Restaurant Down Under

Zaterdag t/m zondag 12:00 - 22:00

6,9
Annemieke .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Op een warme woensdag op tijd aangekomen voor de lunch, veel reserveringen! 3 keer moeten vragen om de kaart, bediening keek niet naar je om, toen t rustig was niet en toen t drukker werd ook niet. Geholpen door 4 verschillende personen. De huisgemaakte zalmsalade is wel echt heerlijk. Locatie is ook wel erg leuk, uitzicht over de plas. Publiek erg gevarieerd, van strandgasten tot zakenlui, studenten tot stelletjes.
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vandaag met de kids indoor wave surfen bij Down Under.
Eerst lunchen met z'n vieren in het restaurant.
Netjes gereserveerd en we kregen een mooie tafel.
Het eten was goed maar niet bijzonder.
We hadden de mosselen, de hamburger, een voorgerecht van de grote kaart en mijn jongste dochter at taart als lunch. Het voorgerecht van de grote kaart waren 4 petieterige hapjes.
Niet geschikt als lunch, hadden ze wel mogen zeggen.
Ik vroeg om een verse jus en kreeg gewoon rotzooi uit pak.
Dat even gemeld en ik kreeg het onzin verhaal dat ze het in de ochtend zouden persen voor de hele dag.
Maar ook al doe je dat, dan nog komt er geen appelsientje smaak aan het sap te zitten.
Geen oplossing voor geboden dus afgerekend en daarna super lol op de waterbaan gehad.

Gos2001 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Leuke tent, maar eten was niet goed. Rauw ipv gebakken. Neem dus niet de maaltijdsalade met makreel.

Jammer want bediening en decor waren ok.
Beste meneer/mevrouw,

Wij vinden het erg spijtig om te horen dat uw eten rauw was.
Deze klacht nemen wij zeer serieus en hier wordt dan ook zeker wat mee gedaan.
Graag zouden wij telefonisch met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u ons bereiken op maandag t/m vrijdag bereiken op nummer 030 744 00 58.

Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Voor het eerst komen lunch bij Down Under met een zakenrelatie. Bij binnenkomst valt direct het mooie en ruime terras op, met uitkijk over het strandje en het water. Erg leuk, en geeft je ook een soort van strandpaviljoen idee. De lunchkaart is vrij simpel. Niet dat er perse wat op ontbreekt, maar verrast word je er ook niet echt door. Uiteindelijk voor een traditionele Ceasar Salad gegaan. Na een behoorlijke tijd wachten (het was niet rustig, maar ook zeker niet afgeladen vol; puntje van aandacht dus) arriveerde deze; simpel maar goed, mooie verse ingrediënten en goed bereid. Een leuke plek om nog eens terug te komen, niet met heel erg hoge verwachtingen maar gewoon om even lekker een broodje of salade te nemen in een relaxte omgeving.
Beste meneer,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Jomi van de Waerdt
Sophias S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Kom hier vaker en het eten is altijd goed. Bediening is vriendelijk en de locatie is heerlijk vooral in de zomer. Je moet wel reserveren want het is vaak druk. Leuke locatie voor zowel lunch als diner. Ga zo door!
Beste Sophias,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou en (noem gezelschap) graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Vandaag geluncht en met het zonnetje was het redelijk druk. Op alles best lang moeten wachten. Drankje, de kaart, eten, afrekenen. Zelf houden we echt niet van postmix frisdrank. Helaas hadden ze dat hier.
Sandwich is niet goedkoop maar prima.
Service is een verbeterpunt en vriendelijkheid bij het afrekenen.
Beetje vergaande glorie, dingen zijn stuk, stoelen stuk. En binnen veel stof op lampen en vazen.
Beste meneer/mevrouw,
Bedankt voor uw recensie!
Vervelend om te horen dat u redelijk lang moest wachten op alles.
Graag hopen u nogmaals een keer te mogen ontvangen, om te laten zien dat wij zeker een goede service kunnen verlenen.
Voor een nieuwe reservering, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
Jomi van de Waerdt
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vandaag besloten na het lezen van enkele recencies om hier te eten. En het decor is ook geweldig. Ze heerlijk aan het water. En het ziet er ook allemaal verzorgt uit.

