Restaurant Dok

- Diner vanaf 17:30

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Dankzij mond op mond reclame geattendeerd op dit restaurant dat ook een wijnbar heeft. Restaurant is gelegen aan het water en heeft uitzicht op het prachtige Dordrecht. Restaurant is smaakvol modern ingericht met open keuken. Er is keuze in hoge tafels en lage tafels dat een speels effect heeft. Het voorgerecht bereiding van eend op drie wijzen is een aanbeveling. Gerechten worden allemaal prachtig op het juiste formaat servies opgemaakt. Als hoofdgerecht is de procureur een smakelijke topper. Bediening is uiterst correct en attent. Een avond uit voor fijnproevers!
HellenBK K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
High wine gereserveerd vandaag met 6 meiden.
Super gezellige sfeer en style volle inrichting.
Hapjes bij de wijn waren heerlijk. Had eigenlijk verwacht dat er meer verschillende soorten wijn zouden worden geserveerd. Maar de aangeboden wijn was wel passend bij de gerechten.
Ik zou hier zeker nog eens terug komen.
Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Hier eens een keer gaan lunchen met zijn tweetjes..
Het was erg lekker weer dus de zin zat er goed in.
Kort gezegd is ons niks tegen gevallen.

Het eten was erg goed, keuze genoeg en vers en erg smakelijk. Heerlijk!
Wat een genot..
Jammer dat champagne alleen per fles was maar ok..cava was ook erg goed.

De dame die er rond liep deed haar werk erg goed. (ondanks wat zeurende klanten)

Als we weer eens in zwijndrecht willen lunchen dan weten wij waar we heen gaan..we komen zeker weer terug.
Ronald H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Gezellig met familie gegeten. Late reservering, gelukkig nu wel plaats in tegenstelling tot vorige keren.
Prima ambiance. Goed eten en lekkere wijnen. Goede tafel met uitzicht op open keuken.
Vlotte bediening rekening houdend met ouder gezelschap, top!
Komen we vaker terug.
Dikkieblok .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Met collega wezen lunchen
Opzich prima tent eten is oke, vreemd de lunch is in principe een basis prijs maar voor div items moet toch extra en soms flink extra worden bij betaald, maak er dan gewoon een ala carte linch kaart van dit is toch vreemd zo kom je redelijk duur uit met de lunch
Zaak zelf is mooi gemaakt echter stoelen erg dicht op elkaar maar ja wie weet komen we nog eens voor t diner
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Heel gezellige zaak met vriendelijke bediening.

Echt HEEL jammer is dat de prijzen van de dranken ( wijn) echt overdreven hoog zijn.
Jammer want dit zorgt voor twijfel over volgend bezoek.

Doe hier wat aan DOK! het is echt zwaar overdreven duur!
Kim .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Inmiddels hebben wij al een aantal keer bij Dok mogen eten. Vorige week hebben wij weer mogen genieten van het eten van Dok.
Vooraf had ik een kijkje genomen op Iens, zoals ik dat bijna altijd doe. En wat verschillen de recensies zeg! Smaken verschillen nou eenmaal zullen we maar zeggen.
Voor ons is het altijd een feestje om bij Dok te eten, en wij kijken er altijd naar uit als we de reservering gemaakt hebben, vandaar dat ik nu ook een recensie plaats.

Als voorgerecht hadden we een tafel vol heerlijke hapjes (waren met 8 personen), en alle gerechten waren goed in balans. Vooral de bitterbal, de heerlijke vis gerechten en brood: LEKKER!! De glazen werden goed bijgeschonken en water ook aangevuld wanneer dat nodig was.
Omdat ons voorgerecht al best groot was, hebben wij het hoofdgerecht wat kleinere portie besteld. Een trio van vlees of vis, was de keuze. Wederom prima!
Het dessert was HEERLIJK!!! Kaasplankje maar ook de brownie heerlijk!! Iets meer brood bij kaasplankje zou mogen.

Wij hebben een hele fijne avond gehad, en komen zeker terug bij Dok. Enig verbeterpuntje: de bediening zou iets zekerder van zichzelf mogen zijn en dat ook uitstralen.

