Restaurant de Weeghbrug

Dorpsstraat 126 6659 CH Wamel Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Weeghbrug

"Lekker eten in een ongedwongen sfeer." Dat is al sinds 1997 de basisgedachte van Peter en Jeannette, eigenaren van restaurant de Weeghbrug. Hier wordt de liefde voor het Bourgondische leven gedeeld met de gasten. Een belevenis van ambachtelijke, pure producten in een ontspannen sfeer.

Geïnspireerd door het seizoen en de mooie streek Maas en Waal. Met aandacht en vakmanschap voor je bereid. Laat je verrassen door de veelzijdigheid. Voor de echte fijnproever met het Bib-Gourmand menu van de Weeghbrug, met de welbekende klassiekers ‘gewoon altijd lekker’ of natuurlijk geheel naar je eigen wens met á la carte gerechten. De Weeghbrug is er voor iedereen die geniet van (h)eerlijk eten en gezelligheid.

Wanneer ga jij eten bij De Weeghbrug in Wamel? Reserveer er snel!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Weeghbrug

Maandag en Dinsdag Gesloten ( Vanaf 8 personen op aanvraag)
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 21:30

Uitmuntend
9,2
9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Weeghbrug

Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Afgelopen zaterdag een geweldig feest gehad bij de Weeghbrug. We kijken terug op een zeer geslaagde avond. Alle lof aan Peter en zijn team. Een aanrader voor personen die op zoek zijn naar een gezellige sfeervolle locatie met een culinair tintje wat net even anders is. Top!!!
Marcel
Dries A.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Voor de vierde keer met een groot gezelschap de Zondagslunch genoten.
Zoals ieder jaar een fantastische ontvangst waarbij grote soepelheid getoond wordt ten aanzien van koffie en drankjes voor de appetit! Een viergangendiner van hoge kwaliteit voor een zeer redelijke prijs is gebruikelijk in de Weeghbrug met een zeer gezellige bediening door Jeanette en haar hulpjes.
Een wandelingetje door de aanpalende uiterwaarden van de Waal maakt een maaltijd in De Weeghbrug extra aantrekkelijk!
stef .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Prima restaurant. We zaten met onze groep in een aparte ruimte. Bediening was goed, goede uitleg over de gerechten en de warme gerechten waren ook inderdaad echt warm. Soms laat dat in restaurants wel eens te wensen over. Hier prima gedaan dus. Een vriendelijke ontvangst en uitgeleide was ons ten deel. Tot de volgende keer !
Anja L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Wij hebben mogen genieten van een heerlijk kerstdiner. Het eten was heerlijk en de bediening was top.
Chapeau!
Wij komen zeker terug!!
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Prima ambiance, gezellig en gastvrij, fijne gerechten passend bij de decembermaand en er wordt perfect rekening gehouden met allergieën.
Jesse A.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Eten is echt top en ook nog eens vriendelijk geprijsd. Personeel ongedwongen en zeer gastvrij. Zeer geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.
Iny B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
........................................................................................................................................................................................................ helemaal goed
een goede plek om regelmatig terug te komen
RPM K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
We hebben het heel fijn gehad!
Eva K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hebben gebruikt gemaakt van de ‘breek de week’ actie om kennis te maken met het restaurant. We werden prettig ontvangen, de service was goed, het gerecht van de actie was lekker. De aankleding van het restaurant is warm en gezellig. We komen zeker nog eens terug om kennis te maken met de à la carte kaart.
RRZW .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Gewoon simpelweg een toptent die Weeghbrug in Wamel. Eten super bediening goed en dat alles voor een prima prijs! Wij komen zeker weer terug!
vanmunster-dirksen .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Hier is niets op aan te merken. Alles was heel goed verzorgd en het eten was heerlijk. Het personeel was vriendelijk en we komen hier zeker nog terug.
Danielle T.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Heerlijk gegeten! het restaurant is sfeervol en de bediening erg vriendelijk, behulpzaam en vlot. Zeker de moeite waard, en we komen snel weer eens terug.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij hebben echt genoten van deze eerste bezoek aan de Weeghbrug, komen zeker terug.
Goede ontvangst, rustig kunnen etene ne praten in een heerlijke gezellige omgeving.
yvonne.lengs .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
De porties zijn groot genoeg en mooi geserveerd.
Genoeg keuze uit de kaart en voor elk wat wils.
We komen zeker terug
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Een van de beste restaurants in de regio Maas en Waal. Deze keer gingen we voor de High Wine op zondagmiddag. Zes verschillende wijnen, waar bijpassende hapjes bij werden geserveerd voor 30 euro. Over het eten niets dan goeds. De kok had heel veel smaak in een klein hapje weten te stoppen, zoals de zalmtartaar met mierikswortelmayonaise, de Black Tigergarnaal met risotto met kreeftensaus, de eendenrilette of de hertenhaaspuntjes. Jammer was dat van de zes wijnen er maar één rode was. Twee van de wijnen waren afkomstig uit Zuid-Afrika, een Sauvignon Blanc en een Chardonnay. Meer verassing bood de Spaanse wijn van de minder gangbare Mencia-druif. De Franse grenache gis met macabeu leverde een plezierige zoete afsluiter. Al met al een aangename zondagmiddag beleefd. De wijnen waren niet allemaal even overtuigend, al was het wel zo dat de smaak in combinatie met het hapje tot een aangename harmonie leidde. Jammer alleen dat het hapje nogal eens op zich liet wachten, terwijl het glas dan al een tijdje op tafel stond. En een bodempje is zo verdampt.
tweek .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Zaterdag gegeten bij de Weeghbrug. Dit was niet onze eerste keer en dachten een mooi diner te krijgen met amuses, bijpassende wijnen en verrassende smaken . Helaas viel dit alles erg tegen.

