Restaurant Diverso

Brugstraat 44 6031 EG Nederweert Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Diverso

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Maasklijs .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
We hebben heerlijk genoten van onze lunch.De bediening was goed .En het was mooi weer dus we hebben heerlijk buiten kunnen zitten in de mooie tuin.
Henry S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voor ons lange weekend Weert hebben we op basis van de Iens recensies deze italiaan verkozen boven de italiaanse Brasserie Simone in Weert.
Bij Diverso kun je a la carte eten van een kaart met veel klassiekers of gebruik maken van de populaire formule van 5 kleine gerechtjes in een avondvullende sessie.
Slimme formule want dan kan de klant niet klagen als het te lang gaat duren.
Wij wilden geen lang diner dus we besloten tot een paar klassiekers:
Vooraf 1x de vissoep en 1x Vitello tonnato en als hoofdgerecht voor beiden de Ossobuco.

De vissoep was niet spectaculair, maar prima van smaak. De rouille was een beetje vlak van smaak. Ik heb ook liever gemalen gruyere dan dat onhandige parmezaanschaafsel dat niet oplost en als plakjes door de soep blijft drijven. Ipv croutons waren er fabriekstoastjes.

De Vitello tonnato was een schande. Dit is een simpel en heerlijk gerecht als je je aan de basisregels houdt. Deze werd geserveerd bedolven onder een lading natte sla met een enkel verdwaald zontomaatje. Niet alleen hoort het er gewoon niet bij, maar je verpest ook nog het gerecht.
Als je de sla er af probeert te halen dan neem je ook de sliertjes substantie die voor het tonnato effect moeten zorgen weg, zodat je natte kale vitello overhoudt.
De tonnato-substantie smaakt - apart geproefd - niet naar tonijn. Het is waarschijnlijk een fabrieksmayonaise met een smaakje voor luie koks.
Dan het kalfsvlees. Dat drijft in het vocht. Mogelijk komt dat alleen door de sla, maar waarschijnlijker komt het ook omdat er met bevroren vlees wordt gewerkt.
Dat laat zich bevroren makkelijker dun snijden. Helaas laat het na het ontdooien ook veel vocht los. Bevroren vlees is ook handig, want dan heb je het ook altijd op voorraad voor de sukkel die zonodig a la carte bij je wil eten.

Dan de Ossobuco. Speciaal daarvoor liet men Laguiole messen aanrukken. Dat had al een aanwijzing moeten zijn. Voor een goed klaargemaakte Ossobuco heb je niet eens een mes nodig, omdat deze vanwege de gaarheid al uit elkaar moet vallen als je er met een lepel naar wijst. De Ossobuco was niet erg consistent in z'n gaarheid. Hier en daar prima en dan weer stukken die droog en niet erg mals waren. Ik gok: ingevroren geweest en slordig opgewarmd in een magnetron. Voor de op de menukaart aangekondigde traditionele begeleiding van de Ossobuco - de gremolata - was blijkbaar geen tijd geweest. In plaats daarvan waren er wat blaadjes rucola en peterselie opgelegd. Als je die er afhaalde dan bleek de smaak van het vlees nog heel aardig. Helaas was het totaal geen Ossobuco.

Nog even over de voor een goede Ossobuco overbodige Laguiole messen:
Als je al met je bestek indruk wil maken, leg dan geen goedkope Laguiole neppers neer met een gekarteld lemmet. Vlees hoor je te snijden met een scherp niet gekarteld lemmet omdat je met kartels de vezels kapot trekt en kostbaar vleesvocht verloren gaat. Iedere kok weet dat.

De conclusie is helaas: Er is dan wel een a la carte kaart aanwezig met italiaanse klassiekers, maar het is echt niet de bedoeling dat je hier a la carte eet.
De kok lijkt dat als een hinderlijke onderbreking te beschouwen van zijn lopende bandwerk voor de 5 gerechtjes formule.

Uiteraard staan er natuurlijk wel a la carte prijzen op de eindafrekening, die met 5 glazen wijn en 2 koffie boven de 90 euro uitkwam.