Maar zeker een aanwinst voor omgeving Zwijndrecht!!
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Zaterdag een hapje gegeten met 5 personen. We hebben heerlijk gegeten. Omdat we laat aan tafel gingen hebben we op advies van de bediening gekozen voor een tafel vol hapjes. Erg smakelijk met zowel vis, vlees, brood, olijven, kaas, etc. Alleen de zalm/kreeftjes tartaar viel wat tegen doordat er teveel citroenrasp doorheen zat, dit overheerste helaas.
1 puntje van kritiek; als je de fles wijn & water niet op tafel zet, zorg er dan wel voor dat de bediening wat oplettender is mbt lege glazen. We hebben zelf een aantal keer de wijn/water gepakt om bij te schenken.
Ileenstra .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Heerlijk gegeten! De Spaanse witte wijn is echt een aanrader!
Bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk ontvangen. We kregen een tafel in het midden van de zaak, maar toen we vroegen of we achterin op de banken mochten zitten, werd dat heel snel voor ons geregeld.
Het eten was erg lekker! We waren met z'n vieren, de dames hadden I Love Fish en de heren 1 x tournedos en 1 x kalf (3 soorten). Ook de nagerechten waren heerlijk en werden op een leuke manier geserveerd.
Het uitzicht is mooi, over het water. We komen zeker nog een keer terug en absoluut ook een keer in de zomer op het terras!
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
prachtige zaak dat moet gezegd worden, alleen wat krapjes, en je zit erg dicht op elkaar. we waren hier enkele weken geleden omdat ons favoriete restaurant vol zat, dus uitgeweken naar DOK, we begonnen met een plankje brood en wat smeersels niet bijzonder, de carpaccio met hazelnoten en ras el hanout en hoi sin saus en ook nog tempura spek leek ons een hele uitdaging, wat een rare combinatie en wat een rare smaken allemaal bij elkaar, wie dat verzonnen heeft? afijn, t hoofdgerecht de dok steak was dan wel oke, maar hebben we elders beter gegeten, we sloten af met koffie en wat snoepjes etc, geen idee of we nog terug komen
Tankpat .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Met 4 mensen hier gaan eten, lekker buiten door het mooie weer.
Vooraf brood met van alles en nog wat, erg leuk en lekker (beetje tapas idee).
Hoofdgerechten waren voor allen zeer goed.
Er waren echter geen servetjes te bekennen, moesten we vragen..
Bij opdienen van een rode wijn bleek deze veel te warm te zijn, slordig als je ook een wijnbar erbij hebt.
Goed dat we een wijnkenner bij ons hadden.

Al met al een erg leuke avond gehad, personeel is enthousiast maar mag iets meer kennis van product.

We willen hier zeker nog eens gaan lunchen
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
best teleurstellend interieur is erg voor de hand liggend zoals een ieder tracht. Het is eten is prima dat doet de chef/eigenaar goed. Alleen het personeel is zo onprofessioneel ze hebben werkelijk totaal geen scholing of toon van interesse. Liep een dame en een jongen met een baardje je zag wel dat hij er niet echt zin in had wij zijn zelf wijnproevers van een lokale wijnclub en weten wel wat van wijn het advies wat deze jongen gaf was eigenlijk een beetje genant. Sorry meneer de leeuw eerst ander personeel dan heb je een leuke zaak!
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Menu genomen. Vooraf amuses kaas,champignons , pate en worst plakjes. lekker gewoon
Voorgerecht carpaccio. dun gesneden, niets bijzonders, wel met een lekker broodje geserveerd
Hoofdgerecht biefstuk , werd niet gevraagd hoe te bereiden (medium, well done enz,)
Frites veel te hard gebakken
Geen keuze in nagerecht, 2 bolletjes speciaal ijs en stukje chocolade koek
In de open keuken 2 jonge koks, kunnen nog wel wat meer leren
Bediening matig, lopen veel jonge mensen rond die bedienen, kan wel een stuk vriendelijker
Kookklojo S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Bij restaurant Dok gaan eten met een gezelschap van 8 personen,na 3 dagen van te voren gereserveerd te hebben. En hier zit namens ondergetekende de grief. Ondanks de reservatie krijg je na het voorgerecht doodleuk te horen dat je kan kiezen uit een 1 visgerecht en 1vleesgerecht,en dat werd na wat vragen uitgebreid met een eendeborstfilet. Na navraag bij de open keuken bleek dat de rest van de kaart niet besteld kon worden omdat de producten op waren. Ik noem dat onprofessionele inkoop en slecht management . Zo genoeg geklaagd,want wat er op de borden kwam was van prima kwaliteit. Als vooraf de proeverij van de chef voor de hele tafel,welke zeer uitgebreid was met,brood,smeersel,vleessoorten,scampi's,vitella tonato en goed op smaak. Als hoofdgerecht een zeewolffilet met chorizokorst,runderlende en een eendeborstfilet,hier kunnen we zeer kort over zijn......mooie opmaak,prima smakenen een hele mooie garing. Nagerecht was dik in orde met als toppertjes heerlijk rozenijs en een perfecte tiramisu. Mooie begeleidende wijnen maakten het eten echt compleet. De bediening is er zeer enthousiast en uiterst vriendelijk,maar mist hier en daar wat competentie. Dit restaurant kan in Zwijndrecht,waar op culinair gebied niet al te veel valt te beleven,uitgroeien tot een toppertje. Aan het eten,inrichting zaak,locatie ligt het niet,maar de inkoop/management en de bediening zullen echt stappen moeten maken willen ze boven het niveau gemiddeld uitstijgen,en die potentie is zeker aanwezig.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Met enige twijfel (gezien de negatieve reacties) toch gereserveerd als nieuwkomer.

