Restaurant de Toekomst

Dorpsstraat 21 3931 ED Woudenberg Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Toekomst

Proef het seizoen

In het hart van Woudenberg vind je dit moderne huiskamerrestaurant. Schuif aan voor een lunch of diner en proef creatieve gerechten bereid met mooiste seizoensproducten. Van saus tot soep; alles wordt zelf gemaakt. Je proeft de kennis en liefde die in het eten wordt gestopt. Heerlijk!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Toekomst

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:30

Manita V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Helaas een teleurstellende lunch bij eetcafe De Toekomst. In je eentje de bediening en de keuken doen blijkt niet praktisch als je zaak halfvol zit. We hebben lang zitten wachten, er waren een aantal dingen niet (karnemelk, verse jus) en er zijn dingen vergeten die wel op de kaart stonden (kaas op de hamburger). De zaak is donker en kil ingericht. Dit word geen herhaling voor ons.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Dit keer lekker uit eten met mijn dochter, ter afsluiting van de vakantie. En aangezien we hier al een poosje niet meer hadden gegeten, was de keuze voor restaurant niet zo moeilijk.
Het is me nooit eerder overkomen, maar we waren de eerste en enige gasten .. en dat bleef ook zo. Duidelijk de eerste dag na de vakantie en de eerste schooldag. Dat mocht de pret echter niet drukken. De sfeer was goed. Zeer attent van de dame van de bediening, ze stelde voor om de muziek wat zachter te zetten. En ja de glimlach is er nog steeds... :-)
Dochter een pomodori soep vooraf welk als "erg lekker" werd geclassificeerd. Ikzelf zocht een voorgerecht van het jaar ervoor, de champignons tempura, die stonden niet meer op de kaart, maar werden zonder probleem voor mij gemaakt. Hetgeen door mij enorm is gewaardeerd. Hoofdgerechten:De zoete spareribs voor mijn dochter en voor mij een argentijnse steak pepersaus. Beiden geserveerd met gewokte groente. Ook weer heerlijk. De sparerib was dusdanig groot dat ik heb geholpen met opeten. De steak precies goed gebakken en erg lekker. Het dessert bestond uit een tiramisu ... vers gemaakt en ook weer als erg lekker bestempeld door mijn dochter. Ikzelf had het flensje met karamel en vanille-ijs. In eerste instantie dacht ik .. geen slagroom. Maar na de eerste hap bemerkte ik direct dat dit zeker geen gemis was. Het zou eerder het gerecht omlaag gehaald hebben, dus goed bedacht!
Dit alles vergezeld van frisdrankjes voor dochter en een heerlijke rode wijn voor mij, waarvan de dame van de bediening exact wist welke wijn ik ook al weer lekker vond. En dat na een jaar .. .erg knap!!
Tot slot een koffie en een thee en dan naar huis.
Het is dat ik geen dik inkomen heb, anders zou ik hier echt wel vaker eten. Ga zo door mensen van 'De Toekomst'!!!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
We zochten iets nieuws in de regio en kwamen na een kleine speurtocht op Iens (8,1) terecht bij restaurant de Toekomst in de Dorpsstraat te Woudenberg. Aan de achterzijde van het pand is een grote gratis parkeerplaats t/o AH. Na een tijdige reservering en bevestiging per email bleek bij aankomst geen (gedekte) tafel voor ons klaar te staan voor ons groepje van 6 personen.....

We begonnen met een fles witte huiswijn Chardonnay Reserva en een fles rode Merlot, beide met een fijne afdronk. Maar waarom je nu voor die Chardonnay Sol de Andes van nog geen € 3,50 inkoop dan € 21,50 moet vragen, is ons een raadsel. Ja, een van ons zit in de horeca.....

Het voorgerecht was 2x proeverij, zalm, fazant en champignons tempura welke te dik in het beslag was gedoopt wat ten koste ging van de (flauwe) smaak van de paddenstoelen. De rest was wel op smaak en leuk opgediend.

Het hoofdgerecht was 2x (te dikke) ossenhaas, ossenhaaspuntjes, gevulde varkenshaas, gegrilde zalm en een stevige portobello met kaas en tagliatelli. Een ossenhaas moest terug naar de keuken want was niet goed op temperatuur en de ossenhaaspuntjes eveneens want deze hadden deels een wat vreemde smaak. De frites in het overbekende kommetje bevatten te veel zout dus moest er nog een kommetje bij zonder zout. Geen groenten helaas die ook al nauwelijks zichtbaar waren op de plankjes of borden.

