Restaurant De Watermolen

Hendrikus Avelinghstraat 154 6881 VW Velp gld Nederland Kaart
31-263619002

Over het restaurant Restaurant De Watermolen

Mooi dineren in oude Watermolen

Kom sfeervol dineren in een 600 jaar oude Watermolen, gelegen in het mooie Velp! Kies voor een aperitief bij de open haard of dineer op een mooie zomerdag in de intieme dinertuin. Watermolen belooft een eerlijke, oprechte keuken die de nodige klassiekers bereid, een uitgebreide wijnkaart en echte gastvrijheid!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant De Watermolen

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag & Zondag 16:00 - 22:00
Cynthia B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Fantastisch gegeten, attente gastheer, mooie gerechten en goede prijs / kwaliteit verhouding. Wij komen zeker weer!
Annemiek R.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gisteren voor het eerst hier gegeten en dat is zeer goed bevallen!
Het restaurant is sfeervol ingericht; gezellig, mooi licht en muziek niet te hard. Direct een plek waar je je op je gemak voelt; uit eten gevoel zonder opgedirkt.
Wij kozen voor het 5-gangen surprise menum met bijbehorend wijnarangement. Als appetizer kregen we huisgemarineerde olijven met gember en chili , samen met gerookte amandelen. Beide erg smaakvol. Daarnaast goed brood, met dito olijfolie. De gerechten van het menu waren stuk voor stuk heerlijk. Bij hetvp dessert kregen we de mogelijkheid om hier een kaasplateau van te maken- wat we gedaan hebben. Alle gerechten werden mooi opgediend, met mooie smaakcombinaties. Niet zozeer ontzettend origineel, maar wel erg goed uitgevoerd met mooie ingrediënten en alles goed op smaak. Bijpassende wijnen ook zeer smaakvol.
De somolier was zeer deskundig en gepassioneerd en voelde ons goed aan door tijdens een pauze voor het hoofdgerecht te vragen of wij het op prijs stelden als hij alvast de wijn in zou schenken. Het tweede glas dat volgde bij het hoofdgerecht is overigens niet in rekening gebracht. Bij het dessert kregen we nog een glaasje calvados van het huis. Zeer gastvrij!
De rest van de bediening liep wat uiteen; variërend van ervaren en zeer attent, tot wat onhandig (bord al weg willen halen terwijl we nog aan het eten waren, zo bleek ook uit ons bestek). Het was wel jammer dat we geen vaste ober hadden, het wisselde steeds wie ons bediende. Als de bediening wat meer constant zou worden komt dit restaurant vast snel in aanmerking voor een ster - en dat is verdiend wat ons betreft.

