Restaurant de Wiemel

Gieterweg 2 9462 TD Gasselte Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Wiemel

Meer dan lekker eten

Een ruim restaurant dat door de sfeervolle inrichting een intieme sfeer heeft. Met mooi weer vermaken de kinderen zich buiten in de speeltuin, terwijl jij van de zon geniet op het terras. Maar De Wiemel is veel meer dan een restaurant. Het is een dagje uit met familie, vrienden of collega’s. Boek één van de originele arrangementen of vier hier een grandioos feest. De ruimte is volop aanwezig.

Meer informatie over restaurant Restaurant de Wiemel

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 12:00 - 21:30

W.J.M. P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Ondanks dat het bomvol zat werden we keurig op tijd bediend en waren de wachttijden tussen de gerechten heel acceptabel. De prijs kwaliteit was dik in orde. We hebben met z'n zessen daar heerlijk gegeten en komen daar graag nog eens terug.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het eten was heel lekker en de sfeer en onze plaats in het restaurant was heel goed De parkeerplaats was goed bereikbaar voor ons, er was nog ruimte.
joleenflink .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten . Bij het afrekenen moesten we BTW extra betalen.
We vonden dat vreemd.Waarom zit de BTW niet bij de prijs in?
We hadden een AH.spaarkaart. We hebben het duurste gerecht betaald maar de te veel betaalde BTW werd niet terugbetaald.
Gretha M.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Goede ontvangst bij de openhaard. Was erg druk maar alles ging voorspoedig. Heerlijk gegeten. De bediening was goed en vriendelijke mensen. Voor herhaling zeker weten.
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Gezellig sfeer, aardige bediening. Lekkere gerechten, voor ieder wat wils.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het was fijn om weer eens bij De Wiemel te zijn, niet alleen een gezellige sfeer maar vooral ook heerlijk eten, zowel het voorgerecht de gerookte zalm, het hoofdgerecht de kabeljauw als het nagercht de créme brulee. Ook de bediening is zeer vriendelijk en attent,
henkvandoorne .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het restaurant is gezellig ingericht en heeft een leuke uitstraling,de bediening is goed en geeft voldoende informatie over de menu kaart,het eten is van goede kwaliteit zo van af het vuur,en een leuke gezellige sfeer.
voor herhaling vatbaar.
Fam.van Doorne
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Ondanks sneeuwresten was de weg er naar toe schoon en normaal te berijden. Het was druk in de Wiemel; er zaten om zes uur al mensen te eten en ook te borrelen rond het gezellige houtvuur in het midden van een authentieke boerenambiance. In het geheel niet boers was het heerlijke eten. Wij kozen drie gangen uit het menu van €29,50 en dat bleek een gelukkige keus. Een prachtig voorgerecht van 3 plakken wildpaté met vruchten etc. Het varkenshaasje was fors, zacht, maar iets te droog op rode kool met champignons (in vieren gesneden). Erbij was een schaaltje kleine stukjes gefrituurde aardappelbrokjes lekker krokant. De sla hebben we niet geproefd .Na een vorstelijke coupe Wiemel met drie bolletjes ijs, meloen, room e.d. was het feest voorbij.
Wij hebben in een aantal AH-actie restaurants gegeten en dit kwam er als beste uit qua lekker eten, ruime porties, redelijke prijs en voortreffelijke ambiance. Wij begrijpen niet als we de commentaren lezen dat er beoordelingen waren van een 4 en een 6 voor het eten. Óf De Wiemel heeft zich er iets van aangetrokken óf er zijn nogal wat zeurpieten onder de "gastronomen". We wilden de volgende dag opnieuw boeken, maar we visten achter het net.
nandaschols .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wij gaan hier graag eten. Prima gerechten en zeer vriendelijke bediening. Altkijd voor herhaling vatbaar en een aanrader voor iedereen!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Als eerste viel het op dat de toegang tot het restaurant niet sneeuwvrij was, het was spekglad voor de ingang. Geen aandacht aan besteed. Het eten was matig. De bediening was vriendelijk maar meer ook niet. Het restaurant wordt oubollig en is aan vernieuwing toe.
Harmen D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Zeer gezellige sfeer, gastvrije ontvangst, goede bediening en erg lekker gegeten voor een passende prijs.
