Restaurant de Vijfsprong Eten & Drinken

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 11:30

• Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij De Vijfsprong! Als voorgerecht vind ik zelf de Gamba's van het huis heerlijk. Vervolgens heb ik als hoofdgerecht de varkenshaas medaillons genomen. Heerlijk mals gebakken! Als afsluiter heb ik het yoghurt-bosvrucht ijs genomen. Ik kom zeker terug!
Dreana V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voorgerecht paprikasoep was lekker, het lamstoofpotje was te zout, erg jammer,
de varkensmedaillons met spek was wel lekker, en het nagerecht Tjechische honing-notentaart was verrassend en erg lekker.
Helaas hadden wij wel erg veel last van de fruitvliegjes die op en rond het eten zaten
Beste DvbH, hartelijk dank voor uw recensie over uw bezoek aan ons restaurant. Fijn om te horen dat de meeste gerechten naar wens zijn geweest. Jammer dat de lamsstoof te zout was voor u, we zullen deze controleren en eventueel aanpassen, bedankt voor het advies.
Heel vervelend om te horen dat u zo'n last heeft gehad van fruitvliegjes. In deze tijd van het jaar hebben wij hier inderdaad altijd veel last van. Wij werken uiteraard veel met frisdrank, wijnen en ook vers fruit en helaas trekt dit veel fruitvliegjes aan. Wij proberen deze zo veel mogelijk te bestrijden maar helaas heeft dit gisteren dus niet genoeg geholpen. Het spijt ons dat u hier zo'n hinder van heeft ondervinden. Een eventuele volgende keer mag u altijd om een andere plek vragen. Hopelijk tot ziens in de Vijfsprong.

Met vriendelijke groet, team Restaurant de Vijfsprong
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben op het terras gegeten. We konden nog lekker in de zon zitten. Dat wil zeggen een hele tijd. Maar na ruim 2 uur was de zon weg, maar ons driegangenmenu nog niet. De zeer lange wachttijden zorgt voor een flinke onvoldoende voor de service. De bediening zelf was niet slecht. Helaas niet zo goed op elkaar afgestemd. Hierdoor werden vragen nogal eens twee keer gesteld. Bij de bar zaten tegen elkaar over iemand te mopperen. Of dat nu een klant is of de baas: niet doen in bijzijn van klanten!

Het eten zelf was prima. Niet heel bijzonder, maar 3 gangen voor €25 is niet duur. Ik had een nette carpaccio, een keurige ribeye (helaas niet zo warm) en een lekkere pannacotta. De bijgerechten waren wat magertjes. Je kon daar wel meer van bestellen.

Mijn vrouw had lekkere gamba's. De chilisaus maakte het weer een beetje goedkoop. Want dit krijg je ook bij elke Vietnamese loempia. Haar saté was echter perfect! Mals en sappig met een mooie satésaus. Goed gedaan. Haar dessert met yoghurtijs was netjes. Niet spectaculair. Ik mocht van haar alles proeven.

Een andere aanrader? Op zich wel, maar er is vast wel beter te krijgen in Kampen. Maar de plek was prima. Zeker in het zonnetje.

Chris G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Heb hier heerlijk 3 gegeten tijdens de 9,95 actie voor een hoofdgerecht op ma - di- wo

Het eten was super lekker vlees lekker mals en lekker sausje erbij. Er werden heerlijke dikke frieten bij geserveerd. En salade was vers en een lekkere frisse dressing erover.
Na gerechten waren lekker en de porties waren allemaal naar wens.

De bediening was erg vriendelijk en kom hier zeker weer een hapje eten.

De inrichting zag er mooi uit en daar is zeker aandacht aan besteed.