Samenvattend: zeer tevreden, we komen zeker nog eens terug!
Jack B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Ontvangst en bediening prima. Eten matig, kreeft taai en veel te scherp. Wild zwijn droog en niet rosé, sucade van zwijn prima. 3e keer dat we hier waren, eten het minst.
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een geweldig restaurant; uitermate gastvrij, sfeervolle ambiance, personeel wat relaxt haar werk doet en plezier heeft in het werk heeft en meegeniet van de tevredenheid van de gasten.
Geweldige keuken: wat de koks bereiden grenst aan of is eigenlijk culinaire kunst !! En zij doen het met trots en...... plezier !!! Het is genieten daar !!
C H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wij hebben hier afgelopen zaterdag tijdens de wildavond gegeten. Om maar te beginnen met een groot compliment: wat een leuk concept met heerlijk eten en gezellige sfeer!
Je loopt over het kleine bruggetje naar de binnenplaats en wordt vervolgens ontvangen met jachthoorngeschal. Een gezellig vuur staat te knapperen en er wordt warme glühwein of een bokbiertje geserveerd. Nadat iedereen zich verzameld heeft op de binnenplaats wordt een korte uitleg gegeven over het gebruik van de jachthoorn en gaan we daarna met z'n allen naar binnen. Vriendelijke ontvangst, nette begeleiding naar de tafel. Wat me opviel: het restaurant zat helemaal vol, maar het uitserveren van alle gerechten liep gesmeerd. Dat getuigt van organisatietalent in de keuken, van de bediening en de eigenaren. Groot compliment ook hiervoor!
Het arrangement bestond uit een amuse, 4 (wild)gerechten, koffie of thee na en bijpassende wijnen. Alles heerlijk van smaak en mooi opgemaakt. Heerlijke wijnen erbij en wanneer je glas leeg was werd dat gewoon weer bijgeschonken. Er was ook voor passende live muziek gezorgd waardoor de sfeer alleen maar beter werd. Omdat wij uit de randstad komen hadden we vooraf een B&B in de buurt geboekt en dat was maar goed ook. Volgend jaar komen we weer!
Pukkie1 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Voor ons jaarlijkse 'wild uit eten' kwamen we hier terecht. Een heerlijke avond gehad met voortreffelijke eten (4 gangen) en prachtige bijpassende wijnen. We lieten ons verrassen en dat is heel goed gelukt. Vooral de port met kaasplankje en een heerlijke bonbon was een toppertje!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Toevallig bij de restaurant uitgekomen. Romantisch/landelijk ingericht, heel sfeervol en een aangename plek om te zijn. Leuk team van jonge mensen(familie?) die dit zeer correct runnen.
Zeer leuke apperatieven en wijnkaart. Uitstekend voor wie van een lekker drankje houdt, bier keuzes zijn beperkt maar dat is voor een restaurant helemaal niet erg.
Qua eten hebben gekozen voor het goedkoopste(32,-) keuze menu met 3 gangen. Doordat we met zijn tweenen waren hebben de meeste keuzes kunnen proeven en die waren eigenlijk allemaal goed. Zeker de hoofdgerechten waren verassend en zeer smakelijk.
Wij waren vroeg in het restaurant, en werden het eerste uur belaagd door obers. Niet echt op een vervelende manier maar net iets te veel van het goede. Naarmate het drukker werd ging het beter, om tot slot bij het bestellen van dessert en afrekenen nog even moeten wachten. Wat echter weer niet vervelend was. Enige puntje van echte kritiek: ik moest de fles spa rood zelf openmaken, en met wat vette handen was dat nog een beetje een uitdaging. Het is een kleine moeite om de fles te openen en alvast een beetje in te schenken.
Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker terug.
elizabethheeneman .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Perfecte gastheer/bediening. Attent. Met 6 personen (Rotterdam/Bosch en duin/Hoenderloo)diverse gerechten die allemaal prima waren. Goede huiswijnen. Wij hebben genoten. Een kleine persoonlijke opmerking, gek op zoete afsluiting en bij de koffie voortreffelijke macarons maar nog iets meer -bonbons-erbij om te snoepen Komen absoluut terug prijs kwaliteit verhouding perfect.
malepartis .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
We hebben genoten van ons spontane dineetje bij de Watermolen. Nog net 1 tafel, dus volgende keer zullen we zeker reserveren. Ik kan het surprisemenu zeker aanbevelen. De reebok was voortreffelijk! Sterk punt zeker is de snelle bediening. Daarnaast precies de juiste balans in contact. Alles klopte voor een mooie totaalbeleving.
Raimond R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten, 5 gangen, echt genoten. Goede service, leuk personeel, jong, maar veel passie. Een echte aanrader voor een avond tafelen.
Else D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Jongstleden zondag hier gegeten n.a..v de restaurantweek, wat een feest.
Het was werkelijk verrukkelijk. Complete smaak sensaties echt heerlijk.
Als paste bij elkaar en ons buikje was heerlijk gevuld.
Wij snappen niet dat dit restaurant geen ster heeft gekregen.
i-tje .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Een topper! De prijs wordt in alle opzichten waar gemaakt.