Het dessert bestond uit: een trio van ijs, dame blanche, brownie, dessertwijn en 2 grand desserts. Standaard toetjes overigens maar het grand dessert was eigenlijk een medium dessert.

De Toekomst noemt zich op Iens een restaurant maar is eigenlijk een eetcafe. Het interieur is modern en verzorgd maar dat gaat wel ten koste van de sfeer. De vrolijke bediening (ze was alleen!) liep zich het vuur uit de schenen, hier en daar bijgestaan door een niet al te representatief geklede eigenaar(?). Opname en uitserveren deed wat rommelig aan en het mag ook wel wat sneller.

Waardering: wij vonden de 8,1 echt te hoog en komen eensgezind uit op een redelijke 7 en dat geldt eveneens voor service en decor.
Geachte efjee43,

Graag zien wij het adres tegemoet van de wijnboer waar de Chardonnay Sol de Andes Reserva te koop is voor € 3,50. Als wij deze wijn voor die inkoopprijs kunnen inkopen dan kan de verkoopprijs inderdaad naar beneden.

Met vriendelijke groet,

Restaurant de Toekomst
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Het was ons beloofd. Het zou allemaal goed verzorgt zijn. En deze belofte is meer dan waargemaakt.
Een lekker glaasje wijn bij het kiezen uit het menu, stokbroodje kruidenboter, keurig.
Als voorgerecht: de tempura champignons. Een heerlijk gerecht. In eenvoud en toch met smaak. Keurig opgemaakt bord met een beetje 'groen.'
Het hoofdgerecht: Voor mij een entrecôte en voor mijn partner de gegrilde zalmmoten met romige pasta. Ik kreeg de keuze om de entrecôte te laten bakken of grillen ..... Een Franse keuken bakt niet, die grillt de entrecôte!!!! Dus ik heb hem van de grill genomen met een cuisson bleue. Perfect!! bereidt. Ook mooi gepresenteerd. De kok keek nog even om het hoekje, ik heb mijn duim opgestoken :-) Ook de zalmmoten waren goed. De combinatie pasta/zalm werd door partner als iets minder beoordeelt, echter is er WEL met smaak gegeten.
Het nagerecht: Ik was redelijk voldaan, dus voor mij bleef het bij een Irish Coffee, mijn partner had een pannacotta met frambozensaus. Ze vond het een ietwat weinig saus, dus er werd om een beetje meer gevraagd. Zonder problemen volgde er al snel een schenkbakje met meer saus. Keurig geregeld!
Crew van de Toekomst: Dank voor het waarmaken van een belofte!! En Christina, mijn complimenten voor het zo goed onthouden van alle zaken, zoals wijnsmaak, allergie .... Ik vind het knap, want zo vaak kom ik nou ook weer niet.

