Restaurant de Vijfsprong Eten & Drinken

Maandag t/m Donderdag vanaf 11:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 11:30

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Vijfsprong Eten & Drinken

Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Als vegetarier heb je erg weinig keuze. Omdat de salade caprese met gegrilde tomaat en aubergine ijskoud werd geserveerd, het tussengerecht (Italiaans groentetaartje) voornamelijk naar tomatensaus smaakte en het nagerecht (cheesecake) nog half bevroren werd opgediend at ik niet echt lekker...jammer.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Ik had het restaurant uitgekozen om de aparte gerechten, bij aankomst bleek het echter de Kamper Ui(t)dagen te zijn waardoor er slechts een beperkte kaart was....jammer dat we dit niet wisten. Het terras zat buiten vol, dus kozen we voor een gezellig tafeltje binnen. De stoelen zaten heerlijk en de serre zag er prachtig uit: sfeervol ingericht met zicht op het plein. Zeer attent personeel en ondanks de beperkte keuze...erg lekker eten: de zalm was prima gebakken, de hamburger precies goed maar de maaltijdsalade carpaccio had wat meer gevuld mogen zijn.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Erg leuk restaurant op de hoek van de Plantage in Kampen, het horecaplein van deze pittoreske stad.

Mooi groot terras en zeer vriendelijke bediening zijn enkele van de kenmerken van deze zaak. Ondanks de drukte op deze zomerse dag, het was feest in Kampen, verloor de bediening nooit het overzicht en was attent.

Kaart is relatief eenvoudig maar wordt wel goed bereid. De tapasplank met heel veel vers lekkers was gewoon goed, de prijs/ kwaliteit uitstekend. We dronken zowel een monterre wit als rood, vriendelijk geprijsd voor 3.75 euro per glas en lekker. Aanrader voor gezellig en betaalbaar eten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Hier op een maandagavond op het terras gegeten. Vriendelijke, zij het iets onhandige bediening. Het duurde erg lang voor het mandje met brood op tafel stond. Ze kiezen voor eenvoudig te bereiden gerechten met goede ingrediënten. De prijs is wel aardig aan de maat; je betaalt ook voor de locatie op het marktplein. De kruidenboter die bij mijn biefstuk werd geserveerd was nog bevroren. De groenten stelden niet veel voor, smakeloos, in een plasje lauw sap geserveerd. Ook een eenvoudige bereiding vereist zorg!
Francois P.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Afgelopen weekend op familiebezoek in Kampen en spontaan de Vijfsprong aangedaan.

Leuk op hoek gelegen aan de Plantage wat echt een mooi en gezellig horeca plein geworden is. We zijn er 2 keer geweest. De eerste keer in de namiddag en bestelden een tapas schaal. Wat veel lekkers voor zo weinig geld. Veel lekkere kazen en worst en vers brood, zo veel dat we het amper op konden het diner konden overslaan.

De volgende dag het diner, eenvoudige kaart maar wel veel lekkers te kiezen. We kozen voor de klassiekers als de carpaccio en de biefstuk. Niet spectaculair maar wel gewoon goed.

De bediening is geweldig en vriendelijk in alles.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
lekker gegeten, goede bediening.
Klaas Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
We hadden gereserveerd
Maar ze delen niet aan reserveringen met de hanzedagen
Plateservice kon alleen nu
Wel lekker gegeten maar we moesten toetje bij de ijsboer bestellen
Voelde ons niet op gemak en was eigenlijk lastig en zalmplate was weinig en koud
Ze hebben alles vernieuwd maar of het beter is ???
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Eten was niet warm genoeg en de bediening kan beter
Geert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Prima gegeten goede bediening,en leuk uitzicht op het plijn
John P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
We hebben genoten van een drie gangen diner, flesje wijn en dat met zeer vriendelijk personeel, top. Ook nog even een oude bekende gesproken die er werkt, Willie. Was voor ons de eerste keer maar komen zeker weer eens terug.
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Vandaag echt van een heerlijke late lunch bij de Vijfsprong mogen genieten.

De Vijfsprong is perfect gesitueerd aan een leuk horeca plein in dit pittoreske stadje. Mooi, groot en zonnig terras en ontvangst uit het boekje door de gastvrouwe en gastheer. Service with a smile.

Wij kozen voor een tapasschaal voor 2 personen en wat een heerlijkheid en weldadigs kregen wij voorgeschoteld. Huis gemaakt brood met kruidenboter, kippendijtjes, serranoham, warme sauzen, loempia achtig Spaanse variant, ik kan nog wel even zo doorgaan. Wij konden het helaas niet op zoveel en dat voor slechts 18 euro, hulde. Een fijne rosé erbij maakte het plaatje compleet.

