Restaurant De Sociëteit

Schouwburgplein 1 7607 AE Almelo Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant De Sociëteit

Culinair genieten in Almelo

Vroeger stroomde dit mooiste monumentale pand in Almelo vol met studentikoos verkeer. Nu staan de deuren van De Sociëteit open voor ieder die houdt van producten uit de streek, culinair genieten en van een gevarieerde wijnkaart. Of je nu in bent voor Twentse asperges, Zeeuwse mosselen of wildspecialiteiten, in ieder seizoen bereiden ze de lekkerste gerechten voor je. In het midden van cultureel Almelo geniet je hier ook van een speciaal theater- of movie menu. Een goede start van een mooie avond!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Sociëteit

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Catering , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
hahe.assink A.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Fantastisch restaurant. Personeel doet uitstekend en vriendelijk haar werk.
Helene H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Keuzemenu met goede keuzes. Ruime porties en goede kwaliteit. Wij komen weer!!
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Geen culinaire hoogstandjes , maar wel mooie smakelijke gerechten.
Wel weinig tijd tussen de gangen.
Goede sfeer, bediening past bij de gelegenheid,....correct maar geen tijd voor uitleg/contact ...dus voor ons te zakelijk.
Doris S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Prachtige ambiance, voortreffelijk eten en door personeel op een prettige, losse wijze voorzien van wat je besteld. Super!
Doris S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Alles was uitstekend! De service, kwaliteit en prijs zijn zeer goer. Niks op aan te merken. Wij komen hier graag nog eens terug.
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Keuze nogal beperkt bij de AH restaurantactie, in wezen vlees vis of vegetarisch. Opmaak van de gerechten zag er goed uit en de smaak was gewoon goed. De hoeveelheid, voor ons ruim voldoende, zoveel zelfs dat we het negerecht hebben ingewisseld voor een kop koffie en thee. Jammer dat bij het opdienen de suiker en melk niet op tafel kwamen, maar dat hadden we ook niet nodig. Hiervan uiteraard melding gemaakt, wat goed werd opgepakt. Debonbons bij de koffie thee waren erg lekker.
jan M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Gelet op de prijsstelling, vond ik de hoeveel/porties te veel/te groot !
We gaan echter komende week weer met vrienden !
Irene F.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Samen met een wat oudere vriendin genoten van een heerlijk diner, in een prachtige ambiance en uiterst vriendelijke bediening. Het AH menu was uitstekend, prachtige gerechten waar uit te kiezen viel en goed klaar gemaakt.
Als opmerking zou ik mee willen geven dat wij bij onze hoofdgerechten (vegetarische groentestoof en wildragout) liever gekookte aardappelen of aardappelpuree hadden gehad dan frites. En bij de wildragout liever een beetje rode kool dan de (koude) salade, want sla hadden wij al voldoende gehad bij het voorgerecht.
Ymkje V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Sfeervol restaurant, heerlijk eten. Prima eten voor de AH-actie, voldoende keuze en goede porties. Ober was vriendelijk, maar iets te joviaal.
Mironne D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben hier met 6 dames gegeten via de Ah restaurantactie! Het eten was echt heerlijk en de sfeer ook erg gemoedelijk.
renatevandenbos .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Goed en lekker gegeten en heel vriendelijk personeel. Toch is er 1 ding dat me steekt waardoor ik met name de service teleurstellend vind. We hebben er gegeten via de AH restaurantactie en op de website staat a la carte, kortom, je mag kiezen uit de hele kart. In de praktijk betekende dit echter dat je een aangepast menu krijgt met keuze uit 3 voor-, hoofd- en nagerechten. Dat is niet a la carte. Toen ik het personeel hierop aansprak, werd vriendelijk gereageerd, maar er was niets mogelijk, ook niet toen ik aanbood om voor het gewenste gerecht (dat wel gewoon op het a la carte menu staat) bij te betalen. Het zou fijn zijn als restaurants gewoon eerlijk zijn en niet proberen hun gasten wijs te maken dat een klein keuzemenu hetzelfde is als a la carte. Al met al een prima avond gehad, mede dankzij het personeel. Maar Van der Valk (waar dit restaurant toe behoort) heeft hiermee bij mij niet gescoord.
Maaike O.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Lekker gegeten, met een gezellige sfeer. Bij het AH-menu betaal je 35 euro voor 3 gangen voor twee personen. Normaal zou je 24,95 betalen per persoon. De keuze is wel wat beperkt, maar op zich voldoende keuze: 3 keuzes per gang.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ambiance top! Vriendelijk personeel en lekker (meer dan voldoende) gegeten! Met een gift-card geboekt, het geld was het waard!
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Mooie locatie, lekker eten! Echter de bediening is ronduit teleurstellend, er werd nauwelijks aandacht aan ons besteed (AH menu?). Allereerst kregen we de gewone menukaart te zien, bleek later dat er voor het AH menu apart (veel kleiner) menu is samengesteld, op zich geen probleem natuurlijk. Maar deel dan niet de grote menu kaart uit en ken 'de reservering'. Vervolgens wordt er nauwelijks naar ons om gekeken, de borden worden zonder één woord van je tafel gehaald en het duurt erg lang voordat je een drankje kan bestellen. Ondanks het lekkere eten, zul je ons er niet snel weer zien!!
