Restaurant Down Under

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 23:00

Fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Leuk vernieuwend restaurant in Sittard met apparte gerechten. De burgers zijn er erg lekker, de devil burger is voor mij echt te pittig ondanks dat ik redelijk goed tegen pittig eten kan. De bediening is gewoon goed en niets op aan te merken. Locatie op de markt van Sittard is ook prima, tevens is t een vrij ruime zaak met voldoende tafels.
DigiDennis .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Omdat ik zelf "Down under" geweest ben, was ik erg benieuwd naar dit restaurant. We hebben een lunch gehad met zalm foccacia en een broodje met struisvogelvlees. De struisvogel was heerlijk zacht en mals, het broodje supervers en verder lekker aangekleed.
De zalm had (naar onze smaak) iets te veel ui en had hier liever rode ui gezien ipv witte, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder was de bediening vriendelijk! Jammergenoeg wonen we er niet in de buurt, anders hadden we graag eens ook van het diner gebruik gemaakt.
Klasse!
Floris H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Mosselen vooraf, heerlijk. Indiase curry om naar huis te schrijven, Desert en Irish coffee.
Prijs-kwaliteit verhouding een 10!
Wij komen terug
Thijsde1982 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gezellig restaurant aan de markt in Sittard. Als voorgerecht had ik een salade met kangoeroe en als hoofdgerecht de pikante mosselen. Beide gerechten waren verrukkelijk alleen vond ik de mosselen erg pittig. Het personeel was aardig en deed hun werk goed. Voor een nagerecht was geen plaats meer maar ook dat zag er goed uit! Kortom: goed gegeten voor een redelijke prijs. Absoluut een aanrader. P.S jammer dat we boven moesten zitten i.v.m. de drukte. Hier was het namelijk een stuk minder gezellig.
N. S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wij hebben met 3 personen gegeten. De kangoeroefilet en de gegrillde steak waren erg mals en smaakvol. De gamba's van de grill waren goed, maar erg vet. Ook de groenten waren vet. We vonden het jammer dat er geen side-salad bij het hoofdgerecht werd geserveerd. Frietjes waren prima en alles werd goed heet geserveerd. Dat was top!
Bediening erg vriendelijk en alert.
De inrichting vonden wij niet bijzonder en we hadden een wel erg klein tafeltje.
Krade .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Top Restaurant! Vanaf Amsterdam naar een concert in Sittard gegaan en door de treinreis maar weinig tijd voor het eten. We werden zeer vriendelijk geholpen ondanks we niet gegeserveerd hadden en waren binnen 40 minuten geheel afgehandeld. Daarnaast hebben wij de SpareRibs bestelt waarvan de marinade heerlijk was. Patatjes lekker gekruid en absolut niet te zout. Grote portie salade erbij met een smakelijk dressing. Erg bedankt voor de snelle en uiterst vriendelijke service, volgende keer plannen we meer tijd en komen zeker terug voor meer dan een gang!
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met een groep van 8 gaan eten. Restaurant heeft een aparte ruimte voor kinderen met kinderopvang. Restaurant was eigenlijk te klein voor het aantal mensen (zaterdagavond). Let dus op met reserveren dat je voldoende plaats vraagt en uit de buurt van de deuren blijft ivm kou. Prijs kwaliteit is prima. Voldoende keuze. Authentieke gerechten en grote porties voor het voor en nagerecht. Prima locatie om ook met kleine kinderen te gaan eten. Goed op de hoogte van glutenvrij dieet.
John L.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Normaliter richten wij onze steven richting België om uit te gaan eten. Vandaag op aanraden van een kennis gaan eten bij Down Under in Sittard.
Sittard heeft ons al een paar keer teleurgesteld op het culinaire vlak, dus we gingen met niet veel hoop naar het op Australië geïnspireerde restaurant.

De inrichting is niet onze smaak maar ieder zijn ding.
Het eten was verrassend, heerlijke smaken, mooi opgediend
Mijn vrouw bestelde scampi , lekker van smaak veel knoflook, kleine kanttekening : de schalen hebben geen functie en mogen er wel af.
Mijn voorgerecht gegrilde sardines, met een mooie salade en heerlijke dressing Alleen waren ze niet gegrild zoals de kaart beloofde.
Hoofdgerecht: een mooi op de huid gebakken Baramundi met een heerlijke saus, ik had een ribeye waarbij ik had gevraagd deze signant te serveren en warempel hij was perfect ( vaak krijg ik hem dan medium of nog gaarder) mijn complimenten aan de keuken.