Meer woorden zijn niet nodig ondanks het verzoek van iens om minimaal 120 tekens te gebruiken
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Met 8 personen gegeten bij de Watermolen, wat een feestje. Na een wat lastige moment voor mijn vader met z'n nieuwe heup om binnen te komen via 2 trappen, een mooi gedekte tafel in hele gezellige mooi versierde accommodatie. Super bediening, heerlijk gegeten, uitgebreide kaart en verrukkelijke wijn! Echt een topper!!
Mecnun G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Sfeervol restaurant met uitstekend en attent personeel. O.a. de Vitello Tonato en duo van reeën gegeten, heerlijk. Ik kom hier graag nog eens terug.
Agnes L.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Toen ik afgelopen vrijdag aan de telefoon vertelde, dat we 28 jaar geleden onze trouwdag vierden in De Watermolen en graag herinneringen wilden komen ophalen, werd er ondanks een vol restaurant een plekje voor ons georganiseerd. We waren benieuwd hoe dit restaurant in ons geboortedorp gegroeid was van gelegenheid voor feesten tot Frans restaurant en kwamen door stromende regen en files van Zuidlaren naar Velp. En hebben vervolgens een fantastische avond gevierd in een ontspannen setting, met een zeer attente gastheer en bediening en heerlijk eten! Complimenten voor de kok, die van een net geprijsd 3-gangen menu een feestje maakt van goede ingrediënten en kundige bereiding. Van een fantasievolle amuse rond rode biet tot een eerlijk hoofdgerecht van zalm of eend, zonder flauwekul en helemaal goed. Van de lekkere dragonmayonaise bij de friet tot de pastaparels in het vegetarische voorafje: genoten. Daarbij een goede wijnkeus, ook voor wie nog 2 uur terug moet rijden en een spannend kaasplateau. Dus mensen van De Watermolen: graag tot ziens!
jsa .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Mooie ambiance, ook buitenterras is geweldig. Tafeltjes ruim gezet (heb een hekel aan op elkaar geplakte tafels). Bediening zeer vriendelijk en correct. Gerechten heerlijk. De carpaccio had weliswaar iets te veel olie en de kabeljauwfilet had iets gekruider mogen zijn, maar al met al toch goed voor een 8-, ook vanwege de prachtige opmaak en bijgerechtjes. De vitello tonato en de gebakken eend waren uitstekend. Prijstechnisch in het wat hogere segment.
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Geweldige avond gehad bij dit prachtige restaurant. Op en top verzorging en leuk persoonlijk contact met de eigenaar (die volop meedoet met serveren en graag over het eten/de zaak vertelt). Het eten was heerlijk. De saffraanrisotto was naar onze mening te romig, maar de andere gerechten waren voortreffelijk. Leuk dat er wordt begonnen met een amuse. We komen hier zeker nog eens terug!
Rachel1982 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Heerlijk avondje uit waarbij je volledig in de watten gelegd wordt met passende wijnen bij verrukkelijke gerechten van het seizoen!
Bart O.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Verfijnd eten, goede wijn-/spijscombinaties, hoewel meer nadruk op voor- en hoofdgerecht dan nagerecht. Gastvrije ontvangst, je voelt je thuis, correcte bediening, zij het dat stagiaires fouten aan tafel maken die niet door de ervaren zwarte brigade gecorrigeerd worden. Restaurantbreed wordt getutoyeerd ("jullie" in plaats van "u") wat een jonger publiek zeker zal aanspreken. De inrichting is gepast bij/met de locatie. Vooral rechthoekige of vierkante tafels, slechts één ronde tafel die voor ons bepaald meerwaarde gaf.
Remko V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Prima locatie , nette ontvangst en heerlijk eten. Gastheer Raymond is attent en de bediening vriendelijk en kundig. Vooral de 2 soorten rundvlees waren super. Het kaasassortiment is vernieuwd recent en van hoge kwaliteit. Bijpassende wijnen waren top. Kortom alles in balans.