Restaurant De Thai

Oudegracht 273 3511 NN Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant De Thai

Karakteristiek Thais

De lekkerste gerechten uit het land van de glimlach aan de sfeervolle Oudegracht. Authenticiteit en kwaliteit staan voorop, een feest voor de zintuigen in een modern interieur. De gerechten worden mooi geserveerd en smaken fantastisch. De bediening is heel attent, en je hoeft nooit lang met een leeg glas te zitten.

Meer informatie over restaurant Restaurant De Thai

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Cgaeskens .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het vakantie Thailand gevoel wordt weer een beetje terug gebracht, heerlijk! Klein nadeel: dat de tafels bij de deur nu een beetje koud zijn bij het openen van de deur.
Yael U.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
AH restaurantactie. Voor-, hoofd- en nagerecht 2e gratis. Bijgerechten (rijst/groenten) vielen niet onder het menu. Voor het eten (execl drank) hebben wij door de actie €45,- betaald. Eten was lekker, bediening vriendelijk. Leuk restaurantje waar ik nu ook zonder ah-bonnen nog een keertje heen wil.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Via de AH actie, dus een iets minder uitgebreide keuze. Ondanks dat heeeeeerlijk gegeten. Het was ook geen probleem om de gerechten vega te bestellen.

Aanrader!!!
Hacer_korkmaz .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Eten was heerlijk. Intichting zag er leuk en gezellig uit. Alleen bediening was iets minder. Bereikbaarheid vonden wij wel iets lastig met de auto en de parkeerkosten zijn best hoog.
Olga -.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Uitstekend gegeten in een gezellig restaurant. Iets lawaaiig, niet te hinderlijk. Vriendelijk personeel. Prijs/ kwaliteit verhouding goed.
Udo327 .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
het eten is heel erg goed. Authentiek Thais eten, maar niet erg goedkoop.
bediening is matig, niet erg vriendelijk en de inrichting is sober.
ik zou hier heen gaan als je lekker wilt eten, niet perse voor de sfeer of beleving.
Aniek M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk eten en goede service. Leuk gelegen en gezellige sfeer. Het eten heeft ook een autentieke thaise smaak, word ook goed aangegeven wat pittig is en minder/niet.
Spilkerj .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Een prima restaurant waar de heerlijke smaak van Thaise gerechten uitstekend naar voren komt! De mix van loempia's wastafel heerlijk en de kip met kerrie wasmachine heerlijk mals, absoluut niet droog. TOT slot was er nog een Irish Coffee om het dinertje perfect af te sluiten.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
We hebben er heerlijk gegeten. Zeer vriendelijk personeel. Open keuken vinden wij ook heel prettig. Komen zeker terug. ????????
Ritabeune .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
In tegenstelling tot vorige bezoeken met AH-restaurantactie konden we niet vrij kiezen. Onze favoriete gerechten stonden niet op het menu.
Rijst moet apart besteld ( en betaald) worden.
Dames van de bediening zeer routineus, soms moeilijk te verstaan.
Geen royale hand van schenken, niet alleen bij wijn maar ook Irish coffee was een half wijnglas!
Kortom niet echt een succes.
Brunieponsen .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Het eten was heerlijk. De bediening was ook prima. Vriendelijk personeel.
Wij waren met 4 personen en Hebben een heerlijke avond gehad.
Wmjonker .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Je kan ook bestellen en afhalen en daar wordt ook veel gebruik van gemaakt. Wij waren er vroeg (17:30 uur) en toen was het restaurantje nog leeg maar om 20:00 uur was het helemaal vol. Reserveren is een must.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
voor het eerst hier gegeten (met een AH bon) en in tegenstelling toe de website van AH restaurantactie is er een beperkte keuze van de kaart). Het eten is overheerlijk. Wat mij betreft de beste "Thai" van Utrecht. Er hangt ook een prijskaartje aan. Ik vind het behoorlijk duur. Voor twee personen met een fles wijn ong €70 vind ik aan de prijs (als het 2e driegangen menu gratis is). Bediening is vlot en aardig. Inrichting is eenvoudig.
Amy C.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
We hebben twee uur op ons hoofdgerecht moeten wachten terwijl gasten om ons heen een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht kregen in de tussentijd... toen we er beleefd iets over probeerden te zeggen kregen we een iets grotere portie (maar de gerechten zijn al heel groot dus dat is meer voedselverspilling naar mijn mening) en zeiden ze dat het kwam doordat we een voorgerecht en hoofdgerecht hadden besteld? Terwijl mensen om ons heen die meer gangen had besteld veel eerder hun eten kregen. Verder wel super lekker gegeten en gezellig gezeten!
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Afgelopen zaterdag weer eens bij de Thai gegeten, deze keer met de AH bon voor 2e driegangendiner gratis.