Maartje O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteravond samen met drie vriendinnen voor valentijn bij de Vijfsprong gegeten en het is zeker een aanrader! We hadden gekozen voor het bioscoop arrangement waardoor we voor 31,50 een drie gangen menu konden eten en kaartjes kregen voor de bioscoop (de film hadden ze ook voor ons gereserveerd). De bediening was erg gastvrij en we kregen een mooi tafeltje boven bij het raam waardoor we op de plantage uit konden kijken. Ik had gekozen voor de empanada's, de hertenbiefstuk en als dessert had ik de honing-notentaart. Ik had nog nooit empanada's gehad maar ik vond ze heerlijk, vooral doordat ze zo knapperig waren. De hertenbiefstuk was erg mals en daarnaast vond ik de combinatie met de gorgonzola erg lekker. Het dessert vond ik het lekkerst. Ik had de bediening om een advies gevraagd en zo kwam ik bij de honing-notentaart. Ik heb heerlijk gegeten en ben zeker van plan om terug te komen!
MHaakman .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gezellig met de familie uit eten geweest. Zeer hartelijk ontvangst, jassen worden aangenomen en we kregen een mooie tafel. Heel leuke kaart met voor ieder wat wils. Zelf had ik heerlijke meerval filet vooraf, rundersukade als hoofd en na een cheesecake. Veel huisgemaakt en dat proef je. Zeer vlotte bediening, met kennis en humor. 3 gangen voor 25 euro vind ik erg goedkoop voor wat je krijgt! Enige minpuntje, geen toilet beneden.
JMJanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met de hele familie uit eten geweest. Zeer kindvriendlijk personeel hoewel er weinig voor kinderen te doen is, heeft hij zich prima vermaakt. Het eten was heerlijk! Alles was erg vers en het meeste zelf gemaakt. Vooraf een bordje garnalen, heel smakelijk, alleen erg vet. Als hoofd de vis van de dag met een heerlijke zelfgemaakte paprika-oudekaassaus, erg lekker! Als na een kaasplankje, met kazen uit zowel de omgeving van Kampen, als buitenlandse kazen. De rest van de familie heeft ook heerlijk gegeten, met extra complimenten voor de spareribs.
Tess R.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Het eten was prima maar niet bijzonder. Qua inrichting zeker een pluspunt zo vind ik de serre erg sfeervol ingericht. Het geeft je een zomers huiskamer gevoel. Het eten vond ik nogmaals niet spannend of origineel. De rode Spaanse huiswijn (Merlot) vond ik overigens wel erg lekker!
Hartelijk dank voor je recensie! Zowel positieve feedback als opbouwende kritiek kunnen wij erg waarderen. Fijn dat de sfeer zo goed is bevallen, hopelijk kunnen we je in de toekomst meer verrassen met het eten. De wijn is wel bijzonder, wij hebben namelijk een Franse (merlot) en een Argentijnse (malbec) huiswijn, maar dat hij lekker was is mooi! :) Hopelijk tot ziens! Vriendelijke groet, Team Restaurant de Vijfsprong
Ha-es .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We kwamen met 5 personen een uur eerder dan gereserveerd binnen. Het was geen probleem. Onze tafel stond al ingedekt en we werden hartelijk ontvangen
Snelle en prima service. Direct de kaart maar eerst koffie om warm te worden kon natuurlijk ook.
Lekker gegeten. De carpaccio was de beste nummer 2 tot nu toe. Sucade smolt op de tong. Sateh, mixed grill en de vis zijn een compliment waard. Lekker garnituur op het bord en mooie friet er bij
Een paar van onze hebben nog een dame blanche genomen en ook die zag er goed uit en smaakte lekker.
Goeie bak koffie en meedenken over de rekening.
We komen zeker terug
Maike A.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Een kok die blij wordt van glutenvrij koken! Echt lekker gegeten en perfecte service van zowel bediening als kok. Dik tevreden en aanrader als je glutenvrij eet en ruime keuze wil!
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Bij aankomst was er enige verwarring. Ik had via de IENS site gereserveerd voor ons gezelschap van 7 personen. De reservering was niet doorgekomen. Gelukkig was er wel plats en werd een en ander snel opgelost. Lekker geluncht, heerlijke koffie, goede service.
Nathan K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Leuk ontvangen en bediend, leuke sfeer.
Helaas een groot minpunt, er is een aspergesoep besteld die naar mijn smaak uitermate flauw en waterig smaakte. Er werd excuses aangeboden, alleen moest er wel afgerekend worden voor de prijzige soep(6,50). Een grote teleurstelling!!
0103jamjam .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Beetje saai, het vlees was prima, maar de groentes zijn zo karig. En als je dan maar één worteltje en 3 bonen erbij doet, laat ze dan ook exclusief zijn. Maar nee, niet bijzonder.
Bilskirnir .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Op de bonnefooi binnengestapt bij de Vijfsprong. Onze jassen werden direct op de kapstok gehangen en we werden naar een tafel in de serre geleid met mooi uitzicht over het plein. Speenvarken gegeten, een aanrader!
Voor mijn partner , die op een zoutloos dieet zit, werd in overleg met de kok een prachtig stuk rundvlees geserveerd. Ook het garnituur was aangepast. De rode huiswijn smaakte er prima bij.De bediening was vriendelijk en heel goed.
Jacob P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Gewoon lekker eten voor een betaalbare prijs.
3 gangen menu voor 25 euro is een aanrader.
Wij hadden de carpaccio, gampaspiesjes, biefstuk en creme brullee.
Gampaspeisjes vielen klein beetje tegen omdat ze beetje smaakloos waren, het sausje daarentegen compenseerde veel. Door de prijs echt wel echt een restaurant om vaker te bezoeken. Ook prima te combineren met biosscoop in kampen. Vraag dan ook even naar combi actie (meen dat dit neerkomt op 32 euro: 3 gangen + biosscoopkaartje)
Swietnjang .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
Ik heb vandaag genoten van het high-tea arrangement. Het was smakelijk, en uitgebreid. Een perfecte mix tussen zoet en hartig, gecomplementeerd door heerlijke thee soorten. De service was erg goed. Attent en vriendelijk. Mooi terras en binnen was het ook mooi.
Courantcanon .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Ik was op bezoek in het mooie stadje Kampen en heb met een vriendin van mij gedineerd in de Vijfsprong. Op het plein viel het terras mij meteen op: mooi ingericht, oog voor detail, sfeervol.