In een korte zin: Dok is een verborgen parel voor Zwijndrechtse begrippen op een niet verwachtte en nogal verborgen locatie.

Met het zomers plankje als vooraf en de friandise bij de koffie/thee kan men het voorgerecht en nagerecht gerust laten gaan gezien de totale hoeveelheid. Keuze tussen hoog of normaal aan tafel eten, mooie wijn gedronken, attent personeel en alle rust om te eten. Het vegetarische ter plekke klaargemaakte gerecht was overheerlijk en eens niet standaard zoals menig restaurant dit op tafel weet te zetten. De zeebaars was heerlijk gebakken. Prijs iets aan de hogere kant maar kwalitatief goed, binnen hun sector (er zijn vele van dit soort restaurants) scoren ze meer dan goed.
Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
Ik geef niet zo graag een 10, omdat het dan zo ongeloofwaardig overkomt, maar het gevoel van een 10 had ik toch eigenlijk wel weer toen ik woensdag lunchte bij mijn favoriete restaurant in Zwijndrecht: Dok. We zaten buiten met zicht op de rivier; een heerlijk plekje onder de enorme parasols die ondanks de behoorlijk straffe wind toch niet de lucht in gingen. Wat eet ik toch altijd heerlijk bij Dok. Deze keer kookte Peter zelf, maar ook andere koks hebben me hier al aangenaam verrast. Ik koos de Tuna Tuna: gegrilde verse tonijn, die ook echt heerlijk vers smaakte en precies goed was. De couscous die erbij werd geserveerd vond ik zo lekker! Omdat ik de huisgemaakte frites niet kan weerstaan, bestelde ik die erbij. Hmmm. Met een mooie Sauvignon Blanc was het weer een garantie voor een heerlijke lunch met vriendinnen, die ook heel enthousiast waren over locatie en eten, terwijl zij echt ook wel wat gewend en dus heel kritisch zijn. De af en toe negatieve recensies over service? Ik heb daar echt nog nooit iets van gemerkt. Ik vind het juist zo fijn dat service en eten uitstekend zijn, terwijl de sfeer toch ongedwongen is. Dat is toch de perfecte mix? Zolang het maar niet 'ouwe jongens krentenbrood' wordt, is hier alles dik in orde. Jammer dat Sander gisteren voor het laatst werkte, maar er komt vast wel weer een andere leukerd.
Food-on-tour .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Bij binnenkomst een prachtige zaak, unieke locatie zo aan t water. heerlijk terras, maar namen binnen plaats op de bank/stoel wel dicht op t tafeltje er naast dat gelukkig leeg bleef. of we een iets wilde drinken? ja tuurlijk en broodje met smeersels erbij, ja lekker, (€ 6,50 !!!!) oke. ik de kalfstartaar ( flauw, maar gelukkig zelf met t garnituur en zout/peper van tafel wel iets op smaak kunnen brengen, hoewel de truffel- balsamico nare maak had en t pata negra schuim heb ik nooit gezien, de gamba's van mijn tafelgenoot waren wel lekker
de zeebaars en de kalfsentrecote als hoofdgerecht, sja, leuk en fraai gepresenteerd maar t was t net niet eigenlijk, garnituren waren lekker maar de kalfsentrecote moest echt op gekauwd worden en de zeebaars was wel oke hoewel die risotto klef en erg zout was, t ijs was trouwens heerlijk.
al met al, flinke rekening voor redelijk eten, jammer, of we pech hadden? was t de warmte? geen idee maar we bedenken ons of we nog eens poberen
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Dit restaurant heeft een unieke locatie aan een van de drukst bevaren rivieren van Nederland en met uitzicht op het mooie oude Dordrecht met de Grote Kerk als blikvanger. Jammer dat je dan niet allemaal hiervan kunt genieten maar dat is nu eenmaal niet anders, je kunt niet allemaal naar buiten kijken. Als de rest dan maar goed is, dat compenseert dan veel. Jammer genoeg hebben wij moeten constateren dat dit niet zo is. We beginnen met onze negatieve ervaringen waarna wij zullen proberen positief te eindigen. De ontvangst was nog goed met een vriendelijk goedenavond en het aannemen van onze jassen. Maar daar bleef het ook bij. Ons tafeltje werd van een afstandje aangewezen en toen wij bemerkten dat het een hoge tafel betrof met hoge ( overigens goed zittende ) krukken en daarom om een ander tafeltje verzochten werd ons gemeld dat alle andere tafeltjes bezet waren. Nu voelen wij ons wel jong maar we raken toch aardig op leeftijd en het was dan ook een hele toer om op de krukken te klimmen en een goede positie t.o.v. de tafel te