Restaurant Des Indes

Lange Voorhout 54 2514 EG Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Des Indes

Restaurant Des Indes is het top restaurant in Den Haag van het befaamde Hotel Des Indes aan het statige Lange Voorhout en culinair één van de betere restaurants in Den Haag.

Bij Des Indes is iedereen welkom om culinair te genieten van de mooiste creaties gemaakt van top producten van Nederlandse bodem. Het prachtige Des Indes is zonder twijfel één van de mooiste restaurants in Den Haag en de plaats om ‘new luxury dining' te ontdekken in een historische ambiance.

Des Indes presenteert een menukaart met een rijkdom aan keuzes. Onze gasten worden verrast door onze op Franse leest geschoolde wereldse keuken.

Ons restaurant is geopend van 12:00 - 14:00 en van 18:00 - 22:00. Op zondag en maandag zijn wij gesloten. Wij serveren menus in het restaurant vanaf €38,00.

Als u wilt genieten van onze befaamde high tea of een heerlijke cocktail, neemt u dan plaats in onze Des Indes Lounge.

Meer informatie over restaurant Restaurant Des Indes

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Des Indes

Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Overall uitstekend. Zowel de gerechten als de ontvangst en zeker ook de bediening. Voldoende redenen om nog eens terug te komen.
Paulina S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Bijzonder mooi interieur en sfeer. Alleen op vrijdag geen live muziek. Goede bediening. Niet goedkoop maar dat wisten we al.
Iwan N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Mijn vriendin en ik hadden iets te vieren en hebben dit bij Des Indes gevierd. Het was voor ons een onvergetelijke avond waarbij we getrakteerd werden op heerlijke gerechten die vergezeld gingen van even goede wijnen.
Iwan
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Prijs kwaliteit verhouding niet op z'n plaats. Restaurantruimte ongezellig. Op vrijdagavond vrijwel leeg restaurant zegt niet veel goeds. Bediening goed.
MCPMCP .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Lekker gegeten in een bijzonder stijlvolle ambiance. Vergeet je portemonnee niet mee te brengen! Vooral het dessert was super, maar de andere gangen en het wijnarrangement waren ook echt naar ons zin.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het 5 gangen menu genomen. Elk gerecht was een feestje op het bord. Goed op smaak, verse producten gebruikt, lekkere combinaties. Het bijpassende wijn arrangement bevatte een paar echte uitschieters, verrukkelijk, en was in zijn geheel goed. Prettige bediening, zeer correct doch niet al te stijf en formeel.
In het restaurant staken de bloemen in de kroonluchter, haha dat was een beetje suf. Maar verder niets op aan te merken. Heel prettige avond gehad. Naar boven gelopen en heerlijk geslapen.
Wij komen hier zeker terug wanneer wij in Den Haag zijn.
Danny M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Goede ontvangst en overzicht van mogelijkheden. Verfijnde keuken metzeer goede aangepaste wijnen en halve glazen voor mijn vrouw. Echteaanrader in aangenaam rustig kader.
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
In deze fantastische ambiance onze trouwdag gevierd met een vier-gangen menu van de chef.
Heerlijke gerechten met prima bijpassende wijnen.
Bijzonder prettige en correcte bediening.
Kortom een geslaagde avond.
Ericfijnproever .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Op zondag 9 april heb ik mijn vrouw onverwacht verrast met een ontbijt in Hotel Des Indes in Den Haag.

Het ging ons in de eerste plaats om de ervaring.
En vanzelfsprekend verwacht je voor een prijs van € 31,50 p.p. de nodige kwaliteit én finesse.

Dit waren onze ervaringen:
De ontvangst door het personeel was bijzónder vriendelijk en de ambiance werkelijk geweldig. Voor beide een 10!
We hebben volop genoten van de prachtige ruimte en inrichting die louter historie en grandeur uitstraalt.

Het ontbijt zélf was echter een ander verhaal.
Voor minder dan de helft van de prijs die Des Indes hiervoor rekent, levert een gemiddelde Van der Valk echter een véél betere prijs/kwaliteitverhouding.
Maar we gingen dan ook vooral om de sfeer.

