Restaurant De Wolfsberg

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Wolfsberg

Helmond1955 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Ja, was er zaterdag 29 juli, Kan me vinden in het cijfer 5,5 van 31 mei 2017.
Als je zegt en schrijft dat het een perfecte omgeving is met hoge kwaliteit eten, dan moet je dat ook waarmaken.
Als het zo perfect is waarom dan geen steren restaurant of andere hoge nominatie?
Prachtig gelegen, maar dat is ook alles..., en goed aan de prijs...
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Mag tandje bijgeschakeld worden
Prachtige locatie, schitterend terras, maar het restaurant kan uiterlijk en qua bedrijfsvoering een update hebben. Simpele dingen: versleten verfwerk dat even een kwastje moet hebben, etc.
De kaart kent iets wat ik nog nooit eerder zag: achter de gerechten staat 7, of 9, of 23. Dat zijn geen nummers als bij de Chinees maar de bedragen, in euro's. Hoeveel moeite is het om €a,bb op te nemen?
Vooraf de salade met lamsrollade. Mooi vlees, niet erg inspirerend. De dressing is vlak en erg weinig en doet niets voor het vlees of de salade.
Hoofdgerecht: tournedos van Angus-rund. Mooi stuk vlees, lekker gegrild. De uitvoering medium kan een heel kleine eter nog op, dus small zal een muizenportie zijn. Large bestaat niet. De tagliatelle ligt eronder en is dus ook een minieme portie. Bij saus van morilles denk ik aan saus met (stukjes) morilles, niet een bruine saus waar mogelijk de morilles langs gefietst zijn. De extra bestelde frites waren hard nodig om de honger te stillen.
Erger was het voor de mensen die het aspergemenu namen: een voorgerecht met 4 of zo asperges, een hoofdgerecht met 2! Natuurlijk met andere lekkere dingen, maar een aspergeschotel met 2 asperges is bespottelijk.
Bediening is deels aardig maar jong en onervaren, deels oud en verzuurd. Deze locatie verdient beter.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
De wolfsberg ??? Super lekker gegeten , bediening was geweldig , en locatie ??? Heel heel mooi uitzicht ... echt een aanrader voor mensen met een goede smaak. Komen zeer zeker terug .
M J.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Fijnste plek in de omgeving om langs te gaan voor wijn of om met familie te dineren. Het terras is groot en rustig en heeft een prachtig uitzicht. En je betaalt precies dezelfde prijzen als je in een smal steegje middenin de stad gaat zitten. Doe mij dan maar de ruimte en rust.

Bediening is altijd vriendelijk.
SheungL .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Mijn vriend heeft mij verrast met een etentje bij de Wolfsberg. Naast de fantastische locatie en pand was het eten en bediening ook voortreffelijk. De tonijn was heerlijk, toegegeven we waren blij dat we extra portie friet hadden besteld want de risotto die erbij zat was tergrootte van een eetlepel. maar de smaken en presentatie waren super. Als toetje had ik de honing parfait, die kwam met een frambozencoulis (niet vermeld op de kaart) waar ik allergisch voor ben. Geen probleem kwamen snel met een nieuwe zonder de coulis. Bediening was vlot en vriendelijk, precies wat je mag verwachten. Het is dat wij in het westen wonen dus niet vaak in de buurt zijn, anders kwam ik hier heel graag nog eens vaker terug!
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Op 2e Pinksterdag asperges gegeten in dit prachtig gelegen, mooi ingerichte hotel-restaurant.
Lekkere amuse met draadjesvlees.
Boter en tapenade bij het brood vooraf (2,50) waren aan de zuinige kant.
De asperges (6 stuks p.p., 19,50) waren uitstekend gegaard, de beenham van de houtskoolgrill had een heerlijk rokerige smaak die niet overheerste en goed paste bij de delicate smaak van de asperges.
Ook de zeer luchtige aardappelgratin was erg lekker, wat mij betreft hadden de bijgeserveerde frites vervangen mogen worden door een extra portie gratin en iets meer gesmolten boter.
De witte huiswijn Stemmari Pinot Grigio en de speciaal bij de asperges aanbevolen Dopff Pinot Blanc (5,10) waren lekker, en werden aan tafel gul uit de fles geschonken.
De bediening was vriendelijk en attent. Het glas water werd zonder probleem en gratis bijgeleverd, dat zien we graag.
