Restaurant Donnée

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

6,9
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Wat jammer dat we hier gewoon niet goed gegeten hebben.
Het restaurant ziet er knus uit en de meneer in de bediening is uiterst vriendelijk.
We begonnen met de soep van de dag...tomatensoep.
Er werd verteld dat het verse tomatensoep was die zelfgemaakt was.
Nou, het was een romige soep met een te milde tomatensmaak voor een soep van verse tomaten.
Daarbij was de soep half knoflook half tomaat...beetje too much ;)
Andere voorgerecht was prima, een bresaola met mozzarella salade.
Toen de hoofdgerechten,
tagliatelle met porcini en zwarte truffelsaus....zonder truffel helaas en in een onbestemd roomsausje.
Het andere hoofdgerecht was scaloppine met truffel en witte wijnsaus.
Hier zat zo'n onaangename truffel-essence in dat ik het nu nog proef.
Zeer onsmakelijk en niets met truffel te maken.
Dessert hebben we ons niet aan gewaagd, wijn was heerlijk overigens.
Typisch toeristenfuikje...heel jammer.
Paulwormer .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Erg lekker én leuk gegeten bij Donnée. Alle gerechten heerlijk, van voor tot nagerecht, zelf bereid en buitengewoon vriendelijke bediening. Vero italiano!
JudyDeRegter .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Van buiten zag het er zo sfeervol uit dat we naar binnen zijn gestapt met zijn vieren. Het interieur is mooi en geeft een frisse gezellige uitstraling.
We hadden het menu nog niet gezien maar de vrolijke eigenaar kwam ons verrukkelijke Italiaanse hapjes met zelfgemaakt brood aanbieden (daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen!).
Daarna kwam de kelner met het menu en hebben we ons tegoed gedaan aan een visgerecht met als dessert een lekker zoet aardbeien toetje. Top avond!!
LidaVanDeBerg .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Na aanleiding van vrienden zijn we langs gegaan bij restaurant donneé.
Ik moet zeggen dat erg blij ben dat ik hier naartoe ben gegaan, ze hadden als special een antipasto met allerlei lekkere dingen! Ook heb ik een tradionele pasta gegeten met eekhoorntjes brood en truffel, je kon echt proeven dat het is gemaakt door een echte Italiaan.
Smaakisalles .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Bij binnenkomst denk je dat het nog wel wat kan worden, de wijn is aardig maar als het eerste bord op tafel komt dan kom je van een koude kermis thuis. Smakeloze net uit de verpakking gehaalde zeer lage kwaliteit groothandel producten, hier wordt zeker op de prijs gelet bij inkoop en absuluut niet op de smaak, zowel de antipasto als de pasta's zijn compleet smakeloos en eigenlijk zoals je dat in een studentenhuis eet.
Dit ' restaurant' maar voor de toerist, daarvoor staat ook de eigenaar buiten om ze naar binnen te hengelen.
Bert F.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Heerlijk gegeten. De kaart biedt voornamelijk gerechten uit Italië, Spanje en Frankrijk. Ik had een heerlijke tagliatelle met porcini en een truffelsaus en vervolgens een kalfschnitzel in citroensaus. Lekker gemaakte spinazie en spruitjes erbij. Mijn vrouw had gegratineerde zeebaars, ook erg lekker. Uiterst vriendelijke bediening, die helaas niet allemaal Nederlands spraken. Het restaurant ligt leuk aan de Utrechtsestraat.
Shenkie O.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Op een doordeweekse avond samen met mijn vriendin gegeten bij de nieuwe Italiaan in de Utrechtsestraat. Prachtige inrichting en een aangename sfeer. Mooi uitzicht door het vele glas aan de voorkant. Het eten was heerlijk, je kan proeven dat er een Italiaan in de keuken staat. Gekozen voor de pasta met kaas. De hele uitvoering is een werkelijke show- aan je tafel wordt de pasta door de gesmolten kaas gedraaid. De eigenaar is een werkelijke entertainer. Saai is het zeker niet! Een lekker wijntje erbij en we verlieten de zaak met een rond buikje en een goed humeur.
Marleen Z.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Gezellig gegeten in dit mediterraans restaurant. 3 gangen menu is aanrader. Leuke inrichting vriendelijke bediening.
Heerlijk é Italiaanse huiswijn.