Het ontbijt, dat in een kleine ruimte staat opgesteld, is niet mooi uitgelicht, en ook een leuk bloemstukje zou hier niet misstaan.
Maar daar valt overheen te komen.
Het op de eigen website geroemde ‘Vers gebakken brood’ is voor hetgeen geboden werd véél te veel eer.
Maar serieuzer is het feit dat er met regelmaat schalen leeg waren. Soms wel een half uur lang.
En ook een fles Cava, die uitnodigend in een koeler stond, bevatte nog slechts een laagje van 2 cm.
Natuurlijk werd na melding hiervan schaal of fles aangevuld, maar daar zou het personeel zélf op moeten letten.

Management van Des Indes, hoe kan dat?
Dit mag in een hotel met zó’n reputatie (én voor mijn € 31,50) toch niet structureel voorkomen?
Want dát was wel wat wij gedurende de twee uur van onze aanwezigheid met enige regelmaat constateerden.
De drukte kon het niet zijn, want op moment van aankomst waren er slechts vier gasten, en ook later zat het láng niet vol.
Het kan zijn dat onze verwachtingen misschien te hoog waren. Anderzijds, we hebben het hier toch over Hotel Des Indes?

We miste de verfijning, het exquise, het verrassende. Naast alleen de traditionele zalm was er bijvoorbeeld geen andere vis zoals forel, gemarineerde haring of garnalen.
Ondanks dat wij dat zelf niet eens lusten, had er op z’n minst ook enkele soorten verse zachte kaas moeten zijn zoals een Roquefort, een Camenbert of Brie i.p.v. de 3 soorten standaard fabrieksplakjes Goudse.
En hoewel er op de website wordt vermeld dat er verse Jus d’Orange wordt geserveerd, leerde navraag bij de ober dat het ‘om de helft vers, en om de helft uit een pak’ ging. Wel eerlijk maar toch…..

Het ontbijt is samen te vatten als een gemiddeld goed ontbijt, maar zéker niet onderscheidend.
Dit zijn we ook wel in andere hotels zijn tegengekomen, maar dan met dit verschil dat daar de schalen regelmatig werden bijgevuld.

Zoals gezegd was de bediening uitermate vriendelijk. Met name de gastvrouw (Gérant?) die ons bij aankomst verwelkomde.
Zij verdient een pluim! Niet alleen omdat zij mijn vrouw (ook) als verrassing een heerlijke delicatesse van het huis aanbood, maar ook door haar professionaliteit.
Het overige personeel is ook heel vriendelijk, maar zou wat méér oog voor de gasten mogen hebben door veel alerter te zijn op gebruikte borden en lege kopjes en deze tijdig weg te halen.
Het is eigenlijk een ‘doodzonde’ als je in Des Indes hier als gast expliciet om moet verzoeken(.)

Maar een échte misser is dat bij het bezoek aan het toilet van het restaurant er papier is om je handen aan af te drogen, i.p.v. kleine doekjes.
Management, dat kan echt niet in een hotel in deze prijsklasse en van deze statuur!
Is dit bedrijfsblindheid of bezuiniging?

Was het dan allemaal zó erg???

Welnee, totaal niet.
We hebben absoluut genoten van de sfeer en ambiance.
Dat het ontbijt bij lange na niet was waar op je zou mogen hopen hebben we voor lief genomen.
Het was ook zeker niet onsmakelijk allemaal, maar voor € 31,50 p.p. wat ‘gewoontjes’.