En uiteraard gaat er wel eens iets mis. Zo lang als dat gemeld wordt aan het personeel en het wordt naar behoren opgelost is er voor mij niks aan de hand.
Klaaspol .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Voorgerecht was smakelijk.
Hoofdgerecht, vispalet was flauw.
Ook bord, eigenlijk een kom, was niet het makkelijkste serviesgoed om uit te eten.
Camo79 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Zeer goed gegeten. Goede bediening. Rustige sfeer. Combinatiegerechten zijn erg aan te bevelen. Kortom: heerlijk gegeten, komen hier zeker nog een keer terug!
Nicolaas65plus .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Heerljk gegeten, wordt veel zorg aan het eten besteed, en dat ook nog behoorlijk snel. Dat wordt zeker bepaald door de goede bediening, daar kan menig restaurant wat van leren. Het verrassingsmenu van de chef, goed uitgezocht door hem. Al verschillende keren daar gegeten[ lunch diner] altijd goed.
Fenny H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Het is een sfeervol restaurant met vriendelijk personeel. Ik heb er al verschillende keren gegeten, zowel lunch als diner. Alles is lekker en zorgvuldig klaargemaakt. Het wordt mooi geserveerd op je bord. De kaart is ook voldoende, niet teveel. Een echte aanrader dus om daar eens te gaan eten.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Afgelopen vrijdag met zn tweetjes gegeten. We hadden een kortingsbon 2e driegangenmenu gratis. Het eten was prima. De bediening erg aardig. We hebben een prima avond gehad. De gerechten vind ik qua prijs kwaliteit verhouding wel wat hoog. Zonder kortingsbon zou ik er niet zo snel nog een keer gaan eten.
Thvandekamp .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
We hebben heerlijk gegeten.
Palet van de chef, alles even mals.
Ossenhaas met pepersaus, heerlijk mals.
Nagerecht brownie, nog nooit zo'n lekkere op.
Bediening super.Ze liep eerst alleen had met haar te doen, gelukkig kwam er versterking opdraven.Een heel vlotte en ondanks de drukte toch uitgebreid klanten te woord staan.
Bij het hoofdgerecht zou alleen wel wat groente of sla kunnen.
T&M
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Samen gegeten bij de Toekomst een restaurant met zeer vriendelijke en goede bediening. Voorgerecht gefrituurde champignons en carpaccio, hoofdgerecht beide ossenhaas met rode wijnsaus en frietjes. Nagerecht beide dame blanche. Alles was fantastisch en zeker voor herhaling vatbaar. ik ga dit restaurant aan familie en vrienden aanbevelen.
Carelse .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Middels een AH/Iens reservering konden we nog voor de vervaldatum uit 3 restaurants kiezen. De keuze viel op de Toekomst en dat is ons zeer bevallen. Een uitermate aardige bediening (waar vindt men dat nog) en een goede keuken. De zaak zat vol, doch vrijwel alles liep op rolletjes. Kijkend naar de open keuken, zag ik dat daar organisatie en rust heerste, de bediening liep hard, doch liet vrijwel geen steekje vallen. En als men wat vergat, was daar direct actie en een excuus. Als voorgerecht hadden we carpaccio en gamba's in knoflook gebakken. Mooi opgemaakte borden en lekker van smaak. Tafelgenote ging bij het hoofdgerecht voor varkenshaas naturel en ondergetekende nam de mix-grill. De varkenshaas was iets te doorbakken doch goed van smaak. Het bord met de mix-grill lag vol met heerlijke stukken vlees. Er was weinig groenten bij, maar wel frietjes. Men heeft ruim voldoende. Een toetje was te veel gevraagd voor onze maag, doch omdat de actie een 3 gangen menu voorschreef, gingen we ervoor. Wafel met ijs en aardbeien en vers fruit met ijs en slagroom werden ruimschoots en mooi opgediend geserveerd. Alleen de cappuccino was heel heet en had zeer weinig schuim. Maar dat drukte de pret niet. Een heel leuk restaurant, zeer aardige bediening en kwalitatief goed voedsel. Voor ons vatbaar voor herhaling.
Hihik .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Goed eten, voorgerechten waren goed. Als hoofdgerecht hadden we een mixed gril. Was erg goed. Bediening was vriendelijk en netjes.
NelK .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Met de AH actie, 2e 3 gangen-menu gratis, hier gegeten. We werden ondanks de drukte uitermate vriendelijk en goed bediend. Het eten was voortreffelijk. Spies met ossehaas, was heel subtiel gekruid. En volgens mijn partner, die voor slibtong had gekozen was het ook uitmuntend. Als toetje dronken wij een Irisch Coffee omdat wij geen ijsliefhebbers zijn. Dit restaurant in Woudenberg is een absolute aanrader!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Vanmiddag met mijn werk een lunch genoten bij De Toekomst in Woudenberg. Een gezellig terrasje, mooi ingericht restaurant, sfeer was prettig. De service was zeer goed, bediening was prettig. Was aanwezig maar niet continu vragen of we nog wat wilden drinken o.i.d.
Het eten was erg goed. Netjes opgemaakt, erg smakelijk, goede variatie in smaak. Qua hoeveelheid prima! Echt genoeg gegeten (en ik ben een grote eter...)