De ene dame in de bediening deed erg haar best maar werd helaas aangestuurd/ gecommandeerd door een niet al te sympathieke collega. Helaas wisten de dames weinig van de wijnen die zij schonken en konden ons daar ook niet in adviseren.

We kregen geen amuse(s) wat ik zelf niet gewend ben van dit restaurant. Daarna de tonijn, deze was helaas smaakloos, niet aangemaakt, geen dressing en de opmaak viel ook erg tegen. Als hoofd de entrecote, deze was mals, goed van smaak de opmaak vrij simpel en niet van de kwaliteit die ik hier gewend ben. Het nagerecht was leuk, maar daar is ook alles mee gezegd.

Wij zijn naar huis gegaan met het idee "dit kunnen we zelf ook, en dan beter". En met de vraag was de chef op vakantie?!

Dit is helaas niet de insteek waarmee ik naar een restaurant ga. Waar ik vaak weer versteld sta van de smaakjes en presentatie op mijn bord. Ik vind het altijd bezwaarlijk als mensen achteraf gaan klagen en dit op de avond zelf niet gemeld hebben. Ik moet me hier helaas nu ook bij aansluiten, maar hoop van harte dat dit gewoon een "slechte" avond was voor de Weeghbrug, dit kan natuurlijk. Voor ons de aankomende tijd geen terugkomst waard. Wellicht later in de herkansing!
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
De Weeghbrug, Wamel
Wààr waren jullie? We waren in Wamel, ligt aan de Waal, net tegenover Tiel. Je kunt trouwens beter niet over Tiel gaan, want dan moet je met een voetveer naar de overkant en dat veer stopt er al vroeg mee. Heb je niks aan, want als je eenmaal bij restaurant De Weeghbrug bent, dan wil je daar voorlopig blijven. Pas nieuw ingericht, heerlijke stoelen,vriendelijke ontvangst. Mooie kaart, met als basis een 5 à 6 gangenmenu (en daarnaast nog heel wat à la carte gerechten). We gaan voor 4 gangen – dat kan dus ook.
Het gezamenlijk begin ligt bij een heerlijk stukje roodbaars. Daarna gaan we verschillende wegen: partner via coquilles en zeebaars naar een heerlijk aardbeien dessert. Zelf kies ik de weg van het vlees: een heerlijk krokant stukje zwezerik, daarna de combinatie van ossenhaas en draadjesvlees (absolute aanrader) en ik eindig achter het kaasplankje. De gerechten worden mooi opgediend, maar wat nog meer is: het zijn fantastische smaakervaringen.
Ze hebben er trouwens ook een redelijk indrukwekkende wijnkaart. Zoveel uiteenlopende gerechten, daar is lastig een van die mooie flessen bij te kiezen. We laten de keuze van de wijn daarom graag over aan de gastvrouw en maken zo een kleine tour door Europa: Noord Spanje, Slovenië, Zuid Frankrijk en het dal van de Loire doen we aan. Dat was genieten op zondagavond 12 juli!
Voor de mooie dagen is er ook een terras op balkon bij de Weeghbrug, daar kijk je uit op het grasgroene talud van een dijk met rustende, soms even opkijkende schapen. Wamel, Weeghbrug, wereld van landelijke rust en culinair genot. Omweg waard.
