lekker vindt. Het was allemaal prima verzorgd, al viel het kaasplateau qua omvang wat tegen. Een uitgebreide en zeer gevarieerd wijnkaart, maar als je niet weet wat je te eten krijgt kun je lastig een keuze maken. Daarom toch afhankelijk van het door de bediening te bepalen wijnarrangement. Nou ja, dat was overigens zeer goed te doen. Bediening verder ook accuraat en behulpzaam. Het was vol, dus ze liep zich het vuur uit de sloffen.
Fernando L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk! De plaats was een oude school, nu een restaurant, café, kunstlokaal, en een nachtclub.

Het menu is geheim, kunt u kiezen uit drie opties: Vegetarisch, vis of vlees.

Ik kiezen voor de vis, het was kabeljauw met citroensap, een beetje pittig, bloemkool en salade, drie voorgerechten, linzen soep en een fles biologische rode wijn. Alles was heerlijk!

Voor het dessert hadden we mooie ijs en wat kaas.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten. De gerechten zijn verrassend, maar niet te bedacht. De wijn van het huis (er zijn een aantal verschillende flessen open waar je uit kunt kiezen) erg lekker. Er is geen a la carte, maar met de verschillende wensen werd prima rekening gehouden. De oude schoolwerkplaats is gezellig maar een beetje gehorig. Dikke aanrader.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
voortreffelijk gegeten in DS keuze uit vlees, vis of vegetarisch. vlees genomen voor hoofdgerecht dat was zacht gegaarde kalfswang daarna krokant gebakken heerlijk. totaal vier gangen. tussengerecht een verrassing met verschillende groenten.
Porties ruim voldoende service heel goed en bijzonder vriendelijk dit geldt voor alle bediening. De chef houdt rekening met alle dat lust ik niet en dat mag ik niet opmerkingen. De School zit boven aan het rijtje Choux, the Lobby en komt dicht in de buurt van Kaagman en Kortekaas dat wel een ander soort keuken heeft. Prijs kwaliteit is zeer voordelig.
Fernando L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heerlijk! De plaats was een oude school, nu een restaurant, café, kunstklokaal, en een nachtclub.

Het menu is geheim, kunt u kiezen uit drie opties: Vegetarisch, vis of vlees.

Ik kiezen voor de vis, het was kabeljauw met citroensap, een beetje pittig, bloemkool en salade, drie voorgerechten, linzen soep, en een fles biologische rode wijn. Alles was heerlijk.

Voor het dessert hadden we mooie ijs en wat kaas.
Anoniem A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik ben niet heel tevreden over mijn eerste ervaring met DS. Als zwangere had ik van tevoren bij het reserveren doorgegeven dat er rekening gehouden diende te worden met mijn dieetwensen. Op de avond zelf heb ik ook nog eens aangegeven dat ik zwanger was, waar weinig reactie kwam. Ik zei: 'Ik bedoel dus, geen rauwmelkse kazen, geen rauw vlees/vis, geen alcohol...' waarop ik onderbroken werd door de serveerster met een 'Eh, wij weten heus wel wat een zwangere wel en niet mag hebben hoor.'

Vervolgens zat er in de amuse die ik kreeg rauwe vis, waar ik achterkwam door het zelf te vragen (wat is dat?), in het voorgerecht dat ik kreeg rauwmelkse kaas (omdat ik vroeg: wat voor kaas is dat?), is mij tot 3x toe een glas wijn ingeschonken en werd er over mijn dessertamuse een soort likeur gegoten.

Ik vind het prima als ik zelf in de gaten moet houden of de gerechten wel of niet eetbaar voor mij zijn hoor, maar doe dan niet zo uit de hoogte, als je duidelijk geen kaas gegeten hebt van een zwangere vrouw bedienen. En er zijn vast een hoop vrouwen die er helemaal niet zo goed op letten als ik en dat vind ik wel een kwalijke zaak. Die adviezen zijn er niet voor niets, je zou maar wat oplopen doordat je vertrouwt op zo'n restaurant.

