Restaurant De Veiling

Veilinghavenkade 14 3521 Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant De Veiling

Genieten langs de kade

Langs de kade bij de Veilinghaven in Utrecht ligt restaurant De Veiling, waar vroeger fruit en groenten echt werd geveild. Hier kun je naast een reguliere 3-gangenmenu genieten van het theatermenu. Waarom een theatermenu? Het restaurant ligt op steenworpafstand van het Beatrixtheater en is een perfecte start of juist afsluiting van je avondje uit. Je kunt hier genieten van heerlijke gerechten en een fantastisch uitzicht op de oude haven. In de zomer is hier altijd een lekker warm zonnetje!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Veiling

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Op maandagavond wezen eten, we waren verbaasd over hoe vol het zat, maar gelukkig hadden we gereserveerd. Het restaurant ziet er erg gezellig uit van binnen, sfeer is goed. We kwamen eten met de AH-actie en mochten vrij uit de kaart kiezen; we kregen gewoon 1x 27,50 korting. Wat we wel vreemd vonden was dat er meteen vrij defensief verteld werd dat het nagerecht tegen geen voorwaarde in te ruilen was voor koffie. Vooraf de schaal antipasto misto; een volle schaal met lekkers. Gevolgd door saltimbocca. Deze was lekker maar wel wat karig naar onze smaak. Hier had best wat extra garnituur bij gemogen. We hadden er wel frietjes bij besteld maar dit waren "ordinaire" frieten met dikke mayo; was leuk geweest als een Italiaans restaurant dit huisgemaakt zou doen. De desserts waren erg mooi opgemaakt.