oost3062 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij restaurant De Wiemel met een AH bon. Kon alles kiezen uit de menukaart. Als voorgerecht een carpaccio gekozen was heerlijk. Hierna als hoofdgerecht de varkenshaas die was heerlijk mals. Als nagerecht de Rockslide brownie met caramelsaus en vanille ijs gekozen. was eveneens voortreffelijk.
Irma A.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Helaas had de bediening het veel te druk. na het eerste drankje heeft niemand meer gevraagd of we wat wilde drinken. Hoofdgerecht was lekker maar heel erg karig, ik ben een kleine eter dus als het voor mij al te weinig is... Toen de bediening vroeg of het gesmaakt had en ik vertelde dat 5 kleine stukjes wildgoulash wel erg weinig was, werd hier niet op gereageerd. Slecht!!
Kaasplankje werd op tafel gezet zonder te vertellen wat de kaasjes waren. Kortom, een teleurstellende ervaring en nooit meer naar de Wiemel.
Ria M.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Drie dingen: eten, drinken en de rekening. Het eten is redelijk, maar bestel vooral nooit de crème brûlée (behalve uiteraard als je wilt checken of ik gelijk heb, maar ik adviseer dringend om dat risico niet aan te gaan).
Drinken kan voor verwarring zorgen, want een vriend wilde gewone cola, maar er was alleen cola light. Dat zorgde bij de bediening voor grote en langdurige verwarring. Uiteindelijk hebben we iets anders te drinken besteld. Overigens: de droge witte wijn heb ik weleens beter gehad.
De rekening: je kan een menu bestellen voor €29,50 en dan kan je voor voor-, hoofd- en nagerecht uit 6 alternatieven kiezen. Op het bonnetje staan echter alle gerechten apart en omdat we daarna de AH zegeltjes gingen inleveren, werd vervolgens steeds het goedkoopste gerecht eraf getrokken. Zo kan je natuurlijk ook met de AH-deal omgaan.
De menukaart heeft slechts twee pagina's, zonder een kaart voor dranken. Als je de rekening krijgt, weet je ook waarom. We hebben echt weinig gedronken, maar voor dat bedrag en nog twee AH-kaarten hadden we met vier personen ergens anders ruim uit eten kunnen gaan.
fovie .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Eten was goed maar soms wel erg prijzig. Voor een Mosterdsoep hebben we € 8,00 betaald, stond in verhouding tot wat we kregen, het was een heel groot diep bord met daarin een bodempje soep en dus was de soep ook niet heet maar lauw. Het hoofdgerecht was vlees op een bedje van rode kool en daarbij kreeg je een klein bakje gebakken aardappeltjes en een klein bakje met sla, ook dat was niet echt goed op temperatuur. Misschien omdat e borden en bakjes koud waren, geen voorverwarmd servies en dan slaat de temperatuur van je eten heel gauw terug. Het toetje was goed . Wat we misten bij het hoofdgerecht en nagerecht is opmaak van het bord.
p.ekelmans .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijk gegeten met gerechten van prima kwaliteit. Ook, vooral de rode, huiswijn is van zeer goede kwaliteit. Kortom genoten in een ongedwongen sfeer. Beslist een aanrader, maar dat werd ook duidelijk door de grote bezetting van het restaurant zo kort na de feestdagen.
gerritsegerardon .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
De locatie was goed en gezellig! De bediening had het heel erg druk. Daardoor was er geen tijd voor uitleg aan tafel, dat was erg jammer. De kwaliteit was goed. Voor herhaling vatbaar!
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Prijs kwaliteit verhouding is goed. Een van de hoofdgerechten viel tegen, maar dat is geen reden om niet terug te komen.
M B.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Met een groep vrienden hier met de AH restaurant bonnen voor het eerst wezen eten.
Lekker eten en mooi opgediend. Vooral het voorgerecht en het nagerecht waren groot van portie.
Veel keus op de menukaart, zowel voor een 3 gangen menu als de losse gerechten.
Producten waren vers en goed bereid.

Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de varkenshaas en de biefstuk op dienen terwijl dit al een plakjes gesneden is. Het vlees koelt zo sneller af en de vleessappen gaan eerder verloren.
Ook was de saus die je bij het vlees kreeg aan de magere kant.
Dit zijn echter persoonlijke voorkeuren.
Al met al een erg leuke avond gehad met vriendelijke bediening en heerlijk eten. Bij de openhaard kun je gezellig nog even wat drinken na afloop van het eten.
Zeker een aanrader om een keer naar toe te gaan!
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
een vleesgerecht van de vier anderen, was kwalitatief niet goed. Het vlees was te taai. Verder was het geheel erg gezellig en de maaltijden goed verzorgd.