Wij hebben al met al een hele leuke, bijzondere, zij het -niet culinaire- ervaring gehad die we tóch niet hadden willen missen!
Andre K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
In tegenstelling tot de schriftelijke belofte had de receptie van het hotel onze reservering niet aan het restaurant doorgegeven. Of het daaraan lag weten we niet, maar we werden in een bijzaaltje gekoppeld aan het restaurant geplaatst; wel lekker rustig, maar natuurlijk niet met de grandeur van het restaurant. De kwaliteit van de gerechten was goed, maar de wachttijd (te) lang. We werden uitstekend bediend door een stagiaire, maar bij sommige vragen over wijn/spijs moest ze het antwoord schuldig blijven. Omdat in ons gedeelte geen senioriteit (bijvoorbeeld de sommelier de hele avond niet gezien) aanwezig was, voelde de bijzaal echt als een bijzaaltje.
Aan onze verwachtingen werd helaas niet voldaan, Jammer.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Vanavond met zijn tweeën genoten van een perfect 4 gangen diner met zalige bijpassende wijnen. Alles persoonlijk begeleid door chef kok Roel Gilissen en gastheer Dante de Boer en overige medewerkers/sters.
We hebben echt genoten en dat in een van de mooiste ambiances van Den Haag, gelegen aan de romantische Lange Voorhout.
Het is en blijft echt een Top locatie.
Aanrader voor een heerlijk "avondje uit"
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Hulde voor the doorman , accertief en service gericht , ook de bediening aan tafel was vriendelijk . Ons vermoeden is dat de kok een vrije avond had , zalm voorgerecht bestond uit 4 kleine plakjes zalm met mini chips op een heel groot bord , 2 kleine stukjes eendenlever ( diepvries ? ) met een berg rucola , kalfsttartaar lichtgerookt en taai . hoofdgerechten , zeeduivel 3 piete peuters ter grote van een macaron , 2 x goede lappen vlees met als garnering 2 aardappel schijfjes , iets voor een strandtent ? nagerecht maar overgeslagen , tenslotte kwam er nog , omdat er iemand aan tafel jarig was , een nagerecht bestaande uit een oud mini taartje en 1 bolletje lekker ijs met 4 vorkjes om te delen ????? na het afrekenen zoeken naar onze jassen en parkeerplaats afrekenen wat niet echt eenvoudig want men was ons al vergeten , gelukkig was daar onze professionele doorman ! snel naar huis en heerlijke zelfgemaakte appeltaart gegeten met Nespresso ......
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten was zee goed alle's was ook goed uitgelegd
Mooie wijnen hebben ze. We zijn ook blijven slapen in het hotel. In het mooie den Haag
Brevan H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Een peper dure hightea en dan 3 kwartier moeten wachten op het eerste koude, slappe kopje thee..dat was geen fijne start...om vervolgens vaak zonder thee te zitten en als er thee was, was deze lauw. Het eten was zeer beperkt als je dieet of intolerantie had. In plaats van goede vervangers worden er dingen weg gelaten en dat mag je voor die prijs best even aangeven. Toen we dat deden werd er ipv. van 2 bollen ijs (bij een high tea???) harde cake neer gezet en was de bediening zo charmant om voor de keukendeuren dit met elkaar belachelijk te maken. Ik vond het voor de prijs allemaal summier...onaardig en kwalitatief had ik veeeeel meer verwacht...Jammer, wij komen hier zeker niet meer.
bertsanders .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Alleen al het zijn in Des Indes is een beleving. We hebben genoten van de High Tea. Het was allemaal met zorg en aandacht bereid. De bediening was correct en vriendelijk.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Zeer voorkomende bediening. Timing perfect en daar waar aangegeven aan de klant aangepast. Gerechten met zorg klaargemaakt en zeer smaakvol. Vis had iets warmer opgediend kunnen worden.
cas L.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Een gastvrije ontvangst, leuk geborreld in de bar met een attente toelichting van de barman en een refill op de Gin Mare. Bij het aan tafel gaan vroeg onze gastvrouw hoe onze kerstdagen waren geweest, dat vonden we heel attent. het eten was perfect met een mooie fles Rioja, hoofdgerecht kalfswang een aanrader. Wij voelen ons altijd zeer welkom bij Des Indes en komen graag terug!
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Lekker gegeten! Weer eens wat anders en een beetje chic! Over het algemeen wel wat ouder publiek. Mooie zaal maar mist wat warmte. Vriendelijk personeel.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een heerlijke avond hier gehad met mooie gerechten, prima wijnarrangement en aangename bediening. Hadden het 5 gangen verrassingsmenu en waren letterlijk aangenaam verrast.
Marie-Paule V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Een toprestaurant
Zeer vriendelijk personeel een fantastisch gegeten
Voor herhaling meer dan vatbaar
Via Belgische vrienden vernomen en we raden het aan Belgische vrienden zeker een bezoek waard