We werden netjes en zeer vriendelijk geholpen en genoten buiten van een heerlijke kop koffie. Ook een gerecht uitgekozen voor de lunch

Het was een broodje Utrechtse kroketten. Was verder prima maar niet echt speciaal. De aardappelsalade erbij was heerlijk. Jammer dat daar de portie wat klein van was. Daar had ik wel wat meer van willen hebben. Vond de prijs verder ok.
Beste mevrouw Troijackers,

Altijd leuk om positieve reacties terug te lezen, dank hiervoor! We hopen je graag nog eens terug te zien.

Roos Verkerk
Down Under
José D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Een prachtig restaurant op een fraaie lokatie. De bediening was vriendelijk en voorkomend. Het personeel is van goede wil, maar bestaat wel geheel uit onervaren scholieren. Het eten was beneden de maat. Kleine porties en dat was eigenlijk maar goed ook, want lekker was het niet. De kangoeroesteak was aanvaardbaar maar niet bijzonder. De rogvleugel was niet lang genoeg gebakken en erg rauw en bloederig van binnen. Wij hebben als compensatie gratis koffie gekregen en na wat discussie ook de schotel met de rogvleugel niet betaald.
Helenavis .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
De locatie is mooi (aan een strandje), maar daar houdt het ook ongeveer mee op. Bij down under staan geen vegetarische hoofdgerechten op de kaart, na navragen blijkt dat alleen de risotto met zalm eventueel zonder zalm besteld kan worden. Ik heb uiteindelijk de maaltijdsalade met geitenkaas (voorgerecht) besteld als hoofdgerecht. De maaltijdsalade viel erg tegen: het was feitelijk gewoon een berg sla met een paar stukjes geitenkaas en 3 vijgen er op, er was weinig mee gedaan. Verder was de sla niet goed gewassen: er zat nog zand in en ik vond zelfs een rups in mijn sla. Op de kaart stond dat de salade geserveerd werd met brood, maar dat was niet het geval, vermoedelijk omdat we al brood hadden besteld als voorgerechtje. De prijs-kwaliteitverhouding vond ik slecht, ik vond de gerechten erg duur (salade geitenkaas was ongeveer 15,-, toetjes vanaf 6,50) en ook de drankjes waren prijzig (4 euro voor een glas wijn) terwijl het eten zoals gezegd tegen viel. De serveersters kwamen niet langs om te vragen of we nog wat wilde drinken. Uiteindelijk kregen we een gratis drankje aangeboden vanwege de rups in de sla, maar die vergaten ze te brengen. We hebben daar 20 minuten op gewacht en hebben toen besloten weg te gaan. Wel positief was dat ze toen excuses hebben aangeboden en dat we uiteindelijk niet voor de salade en de drankjes hebben betaald.
Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over restaurant Down Under. Uw punten van kritiek betreffende onze weinig keuze aan vegetarische hoofdgerechten en de prijs-kwaliteitverhouding nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze kwaliteit te verbeteren. Het is fijn om te horen dat het uiteindelijk op een voor u prettige wijze is opgelost.

Gijsbert-J .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Vandaag was ik in de buurt van Down Under. De zon scheen en ik wilde even op het terras een soepje nuttigen. Ik werd zeer vriendelijk ontvangen door het personeel en men had 2 soepen op de kaart staan.
Ik koos de uiensoep en die was voortreffelijk. De soep was gloeiend heet en daar houd ik van. Laten afkoelen kan uiteraard altijd nog maar een te lauwe soep kan niet warmer worden gemaakt ( tenzij men deze uiteraard terugstuurt.
De soep was zeer smakelijk en ook de portie was prima ( een vol bord ).
Ik heb genoten van het prachtige uitzicht op de plas. Deze dag werd er nog niet gewake-bord maar normaal gesproken heb je daar dus ook nog het nodige te bekijken op sportief gebied.
Ik kom zeker terug bij Down Under
Beste Gijsbert-J,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Leuk om te horen dat u zo genoten heeft van de uiensoep. Wij ontvangen u graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Jomi,
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Vandaag lunch bij Down Under. Ik kom er vaak, maar helaas zakt het langzaam weg.
De lokatie is prima. Goed aan te rijden, mooi uitzicht over de plas.
Vandaag gegeten met iemand die vegetarisch (en geen eideren) wilde eten, wat dan ook. De std. gerechten zijn dan met geitenkaas, het lukte niet om 'gewoon iets samen te stellen', bijv. een salade met komkommer, sla, tomaat, wat noten, enz. En dus werd het een broodje kaas, met een kommetje sla (met een ei, pfff).
Tot 2x toe, "hadden jullie echt geen thee besteld?" Terwijl we lang moesten wachten op onze jus d'orange. Vervolgens viel er nog een glas direct achter mijn gast stuk. Het werd opgeruimd, maar er was geen duidelijke 'controle' of er geen glas of drank op de kleding van de gast was gekomen.
Al met al, best vriendelijk, maar de gastvrijheid en het echte gastgevoel vloeit telkens iets verder weg...
Beste Andre,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over restaurant Down Under. Uw punten van kritiek betreffende onze gastvrijheid nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze kwaliteit te verbeteren. Graag zou ik telefonisch met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u mij op maandag t/m vrijdag bereiken op nummer 030 744 00 58.

