Over het restaurant Restaurant De Salentein (Landgoed de Salentein)

Ons gerenommeerde restaurant is gevestigd in het voormalig koetshuis van het landgoed en vormt de plek waar smaak, beleving en culinaire passie samenkomen. In letterlijke zin, want met een eigen veestapel en wijnhuizen in Argentinië staan wij voor een internationaal gastronomisch concept: we serveren wijn uit eigen bodega’s en het mooiste vlees van eigen runderen.
Het restaurant ademt de sfeer van het moderne, elegante Argentinië en biedt bijpassende gerechten die optimaal harmoniëren met de vermaarde Salentein wijnen.

Je bent van harte welkom voor een heerlijke lunch, een goed gesprek bij het haardvuur of een uitgebreid diner.

Meer informatie over restaurant Restaurant De Salentein (Landgoed de Salentein)

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Salentein (Landgoed de Salentein)

Anne D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Erg lekker gegeten, uitstekende bediening en gerechten van hoge kwaliteit. De Chateaubriand was voortreffelijk evenals de lekkerste Malbec !
Marianna W.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten en er is heel handig ingespeeld op de reden waarom wij daar waren, die handig was ontfutseld.
Bij het dessert werden wij verrast door een leuke tekst op het bord.
cspek .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
dit is een etop restaurant, plezierige contacten met bediening, er worden top wijnen geadviseerd en geschonken; heel gezellig en intiem ingericht !!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Heel fijn dat we nog wat wijn konden kopen om meteen mee te nemen inclusief de nieuwste Alijda bubbels. Achtergrondmuziek stond wat hard maar is op verzoek aangepast. Er stond 1 glas te veel op de rekening maar verder was het een mooie avond!
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
In mijn herinnering was De Salentein perfect. Vorige week vrijdag viel het mij niet mee. Het menu was vlak van smaak. Het garnituur was zelfs uitgedroogd (magnetron?). De sfeer is uitstekend, de service vriendelijk perfect.
marijke V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We hadden een speciaal verzoek aan de keuken, namelijk voor een van ons gezelschap wilden we zeer kleine porties.
Grote complimenten voor de bedieningen en vervolgens voor de keuken. Wat werd er rekening mee gehouden. Echt geweldig.
Naast heerlijk eten, geweldige wijnen en prachtige entourage!
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Heerlijk gegeten, professionele bediening,
MARTEN H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
fredenthea .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Tsja..we komen hier gemiddeld 3 a 4 x per jaar en Salentein heeft ons nog nooit teleurgesteld.

Uitblinkers zijn de wijnen en de service. Het eten is zeer lekker. uitstekende ingredienten, prachtig opgemaakte borden. Salentein kan zich absoluut meten met een michelinsterren restaurant. De bediening is zeer attent ..een half gebaar is genoeg en je wordt bij Salentein echt in de watten gelegd.