Kortom: Voor mij een aanrader. Ga hier zeker een keer met mijn gezin eten.
Wiemo .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Gezellig restaurant met super vriendelijke bediening. De zaak zat vol maar alles liep voorspoedig en vlot.
Eten was heerlijk champions gebakken en pittige kip en steak tartaar voor ons drietjes was als voorgerecht smaakvol en mooi geserveerd.
Hoofdgerecht 2x mixed grill en salade geitenkaas was eveneens voortreffelijk.
Als toetje creme brullee en ijs met vruchten geen bijzonder hoogstandje maar zeker niet minder smaakvol.
Al met al niets dan lof voor restaurant de toekomst.
We zullen zeker terug komen.
KCSnoei .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Gisteren hebben we met 5 personen hier gegeten vanwege de AH-actie (tweede menu gratis). We kregen een tafel achterin, vlakbij de keuken. De zaak was vol. Het bedienend personeel bestond uit slechts 2 dames, van wie er een een beetje wezenloos heen en weer liep en ons de hele avond niet een keer aandacht heeft gegeven. Wij waren er om 19.00 uur. Een uur later kregen wij pas het voorgerecht, terwijl de mensen naast ons, die tegelijk met ons binnenkwamen, al lang hun broodjes, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert
geserveerd hadden gekregen. Ik probeerde een flinke tijd hun aandacht te vragen om in elk geval alvast om het brood te vragen. Dit lukte me pas na het voorgerecht en toen moest het brood de oven nog in. Andere en nieuwe klanten waren al lang voorzien. Het hoofdgerecht liet lang op zich wachten. Het was inmiddels na negeren. Toen we geen nieuw rondje wilden drinken, werd er door de wezenloze serveerster ietwat geïrriteerd gereageerd met 'oh'.
Bij het hoofdgerecht zaten een paar stukjes courgette. Verder alleen het vlees, wat overigens zeer smakelijk was (ossenhaas). De spareribs werden niet door de kinderen gewaardeerd. Ze bestelden zoete, maar het was vlak van smaak.
De patat, die voor andere klanten zo'n 20 keer tegelijk met het hoofdgerecht langs kwam, kregen we pas na het hoofdgerecht, nadat we erom gevraagd
hadden.
Het dessert kregen we rond 22.00 uur. Snel afgerekend en opgestaan, want de 'oh'- serveerster stond ons weg te kijken bij de tafel met een vaatdoek in haar
handen, zodat ze erbij kon.
Kortom, een avond vol ergernissen, waarbij we ons zeer genegeerd en minderwaardig hebben gevoeld. Misschien omdat we vanwege de actie niet genoeg opleverden? Maar eerlijk is eerlijk, het eten was over het algemeen van goede kwaliteit.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Service met een glimlach!! Hier weten ze hoe het moet. Wat een fantastische dames. Zelfs bij grote tegenslag (diverse reserveringen per computer waren niet doorgekomen) blijven ze lachen!!! Het was dus overvol, maar echt alles werd goed opgelost en in goede banen begeleid.
Het eten: vooraf: met pomodori boter gevulde champignons (een topgerecht!!) en een salade met gebakken kip en oosterse saus. Hoofdgerecht: mixed grill en een braziliaanse steak. Was iets minder, het vlees een beetje droog en de steak wat zenig. Maar .... de dame uit de bediening hoorde ons aan en bood een oplossing aan. Zij heeft dit ook aan haar collega gecommuniceerd, want ook die kwam uitleggen dat wij echt wel iets anders konden krijgen, zij wilden graag tevreden klanten. Dat waren wij al en wij wilden niets anders. Ten eerste zonde van het vlees en de smaak was gewoon goed!! Een ietsje meer groenten zou wel lekker zijn, dat was iets aan de karige kant. Nagerecht, 2x creme brulee met ijs. Heerlijk en smakelijk. Al met al hebben wij hier heerlijk gegeten en men kan ons zeker nog een keer als gast zien komen. Als afsluiter kregen wij nog een koffie aangeboden, omdat ons vlees wat minder was. Dankbaar hebben wij het aanbod aangenomen, 1x koffie en 1x Irish coffee. Beiden zeer goed van smaak.
En zo druk als het was, die glimlach bleef, de dames bleven vrolijk, liepen zich de benen uit het lijf en maakten het langere wachten meer dan goed met hun aandacht.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Modern, sfeervol restaurant . Echter achterin de zaak verkeerd geplaatste tafel voor de keukendeur. Gasten worden verplaatst zodra er ergens anders plek is, maar het verplaatsen maakt het onrustig. Personeel werkt duidelijk niet voor het plezier. Zowel menukaart, drankjes als gerechten worden zeer rap onder de neus geschoven. Het wekt de indruk dat het personeel je zo snel mogelijk weer de deur uit wil hebben. Vegetarisch hoofdgerecht was vlak van smaak, de steak was rauw ( van te voren werd er niet gevraagd hoe de steak geserveerd diende te worden) .
Wilfred V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Eten was redelijk maar zeker niet bijzonder. Het vlees was van zowel mij als mijn partner wat te droog en vrij vlak van smaak. Dat is zonde want anders was het uiteraard veel beter geweest. Producten zijn wel lekker vers daarentegen. Minpuntje was toch wel de bediening. Niet de kwaliteit maar de kwantiteit. 1 persoon is natuurlijk veel te weinig als je zaak voor 75% vol zit. Wel een hele vriendelijke dame.