Restaurant De Watermolen

Hendrikus Avelinghstraat 154 6881 VW Velp gld Nederland Kaart
31-263619002

Over het restaurant Restaurant De Watermolen

Mooi dineren in oude Watermolen

Kom sfeervol dineren in een 600 jaar oude Watermolen, gelegen in het mooie Velp! Kies voor een aperitief bij de open haard of dineer op een mooie zomerdag in de intieme dinertuin. Watermolen belooft een eerlijke, oprechte keuken die de nodige klassiekers bereid, een uitgebreide wijnkaart en echte gastvrijheid!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant De Watermolen

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Watermolen

Roos V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Goede service, en vriendelijke bediening daarbij voortreffelijke gerechten
ron2010 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Op 27 november 2017 hebben we heerlijk gegeten in een zeer sfeervol ingericht restaurant. Het aperitief werd geserveerd met wat olijven en gerookte amandelen bij het zitje bij de open haard. Als voorgerecht gekozen voor de GRAVAD LAX : Zalm gemarineerd met Mosterd & Dille, een crème van avocado en mierikswortel. Een heerlijk gerecht met veel smaken en prachtig opgemaakt. Het hoofdgerecht was de NOORDZEE VISSTOOF : Gemaakt van bijvangst (schelvis en grijze poon) met knoflookbrood, rouille, wortel, knolselderij en venkel. Ook weer een lekker gerecht, waarbij de saus wel ietsje te overheersend was waardoor je minder van de vis proefde. Mijn vrouw had als nagerecht: CRÈME CARAMEL : Gemarineerde sinaasappel met een gel van sinaasappel en vanille-ijs en dat vond ze heerlijk. Zelf gekozen voor: PEER : Kruidencake met een tartaar van peer met perengel, vanille hangop en kaneelijs. Een heerlijk, niet te zoet nagerecht. Ook de bijpassende wijnen waren in balans met de gerechten. De bediening zeer accuraat en vriendelijk. Het tempo van de gerechten was prima.
Kortom een gezellige avond met lekker eten. Een aanrader en voor herhaling vatbaar.
De BIB GOURMAND waardering is zeer verdiend.
AJ W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Vond eten en drinken geweldig, bediening prettig, maar vind de wijnprojzen schandalig
Coby D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Nadat we naar onze tafel waren begeleid en een aperitief hadden besteld, hebben we ruim 35 minuten lang geprobeerd de aandacht te trekken van het bedienend personeel. We wilden graag de menukaart inzien en onze bestelling opgeven. Op het laatst ben ik naar de gerant gegaan en gevraagd om "wat aandacht". Gelukkig kregen we dat daarna wel, maar het was geen goed begin. We hadden gekozen voor een 3 gangen menu. Dat was smakelijk, maar naar ons gevoel vrij zwaar. Het zag er wel goed verzorgd uit. Het restaurant had vrij veel gasten op dat moment, waardoor het nogal rumoerig was.
Jaren geleden ware we ook eens bij de Watermolen. Onze ervaring was toen zodanig dat we er daarna nooit meer gegeten hebben. Goede positieve berichten over dit restaurant deden ons besluiten het weer eens te proberen. Erg enthousiast zijn we helaas (nog) niet.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Een perfecte avond, niets aan toe te voegen.
Ariane V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk eten. Vriendelijke bediening
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Ambiance en ontvangst goed. Prijzen aan de forse kant ten opzichte van de kwaliteit en de bediening laat helaas steekjes vallen (wachten op wijn etc)
René D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Een uniek restaurant door de werkende watermolen. Deze creëert een hele fijne sfeer. Daarnaast is het eten ook nog eens zeer goed klaargemaakt en loopt er deskundig personeel rond. Momenteel wel veel nieuw personeel dat nog moet leren maar dat komt vast goed. Top avond gehad
Chiel P.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Eten was uitzonderlijk goed, bediening was aardig en erg gezellig binnen!

Wij komen zeker terug
Leon K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
We hebben een geweldige avond gehad. We zijn voor het 5 gangen verrassingsmenu gegaan en elk gerecht was werkelijk verrassend en erg smaakvol.
Het wijnarrangement en de Cava waren ook heerlijk. Kortom een zeer geslaagde avond!
Rudi R.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Zowel het voorgerecht: octopus als het hoofdgerecht: osso buco waren niet goed op smaak
J. T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Je voelt je daar echt welkom! Het is er gezellig, het personeel is aardig, het eten is super! Zeker voor herhaling vatbaar.
Ivo K.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
1 woord: fantastisch! Per toeval hier terecht gekomen. Wat een leuke zaak. Wat een fijne sfeer. Wat een aardige mensen. En bovendien: heerlijk eten! Goed bier. Prima wijn. Uit eten, zoals je hoopt uit eten te gaan! Niet over de top; gewoon goed is goed. Oké dan: 1 dingetje: jammer dat er een lepeltje bij de Irish Coffee zat... maar als dat het enige is.. Een super aanrader! Eveline en Ivo.
Eelco S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Wat vooral is blijven hangen van deze avond is de volstrekt uit balans prijs-kwaliteit verhouding. Ik vind het in principe geen probleem om bijna 20euro te betalen voor een voorgerecht met drie coquilles maar dan moeten die wel perfect gebakken zijn en niet net te lang zoals deze en zeker niet zo bitter van smaak dat de subtiliteit van de oorspronkelijke smaak weg is. De vis van de dag blijkt een gebakken roodbaars te zijn die hetzelfde probleem heeft, net te lang gebakken en daardoor wat droog. Veel bombarie op het bord erbij waardoor smaken over elkaar heen struikelen. Pluspunt in het eten is de vele groente die wel goed zijn klaargemaakt en knapperig fris smaken.

De bediening is niet onze stijl, op een ongemakkelijke manier gemaakt vriendelijk en twee van de kelners komen gespannen en zenuwachtig over. Wellicht de maandag-blues, maar deze ervaring is voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Stephan H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk gegeten na een borrel bij de open haard, groot en mooi assortiment aan wijnen, verrassingsmenu was erg goed. Personeel erg vriendelijk en beschikken over kennis van wat bij elkaar past qua gerechten en wijnen
André K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Heerlijk gegeten in mooie rustgevende ambiance. Als de volgende keer de bonbonnetjes direct met de koffie mee worden opgediend was de score nog hoger geweest.
Foeke E.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Goede ambiance, fijne sfeer. Top eten en een mooie Grune Veltliner.
Elaine T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Een fijne avond gehad. Genoten van een vijfgangen surprisemenu.
Eelco R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Helemaal top,. Als ik een verbeterpunt zou moeten noemen zou het zijn: wees iets losser, gemakkelijker in de bediening, dat is nu ietsjes aan de stijve kant. Maar dat zijn minizeurpuntjes, bediening was vriendelijk, correct en attent.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
super locatie, prima bediening en heerlijk gegeten...