Meer informatie over restaurant Restaurant Diner

Service8,1/10
Decor7,9/10
Art L. Meesterproever (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prima gegeten vanavond. Rustige donderdagavond, tafel binnen maar met deuren open aan de straat. Vier gangen verrassingsmenu met bijpassend BOB wijnarrangement genomen. Niet alle gangen waren heel speciaal, de tweede en derde misten een afgewogen mix van expliciete smaken en waren wat flauw. De laatste gang van zeeduivel en de bijpassende witte wijn maakten het goed. Ook bijzondere piemontkaas met bijzonder lekkere dessertwijn. Al met al zeker geen teleurstelling, prima prijskwaliteit verhouding.
Epictetus I. Meesterproever (24 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We kozen bij de reservering al voor een 4-gangen diner. Bijpassend wijnarrangement. Lekker rustig, op een donderdagavond. Beetje krappe tafel omdat er 4 stoelen staan. Zeebaars vooraf, kip als hoofdgerecht, kaasplankje als dessert. Alles was goed, prijs-kwaliteit verhouding in acht genomen, en de moeite van een bezoek waard. Leuke avond gehad en lekker eten, porties aan de kleine kant. Luchten uit de keuken zouden ook iets beter afgevoerd kunnen worden. Al met al een leuke avond.
Peter M. Meesterproever (44 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteravond zonder reservering de stad ingelopen en bij Diner terechtgekomen. Tweemaal werd ons gevraagd of we allergieën hadden of andere zaken die we niet mochten eten. Dat kwam omdat eerst een ober en daarna een serveerster aan onze tafel kwam. De glazen wijn bleven dan ook erg lang weg omdat de afstemming tussen de twee niet erg goed was. Er werd een borrelgarnituur voorgesteld voor bij het aperitief. Dit hadden we beter kunnen overslaan. Het waren wat vette chips met een balletje eendenlever en eendenmousse en rolletjes spek en heel waterige koude paddenstoelen. De amuses die volgden waren ook wat smakeloos. Een blokje tonijn met een groene bloemkoolmousse en iets onbestemds met gelei. Het voorgerecht met zeebaars was smaakvol, in de begeleidende saus zat een krokantje. Het voorgerecht met de coquille was wat waterig, de Hollandse garnaaltjes in het gerechtje maakten het goed. Het hoofdgerecht, Black Angus, was goed op smaak met een smaakvolle groene kruiden korst. We hebben brood erbij gevraagd omdat de porties erg klein waren, zeker in vergelijking met de prijs van het hoofdgerecht. Ter afsluiting hebben we het uitgebreide kaasplateau genomen met 8 soorten kaas. De kazen waren van uitstekende kwaliteit, maar de porties waren veel te groot. De begeleidende wijn bij het kaasplateau was een genot; een Portugese zoete dessertwijn, een Moscatel de Setubal. De wijnen die we dronken bij het eten waren prima en voor een redelijke prijs. Opvallend vonden we dat de tafels gedekt zijn met place-mats en papieren servetten, terwijl bij de wastafels op de toiletten stoffen handdoekjes liggen. We gaan er niet meer zo gauw terug omdat het eten en de portionering niet echt aan de verwachtingen voldoet.
Kim D. Meesterproever (16 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het eten is fantastisch. Hebben het 5 gangen verrassingsmenu en wijnarrangement gekozen. Het eten stijgt uit boven de rest. Het decor is beetje gedateerd. De bediening mag wat losser en spontaner. Wel echt een top restaurant qua smaak.
Samih Z. Expertproever (7 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Sfeer is leuk en het personeel ook, maar vond het eten ondermaats. Risotto met paddenstoelen en truffels was matig en voor een hoofdgerecht was de portie veel te klein. Door de open keuken kon je zien dat de koks veel met elkaar aan het praten waren wat erg storend was.
Pi3pser003 . Fijnproever (2 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij hebben hier met z'n vieren gegeten, een 3 gangen menu met bijpassende wijnen.
Achteraf zou ik op z'n minst voor viergangen hebben gekozen. De inrichting is prima en je kunt hier prima converseren zonder last te hebben van andere tafels. Ruim opgezet.
Het eten was redelijk, maar naar mijn menig gedateerd. Niet vernieuwend en de wijnen waren niet goed gekozen bij de gerechten. Bij het eerste gerecht een veel te zware te zoete witte wijn( zeebaars) en bij het laatste gerecht de(kaas) een veel te zoete dessertwijn.
