Restaurant de Wiemel

Gieterweg 2 9462 TD Gasselte Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Wiemel

Meer dan lekker eten

Een ruim restaurant dat door de sfeervolle inrichting een intieme sfeer heeft. Met mooi weer vermaken de kinderen zich buiten in de speeltuin, terwijl jij van de zon geniet op het terras. Maar De Wiemel is veel meer dan een restaurant. Het is een dagje uit met familie, vrienden of collega’s. Boek één van de originele arrangementen of vier hier een grandioos feest. De ruimte is volop aanwezig.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Wiemel

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 12:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
J.h. L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad Het eten was prima En de bediening uitstekend De serveerster kwam op het goede moment vragen of we misschien nog gebakken aardappeltjes wensten . Zeer correct In veel gelegenheden moet je daarom vaak vragen en en dan komt het als je bent uitgegeten Daarom chapeau.
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Goede droge Argentijnse witte wijn.Voorgerechten:Carpaccio en gebakken geitekaas waren uitstekend.Bediening was goed en ter zake.Hoofdgerechten: Gebakken kabeljauwfilet en de Wiemelsteak.Alle twee uitstekend.Garnituur heel goed.
Nagerechten:Mascarpone met rood fruit en ijs en aardbeien met slagroom heel goed.
Adres is aan te bevelen.
Ginie K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We werden vriendelijk ontvangen, er was voor ons een tafeltje gereserveerd. Zag er gezellig uit.
We zijn begonnen met een glas droge witte wijn. Daarna hebben we heerlijk zitten smullen van de gebakken zalm vergezeld van een heerlijke aardappelpuree, gebakken aardappelpartjes en verse sla. Daarna een kop koffie met een likeurtje gedronken. Met een fijn gevoel zijn we huiswaarts gekeerd. Zeker voor herhaling vatbaar.
familiebartelds .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het eten was erg lekker en bijzonder klaar gemaakt. Alleen werd ons niet gevraagd of er overal voldoende van aanwezig was. Ook werd er niet veel groente bij geserveerd. Maar verder kan ik het iedereen aanbevelen.
M. V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Uitstekend restaurant, vriendelijke en correcte bediening, niet te overdreven, sfeervolle omgeving, mogelijkheid om rustig te communiceren, kortom: aanrader.
Henny H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Gezellig ingericht restaurant en lekker eten. Vriendelijke personeel en onze hond mocht mee naar binnen en kreeg een koele bak water.
Janny R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
De beloofde gerechten zoals vermeld staan bij de AH actie stonden niet allemaal bij het 3 gangen menu op de kaart voor €29,95. Het 3 gangen menu waar wij uit konden kiezen staat wel op hun site.
Het eten was goed en mooi opgediend, de bediening was correct en we hebben heerlijk buiten gezeten aan het water.
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Het eten was erg lekker. Ik had de makreel, die smaakte uitstekend. Anderen hadden de schnitzel, de stoofschotel en de eendenborst. Met name het stoofschotel zag er prachtig uit en smaakte erg goed.
De amuse kwam direct nadat we de kaart hadden gekregen, dat was erg onhandig, we konden zo niet goed meer in de kaart kijken, je kon deze niet meer op tafel leggen.
Daarna kwamen veel verschillende serveersters aan tafel, waardoor (zoals ik het inschat) een aantal dingen niet goed liepen; drinken vergeten, verkeerd hoofdgerecht, drinken bij de verkeerde persoon. Allemaal niet heel erg, maar wel jammer, want het doet het goede eten tekort.
Ik zou er zeker weer heen gaan, want het eten is heerlijk en je kunt er heerlijk buiten zitten !!!
Th.I.A. S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Ontvangst was heel vriendelijk, Het eten was van goede kwaliteit en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was.
We hebben een heerlijk etentje gehad.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
