Restaurant de Weeghbrug

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30

Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een van de beste restaurants in de regio Maas en Waal. Deze keer gingen we voor de High Wine op zondagmiddag. Zes verschillende wijnen, waar bijpassende hapjes bij werden geserveerd voor 30 euro. Over het eten niets dan goeds. De kok had heel veel smaak in een klein hapje weten te stoppen, zoals de zalmtartaar met mierikswortelmayonaise, de Black Tigergarnaal met risotto met kreeftensaus, de eendenrilette of de hertenhaaspuntjes. Jammer was dat van de zes wijnen er maar één rode was. Twee van de wijnen waren afkomstig uit Zuid-Afrika, een Sauvignon Blanc en een Chardonnay. Meer verassing bood de Spaanse wijn van de minder gangbare Mencia-druif. De Franse grenache gis met macabeu leverde een plezierige zoete afsluiter. Al met al een aangename zondagmiddag beleefd. De wijnen waren niet allemaal even overtuigend, al was het wel zo dat de smaak in combinatie met het hapje tot een aangename harmonie leidde. Jammer alleen dat het hapje nogal eens op zich liet wachten, terwijl het glas dan al een tijdje op tafel stond. En een bodempje is zo verdampt.
Tweek .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Zaterdag gegeten bij de Weeghbrug. Dit was niet onze eerste keer en dachten een mooi diner te krijgen met amuses, bijpassende wijnen en verrassende smaken . Helaas viel dit alles erg tegen.

De ene dame in de bediening deed erg haar best maar werd helaas aangestuurd/ gecommandeerd door een niet al te sympathieke collega. Helaas wisten de dames weinig van de wijnen die zij schonken en konden ons daar ook niet in adviseren.

We kregen geen amuse(s) wat ik zelf niet gewend ben van dit restaurant. Daarna de tonijn, deze was helaas smaakloos, niet aangemaakt, geen dressing en de opmaak viel ook erg tegen. Als hoofd de entrecote, deze was mals, goed van smaak de opmaak vrij simpel en niet van de kwaliteit die ik hier gewend ben. Het nagerecht was leuk, maar daar is ook alles mee gezegd.

Wij zijn naar huis gegaan met het idee "dit kunnen we zelf ook, en dan beter". En met de vraag was de chef op vakantie?!