Jeffrey L.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Super lekker! Zelfs in de wintertijd is het uitnodigend en gezellig! Snel weer een keer eten! Zeker de moeite waard!????
Beste Jeffrey,

Onlangs dat het al een tijdje geleden is dat je bij ons bent geweest, willen we je hartelijk bedanken voor de lovende woorden over Down Under! We hopen je graag nog een keer te mogen ontvangen!

Sannealink .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Wat een fijn restaurant op een plek waar je het niet verwacht! Heerlijk gegeten, goede service, attente bediening! De steak tartaar was echt heel erg lekker; een aanrader!
Beste Sannealink,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou en jouw gezelschap graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

P.s. dit jaar verloten we onder alle recensies de enige echte Down Under scooter. Laat je gegevens achter op www.downunder.nl/scooter en wellicht ben jij de gelukkige winnaar!

Emma D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Om afscheid te nemen van onze geliefde vriendin Lisanne die twee dagen later voor een half jaar naar Australië zou vertrekken, zijn wij op zondagmiddag 18 oktober met vijf vriendinnen bij 'Down Under' gaan lunchen. Waar ik het restaurant alleen nog kende van de heerlijke zomerdagen en middagen loungen, leek het me nu leuk om de lunchfaciliteiten uit te proberen. De service bij Down Under begon al bij het mailtje van een medewerker na mijn aanvraag voor iets speciaals deze middag voor Lisanne. Bij binnenkomst stond er een mooie tafel voor 6 voor ons klaar, al hadden we wel gehoopt dat we met z'n vijven een ronde tafel aangewezen zouden krijgen. We bestelden drie clubsandwiches, een broodje zalm en een omelet: alles was heerlijk. Toch hadden we, na het per ongeluk omgooien van een Ice Tea, nog op iets meer service en schoonmaken gehoopt. Maar als dat alles was ;-) Na afrekenen natuurlijk nog een foto met het bord 'Down Under' op de achtergrond.. Een perfecte afsluiter voor een leuke en gezellige middag!
Beste emma59,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij hopen dat Lisanne inmiddels goed is aangekomen in Australië. Wij ontvangen jou en jouw vriendinnen graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Gisteren zakenlunch gedaan in Down Under in Nieuwegein. Strak ingerichte tent met vlotte , vriendelijke bediening en zeer smakelijk eten. De entourage is fris, ruim en heeft een goede buzz.

aanrader!
Beste hjdewolde,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Vanaf 12 oktober is onze nieuwe (winter)kaart ingegaan. Deze kaart is volledig afgestemd op de lekkerste producten uit het seizoen. Via www.downunder.nl/menukaart kunt u alvast een kijkje nemen.

Reactie van proever:

Tot binnenkort!
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Verassende lokatie net buiten Nieuwegein. Door het fantastisch mooie najaarsweer buiten gegeten met uitzicht op de waterskibaan. Bediening is erg jong maar sommige missen wat ervaring en aandacht voor de klanten.
De kaart is zeer beperkt en heel simpel. Voorgerechten Osseworst en doperwtensoep. De worst was lekker maar hoeft dan ook geen bereiding. De doperwtensoep smaakte best wel maar anders dan naar doperwten. De hoofdgerechten dan. Gegrilde tonijn met pasta was goed evenals de hamburger. Jammer van de friet die uit de diepvries leek te komen. Dan de ribeye een veel te dun stukje vlees ( 200 gram ??)
waardoor de bereiding heel moeilijk wordt. Niet goed dus en veel te duur voor de kleine hoeveelheid eetbaar vlees die overblijft als je het vet weg snijdt. Afknapper.
Kortom lokatie erg mooi maar de gerechten moeten verbeteren.
Beste DeDrieMusketiers,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over restaurant Down Under! Uw puntjes van kritiek nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze kwaliteit te verbeteren.