De Wiemel in Gasselte is een mooi gelegen restaurant met een goed buitenterras. Het interieur van het restaurant is ietwat gedateerd maar wel gezellig. Vanwege de gelegenheid wilden we starten met een bubbel. De op de wijnkaart gepresenteerde, enige Prosecco, was niet voorradig. Een snel opgeduikelde fles was voor menselijke consumptie geschikt, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Het eten echter is matig tot slecht. We aten er op 18 juni jl. met een gezelschap van 7 personen. Zelf koos ik en Salade van garnalen met een schuim van basilicum. Hierin bevonden zich welgeteld 6 Noorse garnalen, het schuim was een 3 cm. dikke saus, te machtig en niet in verhouding. Daarna gebakken makreel met een saus van tomaten etc. De makreel was taai en smakeloos. Het dessert, Coupe Wiemel, drie soorten vruchten ijs met vers fruit, was redelijk te hachelen, alleen de (te) grote stukken fruit overheersen. Van mijn disgenoten hoorde ik dat men bij de Rundercarpaccio met verse Parmezaanse kaas en een hartige crouton, het dun snijden wel erg letterlijk had genomen. Het was weinig carpaccio die flauw van smaak was, met een berg groen erover. De Champignons gegratineerd met kaas op een bodem van korst was matig. Één disgenoot was goed te spreken over de lauwwarme geitenkaas met honing. De Wiemelsteak met pepersaus was een kogelbiefstuk van mindere kwaliteit (schoenzool). Het personeel doet zijn best maar is door het management zonder opleiding op de gasten losgelaten. Als je geen glas wijn kunt inschenken zonder te morsen. Kinderen die van toeten nog blazen weten en niet echt klantgericht zijn. Gastvrijheid is een vak en een roeping. De rode medoc (2008) had eigenlijk niet meer op de wijnkaart mogen staan, de wijn had zijn beste tijd gehad. De witte Sacerre was lekker, daaraan val je nooit een buil.
Lef kan het management niet ontzegd worden als je voor deze kwaliteit dergelijke prijzen durft te vragen. In de stad Groningen, waar meer concurrentie is zou De Wiemel het geen 2 maanden volhouden.
oost3062 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten bij restaurant De Wiemel in Gasselte met een AH restaurant bon en gekozen voor een menu van 29,95 euro. Alles was weer voortreffelijk zowel het voor-(salade met gepocheerde peer), hoofd-(varkenshaas) en nagerecht. (verassing van de chef)
margaretha f. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Niets dan lof. De gerechten zijn met smaak klaargemaakt. De amuse was luchtig en heel smakelijk, de soep was lekker. De Wiemel- steak was voortreffelijk. Zeer mals vlees. Als dessert hadden wij een ijs-koffie. Fantastisch.
Een aanbeveling om hier te eten. Reserveren is wel noodzakelijk.
Anita M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
heerlijk gegeten. Kwamen hier al voor de 4 de keer.
alleen het dessert van de chef vonden wij persoonlijk teveel koek/cake.
Jaap G.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Heerlijk gegeten en een leuke rustieke plek vriendelijke bediening,gaven o.a uitleg over de naam,vleeshaken,waaraan het vlees uit werd gehangen
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Vifenveertig minuten wachttijd...Buitenterras vol..geen excuses..team onvoorbereid op de drukte en eigenaars waren oproepbaar...Hoe kun je dit toch maken....!!!
Twee voorgerechten carpaccio..uitstekend, 1keer gepocheerde peer..uitstekend,1 keer lauwwarme geitekaas,geweldig.Twee keer hoofdgerecht met pepersaus wiemelsteak heel goed...maar te lauw. werd opgelost.
1 keer eend:geweldig.1keer kabeljauwfilet heel goed.Garnituur uitstekend.Alle toetjes waren goed.
Hfk K.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
voor- en nagerecht dikke 9. De opmaak van het hoofdgerecht was wiemel onwaardig. De vleesgerechten waren goed maar de groene puree-kapotgekookte champignons-gelige broccoli-een enkele gebakken ui en wat losse peterselie waren 3 x niks. Heel jammer.
P V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Heerlijk buiten gegeten. Voor herhaling vatbaar. Wij hadden het maandmenu, van een uitstekende kwaliteit. Reserveren is wel gewenst ivm drukte, ook door de weekse dagen.
Obbo B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
De bediening was vlot en vriendelijk en de inrichting prettig; heel veel keus voor een 3 gangen menu. Bij het restaurant was voldoende parkeergelegenheid.
N. Z.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
M.H. V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Gezellige sfeer, vriendelijk personeel.