We komen snel terug.
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Heerlijk gegeten,nette bediening. Voor herhaling vatbaar.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
soep was half warm, jammer. Toetje heerlijk. Beetje lang wachten op het volgende gerecht. Personeel aardig maar niet zo attent
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij De Vijfsprong! Als voorgerecht vind ik zelf de Gamba's van het huis heerlijk. Vervolgens heb ik als hoofdgerecht de varkenshaas medaillons genomen. Heerlijk mals gebakken! Als afsluiter heb ik het yoghurt-bosvrucht ijs genomen. Ik kom zeker terug!
Dreana V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voorgerecht paprikasoep was lekker, het lamstoofpotje was te zout, erg jammer,
de varkensmedaillons met spek was wel lekker, en het nagerecht Tjechische honing-notentaart was verrassend en erg lekker.
Helaas hadden wij wel erg veel last van de fruitvliegjes die op en rond het eten zaten
Beste DvbH, hartelijk dank voor uw recensie over uw bezoek aan ons restaurant. Fijn om te horen dat de meeste gerechten naar wens zijn geweest. Jammer dat de lamsstoof te zout was voor u, we zullen deze controleren en eventueel aanpassen, bedankt voor het advies.
Heel vervelend om te horen dat u zo'n last heeft gehad van fruitvliegjes. In deze tijd van het jaar hebben wij hier inderdaad altijd veel last van. Wij werken uiteraard veel met frisdrank, wijnen en ook vers fruit en helaas trekt dit veel fruitvliegjes aan. Wij proberen deze zo veel mogelijk te bestrijden maar helaas heeft dit gisteren dus niet genoeg geholpen. Het spijt ons dat u hier zo'n hinder van heeft ondervinden. Een eventuele volgende keer mag u altijd om een andere plek vragen. Hopelijk tot ziens in de Vijfsprong.

Met vriendelijke groet, team Restaurant de Vijfsprong
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We hebben op het terras gegeten. We konden nog lekker in de zon zitten. Dat wil zeggen een hele tijd. Maar na ruim 2 uur was de zon weg, maar ons driegangenmenu nog niet. De zeer lange wachttijden zorgt voor een flinke onvoldoende voor de service. De bediening zelf was niet slecht. Helaas niet zo goed op elkaar afgestemd. Hierdoor werden vragen nogal eens twee keer gesteld. Bij de bar zaten tegen elkaar over iemand te mopperen. Of dat nu een klant is of de baas: niet doen in bijzijn van klanten!

Het eten zelf was prima. Niet heel bijzonder, maar 3 gangen voor €25 is niet duur. Ik had een nette carpaccio, een keurige ribeye (helaas niet zo warm) en een lekkere pannacotta. De bijgerechten waren wat magertjes. Je kon daar wel meer van bestellen.

Mijn vrouw had lekkere gamba's. De chilisaus maakte het weer een beetje goedkoop. Want dit krijg je ook bij elke Vietnamese loempia. Haar saté was echter perfect! Mals en sappig met een mooie satésaus. Goed gedaan. Haar dessert met yoghurtijs was netjes. Niet spectaculair. Ik mocht van haar alles proeven.

Een andere aanrader? Op zich wel, maar er is vast wel beter te krijgen in Kampen. Maar de plek was prima. Zeker in het zonnetje.

Chris G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Heb hier heerlijk 3 gegeten tijdens de 9,95 actie voor een hoofdgerecht op ma - di- wo

Het eten was super lekker vlees lekker mals en lekker sausje erbij. Er werden heerlijke dikke frieten bij geserveerd. En salade was vers en een lekkere frisse dressing erover.
Na gerechten waren lekker en de porties waren allemaal naar wens.

De bediening was erg vriendelijk en kom hier zeker weer een hapje eten.

De inrichting zag er mooi uit en daar is zeker aandacht aan besteed.

Maartje O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteravond samen met drie vriendinnen voor valentijn bij de Vijfsprong gegeten en het is zeker een aanrader! We hadden gekozen voor het bioscoop arrangement waardoor we voor 31,50 een drie gangen menu konden eten en kaartjes kregen voor de bioscoop (de film hadden ze ook voor ons gereserveerd). De bediening was erg gastvrij en we kregen een mooi tafeltje boven bij het raam waardoor we op de plantage uit konden kijken. Ik had gekozen voor de empanada's, de hertenbiefstuk en als dessert had ik de honing-notentaart. Ik had nog nooit empanada's gehad maar ik vond ze heerlijk, vooral doordat ze zo knapperig waren. De hertenbiefstuk was erg mals en daarnaast vond ik de combinatie met de gorgonzola erg lekker. Het dessert vond ik het lekkerst. Ik had de bediening om een advies gevraagd en zo kwam ik bij de honing-notentaart. Ik heb heerlijk gegeten en ben zeker van plan om terug te komen!
JMJanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met de hele familie uit eten geweest. Zeer kindvriendlijk personeel hoewel er weinig voor kinderen te doen is, heeft hij zich prima vermaakt. Het eten was heerlijk! Alles was erg vers en het meeste zelf gemaakt. Vooraf een bordje garnalen, heel smakelijk, alleen erg vet. Als hoofd de vis van de dag met een heerlijke zelfgemaakte paprika-oudekaassaus, erg lekker! Als na een kaasplankje, met kazen uit zowel de omgeving van Kampen, als buitenlandse kazen. De rest van de familie heeft ook heerlijk gegeten, met extra complimenten voor de spareribs.
MHaakman .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Gezellig met de familie uit eten geweest. Zeer hartelijk ontvangst, jassen worden aangenomen en we kregen een mooie tafel. Heel leuke kaart met voor ieder wat wils. Zelf had ik heerlijke meerval filet vooraf, rundersukade als hoofd en na een cheesecake. Veel huisgemaakt en dat proef je. Zeer vlotte bediening, met kennis en humor. 3 gangen voor 25 euro vind ik erg goedkoop voor wat je krijgt! Enige minpuntje, geen toilet beneden.