vinden. Later op de avond bleek ook dat het van de kruk opstaan een acrobatisch vermogen vereiste met als resultaat dat de tafel bijna omviel. Storend is dan ook dat een lage tafel de gehele avond onbezet bleef. We zaten nog niet of ons werd door een jong meisje ( leerling? ) al gevraagd wat wij wilden drinken, je kreeg niet de kans even te acclimatiseren. Wij bestelden een fles water en melden dat wij een fles wijn bij het eten wilden. Enige tijd later werd ons gevraagd of wij iets vooraf wilden gebruiken, er was brood of diverse soorten ham beschikbaar. Wij wilden wel de ham ( 4 soorten ) die geruime tijd later keurig gesorteerd op een plankje werd gebracht. Wij aten die van een bordje dat reeds op tafel stond met het bestek dat al op tafel lag. Wat schetst onze verbazing dat bij het weghalen van het lege plankje en de bordjes het gebruikte bestek terug op tafel werd gelegd! Is er onvoldoende bestek aanwezig of doet de afwasmachine het soms niet? Wat een kneuterigheid!!! Verder valt het taalgebruik op. De dame sprak over een chordonnay in plaats van een chardonnay en werden de gasten steevast met jij en je aangesproken. Ik voel mij niets meer maar ik heb niet met deze mensen op school gezeten en wens wel met enig respect te worden aangesproken. Wij zijn dierenliefhebbers maar zijn van mening dat een huisdier niet in een restaurant thuishoort, ook niet als de hond toebehoort aan schijnbaar vaste klanten. Wij beseffen dat het verhaal tot nog toe vrij negatief is maar het is niet anders. En dit terwijl het eten juist bijzonder aangenaam was. Als voorgerecht hadden wij een carpaccio. Wij kregen een groot bord volledig gevuld met de aangename plakjes vlees en voorzien van de lekkerste toevoegingen ( Parmezaanse kaas, stukjes spek, enz. ). Als hoofdgerecht ( overigens na drie kwartier ) hadden wij 3 bereidingen van het Iberico varken besteld. De kotelet is een stukje vlees dat al snel droog wordt en daardoor veel minder smaakvol. In dit geval was de kotelet goed van smaak en net niet droog gebakken. Het tweede stukje vlees was een stukje varkensfile waarschijnlijk op de gril gebakken. Dit bakken had als resultaat dat het vlees iets was aangebrand met als gevolg een ietwat onaangename smaak aan de buitenzijde van het vlees. Binnenin was het een heerlijk stukje, mooi mals en smaakvol. de derde bereiding was een bitterbal van varkensvlees. Wat was het jammer dat de bitterbal was opengebarsten en het vlees eruit was gelopen. Want dit was echt een streling voor de tong. Wat jammer is het dan dat het negatieve overheerst. Waarom niet een iets andere indeling van het restaurant met overal lagere tafeltjes, die hoge tafels hebben beslist geen toegevoegde waarde. En waarom niet eens gelet op de bediening, iets minder vrij mag ook wel. Waarom gaat de dame in de keuken de afwas doen terwijl er nog diverse tafels moeten worden afgeruimd? Voor de keuken zouden wij zeker nog wel eens naar dit restaurant willen maar wij hebben het vermoeden dat de negatieve ervaringen toch de overhand krijgen en dit restaurant voor ons in de categorie eens maar nooit meer gaat vallen.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Wij eten hier regelmatig en ik ben altijd zeer verrast van de diversiteit in de menu 's. ook is er altijd een andere keuze als je wensen niet op de kaart staan. Gewoon aangeven en Peter, de kok, denkt mee.
De wijnen zijn altijd passend en zeer betaalbaar. Gezellige ongedwongen ambiance. Ze staan zeer open voor feedback en doen hier direct wat mee als het nodig mocht zijn.
Zeer klantgericht, biologische vlees, heerlijke wijnen, mooi gerechten. Je kan hier gewoon jezelf zijn.
top !
Diederik S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2014
Hier met 10 collega's gegeten, toevallig in de restaurantweek. We konden dan ook alleen kiezen uit het restaurantweek-menu maar dat mocht de pret zeker niet drukken want we werden snel, vlot en vriendelijk bedient. Borden waren mooi opgemaakt, smaken waren erg goed. Ze hadden waarschijnlijk er niet op gerekend dat er zoveel personen eendenborst wilden eten want die portie was dan wel weer heel erg karig met 3 kleine stukjes. Lekkere kaas na en een en ander begeleid met een lekkere wijn. Leuke plek, netjes voor elkaar en goed verzorgd.