Met wat meer boter, tapenade en aardappelgratin i.p.v. frites zou de beoordeling iets hoger uitvallen.
Suze T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Fantastisch!
Vooraf de carpacio was botermals !
Op advies van de chef gekozen voor paraquaanse angus steak!!
Was super !
Nagerecht mix van diverse kleine gerechtjes ....
Zalig gegeten op het terras in een prachtige omgeving !
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Afgelopen donderdag met mijn vrouw gegeten in de wolfsberg in Groesbeek. Ontvangst was erg vriendelijk evenals de bediening en het zeer hoge culinaire eten. Alles was helemaal af. Bediening correct, vriendelijk en zeer snel. Wij komen zeker terug. Een michelinster zou op zijn plaats zijn.

Harrie van Schilt
Haps
Wenn123 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
De high tea bij de Wolfsberg is fantastisch!! Ik kom daar regelmatig met vriendinnen voor een high tea. Onbeperkt thee, cappuccino en koffie, een soepje vooraf, heerlijke broodjes met lekker en veel beleg ( rosbief, paté, roomkaas, zalm), daarna een schaal vol met zoete lekkernijen: chocoladetruffels, scones, bonbons, petit fours, macarones enz. Dat voor maar 19,50.
Daarnaast heb je prachtig uitzicht en kun je zo een wandeling maken door de bossen.
JPCtje .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Afgelopen zondag waren wij bij de Wolfsberg voor een High-Tea. Wat een teleurstelling! Het was echt een gevalletje hoe maken wij ons hier het gemakkelijkst vanaf. Lekker mosterdsoepje vooraf, dat dan weer wel. Bij de volgende gang alleen kleine harde broodjes met karig beleg. Voor onze tante van 90 die wij hadden uitgenodigd voor deze high-tea was dit nou niet bepaald makkelijk eetbaar. Daarna volgde de zoete hapjes. Dit was helemaal triest. Wat bonbons, macarons, 3 scones met jam in een potjes en een minischaaltje slagroom! Zij noemen dit hun eigen interpretatie van een high-tea. Ik noem het totaal fantasieloos, en daar betaal je dan € 19,50 voor. Wij schaamden ons dat wij onze tante hiervoor hadden uitgenodigd.
Moonstar72 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Het was deze keer ook weer erg goed.
De sfeer is hier altijd goed. Het kaasplankje was bijzonder lekker. Grote glazen bijpassende wijn bij het arrangement. Top!
Hugo J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Over het decor geen discussie. Zeker vanaf het taras is het uitzicht prachtig. We hebben er vanavond heerlijk gezeten.
Het eten daarentegen was vanavond niet van dezelfde klasse. De landhoenfilet was droog. De bijgerechten waren niet bijzonder en dan zijn de prijzen wel erg hoog.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Wat wil je nog meer op een mooie zomeravond dan dineren bij de Wolfsberg?
Prachtige lokatie, mooie oude stadsvilla, schitterende tuin, geweldig uitzicht!
Je waant je in het buitenland.
Wij kozen een tafel op het terras en gingen voor het driegangenmenu, vooraf langzaam gegaard runderlende, erg smakelijk. Daarna beiden de zalm van de bbq met pasta en heerlijke mosterdsaus, heerlijk. De groente was ook perfect. Erbij nog prima frites en een bakje salade. Mijn nagerecht -grand dessert- was aan de royale kant, het dessert met aardbeienmacarons, limoenijs en chocolademousse was een plaatje. Lekkere wijn, goede koffie, kortom: hele fijne avond.
De meisjes van de bediening waren erg attent en vriendelijk. Compliment!!
We komen graag snel weer terug!
Jeroen U.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Wat een fijne ervaring was dit. Een prachtig restaurant op een schitterende plek. Het eten was van hoge kwaliteit en de bediening evenzo. Aan het begin aangegeven dat schoonmoeder en uienallergie heeft een daar werd zeer adequaat en sympathiek me om gegaan. Dat maken we vaak anders mee! Voorgerecht met vis en mosterdsoep was heerlijk. Het hoofdgerecht met mooie, zeer malse porties vlees een genot. We hebben genoten!
hermsen .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Onlangs aten we hier met de familie. De medewerkers zijn vriendelijk en het eten is smakelijk maar de kaart was het zelfde als precies een jaar geleden. Dat getuigt niet van fantasie; jammer. Over het algemeen was het smakelijk maar onnodig dat de tong bij mij en tafelgenoten te gaar / droog gebakken was. Als ik mij niet vergis rekende men daar 18 euro voor en ik bak hem thuis echt beter. Er waren wat artikelen blijven liggen ; helaas wilde men daar geen pakketje van maken en het versturen. Jammer nadat er een rekening van € 400,00 is afgerekend.
