Restaurant de Voetangel

Ronde Hoep Oost 3 1191 Ouderkerk aan de Amstel Nederland Kaart
31-204961373

Over het restaurant Restaurant de Voetangel

Amsterdam in de verte

Met de skyline van Amsterdam op de achtergrond, zit je hier heerlijk aan het water midden in de poldernatuur. De keuken voert een internationale kaart met Hollandse invloeden. De familie Leurs runt een bar, polderkamer, restaurant en brasserie die met glasdeuren verbonden zijn. Warm en klassiek is de sfeer door het donkerbruine hout en witte servetten. Tip: geef een cadeaubon!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Voetangel

• : Parkeerplaats

Van dinsdag t/m zaterdag vanaf 11:00 - 22:00 uur geopend voor lunch en diner.

De Voetangel is gesloten op de zondag en maandag (voor grote groepen opening op deze dagen op aanvraag)

Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Leuke locatie aan water. Ziet er van binnen sjiek uit. Weinig sfeerverhogende muzak. Veel personeel, dat zeer hartelijk is naar mensen die hier vaker komen. Als je hier onbekend komt aanwaaien, ben je in feite niet welkom. Althans zo word je behandeld. Je krijgt weinig aandacht, lang wachten om te kunnen bestellen of te betalen. Geen mobiele pin; handig als dat gemeld wordt bij het brengen van de rekening. Ingrediënten eten lekker, gerecht niet spannend , maar zeker lekker. Met een heerlijke salade en appeltjes erbij. Jammer dat de specialiteit die ik koos, net iets te hard was gegaan; aangebrand. Kan je eigenlijk niet serveren. Net zoals je eigenlijk niet zo ongastvrij met vreemdelingen kan omgaan. Tip: deel worden van de inner crowd.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Dit fraai gelegen restaurant weer een keer bezocht en het bleek ook nu de moeite waard.
Op deze doordeweekse dag was het niet heel druk maar er waren toch voldoende mensen om het sfeervol te maken.
Mede gezien de aspergeperiode namen wij, na het lekkere voorgerecht, ook deze witte "stengels"
Ze waren perfect gekookt en omdat wij niet zo van boterjus hielden kregen we er warme remouladesaus bij.
Dat je hier op verzoek kraanwater krijgt is volgens ons zoals het tegenwoordig hoort.
Het nagerecht bestond uit het Grand Dessert en een espresso maakte het geslaagde avondje af.
De Voetangel is echt een aanrader.
PRotteveel R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Afgelopen dinsdag (26 april) hier samen met collega zalig gegeten. Gewoon alleen een hoofdgerecht gecombineerd met een lakker glas witte wijn. Niet gereserveerd dus op goed geluk erheen gereden. gelukkig was er een plekje vrij met uitzicht op het water. Lentelam en entrecote gegeeten. zalig klaar gemaakt en prima op smaak. Prima bediening die gelukkig niet constant kwam vragen of het smaakte. Als je hier een uitgebreid diner neemt, ga dan lekker slapen in de nabijgelegen B&B want dan kan je genieten van zalige wijnen bij het eten. Een aanrader zo dicht bij Amsterdam
Corry V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