Ron V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Heerlijk gegeten bij Donnee,favoriet is de Pasta di Parmigiano...verder een salade met octopus-perfect gebakken-en de visschotel samen met mijn vriendin...alles super vers en perfecte cuisson!!
"Weg gespoeld" met een prachtige chablis die perfect was gekoeld!
Ons zien ze vaker bij Donnee......
Maurice W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een nieuwe Italiaan in de straat die moeten we natuurljk meteen proberen!
Wij vonden het behoorlijk teleurstellend. Met name het vis plateau. Als je 32 euro voor een hoofdgerecht vraagt mag je toch wel wat verwachten. Vier stukken matige vis liefdeloos gebakken op een berg sla (uit een zakje?) en overgoten met een soort tomatensaus. Echt niet lekker. De grote garnaal slap en waterig. de andere gerechten waren oké maar niets bijzonders. Ik denk dat ze hier gokken op verdwaalde toeristen. Voor dit geld kun je in Amsterdam veel beter eten.
BobdeBruin .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Ik heb er tweemaal heerlijk gegeten! De eerste keer vlak na de opening op 22juli en nu deze week weer. De eerste x was het waarschijnlijk even wennen voor de bediening en de keuken omdat ze net open waren want dingen gingen wat chaotisch. Maar de 2e x viel alles op z'n plek.

Persoonlijk ben ik niet een pasta en rijst liefhebber dus heb ik me bij vlees en vis gehouden. ik moet zeggen de Tonijnsteak is top en was op een aparte manier bereid met sinaasappel en hazelnoot. Ik had als voorgerecht een heerlijk inktvis gerecht en zo vond ik het geheel een goede combinatie. De tweede keer beviel het ons eigenlijk nog beter en kon ik duidelijk de verbeteringen zien doordat ze nu een maand langer open zijn. De entrecote wordt perfect medium gebakken en mijn vrouw had ook een juist gebakken lamscarre. Wijnen zijn prima. Lekkere airco voor warme zomerdagen. Vriendelijk theatrale bediening, en wat ons opviel is dat naast een lange kok er 2 italianen van tegen de 70 in de keuken staan. En die weten hoe het moet! Kortom een super aanwinst voor de Utrechtsestraat.
Jean V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
goede sfeer, prima bediening en een goede keuken
met Italiaanse en mediterrane gerechten
moderne inrichting in een gezellige straat.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Zwaar teleurstellende ervaring.
Dit restaurant heeft een zeer uitgebreide kaart en moet zich waarschijnlijk nog specialiseren in een bepaalde keuken. Waar de trend ligt op simpele kleine menu's pakt deze het hele Middelandse Zee gebied. Dat is jammer en zou een Italiaan nooit doen. Salade octopus niet aangemaakt en droog. De affettato bestond uit dik gesneden opgerolde plakken jonge hammen. Was zeer onsmakelijk. Risotto Porcini was te waterig en zonder herkenbaree porcini smaak, wel truffel. Gedroogde procini heeft meer smaak dan verse maar dat leek te ontbreken. Goede nieuws is dat de chef niet met smaakversterkers werkt. Neemt niet weg dat iemand de gerechten op smaak moet toetsen. Pasta parmigiano was niet bijzonder en had te veel tomatensaus. Kan vele malen beter en smakelijker. Pluspunt was de witte wijn. Een dessert hebben wij uiteindelijk maar achterwege gelaten. Interieur strak maar onsamenhangend. Tafels zijn te klein voor de grote borden. Bediening was allervriendelijkst. Kortom, 82 euro armer en een teleurstelling rijker. Er zijn veel betere opties in de Utrechtsestraat.
Henry1970 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Heerlijk gegeten !
DE ober adviseerde een Affetato Misto...diverse Italiaanse en Spaanse ham en salami met buffel mozzarella. Een glas Chianti erbij. Mijn vrouw genoot van een Visplateau met oesters en diverse schelpen, alsmede een tonijntartaar. De bediening was erg vriendelijk en gezellig. Aan een andere tafel maakte de eigenaar een Pasta in een grote parmezaanse kaas met Italiaanse cognac.
De italiaanse chefkok maakte voor mij een Risotto Porcini, eigenlijk een tussengerecht maar voor mij was het voldoende. Een mix van desserts maakte onze culinaire avond compleet.
Een mooie aanwinst in de Utrechtsestraat