KCBr .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Lekker eten, met zorg bereid en allemaal eerlijke ingredienten. Goede wijnen ook per glas te bestellen. Bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Maar het decor, zeker als je buiten kunt zitten... dat vind je nergens anders!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Het uitzicht was majestueus! De aioli bij het brood was zelfgemaakt en met zonnebloemolie: subliem! Net zoveel genoten van de snoekbaarsfilet: geweldig qua smaak en textuur! Ik was verbaasd dat een tafelgenoot coquilles kreeg die gefrituurd waren (maar dit stond op de kaart). De kabeljauw was vers en mals, maar had hetzelfde sausje als bij het voorgerecht. Gelukkig combineerde de saus ook goed met de groenten. De gamba's waren niet echt bijzonder. De tournedos was mals en viel bij mijn tafelgenoten in de smaak. Er was friet en een heel lekkere salade. Het kaasplankje met 5 soorten werd gedeeld en bevatte Spaanse schapekaas en een geitekaas, waardoor er voor elk wat wils was. De "eenvoudige" huiswijn Rueda paste perfect bij de visgerechten.
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
bij binnenkomst werd ik weer eens blij van de heerlijke temperatuur. niks geen tocht en kou; gewoon lekker warm. Achteraf had ik wel een bloesje ipv een trui aan kunnen doen. (tja dat vind ik als vrouw dan weer handig om te weten:-)
De bediening was ditmaal fantastisch! we waren al vaker geweest en laatste keer waren we door de chaos zelfs vertrokken. Aan onze tafel ditmaal een jongedame die wist waar ze het over had, zich niet van de wijs liet brengen en de hele avond (en die was lang) constant was in haar goede humeur en kennis. (ze bleek bij navraag niet eens horeca opleiding te volgen, maar bijna klaar aan de PABO, zonde als ze weggaat!) Haar assistent was een leuke ober met kuif. Ook hij was een zegen voor de Wolfsberg.
En dan het eten. het broodmandje werd bijna vergeten, maar dat is echt het enige minpuntje. Vooraf had ik de witlofsoep, misschien geen spannende keuze, maar geen spijt, want hij was heerlijk! Daarna volgde een perfecte tournedos van een of andere gril. niet te groot, precies goed. En als nagerecht iets met zelfgemaakte kletskop, witte chocolademousse en stroopwafels, dat was helemaal feest. aanrader dus!
steven6249 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Het is al eventjes geleden: heerlijk gedineerd bij Wolfsberg. Voor ons was het een verrassing waar wij gingen dineren. Een geweldige locatie en heerlijke sfeer heeft het restaurant. Het eten doet daar niets onder, want het was top! Daarnaast was de service prima.
aanrader voor iedereen!
Rovine .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Dit was de tweede maal dat ik er at, beide keren in een middelgrote groep. Vorige keer in de winter, toen was het donker, maar nu konden we genieten van het prachtige uitzicht.
Het was moeilijk te kiezen van de kaart, alles leek even lekker en bijzonder. Voorgerecht werden de coquilles en daar had ik geen spijt van. Zeer mooi opgemaakt en qua smaken verrassend. Een tafelgenoot die hetzelfde gerecht had kreeg er een los tomaatje op een schaaltje bij omdat dat miste. Dit kreeg hij al voordat we het zelf opgemerkt hadden. Leuk, met humor opgelost.
Hoofdgerecht was de tonijn. Normaliter heb ik die graag zo rauw mogelijk, maar deze bereiding deed me van mijn geloof afvallen. Structuur was erg vlezig zonder taai te worden en de lichte rooksmaak gaf een mooie touch.
Dessert gedeeld met een andere tafelgenoot, dit was geen enkel probleem. Ook allergieën werd prima mee omgesprongen.
Opvallend was dat degene die ons bediende erg goed onthield wie wat besteld had. Dat is zeker een apart compliment waard.