Al met al blij verrast door dit restaurant. Bediening was correct maar niet allemaal even vriendelijk. Wel mag er wat meer vaart achter gezet worden. Na 20 minuten moesten we zelf om de menukaart vragen en de gerechten hadden steeds ruim een half uur tussen elkaar zitten.
Caro L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Erg mooie locatie; mooi ingericht. Lekker eten, mooi opgemaakt. Erg gaaf dat ze samenwerken met een goed doel en daarmee een euro vragen voor een karaf water (optioneel!). Zeker een aanrader om hier te komen eten.
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Erg geslaagde plek voor een etentje met zijn drieën: niet te rumoerig dus goed bij kunnen kletsen, vriendelijke ontvangst en lekker eten. Positief vond ik ook dat er echt meegedacht werd. Hierdoor waren we ook nog eens voordeliger uit (bv: " u kunt de salade delen en altijd nog bijbestellen", in plaats van 3 salades te nemen) .
Bij het karafje water werd een euro gerekend voor een goed doel, maar dat werd netjes tevoren gevraagd: sympathiek!
KikiD .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Prachtig uitzicht. Gezellige sfeer. Antipasto is écht een aanrader. En ook de eendenborst was heerlijk.
N D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
prijs-kwaliteit erg goed, Goede service en je krijgt de tijd om te tafelen. Een aanrader en wij gaan ook zeker weer terug
V_koolwijk .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Helaas was de reservering niet goed doorgekomen vanuit IENS, dus toen we aankwamen zat het restaurant vol. Maar we werden heel vriendelijk geholpen en er werd een prima oplossing geboden. Na een klein uurtje borrelen in een nabij gelegen zaak, konden we alsnog aanschuiven en genieten van een heerlijk 3 gangen menu.
De sfeer, het eten en de vriendelijke bediening maakt dat ik hier absoluut nog een keer terug zal komen!
Lienepien_1984 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Leuke avond met z'n tweeen gehad. Het is een mooi restaurant gelegen aan de veilinghaven. Ziet er chiquer uit dan het is. De sfeer binnen is gezellig en informeel. Eten is prima en verzorgd. Had wat meer saus bij het hert gemogen.
E S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Via AH-restaurant actie last minute nog kunnen reserveren. Ontvangst was vriendelijk en enthousiast. Ze hadden iets vaker mogen vragen of we iets te drinken wilden maar verdere service was goed. Eten was goed verzorgd, lekker en verrassend. Paar kleine verbeterpunten. Eendenborst had geen knapperig korstje, was wat veel peper over bepaalde groenten gegaan maar aan de andere kant werd er goed rekening gehouden met onze verzoeken mbt aanpassing in het gerecht.
Een aanrader om een avond te gaan dineren.
Floriske V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed gegeten, fijne sfeer, goed wijnadvies.
Minpunten: bij aankomst word je jas opgehangen bij weg gaan is het zelf zoeken tussen 100 jassen.
Janet R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Echt bijzondere gerechten en een goede prijs kwaliteitverhouding. Veel goede wijnen per glas te bestellen.
Quirine V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Super avond gehad! Top service en heerlijk eten voor een leuke prijs. uitgepakt met een heerlijke wijn en de mogelijkheid gekregen om wat verschillende wijnen te proeven om de juiste keuze te maken. Wij komen terug!
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik ben hier samen met mijn partner gaan eten op een zaterdagavond. We waren zeer positief verrast. Personeel was vriendelijk, behulpzaam en had goede kennis van gerechten en de bijpassende wijnen. Zeker beter dan verwacht gezien de prijs van 27,50 voor een driegangen maaltijd. Het eten was erg lekker en hier en daar zelfs wel wat teveel. We kregen het dessert niet meer helemaal op. Al met al een erg positieve kennismaking met dit restaurant en we gaan zeker nog eens terugkomen.
Nandakayim .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, lekker eten en mooie wijnen. Wat ook fijn is dat we een fles water op tafel kregen, dit krijg je niet overal. Goede koffie na het diner. Voor herhaling vatbaar.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vriendelijke, beleefde en vlotte bediening; uitstekend eten voor een redelijke prijs (27,50 voor drie gangen). In tegenstelling tot wat ik in een google-recensie heb gelezen, was de akoestiek behoorlijk goed; als 70+-ers zijn wij daar zeer gevoelig voor, maar we konden op normale toon een gesprek met elkaar voeren.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Meerdere keren gegeten bij de Veiling, het eten is elke keer heerlijk. Fijne bediening. We vonden de kaart wat onduidelijk, maar de bediening kon dit goed toelichten.
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Erg leuke zaak super lekker gegeten en goede bediening. Prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed en gerechten zien er voor het oog echt waanzinnig uit. De bediening houdt alles goed in de gaten en is zeer vriendelijke. Paar kleine puntjes: jammer dat er geen Barolo/Chianti op de wijnkaart staat en er meerdere Franse wijnen worden geschonken. Echter moet dit men niet tegenhouden om naar het restaurant te gaan. Ook kwamen wij tegelijk binnen met een stel dat slecht ter been is. Dit is geen probleem er is een traplift aanwezig, echter is dit denk ik wel handig om aan te geven op de site/ahrestaurantactie.nl.
Jacqueline E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wat een fantastisch leuk restaurant. We hebben er gegeten na een voorstelling in het Beatrixtheater. We hebben gekozen voor het theatermenu, wat een heerlijke gerechten! verrassend, goed bereid, smaakvol, vers. Wat we ook heel leuk vonden is dat je voor kinderen een half hoofdgerecht kunt bestellen, zo kunnen ze ook culinair meegenieten. De bediening gaf goed wijnadvies en was erg attent. Mooi ook dat ze ons de vraag stelden of we nog naar de voorstelling moesten of dat we wat rustiger wilden genieten. We hebben daarom wat langer op ons eten gewacht maar dat wisten we dan ook van te voren en hadden we zelf een keuze in. Een verrassend leuke plek voor een heerlijk etentje, wij komen zeker terug.
Trudy S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
het eten was prima, we hadden het theatermenu omdat we naar het Beatrix theater moesten. Carpaccio, heerlijke kippendij en italiaans schuim, prima bereid. Aangezien het erg druk was en veel mensen van het theatermenu gebruik maakten was het wel een beetje stressen voor personeel en gasten. Uiteindelijk toch op tijd weg. Aanrader is dat je gratis een uitrijkaart voor de jaarbeursparkeerplaats krijgt. Als je op P3 staat is het restaurant net 5 minuten lopen en van het restaurant naar het Beatrix theater 10 minuten, dus een uitstekende keuze voor het theater.
WIlfried V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, mooie en goed smakende gerechten