De laatste weken aantal keer geluncht bij de Voetangel. Blijft elke keer weer een feestje. Heerlijke gerechten en vriendelijke en gastvrije medewerkers.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
1e paasdag hier heerlijk geluncht. Nog steeds een prima en leuke locatie. Fijne bediening, leuke ambiance en dan ook nog heerlijke gerechten. Prima porties en heerlijke smaken.
zijn zeker 10 jaar niet geweest en was weer heerlijk en komen zeker terug. Alleen jammer dan niet op zondag, dan is het restaurant gesloten.
Juliette V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Wij gaan zeer vaak uiteten maar dit restaurant wist ons toch te verassen! Elk gerecht was anders dan verwacht, smaakcombinaties die we niet zagen aankomen maar oh zo lekker. De meeste restaurants hebben een soortgelijk menu maar de Voetangel is echt anders. Zeer fijne afwisseling, heerlijk gegeten, fantastische bediening en tot nog toe het beste restaurant waar wij ooit gegeten hebben. Ik raad het aan iedereen aan!
MRWS .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het was weer een feestje, eten bij de Voetangel.
Het uitzicht over de polder is fantastisch en gisteren zonovergoten. De vriendelijke en attente bediening staat altijd voor je klaar en het eten is met zorg en creativiteit klaargemaakt. Dat proef je wel! Wij hadden Runderlende en Zalm tandoori vooraf en als hoofdgerecht Limoen risotto en Vis van de dag. Alles goed op smaak en ging perfect samen met de Viognier.
We komen snel weer terug voor nog zo'n avond
Sienie .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met vier mensen in dit prachtig gelegen restaurant ieder een lekker hoofdgerecht gegeten. Iets aan de prijzige kant, maar goed verzorgd en vriendelijke bediening. Tijdens het wachten op de maaltijd, hadden we een mandje met brood wel op prijs gesteld.
wagt .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Lekker rondje hoep op de fiets en dan krijg je trek, dus op naar de voetangel. Heerlijk lunchmenu voor 27.50 ! Op deze prachtige plek met al zijn herinneringen komen wij graag.
Het eten was heerlijk ! We aten vis (paling), een heerlijk varkentje (iberico) mooi gestoofd en als toet, komt ie: rijstepap !
boerke77 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Prima gegeten op deze mooie locatie, prijs van het lunchmenu en de menukeuze was niets op aan te merken. Bediening was een beetje chaotisch en de tafelnummers op de tafels draagt niet echt bij aan de sfeer. Wat wel tegenviel is de prijs voor een glas rode wijn; een glas Malbec voor 7,75. Dat verwacht je niet en staat niet in verhouding tot de rest.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij (2 personen) zijn al meerdere keren bij restaurant De Voetangel geweest, een locatie met een historie waarover uitgebreid wordt verteld op de papieren placemats. Verder is er weinig papier, er zijn echte servetten en zo hoort het ook.
Uitzicht vanuit het restaurant over water en polderlandschap met in de verte Amsterdam Zuidoost (wel een beetje horizonvervuiling).
Ook een gelegenheid waarbij vooraf reserveren is aan te bevelen, want het is er vaak druk.
Dit bezoek was op 18 juni 2016.