Berrie W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Hier wezen eten via de app 'Het laatste Tafeltje'. samen met mijn vriend een spontane actie om op het laatste moment uiteten te gaan en dus voor een mooi prijsje een tafeltje geboekt bij de societeit. Bij aankomst ontvangen door een gastheer, onze reservering stond niet bij hen in het lijstje en kreeg de indruk dat deze manier van reserveren niet helemaal bekend was bij hen, ondanks mochten we gewoon een tafeltje uitzoeken. De societeit ziet er van binnen erg mooi en sfeervol uit. De meeste mensen die er waren, was op een maandag, waren vooral zakenmensen, maar zat gezellig wat tafels. Nadat we een tafel hadden uitgekozen werd meteen een drankje opgenomen en hebben we dekaart gekregen. Via de app 'het laatste tafeltje' hadden we twee maal 3 gangen menu, maar bij opnemen hadden we in eerste instantie alleen het voorgerecht en hoofdgerecht doorgegeven, wilden na het hoofdgerecht het dessert uitzoeken. Was geen probleem en kregen na het opnemen van de bestelling een broodje met wat boter. Het voorgerecht werd geserveerd, vond de carpaccio weinig smaak aanzitten, de dressing en andere garnituur maakte het nog wat smaakvol, de kaas van mijn vriend echter smaakte wel erg goed. Na het voorgerecht een rode wijn voor ons beiden besteld voor bij het hoofd. De gastheer kwam echter met twee flessen rode wijn aan waarin nog ongeveer 1,5 glas in zat. Eerst werd het glas van mijn vriend ingeschonken en daarna het laatste beetje uit diezelfde fles bij mij in en daarna bijgeschonken uit de andere fles, vond ik een rare manier van wijn inschenken. Ook zat er aan de eerste fles een haar aan de hals van de fles, zag er niet smakelijk uit. Verder was het wel een prima wijntje. Daarna hoofdgerecht gekregen, mijn vriend had een biefstuk, rood, hij vond hem erg lekker. Ik had de black angus steak, rood besteld, was ook rood, maar smaakte erg taai. Dit gerecht was ook niet helemaal geslaagd voor mij. Maar vond het niet zo erg dat ik het niet zou opeten. Nadat het hoofdgerecht werd uitgehaald is er niet meer gevraagd of we nog wat te drinken wouden hebben, maar werd al wel het dessert bestek ingedekt, terwijl we nog niets besteld hadden. Na enige tijd wachten op de dessertkaart, kregen we ineens een dessert voor ons neus. Tegen de vriendelijke jongen gezegd dat we dit raar vonden en dat we nog niets hadden besteld. Hij wist van niets, maar zou het dessert weer meenemen en overleggen met zijn collega's wat mis is gegaan. Dus wij dachten dat we alsnog de kaart zouden krijgen. Echter na lang wachten en genegeerd te worden en veel zwaaien, eindelijke aandacht gekregen van iemand van de bediening. Hij kwam aan tafel en vroeg wat die voor ons kon betekenen. Wij vroegen of we alsnog de kaart konden krijgen, dat was geen probleem. Toen hij de kaart kwam brengen kregen we nog eens te horen van hem dat wij daadwerkelijk wat hadden besteld, maar dat we alsnog wel wat anders mochten bestellen. Dit vond ik helemaal niet netjes, een sorry was wel op zijn plaats geweest, maar niet gekregen. Na het dessert meteen afgerekend en weg gegaan, terwijl wij wel mensen zijn die na het eten nog graag een bakkie koffie doen. Met afrekenen ook geen excuses gehad en werd ons ook niet nog een fijne avond oid gewenst. Alles samen genomen vond ik het heel erg slecht dat een kleine fout niet netjes word opgelost. Als een bestelling niet goed doorkomt, kan voorkomen, maar de manier waarop dit niet wordt opgelost kom ik hier niet meer terug. Ook was nog opmerkelijk dat de gastheer die ons de hele avond had geserveerd, was in geen velden of wegen meer te zien bij onze tafel nadat wij het niet bestelde dessert hadden gekregen.
Bremme .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het restaurant is gevestigd in de oude soiciteit een geweldige ambiance. Samen met vrienden hebben we heerlijk gegeten en lekkere wijn gedronken. We komen hier zeker terug!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Erg lekker gegeten! Ook de porties waren meer als voldoende. Het restaurant ziet er mooi uit en de stoelen zaten comfortabel. Er was een miscommunicatie over het menu, maar dit is heel netjes opgepakt én opgelost door Christiaan. Complimenten!
Brenda S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Super heerlijk gegeten, bediening was top en prijs ook prima. Ik heb hiervoor de AH bon gebruikt.
Super leuke aktie!!

Ik zou alleen wel iets meer keus willen zien op de kaart met zulke alties
Hilda D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heel gezellig en smaakvol gegeten. Absoluut meer als voldoende. Zeker voor herhaling vatbaar. Prima bediening en dat op zaterdagavond.
laurahendriks .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Het was even zoeken, maar zodra je prachtige gebouw gevonden hebt is het genieten. Er ligt een tapas restaurant op hetzelfde terrein, waardoor je lijkt alsof je het terras van dat tapas restaurant op loopt, maar eigenlijk loop je dan naar de sociëteit. Een prachtig gebouw wat heel smaakvol is aangekleed. Het eten was heerlijk, alleen niet heel bijzonder. De service kwam heel professioneel over, totdat het wat drukker werd. Toen werden we een beetje over het hoofd gezien. Al met al een uitstekende ervaring!