Een deel van de bediening bestaat uit lieve vakantiewerkers, die prima in staat zijn om de door de klanten ingevulde keuzekaartjes voor de 5 gerechtjes formule op te halen,
maar verder geen benul hebben van wijn of de gerechten en gerust aan je vragen of je nog een jus d'orange wil als je wijn aan het drinken bent.
Dat laatste vonden we vooral grappig.
Miranda N.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Vanavond voor het eerst bij diverse gegeten. We zijn zeer aangenaam verrast. Het was mooi weer en het terras is super, wind vrij , privacy en goed parkeren. Lekker meubilair waar je een hele avond op kan zitten.
Met personeel, aardig, vriendelijk en behulpzaam. En dat het eten, echt super, brochette, pasta met truffel, het smaakte alsof we in Rome zaten, zalig...een echte rader, met mooie echte Italiaanse wijnen op de kaart. Voor de regio een echte topper.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Bij Diverso kun je lekker eten; paddenstoelen soep met truffel, hertenvlees, een heerlijk visje en nog veel meer. De koks maken er een feestje van. De bediening is hartelijk en warm, echter kwamen de gerechten wat langzaam door en werd het een iets te lange tafelavond. De wijnen bij dit speciale menu waren ook heerlijk.
Hans Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
We waren op weg naar Maastricht voor een weekendje weg. Het was afgelopen vrijdag, de eerste dag van de herfstvakantie. Mega druk op de weg, ik werd helemaal gek van de file. Per toeval bij Nederweert eraf om een hapje te eten. Op google maps dit restautantje gevonden.
Toen we binnen kwamen, was ik niet onder de indruk van het decor.
Maar het eten !!! Wow, de hertenrugfilet was zalig. Het is natuurlijk het seizoen voor wild. Nou, daar heeft dit restaurant goed op ingespeeld.
We hebben alleen een hoofdgerecht genomen. We moesten door. Maar we waren weer helemaal opgeladen en vol energie van deze heerlijk maaltijd.
Oli4_82 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Het restaurant was gezellig en de sfeer was relaxt. Met een groep van 7 personen werden we warm verwelkomd en hebben we een heerlijk 3 gangen diner beleefd. Op de gerechten was niks aan te merken behalve een tonijnsteak die iets te gaar was. Verder waren de gerechten compleet en van mooie mate van hoeveelheid. De menukaart is divers en vol heerlijke gerechten. De tiramisu, was fantastisch, deze werd aan tafel vanuit een grote schaal geserveerd.
Voor de rokers is er op de bovenverdieping een ruime kamer met gemakkelijke stoelen en een platenspeler met lp-collectie waaruit je een plaat kan opzetten.
Dit restaurant is een echte aanrader mocht je ergens in midden Limburg zijn.
Mayke R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij Diverso gegeten. Wij hadden gelukkig gereserveerd, het terras zat helemaal vol en het was super lekker weer. Je zou zo kunnen denken dat je in Toscane op een terras zat. Ze benoemen alles op z'n Italiaans, maar zelf noemen ze zich een mediterrane restaurant, omdat ze nog wat meer bieden. Wij hadden de rode en rosé huiswijn en die smaakte erg lekker en zeker betaalbaar. Wij waren met z'n vieren en wij hadden carpaccio, vitello tonnato, en de dames antipasta diverso, dit was het een super voorgerecht omdat je echt veel kleine hapjes had, die overheerlijk waren. Daarna tomatensoep, paprikasoep en 2x vissoep. Smaakte ook voortreffelijk.
Daarna ossobuco1x, Tagliata di manzo 2x en filettopargemiano. Alles was heerlijk op smaak, alleen een ding vonden wij jammer, je krijgt dan met z'n vieren weinig groenten en aardappelen erbij. Wij hadden hier iets over gezegd, en er werd meteen nog zo'n schaal gebracht. De bediening is echt top en denken ook echt mee, ze hebben echt passie voor hun vak. Daarna hadden wij nagerecht en koffie met likeur en dat was ook allemaal super lekker. Dit is echt een aanrader maar wel reserveren anders is het een teleurstelling
Schoveld .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Met zijn vieren gegeten in dit restaurant, heerlijk buiten op het terras. Op ma di wo do kan je per tafel gebruik maken van 5 italiaanse gerechtjes. Dit hebben wij gedaan. Super handig met die keuzekaarten die je krijgt, je kiest uit de 5 gangen steeds welk gerechtje je wilt. Vlotte bediening! Goed eten! Wel even reserveren, want kan druk zijn. Maar dat reserveren gaat lekker makkelijk via hun website.
Tomzinho .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Lekkere antipasti. Heerlijke ravioli gevuld met Kreeft en halve Kreeft. Lekker Siciliaans wijntje erbij. Gezellig en sfeervol terras. Vlotte en aardige bediening.
Michiel R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Met de familie gegeten om de trouwdag van mijn ouders te vieren. We hebben allemaal het verassingsmenu genomen. Het eten was heerlijk. We hebben genoten van de mooi opgemaakte gerechten. Het personeel was vriendelijk en niet opdringerig. Zeker de moeite waard om nogmaals naartoe te gaan.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
We gingen een hapje eten bij Diverso, ikzelf nam de zeetong met scampi's en mijn tafelgenote de ravioli met parmezaan en witte truffel die haar goed heeft gesmaakt. De zeetong was perfect bereid ( en de ganzenleverkrullen waren er heerlijk bij, zelf voor gekozen uiteraard! ) Daarbij de Italiaanse Tini ( Trebbiano/Chardonnay ) was top! De service was op sommige momenten wel wat aan de langzame kant maar op een dinsdag met een vol restaurant is dat natuurlijk zo vergeven ( menig aan restaurant doet het ze namelijk niet na..! )
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Hier afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten. Zaak zat helemaal vol goed teken. De bediening was snel met water en wijn op tafel en wat brood. We kozen ervoor om het 4 gangen menu te bestellen. Voorgerecht gebakken snoekbaars en spinata romana, vis was flauw en veel te veel sla maar verder prima al was de dressing naar mijn mening iets te zoet. Tussengerecht heilbot met risotto, smaak was goed maar de risotto was niet gaar dat is jammer. Hoofdgerecht kalfsoester met sucadevlees was lekker. Dessert een verbazend goed kaas-plankje. Al met al heel goed gegeten en de prijzen zijn zeker in vergelijking met de randstad heel voordelig zeker de koffie/likeuren en wijn.
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Hier een lunch gehad met partner. Bediening is vriendelijk. Het eten is erg lekker. De vissoep was gepureerd en niet met stukken vis. Dit was verrassend en lekker. De sandwich was rijk belegd en vers. Net als het stokbrood met kruidenboter of olie. De aankleding is verbeterd, eerst was het rumoerig en klonk het kil. Nu is het meer aangekleed, hangen er gordijnen en is de tafel meer gedekt met tafellinnen.
Het is een aanrader om daar te eten.