Er kwam gelijk brood met boter, olijfolie en een smeersel op tafel.
Eén van ons bestelde Panna Cotta van Sud 'n' Sol tomaten met o.a. parel mozzarella en gefrituurde basilicum. Het gerecht zag er mooi uit en smaakte nog beter. De ander nam de 'mixed grill' met allerlei vegetarische dingen aan een spies (tempeh, papaja en ananas) met een vegetarische dip. Dit viel wat tegen.

Het hoofdgerecht bestond voor de een uit asperges met ham en de ander nam de vegetarische variant waarbij aanvankelijk alleen de ham was weggelaten. Dat geeft een beetje een 'kale' indruk, maar later bleek er wat zeekraal en lamsoren bij te liggen. Ook vroegen beiden om Hollandaise saus in plaats van de boterjus, dat vormde gelukkig geen probleem.
Een en ander werd geserveerd met ei, krielaardappeltjes, salade en rabarber.
De asperges waren gelukkig nog lekker stevig.

Als nagerecht namen we het Grand Dessert met voor elk een viertal kleine nagerechtjes.
Espresso maakte het geheel compleet.
Kortom weer heerlijk gegeten bij De Voetangel, een restaurant om te onthouden.
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met 2 personen heerlijk gegeten in een rustige, vriendelijke sfeer. Goede kaart en prijs/kwaliteit in evenwicht. Een heerlijk Sauvignon Blanc. Leuk gelegen, vanaf terras een mooi uitzicht. Absolute aanrader om intiem te eten, maar ook voor grotere gezelschappen.
Kees-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Even 'snel gegeten' bij De Voetangel. Een prima adres voor zowel een snel hoofdgerecht als een wat luxer dinertje. Leuke, gezellige bediening, verzorgd interieur zonder te luxe te zijn. Vandaag de snelle variant. Maar het viel wat tegen: hoofdgerecht (vis van de dag) veel te zout, slechte en smakeloze groenten als garnituur. We weten wat de Voetangel normaal gesproken levert, maar vandaag viel het tegen.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een klein borrelfeestje in de middag. Wat ligt de Voetangel op een bijzondere plek, net even buiten Ouderkerk. Mooie aparte zaal met uitzicht, bij zon buiten mogelijk. Veel parkeerplaats. Hapjes die geserveerd werden; voortreffelijk, vis en vlees en bijzondere toast, goede bitterballen. Mooi Verdigio gedronken! Alles niet standaard en wat een goede service. Top, een leuke middag gehad!
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Gastvrijheid staat hoog in het vaandel bij het team van de Voetangel. Iedereen zorgt ervoor dat je je welkom voelt vanaf het begin. In de keuken wordt gewerkt aan zowel moderne- als klassiekers gerechten. De begeleidende wijnen worden met zorg uitgekozen. Kortom zeer de moeite waard om de polder in te rijden na een dagje Amsterdam. Of gewoon op een zonnige dag zoals vandaag en genieten van een heerlijke lunch aan het water.
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Gisteravond erg lekker gegeten, voorafgaand aan een film in Pathe ArenA. Niet erg lang de tijd, maar perfecte service door Voetangel die op de minuut een heerlijk diner hebben geserveerd! Als bij de koffie (die we zwart dronken) er ook nog op wordt geattendeerd dat er geen koffiemelk in het kannetje zit, kunnen er van mijn kant louter complimenten komen. Prima gegeten trouwens, ik heb nog gekeken op de kaart dat er nog veel meer lekkere gerechten zijn waar we dus niet van hebben kunnen genieten (dus die 9 komt er wel). En dat in een prima sfeer, wel druk maar toch goed elkaar kunnen verstaan, met aan de ene kant uitzicht op de Amstel en de andere kant Polder de Ronde Hoep. Genieten!
Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
De Voetangel heeft elke maand een menu en als je het treft dan is het echt in de roos. Uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding. De rode huiswijn is erg fijn en je krijgt er geen hoofdpijn van. Verder is de Voetangel wat mij betreft prima dineren op een casual manier. Zoek je echt een culinair hoogstandje... dan even verder kijken. Maar goed... Dat is een kleine voetnoot in het overall betoog dat ik een regelmatige gast ben als ik "gewoon even ergens wil eten". Het personeel is super vriendelijk!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij de Voetangel en de rit vanaf Delft meer dan waard ! Hoog op smaak , perfecte garing en met liefde bereid ..... zo simpel is het .
Een uitverkochte zaak met een ietswat oudbollig interieur , maar ondanks de drukte elkaar toch kunnen verstaan .
We komen snel weer terug !
DaveT .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
We hebben hier met een grote groep de hele avond zitten tafelen, de service was uitstekend, en het eten was ook echt top! Niemand aan onze tafel had ook maar iets aan te merken op het restaurant
Sophie1992 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Een familiediner in de Voetangel gehad. Hele leuke avond gehad en ontzettend lekker gegeten. Het was erg druk in het restaurant en daardoor werd parkeren iets lastiger.
We hebben met het hele gezelschap een drie gangen diner genoten(met onder andere steak tartaar, wildschotel en een grand dessert), met heerlijke wijnen. Het eten is lekker, maar de prijs-kwaliteit verhouding is ietwat scheef. De wildschotel bijvoorbeeld was heerlijk, maar had best een paar euro goedkoper gekund gezien de hoeveelheid.
Wat ons opviel was dat, toen wij een fles wijn bestelden, het meisje in de bediening ons deze niet eerst liet proeven. Dit was niet storend hoor, maar toen wij een tweede, zelfde, fles bestelden liet ze ons opeens wel proeven.
Verder is de bediening vlot en attent en oogt het hele restaurant erg sfeervol. Een fijne ervaring en we komen zeker terug!