Dit is helaas niet de insteek waarmee ik naar een restaurant ga. Waar ik vaak weer versteld sta van de smaakjes en presentatie op mijn bord. Ik vind het altijd bezwaarlijk als mensen achteraf gaan klagen en dit op de avond zelf niet gemeld hebben. Ik moet me hier helaas nu ook bij aansluiten, maar hoop van harte dat dit gewoon een "slechte" avond was voor de Weeghbrug, dit kan natuurlijk. Voor ons de aankomende tijd geen terugkomst waard. Wellicht later in de herkansing!
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
De Weeghbrug, Wamel
Wààr waren jullie? We waren in Wamel, ligt aan de Waal, net tegenover Tiel. Je kunt trouwens beter niet over Tiel gaan, want dan moet je met een voetveer naar de overkant en dat veer stopt er al vroeg mee. Heb je niks aan, want als je eenmaal bij restaurant De Weeghbrug bent, dan wil je daar voorlopig blijven. Pas nieuw ingericht, heerlijke stoelen,vriendelijke ontvangst. Mooie kaart, met als basis een 5 à 6 gangenmenu (en daarnaast nog heel wat à la carte gerechten). We gaan voor 4 gangen – dat kan dus ook.
Het gezamenlijk begin ligt bij een heerlijk stukje roodbaars. Daarna gaan we verschillende wegen: partner via coquilles en zeebaars naar een heerlijk aardbeien dessert. Zelf kies ik de weg van het vlees: een heerlijk krokant stukje zwezerik, daarna de combinatie van ossenhaas en draadjesvlees (absolute aanrader) en ik eindig achter het kaasplankje. De gerechten worden mooi opgediend, maar wat nog meer is: het zijn fantastische smaakervaringen.
Ze hebben er trouwens ook een redelijk indrukwekkende wijnkaart. Zoveel uiteenlopende gerechten, daar is lastig een van die mooie flessen bij te kiezen. We laten de keuze van de wijn daarom graag over aan de gastvrouw en maken zo een kleine tour door Europa: Noord Spanje, Slovenië, Zuid Frankrijk en het dal van de Loire doen we aan. Dat was genieten op zondagavond 12 juli!
Voor de mooie dagen is er ook een terras op balkon bij de Weeghbrug, daar kijk je uit op het grasgroene talud van een dijk met rustende, soms even opkijkende schapen. Wamel, Weeghbrug, wereld van landelijke rust en culinair genot. Omweg waard.
Michel65 S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
STOP! waarom ergens anders eten in "Het Land van Maas en Waal"!
Hier afgelopen donderdag gegeten van het menu dat uit 6 gangen bestaat, hier 4 gangen van gekozen inclusief soep.
Voor pompoensoep, daarna schol met asperges als hoofdgerecht lambsrump en na hangop voor mijn partner en ( 5 heeeerlijke kaasjes) kaas voor mijzelf.
Voor die prijs, kwaliteit en aandacht gewoon super, men heeft een Bib gourmand, maar die die is dan ook dik verdient!
Grote keuze uit wijnen, ook deze worden voor een zeer acceptabele prijs aangeboden (start met een huiswijn van rond de €19).
Zeer vriendelijke eigenaar (en getalenteerde sous-chef), heeft, samen met zijn vrouw al 18 jaar deze zaak en heeft deze onlangs voorzien van een nieuw, zeer smaakvol, interieur.
We vonden het heel jammer (ondanks dat we hele leuke gesprekken met de eigenaar hebben gewisseld en optimale aandacht gekregen) dat we op donderdag de enige gasten waren, deze zaak verdient zeker veel en veel meer klandizie, ook op een donderdag!
Jammer dat we niet in de buurt wonen, want Wamel is net iets te ver vanaf Ossendrecht voor een Diner, maar anders zouden we hier zeker héél vaak komen!
Als we in de buurt zijn gaan we hier zeker en vast weer dineren.
Ronald1973 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Voortreffelijk gegeten bij De Weeghbrug. Met het zes-gangen diner ben je de hele avond onder de pannen, maar dat is zeker geen straf. Gerechten zijn uitstekend op smaak, mooi geserveerd en goed gecombineerd. Er wordt een mooie selectie open wijnen geserveerd bij de gerechten. Bediening is vriendelijk, informeel maar zeer correct. Echt keurig. De chef zelf komt aan tafel de gerechten presenteren en toelichten. Absolute aanrader.
Tanjaros .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Afgelopen woensdag hier met zijn vieren heerljjk gegeten. Zes gangen menu was voortreffelijk. O.a. st jacobsschelpen met parmaham en hert met heerlijke toefjes puree en lekkere groenten. Toetje een soort grote bonbon van pure chocolade gevuld met mousse en daarbij pindaijs. Huiswijn is goed en bediening gezellig.
Estie .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Op zaterdag 16-2-2013 met 4 personen een 4-gangenmenu gegeten. In een niet al te grote ruimte waren de tafels mooi opgedekt en voorzien van tafellinnen.
Er kwamen 2 soorten heerlijk vers brood op tafel met boter en tapenade.
Voorgerecht coquilles op verschillende wijzen bereid, vervolgens grietfilet op een bedje van risotto met limoendressing en als hoofdgerecht rose gebakken staartstuk op een groente, w.o. apart soort bietjes. Als nagerecht 2x chocolademousse/-taartje + ijs en 2x kaasplankje.
De borden waren mooi opgemaakt en goed verwarmd. Alle gerechten smaakten heerlijk, ook de dressing en sauzen kwamen goed tot hun recht. Prima bediening. Kregen een kop koffie van de zaak aangeboden. We zijn hier al 2x eerder geweest (enkele jaren geleden) en toen ook al goede ervaringen. Daarnaast goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Top!
Enig minpuntje is dat het een beetje fris was binnen.
Reco .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Hier voor de tweede keer gegeten. Weer was het binnen aan de frisse kant. Geen amuses, om brood moesten we vragen. De bediening wat onervaren en het duurde best lang voor dat we ons voorgrecht op tafel hadden. Wij kozen voor het 4 gangenmenu. Wel lekker maar we misten ingredienten die wel op de kaart stonden maar niet op het bord waren terug te vinden. Niet slecht, maar ook niet bijzonder.Als je echter kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding mag je niet mopperen.
David L.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Ik verbaas me er altijd weer over dat er in Nederland zo midden in de niets zulke goede restaurants te vinden zijn. Je eet hier in de fraaie entourage van een oude herberg aan de dijk een prima modern gekookt maal. Op de à la cartekaart een groot aantal originele gerechten, maar dan wordt het wel behoorlijk duurder. Er is ook een mooi geprijst menu met 6 gangen waar je er zoveel uit kunt kiezen als je wilt, maar het is geen keuzemenu. Wij namen twee maal vier gangen. Zoals gezegd, modern gekookt, origineel en heel smakelijk. Ook de groente komt, althans in het vleeshoofdgerecht, aardig aan bod. Het kaasplankje was wat conventioneel, en had wat mij betreft wat origineler kunnen zijn, maar de rest was heel erg smakelijk. Opvallend was dat er geen amuses zijn, en dat zou je bij een dergelijke stijl van koken toch verwachten. Een wijnkaart met een ruime keus onder de € 30 en dat zie je ook niet vaak. Wij hadden een fles goede droge Italiaanse wijn. De koffie is net niet top en je krijgt er niets bij. De bediening is aardig en alert. Het sanitair keurig. Een goede prijs/kwaliteitverhouding en erg leuk eten.
Mtgh .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Prima restaurant, 2x gegeten. 1e keer 5 gangen keuzemenu met wijnarrangement. Echt super van genoten, wijn ook prima afgestemd bij de gerechten. 2e keer 3 gangen keuze menu, ook prima bevallen. Bediening niet super ervaren maar wel zeer vriendelijk. Eten kwalitatief zeer goed en ook nog betaalbaar!