Dus nee, tevreden was ik niet, ook al was het eten best lekker. Ik kom niet snel meer. En zeker niet als ik zwanger ben. En als ze nou nog hun excuses hadden aangeboden, maar nee, alleen dat uit de hoogte 'Eh wij weten heus wel wat een zwangere wel of niet mag'.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Op basis van alle goede verhalen uiteindelijk ook zelf bij DS gaan eten. Hoge verwachtingen die grotendeels werden waargemaakt. Het eten (wij hadden het 5 gangen menu) was heerlijk. Mooie smaken, veel gebruik van groenten, mooie technieken. Vooraf een gerecht met verschillende bereidingen van knolselderij, gecombineerd met appel (mooie combinatie); luchtig geklopte soep van prei met druiven (verassend); kabeljauw als tussengerecht (net iets te ver gegaard); heerlijke boerderij kip als hoofdgerecht met verschillende bereidingen van pastinaak; dessert maakte het helemaal af: frambozenijs met witte chocolade. Amuses van het huis waren ook heerlijk. Mooie bijpassende wijnen (veel keus!). Enige minpunt was de ontvangst: er werd bij binnenkomst geen contact gemaakt en we moesten lang wachten voor er iemand bij ons kwam. Daarnaast veel verschillende serveersters aan tafel gehad, waarvan een deel niet altijd even vriendelijk was. Verder absoluut een aanrader.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Toprestaurant, een aanwinst voor de stad. Het restaurant bevindt zich in het praktijklokaal van een oude technische school, het is hoog, twee garagedeuren voor grote objecten/voertuigen en nog veel ramen, ook in het dak. Maar de tafels zijn mooi gedekt met wit damasten tafelkleden en de sfeer ronduit gezellig. De akoestiek opvallend goed. Zo ook de bediening en het eten. Men heeft het liefst dat je de keuken de vrije hand laat (na te hebben aangegeven hoeveel gangen je wilt en of je allergieën hebt of vegetarisch bent) maar wij willen weten wat we voorgeschoteld zouden graag. Geen enkel probleem, we kregen allevier de menukaart en konden met wat kleine aanpassingen genieten van de kookkunst van de kok. Alles formidabel maar vooral de vegetariërs onder ons konden niet geloven dat groenten zo heerlijk kunnen zijn. Drie verdiende tienen en we gaan een huis zoeken in Amsterdam-West!
Matthijs D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
De School stond vanwege de buzz en geode recensies allang op de to do list.
3 weken van tevoren gerserveerd en we hadden alleen een tijdslot om 19 uur, waarvan we ons later afvroegen waar dit voor diende omdat onze tafel niet ook nog voor een andere shift erna geboekt was.
Gerechten waren prima op smaak, maar zo klein qua porties, dat je na 5 gangen nog steeds enigszins hongerig het pand verlaat.
Van de industriele sfeer moet je houden, net als van de bediening door hipsters die je vaak het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je bij hen mag eten.
Al met al geen herhaling waard.
esme V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Afgelopen vrijdag voor de 2e keer in DS gegeten. De eerste keer was ik enorm enthousiast en daarom gelijk een 2e bezoek gepland. Helaas, 5 weken later, kreeg ik precies hetzelfde menu voorgeschoteld. Hoe warm ik de vorige keer onthaald werd, hoe matig het deze keer was. De toelichting bij de gerechten kon er nog net vanaf maar overal maakte het personeel op ons een zeer uitgebluste indruk. Het eten was niet echt op smaak. De kabeljauw lauw/koud, de stukjes vlees 2 hele magere reepjes, ceviche leek redelijk smakeloos. Misschien was de magie van "de eerste keer" eraf of misschien is het personeel aan vakantie toe (of een nieuw menu) maar al met al een teleurstellende ervaring. Jammer, want de locatie is top!
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met een grote groep hier gaan eten en we hadden het 3 gangen menu. Het eten is erg lekker maar de porties zijn wel net te klein helaas. Wellicht omdat wij in een afgezonderd hoekje zaten dat ze ons af en toe vergaten. We moest meerdere malen zelf naar de bar lopen op drankjes te bestellen. Verder zeker een aanrader.
famke G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Alleen de amuse was al 'to die for'. Knapperig wortelhoorntje gevuld met avocado, wasabi en haringkaviaar. Yum. Dieeteisen werden volledig ingepast. En dat leverde 2 totaal verschillende voor- en hoofdgerechten op. Ieder voor zich uitstekend. Makreel ceviche met allerlei kleine smaakaccenten en een erg lekker gerecht met asperges vooraf. Hoofd was kabeljauw en een subliem vega counterpart. Nou dat klinkt een stuk saaier dan het smaakte. Maar borden nog net niet schoongelikt. Zo lekker. Wij komen weer!
loesF .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Veel over dit restaurant gelezen, het duurde even voordat we aan de beurt kwamen (wachtlijst) maar het was het meer dan waard. Het is een wonder hoe men dit in deze eetgelegenheid (groot) voor elkaar krijgt om eten te serveren als in een zeer exclusieve sterrenzaak. Voor ons was de in de roner zachtgegaarde kabeljauw een highlight tussen een serie andere hoogtepunten. Knap dat we na een proeverij van zeven gangen (!) met een prettig gevoel het pand verlieten (misschien een aardig bij-effect van als je groente de hoofdrol laat spelen). Ook de wijn is en bleek van goede huize :-). Ook voor de desserts komen we beslist terug.