Vanaf 12 oktober hebben wij een nieuwe (winter)kaart bij Down Under. Deze is net wat uitgebreider dan onze zomerkaart, waarvan u waarschijnlijk gebruik heeft gemaakt. Ook hebben wij vanaf heden zelfgemaakte frietjes bij onze gerechten! Via www.downunder.nl/menukaart kunt u alvast een kijkje nemen.

Wij zien u graag nog eens terug bij Down Under en hopen u ook over onze menukaart te kunnen verassen!

Sales Restaurant Down Under

P.s. dit jaar verloten we onder alle recensies de enige echte Down Under scooter. Laat uw gegevens achter op www.downunder.nl/scooter en wellicht bent u de gelukkige winnaar!
1Marloesje .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Op een vrijdagavond met 9 man gegeten. Aan kleding is erg mooi. Hadden hierdoor hoge verwachtingen wat betreft het eten. Vooraf carpaccio, was smakelijk en ruim voldoende. Jammer van de grote grove stukken rode ui. Hoofdgerecht sate, deze wordt geserveerd in witbier glas, drie stokjes in de satésaus. Dit vonden wij een wat vreemde presentatie. Er werd flink zoute friet bij geserveerd, kroepoek en atjar. Geen sla. Prijs rond 15 euro is laag te noemen. Desserts waren lekker. Bediening wat onwennig en kortaf. Waren erg druk met het verwijderen van wijnglazen. Terwijl fles wijn nog niet leeg was.
Kortom prettige omgeving, met wat extra aandacht en de puntjes op de i, prima eet plek.
Beste 1Marloesje,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over restaurant Down Under! Leuk om te horen dat u onze locatie als prettig ervaart. Uw puntjes van kritiek nemen wij heel serieus en deze nemen wij dan ook mee voor in de toekomst om onze kwaliteit te verbeteren.

Wij zien u graag nog eens terug bij Down Under!

HarrieK .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Gisteren gegeten met drie personen. Bediening was zeer vriendelijk en voelde ons als gasten absoluut goed aan. Het was gezellig informeel en aangepast aan de sfeer aan onze tafel.

Onze voorgerechten (Ceasar salade, doperwtensoep) vielen zeer goed in de smaak en waren flink van formaat. De hoofdgerechten waren ook prima. De fish & chips was prima maar niet van het niveau als de salade bijvoorbeeld. Wel ook prima van formaat.

Daarbij is de aankleding van het restaurant leuk, het uitzicht eens wat anders maar zijn de 'leren' stoeltjes 'benauwd aan benen en billen'.

Al met al zeker een aanrader en ik ga hier weer komen!
Beste HarrieK,

Hartelijk dank voor het achterlaten van de mooie woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Wij ontvangen jou en jouw tafelgenoten graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Joey V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Beste,

Laatst met een groepje vrieden en vriendinnen (met een homoseksuele geaardheid ) wezen eten bij down under.
We hebben voor het eerst in lange tijd ons erg op ons gemak gevoeld door het onwijs gastvrije personeel. Dat is in anderen restaurants vaak ver te zoeken en krijgen we bij de hante en vervelende opmerkingen.

Naast de gastvriendelijkheid, was het eten onwijs lekker en de locatie top !!

Ik zeg een aanrader voor letterlijk iedereen !

Groet,

J. Verheugd
Beste Joey,

Hartelijk dank voor het achterlaten van deze lovende woorden over Restaurant Down Under, ons team is hier heel blij mee en ook trots op! Het is ook ons streven om alle gasten een positieve beleving mee te geven ongeacht wie je bent en vinden het fijn om te horen dat jullie dat ook zo ervaren hebben. Wij ontvangen jou en je groep vrienden graag weer in de toekomst op onze locatie, tot dan.

Mariska
-janine .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Heel matig. Gerechten zijn niet duur maar voor het geld wat je hier kwijt ben mag je meer verwachten. Ook de service was erg matig, beetje onhandig.
Beste -janine,

Hartelijk dank voor het achterlaten van een recensie over Down Under.

Uw punten van kritiek betreffende uw ervaring nemen wij heel serieus. Graag zou ik telefonisch met u in contact komen om uw ervaring te bespreken. Wanneer u in de gelegenheid bent kunt u mij op maandag t/m vrijdag bereiken op het nummer 030-2877775. U kunt ook een mail sturen naar sales@downunder.nl.

Wij hopen van u te horen.

Niels Datema