Er is een beperkte kaart als je gebruikt maakt van dit menu, maar toen we aangaven vegetarier te zijn, kon vlees/vis overal vervangen worden door vleesvervanger of tofu...geweldige service!

We namen een vega variant van de Tom Kha met heerlijke vegetarische dumplings en een portie Tahoe Sateh. De tahoe was lekker stevig, ontzettend vers en zeer goed bereid. Daarna namen we een massaman met tofu en een rode curry met vegetarisch vlees. Beide curries waren heerlijk, maar hadden wel wat pittiger gemogen. Dat waren we deze keer even vergeten aan te geven, maar op verzoek kunnen de curries hier wel pittiger. De smaak van de curries is authentiek en de hoeveelheid groenten en vleesvervanger in de curry is ruim. Daarna namen we beiden het dessert van de chef: niet erg Thais, wel erg lekker! Dit bestond uit kersen-yoghurtijs, stukje fruit, stukje chocoladegebak en gebakken banaantje.

De rode huiswijn was ook weer dik in orde en netjes geprijsd: 3.75 per glas. Een glas kraanwater erbij was geen probleem.

De service was uitstekend, zoals altijd hier eigenlijk. De bediening was heel vriendelijk, we hoefden nooit lang te wachten en ze vonden het geen enkel probleem om het eten dat we over hadden in een bakje te doen zodat we daar op een later moment nog van konden genieten.

Het decor vind ik eigenlijk best prima. Het enige wat ik hierop zou kunnen aanmerken is dat het wat luidruchtig is en de tafeltjes staan redelijk dicht op elkaar. Zelf vind ik dit niet zo'n probleem.

Al met al blijft dit restaurant een van onze favorieten in Utrecht.
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Weer heerlijk gegeten, deze keer met AH Restaurantzegels. Keuze uit 4 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 2 desrts of een irish Coffee. Je krijgt het goedkoopste gerecht dan gratis. Het gezeur in eerdere recensies over dat je de rijst erbij moet bestellen en dat er vaak gevraagd werd of je iets te drinken wil bestellen snap ik echt niet. Wij hebben met z'n 2-en gekozen voor de 'dure' variant rijst, 2 wijntjes en 2 biertjes erbij, heerlijk gegeten en het bedrag op de rekening was nog geen € 47. Het enige wat aangemerkt kan worden is de inrichting van het restaurant. Geen tent waar je een romantisch diner voor 2 moet plannen. Maar het eten en de vriendelijke bediening maakt het een van de restaurants waar ik graag vaker kom.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
gebruik gemaakt van de AH restaurantactie en dus beperkt menu, maar de keuzes die we maakten waren heerlijk. Romige kip en lekker pittige rundvlees gerechten, zowel de mix vooraf als het dessert van de chef waren erg lekker
Rinus E.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
We hadden wat te doen in Utrecht en hebben dat gecombineerd met een bezoek aan De Thai. Ook deze derde ervaring was weer overheerlijk. Wat een fantastische smaken weten de koks aan hun gerechten te geven. We komen beslist terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Bij restaurant de Thai geweest met de AH actie. Keuze uit een voorgeselecteerd menu; niks mis mee, maar wel jammer dat bijv. witte rijst niet inclusief is en als bijgerecht wordt aangemerkt. Van een 3 gangenmenu verwacht ik wel tenminste dat er iets van rijst of noodles er standaard bij zit.
Het eten was redelijk; de curry's waren erg goed, maar een Thaise klassieker zoals Pad Thai viel weer een beetje tegen; deze kan echt veel beter. Ander minpuntje - op een toch wel rustige zondagavond duurde het wel erg lang voordat we ons eten kregen.
Gon F.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Mijn zoon en ik hadden ons erg verheugd op thais eten, maar het viel ons erg tegen. In mijn hoofdgerecht met kip zat erg weinig kip maar veel rijst (wat je ook nog eens apart moest betalen) en grote stukken aardappel. Het was niet echt thais eten, ook dat van mijn zoon niet (rundvlees). Bovendien moesten we erg lang wachten voor we het hoofdgerecht kregen, het was druk en met 1 kok konden ze dat maar nauwelijks aan.
Ik zou er zeker niet meer naar toe gaan!