Michel65 S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
STOP! waarom ergens anders eten in "Het Land van Maas en Waal"!
Hier afgelopen donderdag gegeten van het menu dat uit 6 gangen bestaat, hier 4 gangen van gekozen inclusief soep.
Voor pompoensoep, daarna schol met asperges als hoofdgerecht lambsrump en na hangop voor mijn partner en ( 5 heeeerlijke kaasjes) kaas voor mijzelf.
Voor die prijs, kwaliteit en aandacht gewoon super, men heeft een Bib gourmand, maar die die is dan ook dik verdient!
Grote keuze uit wijnen, ook deze worden voor een zeer acceptabele prijs aangeboden (start met een huiswijn van rond de €19).
Zeer vriendelijke eigenaar (en getalenteerde sous-chef), heeft, samen met zijn vrouw al 18 jaar deze zaak en heeft deze onlangs voorzien van een nieuw, zeer smaakvol, interieur.
We vonden het heel jammer (ondanks dat we hele leuke gesprekken met de eigenaar hebben gewisseld en optimale aandacht gekregen) dat we op donderdag de enige gasten waren, deze zaak verdient zeker veel en veel meer klandizie, ook op een donderdag!
Jammer dat we niet in de buurt wonen, want Wamel is net iets te ver vanaf Ossendrecht voor een Diner, maar anders zouden we hier zeker héél vaak komen!
Als we in de buurt zijn gaan we hier zeker en vast weer dineren.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Afgelopen woensdag hier met zijn vieren heerljjk gegeten. Zes gangen menu was voortreffelijk. O.a. st jacobsschelpen met parmaham en hert met heerlijke toefjes puree en lekkere groenten. Toetje een soort grote bonbon van pure chocolade gevuld met mousse en daarbij pindaijs. Huiswijn is goed en bediening gezellig.
estie .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Op zaterdag 16-2-2013 met 4 personen een 4-gangenmenu gegeten. In een niet al te grote ruimte waren de tafels mooi opgedekt en voorzien van tafellinnen.
Er kwamen 2 soorten heerlijk vers brood op tafel met boter en tapenade.
Voorgerecht coquilles op verschillende wijzen bereid, vervolgens grietfilet op een bedje van risotto met limoendressing en als hoofdgerecht rose gebakken staartstuk op een groente, w.o. apart soort bietjes. Als nagerecht 2x chocolademousse/-taartje + ijs en 2x kaasplankje.
De borden waren mooi opgemaakt en goed verwarmd. Alle gerechten smaakten heerlijk, ook de dressing en sauzen kwamen goed tot hun recht. Prima bediening. Kregen een kop koffie van de zaak aangeboden. We zijn hier al 2x eerder geweest (enkele jaren geleden) en toen ook al goede ervaringen. Daarnaast goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Top!
Enig minpuntje is dat het een beetje fris was binnen.