Nagerecht : ik had een witte chocolade mousse , goed en heerlijk luchtig maar mijn vrouw had de topper : een parfait van citroengras en gember en naar ons idee een sinaasappelsausje met iets Spaanse peper ... Goddelijk
Bediening is een van de belangrijkste dingen in een restaurant, mensen moeten zich welkom voelen ,wij werden perfect bediend door een economiestudente ( paardenstaart) ..chapeau

Al met al Down Under heeft ons vertrouwen in het Sittardse culinaire een boost gegeven
Ramirez .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Eten was echt goed. Voorgerechten soort van tapas schotels echt top. Het hoofdgerecht had ik een steak van (volgens mij) kangaroe wat heerlijk was. Bijpassende coopers stout bier maakte het af. Personeel en locatie niks bijzonders verder
Juhroen74 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We hebben hier op een mooie dag in juni gegeten. Niet gereserveerd, maar vanwege het mooie weer buiten op het terras direct aan kunnen schuiven. Het eten was dik en dik in orde, net als de bediening. De hele zaak (en terras) zat stampvol, maar dit leidde niet tot enorme wachttijden. We hadden het 3 gangen keuze menu. Een heerlijke carpaccio, stukje vlees en een prima dessert voor nog geen 25 euro pp?! Wij komen hier volgend jaar zeker weer terug!
Lameuse .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Prima gegeten, bediening uiterst correct en verstand van de kaart. In de eetzaal mag men wat meer gezelligheid creëren. Kwaliteit van de gerechten goed. Leuk om te dineren.
JeZustr .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Voor ons heeft Down Under niet kunnen voldoen aan de gemiddelde score hier op iens.nl. Het eten is ok, maar zeker niet meer dan dat. De "terrines" vooraf waren prima van smaak, maar lijken in de verste verte niet op terrines. Het was eerder een prutje met een leversmaakje opgerold in een lapje parmaham. De pittige mosselen waren te scherp/pittig en priemden vooral de neus ipv de smaakpapillen. Als hoofdgerecht hadden we de kangoeroefilet en de krokodil. De kangoeroe was lekker qua smaak, maar te lang gebakken en daardoor taai. De krokodil was ok, maar de saus smaakte niet vers en ietwat kleverig. Het toetje van citroengras was daarentegen erg geslaagd! Alleen het dessert hoogt onze score dan ook op naar een 6, anders was het eten een mager 5-je geweest. De bediening was vriendelijk, hulpvaardig en attent. Er was ook een prima wachttijd tussen de gangen wat de avond ook bevorderde. De aankleding was ietwat karig en gaf ons (als vakantiegangers van Australië) ook niet echt een down under sfeertje.

Al met al, waarschijnlijk prima voor Sittardse begrippen, maar in vergelijking met restaurants in andere steden een nipte voldoende.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
In november ben ik bij Down Under wezen eten met mijn collega's. Australisch, net even een keer wat anders en ook de goede beoordeling op Iens heeft de keuze bepaald.

Ik had anderhalve week te voren gereserveerd, maar het zat kennelijk al zo vol geboekt dat we een uur later pas konden reserveren, maar dat was voor ons geen probleem.
Het zat inderdaad helemaal vol, maar ondanks dat werden we snel en goed geholpen door het personeel, mijn complimenten daar voor!

De inrichting was ook origineel in Australische stijl.

Het eten was ook prima bereid. Zelf begon ik met een carpaccio van huisgerookte struisvogelbiefstuk. De biefstuk was heerlijk mals, en de rooksmaak was maart subtiel aanwezig.
Als hoofdgerecht koos ik ook iets typisch Australisch, een Surf en Turf combinatie van steak en gamba's. Wederom weer prima bereid; de steak was mals en de knoflook gamba's waren goed.
Tot slot hadden we allemaal nog een nagerecht, en ik had een Wattleseed parfait met vanillesaus en sesam- maanzaadkoekjes. Ook het nagerecht was lekker, niet te zoet, en de smaken waren allemaal goed aanwezig.

Kort samengevat, is Down Under is zeker een een aanrader. Het is een leuk, betaalbaar en origineel restaurant voor iedereen die een keer wat anders wil als een standaard biefstukje, zalm of mix grill.