Toch met een goed gezelschap een fijne avond gehad.
Eric W. Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Uitstekend gegeten met goede begeleidende wijnen. Het enige waar wat op aan te merken viel was de tafeldekking. Je verwacht in een goed restaurant geen placemat en een klein papieren servetje met het bestek daarop. Dat mag best iets luxer dan een bistro.
TNB1980 . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
We hebben hier met twee stellen gegeten en kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu. Vrijwel altijd dat we hier eten doen we dat en we zijn nog nooit teleurgesteld. Lekker de bijpassende wijnen er bij laten serveren.
Een pluspunt vind ik, dat ze ook alcoholvrije wijn hebben ( de eisberg riesling is erg lekker). Deze keer mocht ik even geen alcohol, maar deze eisberg paste prima bij de gerechten die voorbij kwamen. Ook zwangeren kunnen dus lekker uiteten en hoeven dan niets te laten staan. Van begin tot einde een genot!
Zeger K. Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Bij Diner kiezen we altijd voor het 5 gangen menu van de Chef waarbij je aan kan geven welke ingredienten je liever niet op je bord ziet terugkomen, als vegetarier ben ik hier bijzonder gelukkig mee. De gerechten weten elke keer te verassen en zijn zonder uitzondering erg goed van smaak en bereid met verse ingredienten. Vraag vooral bij het personeel naar de bijpassende wijnen!
Marco K. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Op een vrijdagavond op de bonnefooi binnengestapt en vier uur later helemaal voldaan en blij naar huis. Heerlijk gegeten en verrast met een viergangen diner met bijpassend wijnarrangement. De samenstelling van de opgediende gerechten, de kwaliteit en de liefde waarmee de gerechten klaar zijn gemaakt waren elk hapje opnieuw een belevenis.

Ook werd er heel netjes gevraagd naar bijzonderheden en verdraagzaamheid van verschillende ingrediënten waarop het menu werd aangepast, chapeaux!

Het heerlijke eten, de gastronomische verwennerij én de bediening laten restaurant diner schreeuwen om vaker door verrast te worden!
Luuk B. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Op maandag bezocht en echt heerlijk gegeten. Fijne tafel, prettige bediening had verstand van zaken, mooi opgemaakt eten van goede kwaliteit en een heel goed kaasplankje. Denk er met genoegen aan terug.
A P. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
We zijn hier gisteren wezen eten. We habben gekozen voor het 5 gangenmenu. De gangen waren allemaal erg lekker, wel misten wij het verschil (qua hoeveelheid) tussen het hoofdgerecht en de verschillende voorgerechten. Verder vonden we het voor een zondagavond erg rustig. Er waren maar 3 tafels bezet, hierdoor was het een rustige en beetje saaie bedoeling.
Chrissy V. Meesterproever (12 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste Kerstdag bij Diner gegeten en als altijd was het weer fantastisch. Fijne, uitgelezen en goed uitgebalanceerde gerechtjes die een hele avond vulden - zoals ook gepland. Het uitgebreide menu was vooraf bekend gemaakt en je had keuze uit 2 gerechtjes die tussen de lange rij stonden om te kiezen voor vlees of vis. Service is fantastisch, zelfs als je lange tijd niet bent geweest weet men nog steeds wie je bent. Om een allergie wordt keurig heengewerkt. Een BOB wijn arrangement is voor een kleine drinker als ik perfect. We voelden ons in de watten gelegd deze avond en hebben er erg van genoten. Het was een lange zit van 18:30 tot 0:45, maar wel comfortabel meubilair. Uitmuntend!
Joop L. Expertproever (9 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Deze keer het kerstdiner gereserveerd. En ook nu weer klopte alles. Iets aan het interieur veranderd waardoor er meer zitplaatsen zijn, we zaten iets ingeklemd tussen wijnrek en de stoel van de achterbuurman, maar verder goed. Zicht op de keuken, waar hard maar niet gehaast werd gewerkt, control & controle dus! Mooi menu, borrelplank, amuses en de diverse gangen mooi in evenwicht zowel qua smaak (smaken!) als hoeveelheid. Wijn door Thomas laten verzorgen, en dat is altijd OK. Ook de pauzes tussen de gangen waren goed, uiteindelijk een hele avond fijn verzorgd gezeten en gegeten. Complimenten voor de gehele crew en tot de volgende keer! Oh ja, één tip dan: concentreer je op goed eten en mooie wijn, en zet het water gewoon 'van 't huis' neer...