De bediening was hartstikke prettig en aardig. Je merkt dat hier mensen werken met een hart voor hun zaak. Die liefde voor hun tent proef je ook terug in de gerechten. Wat ik vooral erg waardeer is dat de kaart ook extra uitleg geeft over het biologische vlees dat op de kaart staat, dat past goed in deze tijd!

De huiswijn is een aanrader! De kaart is gevarieerd en biedt ook vegetariers mogelijkheid om een keuze te maken uit spannende gerechten.

Wij komen zeker nog een keertje terug, de ongedwongen sfeer en het lekkere eten in combinatie met het gastvrije personeel leverde ons een prima ervaring op!

Ga zo door!
R. M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Nu een paar keer hier gegeten. De dinerkaart is leuk, bijzondere gerechten en het eten is goed. De lunchkaart is echter weer het gebruikelijke, niks bijzonders.
De inrichting vind ik fantasieloos, maar misschien is dat meer de Kamper smaak.
Onze ober kwam alleen bijzonder arrogant en ongeinteresseerd over, weer jammer.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Goed resaurant en zeker boven het gemiddelde. Twee keer zijn we er geweest en het is ons goed bevallen. Wat ons opviel was dat de obers enthousiast waren en dat ze van hun baan houden. Het eten is erg goed maar de presentatie kan beter.

De menu's die we hadden gekozen:
Kipfilet: 8
Goede smaak en kruiden, de presentatie was iets minder.

Spareribs: 7
Smaakt erg goed, lekkere jus er bij. Helaas was de presentatie niet erg mooi.

Dame Blanche en Hannelore mix: 7
Lekker romig, de vanilla ijs was top maar helaas was de chocoladeijs iets minder. Was zag het gerecht er minder uit. Om 3 bolletjes ijs op een groot bord te serveren vond ik niet mooi en is niet makkelijk om te eten. Ik heb het liever in een schaal met de saus apart.

Het decor is erg mooi, de tafels zijn ruim en de stoelen zitten erg lekker. Je hebt op de meeste plekken een mooi

Omdat er nogal wat op te merken was vind ik de menuprijs iets te duur. Maar dat weerhoud mij er niet van om nog eens terug te komen!
Qwer .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Een 4gangen verrassingsmenu gegeten, keuze uit vis of vlees. We kregen bloedworst, een zeer smakelijke soep in een leuk pannetje, als hoofdgerecht een mooi stukje vlees (iets aan de droge kant), met ijs en parfait toe. Beide hadden goede smaken. Vriendelijke bediening die (product) kennis heeft wanneer je vragen stelt. Sfeer in het restaurant is gezellig.