Het enige kleine min puntje vond ik de keuze voor het Australisch bier. Ik vind het goed en origineel om Australisch bier te serveren in een Australisch restaurant, daar niet van, maar het bier van van Coopers vond ik bier heel bijzonder en een beetje slap. Ik weet als bierkenner wel zeker dat er betere bieren uit Australië te krijgen zijn.
Cobi En Jan S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Heerlijk gegeten!!
We kregen bij de menukaart een welkomcocktail.
Voorgerecht gebakken inktvisjes was super.
Daar ik moeilijk keuze kon maken van het hoofdgerecht heeft de vriendelijke serveerster voor mij een combinatie-bord laten maken.Dit was ook super.
Heb helaas geen nagerecht genomen daar ik een kleine eter ben.
Maar bij de koffie zat een stukje brownie en die is zeker aan te raden.
Het was een topavond !!
Kimmm1986 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Je kunt hier heerlijk eten! Echt een aanrader als je in Sittard op zoek bent naar een restaurantje, vooral als je zin hebt in een lekker stuk vlees. Ik heb de spareribs genomen, die waren echt super! En meer dan genoeg ook. Ik had nog spareribs over en die mocht ik meenemen naar huis. De volgende dag dus ook nog lekker van gegeten :-)
Angela F.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Dankzij de zeer goed recensies hier gaan eten. Helaas was de chef vandaag niet op z'n best. De voorgerechten voldeden soms wel en soms niet. (Sardientjes erg matig, mosselen tonijn en de huisgerookte stuisvogel redelijk tot goed. De hoofdgerechten waren duidelijk minder van kwaliteit. De turf en surf was redelijk net als de Baramundifilet. De red snapper was zonder inspiratie gekruid, misschien wel niet van kruiden voorzien. De zalm was ook redelijk maar bij ribeye was de plank volledig misgeslagen. De bediening was jong en onervaren en werd later gelukkig bijgestaan door een meer ervaren serveerster. Zij kon in ieder geval met wat humor de avond voor sommigen onder ons nog redden. Al met al is het geen echt goede ervaring geweest maar de gerechten die op de kaart staan verdienen een kok met passie voor het vak. Tip: open je restaurant alleen als de chef aanwezig is of als je een uitmuntende vervanger hebt.
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Heerlijk gegeten in dit restaurant. Erg leuk. We werden verwelkomd met een lekkere cocktail. Zalig voorgerechtje van gerookte struisvogelbief, heerlijk malse biefstuk bij de surf en turf, de gamba's waren wel wat geklungel, maar erg lekker (een vingerkommetje met wat citroen zou geen overbodige luxe zijn). Maar de klapper was toch duidelijk de super brownie met ijs achteraf. Lekkere cocktails ook. Man en zoontje van 7 waren ook erg tevreden over hun eten. En ook handig: voor kleine kinderen een mooie speelruimte in de kelder waar ze zich goed kunnen amuseren. Kortom: een absolute aanrader waar we zeker terug zullen gaan!
Brigit V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Eten was heel lekker, service helaas een stuk minder... Duurde lang voordat we iets te drinken kregen en dat ging ook niet helemaal soepel.. We wilden graag een broodje hamburger, maar dit was alleen mogelijk met de lunch, en ze kon het wel aan de chef vragen maar dat had geen zin dus dat deed ze dus ook niet.
Steaks waren vervolgens wel lekker en de brownie als toetje is ook zeker aan te raden!
JanNaaktgeboren .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Op aanraden van een zakelijke relatie zijn we bij dit restaurant terecht gekomen, een prima tip! De zaak is niet al te groot, maar sfeervol en netjes ingericht. De Australische biertjes zijn goed bevallen en de Rib Eye steak was super mals en heerlijk! Ik kom helaas niet zo vaak in Sittard, maar als ik er weer kom weet ik deze zaak weer te vinden!
Fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2013
Lekker gegeten maar niet top. Bediening was te traag en er zit weinig passie in. Ze staan er meer voor het geld dan dat ze echt plezier hebben. Decor zag er wel goed uit maar had iets meer Australische invloeden kunnen gebruiken. Allen carpaccio gegeten. Erg lekker. Hoofdgerecht van mij was rib eye. Goed van smaak maar was iets te doorbakken. Spare ribs waren ook best lekker alleen zat er te veel vet aan. Prijs/kwaliteit was dus redelijk.