Limabaco . Expertproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Prachtige combinaties, ook mooie bijpassende wijnen en een bediening die wist waar hij het over had. De volgende keer geen staartstuk meer voor ons die was aan de taaie kant. De andere gerechten waren allemaal subliem!
Roosje1st . Meesterproever (10 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Vanwege de nette entourage, de keurige bediening en de imposante menukaart waren onze verwachtingen hooggespannen. Diner ziet er netjes uit, maar de akoestiek is wat minder geslaagd.
Het borrelplateau was aardig: de verhouding tussen beleg/smeersel (veel) en geroosterd zuurdesem brood (weinig) was echter wat scheef.
Vervolgens twee fraaie amuses: een tompouce met zwaardvis en een stukje gerold buikspek in een sausje van aardappel met alg (?). Het eerste was lekker, het tweede kon ons niet zo bekoren. Het sausje smaakte naar niets.
Het voorgerecht was een prachtig ogende ceviche van makreel. Makreel is erg vissig, zeker als hij rauw is, en is een gewaagde keuze om als ceviche te serveren. Wat meer zuur en saus was lekkerder geweest en had het gerecht "opgehaald".
Het hoofdgerecht was een filet van fazant, opgeleukt met een korstje van aardappel en enkele "nieuwsoortige spruitjes". De fazant was droog, een boutje zou veel lekkerder zijn geweest, en de groente was hierbij te dominant van smaak. Het gerecht was niet zo fantasierijk.
Als nagerecht een kaasplankje dat erg smakelijk was. Wel had hier nog een zachtere, neutrale kaas bij gekund, omdat de geitenbrie, Engelse blauwschimmel en overjarige kaas het geheel erg zout maakten.
De bediening was erg netjes en vakkundig. Een van de kelners was duidelijk gespecialiseerd in de keuze van de wijnen, en lepelde zijn kennis op alsof hij die elke avond van buiten leert. De wijnen waren redelijk, pasten wel goed bij de maaltijden.
We hebben een fijne avond gehad, de borden zagen er prachtig uit, maar de maaltijden zelf en de wijnen vielen ons helaas dus wat tegen. Dat kan zeker beter voor een ambitieus restaurant als Diner, denken wij!
Eten1972 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijk gegeten hier. Vooral de crème brulee was heerlijk. Bijpassende wijnen bij elk gerecht werden goed geadviseerd. Wij waren per persoon ongeveer 60 euro kwijt, dit stond wat ons betreft in verhouding met de kwaliteit van eten, bediening en sfeer. Verlichting mag wel iets minder hard, was niet storend maar toch….
Ruben E. Expertproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Ik had erg hoge verwachtingen, en dat viel dus tegen. De charcuterie als intro was beperkt in assortiment en wat weinig voor vier personen. Eigenlijk vond ik alle gerechten weinig verfijnd of uitgesproken. Misschien had ik mijn avond niet. De bijpassende wijnen waren best okee, maar wederom niet bijzonder. De service vond ik een beetje vreemd, aangeleerd en niet natuurlijk. Wel mooi restaurant.
Harskamper013845 . Expertproever (5 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Geweldig restaurant. Goed gastheerschap en een leuke ambiance. Wat een eten! Zo terecht dat ze bij de lekker 500 horen nu
Boereten . Meesterproever (19 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Hier op een doordeweekse dag gegeten (dinsdag) samen met een goede vriend. Een leuke, moderne tent waar je goed samen kunt zitten. Er waren naast ons vrij weinig andere gasten en dat zorgde voor veel rust.
We deden samen een "rondje van de kaart" van 3 gangen. Een echte aanrader! Heerlijke gerechten, creatief en mooi. De service was erg goed en we kregen uitgebreide uitleg over de wijnen van een enthousiaste bediening. Als derde gang namen we kaas in plaats van zoet en dat beviel erg goed. Ondanks (of misschien wel dankzij) de beperkte keuze waren de kazen erg lekker. De rekening was vrij prijzig maar nog wel in lijn met de geboden kwaliteit.
Als ik terugkom in Amersfoort ga ik hier zeker nog eens langs.