Tot de volgende keer ..we zien er nu al weer naar uit.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Het was een heerlijke beleving. Prachtig restaurant inclusief de omgeving waar alles tot in de puntjes geregeld is. We zijn verrast door de kok met een 4 gangen menu. Daarbij heerlijke wijnen. Daarnaast is de bediening zeer, zeer kundig. Op gebied van de gerechten, op gebied van wijn en kaas. Ik vind dit echt een van de betere restaurants waar ik heb gegeten. En zal het ook aan iedereen aan bevelen. Hier moet je geweest zijn als je echt van lekker eten houdt en verwent wil worden.
K K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Wij hebben genoten van een heerlijk diner, zeker voor herhaling vatbaar. Ook de wijn die wij gekozen hadden pasten goed bij het hoofdgerecht.
C L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Salentein is een fantastische locatie die culinair nog een wel een stapje mag zetten. Wij hadden een vijf gangen diner, waarvan de eerste drie gerechten prima waren, maar het hoofdgerecht (runder lende) enigszins taai . Het toetje was redelijk en voor ons vanwege onze trouwdag, persoonlijk gemaakt. Een zeer gewaardeerde geste.
De bediening was vriendelijk en attent.
De verlichting was diffuus en mag wel iets feller.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Tijdens onze fietstour 's avonds in dit fijne restaurant in Niekerk gegeten.
Wij namen het 4 gangenmenu met wijnarrangement. Heerlijk amuses en brood vooraf. Dat alles in een zeer sfeervol pand.
Uitstekend gegeten en goede bediening.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een paar dagen geleden hier te gast geweest bij een bruiloft, op de locatie is echt niks aan te merken, het is echt prachtig! We hebben hier de hele dag vertoeft, van bottel tot diner en avond feest. Iedere gelegenheid in een ander zaaltje, iedere zaal een eigen sfeer maar allemaal even mooi! Het eten was echt fantastisch, heerlijk voorgerecht met allerlei verschillende lekkernijen, het hoofdgerecht was een perfect gebakken stukje vlees. De bediening is er vriendelijk en zeer professioneel. Op de hele locatie, bediening en het eten is echt niks aan te merken. Wij komen heel snel nog een keertje terug!
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Weer eens gedineerd bij De Salentein. Het blijft een prima adres.
Zonder reservering op deze zonnige avond toch, na enig aandringen, een tafel gekregen op het terras van de Portillo Bar Bodega.
De Charcutteria geproefd en die is nog steeds lekker en gevarieerd. Leuk voorgerecht.
Daarna voor ons iets nieuws, de Salentein Specialiteit: Salentein Premium Beef van de Asado. Een zalig trio van verschillende beef. Mals, mooi van smaak, en leuk dat je drie geheel verschillende beefsoorten kan proeven. Opbouwend in smaak en malsheid. Werd die avond vaak besteld door de andere gasten.
Het geheel werd geflankeerd door mooie rode en rosé wijnen, waarbij ze je vrijblijvend een paar wijnen laten proeven om de juist en lekkerste te kunnen kiezen.
Enige verbeterpunt is idd de houtoven/bbq welke je aan het eind van de avond nog in je kleding ruikt.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We aten hier wat tussendoortjes, een rundercarpaccio, een hamburger, een cesarsalade en een vegetarische salade. Bediening uitstekend, attent en vlot. De rundercarpaccio was helaas te dik gesneden en ik miste de pijnboompitten. Overige gerechten prima, al staat er weinig voor de vegetarier op de kaart. Dat zou je niet verwachten bij zo'n gerenommeerd restaurant. De wijndrinkers in ons gezelschap vonden de (witte) Argentijnse Mendoza wijn perfect, maar de prijs was er naar (Euro 7). Storend was het houtvuur dat vanaf 16.30 werd opgestookt, vooral omdat de windrichting naar het terras was.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
De jaarlijkse proefdagen van een van de grootste in kwaliteit wijnkopers van Nederland. Na een heerlijke buffetlunch een masterclass betreft witte zomerwijnen. Na een strenge selectie prachtige wijnen geproefd uit een assortiment van 225 stuks. Zeer tevreden aan het wijnkopers diner. Het Black Angus vlees uit eigen slacht was weer botermals. Wijn selectie bij het diner voortreffelijk. Het team van de Salentein blink uit in vakmanschap, met speciale vermelding van een dame die RUBY heet. Veel verteld over de gerechten en de bijpassende wijnen, zeer vriendelijk en met heel veel vakkennis. Genoten dus.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We wandelden het Zuiderzeepad en kwamen langs Salentein en gingen naar binnen. Een hele aangename sfeer met tango foto's en schilderen aan de muur. En uiteraard lekkere Argentijnse wijn bij onze lunch genomen. Het zuurdesembrood dat we namen was ook prima. Een leuke verrassing.
doppenberg1 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
vooraf ; De voorjaar salade m coquille, groene asperges en serrano ham verrukkelijk, tussen;
Gegrilde wilde zeebaars m kokkels, crème v rode biet, wilde spinazie en beurre Blanc wooow!
Hoofd; gebraden reebout, Rouleaux v schouder en ook nog hachee v ree, geroosterde groente aardappel-truffel puree en Malbec jus, ja zulke gerechten kun je in Nijkerk nergens krijgen, superbe!
dessert; chalotte royal m dragon parfait sinaasappelmarmelade m chocolade schotsen.
Dit alles v prijzen duidelijk onder Michelin niveau, maar qua smaak wel op dat niveau! Topper waar je naar de volgende keer blijft verlangen!!!
fredenthea .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben bij Salentein een geweldige avond beleefd.

Alles klopt en is van hoog niveau bij dit restaurant.

We hadden het 5 gangen verassingsdiner. Mijn vriendin was vegetarisch en voor haar werd een aangepast en origineel menu gemaakt.

De presentatie van het eten is prachtig en alle gerechten blonken uit in perfecte bereiding en het gebruik van hoogwaardige ingredienten. Ik had als derde gang snoekbaars met pulled pork en een purree met zwarte truffels die waarlijk subliem was.

Het bijpassende wijnarrangement was ook zeer goed, de wijnen van Salentein vond ik heel erg lekker hoewel de een me wat beter beviel dan de ander. Voor een non wijn kenner als ik is het fijn om je te verlaten op de expertise van het personeel en je te laten verassen. Desgewenst kunnen er ook halve glazen geserveerd worden.

Bediening was zeer professioneel en hield subtiel op de achtergrond nauwkeurig in de gaten of je wat nodig had. Het tempo tussen de gangen was ook precies goed .

We hebben een hele leuke avond gehad en zullen zeker terugkomen.