Restaurant De Salentein (Landgoed de Salentein)

Putterstraatweg 7 3862 RA Nijkerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant De Salentein (Landgoed de Salentein)

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Proever89009877 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een paar dagen geleden hier te gast geweest bij een bruiloft, op de locatie is echt niks aan te merken, het is echt prachtig! We hebben hier de hele dag vertoeft, van bottel tot diner en avond feest. Iedere gelegenheid in een ander zaaltje, iedere zaal een eigen sfeer maar allemaal even mooi! Het eten was echt fantastisch, heerlijk voorgerecht met allerlei verschillende lekkernijen, het hoofdgerecht was een perfect gebakken stukje vlees. De bediening is er vriendelijk en zeer professioneel. Op de hele locatie, bediening en het eten is echt niks aan te merken. Wij komen heel snel nog een keertje terug!
Hannie R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Weer eens gedineerd bij De Salentein. Het blijft een prima adres.
Zonder reservering op deze zonnige avond toch, na enig aandringen, een tafel gekregen op het terras van de Portillo Bar Bodega.
De Charcutteria geproefd en die is nog steeds lekker en gevarieerd. Leuk voorgerecht.
Daarna voor ons iets nieuws, de Salentein Specialiteit: Salentein Premium Beef van de Asado. Een zalig trio van verschillende beef. Mals, mooi van smaak, en leuk dat je drie geheel verschillende beefsoorten kan proeven. Opbouwend in smaak en malsheid. Werd die avond vaak besteld door de andere gasten.
Het geheel werd geflankeerd door mooie rode en rosé wijnen, waarbij ze je vrijblijvend een paar wijnen laten proeven om de juist en lekkerste te kunnen kiezen.
Enige verbeterpunt is idd de houtoven/bbq welke je aan het eind van de avond nog in je kleding ruikt.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
We aten hier wat tussendoortjes, een rundercarpaccio, een hamburger, een cesarsalade en een vegetarische salade. Bediening uitstekend, attent en vlot. De rundercarpaccio was helaas te dik gesneden en ik miste de pijnboompitten. Overige gerechten prima, al staat er weinig voor de vegetarier op de kaart. Dat zou je niet verwachten bij zo'n gerenommeerd restaurant. De wijndrinkers in ons gezelschap vonden de (witte) Argentijnse Mendoza wijn perfect, maar de prijs was er naar (Euro 7). Storend was het houtvuur dat vanaf 16.30 werd opgestookt, vooral omdat de windrichting naar het terras was.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
De jaarlijkse proefdagen van een van de grootste in kwaliteit wijnkopers van Nederland. Na een heerlijke buffetlunch een masterclass betreft witte zomerwijnen. Na een strenge selectie prachtige wijnen geproefd uit een assortiment van 225 stuks. Zeer tevreden aan het wijnkopers diner. Het Black Angus vlees uit eigen slacht was weer botermals. Wijn selectie bij het diner voortreffelijk. Het team van de Salentein blink uit in vakmanschap, met speciale vermelding van een dame die RUBY heet. Veel verteld over de gerechten en de bijpassende wijnen, zeer vriendelijk en met heel veel vakkennis. Genoten dus.
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We wandelden het Zuiderzeepad en kwamen langs Salentein en gingen naar binnen. Een hele aangename sfeer met tango foto's en schilderen aan de muur. En uiteraard lekkere Argentijnse wijn bij onze lunch genomen. Het zuurdesembrood dat we namen was ook prima. Een leuke verrassing.
Doppenberg1 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
vooraf ; De voorjaar salade m coquille, groene asperges en serrano ham verrukkelijk, tussen;
Gegrilde wilde zeebaars m kokkels, crème v rode biet, wilde spinazie en beurre Blanc wooow!
Hoofd; gebraden reebout, Rouleaux v schouder en ook nog hachee v ree, geroosterde groente aardappel-truffel puree en Malbec jus, ja zulke gerechten kun je in Nijkerk nergens krijgen, superbe!
dessert; chalotte royal m dragon parfait sinaasappelmarmelade m chocolade schotsen.
Dit alles v prijzen duidelijk onder Michelin niveau, maar qua smaak wel op dat niveau! Topper waar je naar de volgende keer blijft verlangen!!!
Fredenthea .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Mijn vriendin en ik hebben bij Salentein een geweldige avond beleefd.

Alles klopt en is van hoog niveau bij dit restaurant.

We hadden het 5 gangen verassingsdiner. Mijn vriendin was vegetarisch en voor haar werd een aangepast en origineel menu gemaakt.

De presentatie van het eten is prachtig en alle gerechten blonken uit in perfecte bereiding en het gebruik van hoogwaardige ingredienten. Ik had als derde gang snoekbaars met pulled pork en een purree met zwarte truffels die waarlijk subliem was.

Het bijpassende wijnarrangement was ook zeer goed, de wijnen van Salentein vond ik heel erg lekker hoewel de een me wat beter beviel dan de ander. Voor een non wijn kenner als ik is het fijn om je te verlaten op de expertise van het personeel en je te laten verassen. Desgewenst kunnen er ook halve glazen geserveerd worden.

Bediening was zeer professioneel en hield subtiel op de achtergrond nauwkeurig in de gaten of je wat nodig had. Het tempo tussen de gangen was ook precies goed .

We hebben een hele leuke avond gehad en zullen zeker terugkomen.

Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
In verband met het vertrek van drie collega’s bij landgoed Salentijn een etentje georganiseerd. We werden ontvangen bij de openhaard met een aperitief met wat kleine hapjes. We waren met een gezelschap van 11 personen en hadden de prive kamer in het restaurant gereserveerd.
We hadden gekozen voor het standaard drie gangen menu. Waarbij we nog konden aangeven of we vlees of vis wilden eten. Het voor gerecht was een heerlijke gerookte zalm, eidooier, eiwit, crème fraîche, bieslook en sjalot. Het hoofdgerecht was salentein roodvlees heerlijk zacht en goed bereid. Nagerecht was creme brulee mandarijn.
Bij de verschillende gerechten werden heerlijke wijnen geserveerd. Bediening was attent en vriendelijk.
Maretta B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij de Salentein in de Portillo. Gastvrouw Gerie is echt een toppertje met een klantgerichtheid die past bij de oude Poncultuur. Chefkok Henk was helaas druk in het Huis maar Anneke nam de honneurs goed waar. Top team, persoonlijke aandacht en geven je echt het ware klantgevoel. Wij kijken nu al uit naar ons volgende bezoek
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Mooie ambiance, vriendelijke en professionele bediening (op een na: een zeer slecht verstaanbare jongeman). De man van de wijnen is erg professioneel.
Met vier mensen gegeten, genoten van de mooie wijnen. Voorgerecht zalm is heerlijk, evenals de steak tartaar. Ook de griet viel erg in de smaak. De pompernikkel daarentegen (je moet wel weten wat pompernikkel is, staat niet uitgelegd op de kaart) is erg zwaar en machtig, waardoor het moeilijk werd om het hoofdgerecht op te krijgen. Als hoofdgerecht drie keer buikspek (lekker maar veel en teveel vet in verhouding met vlees) en de vangst van de dag: dorade met harissa etc. Heerlijk, maar ook weer te veel. Als toetje de toffee (heerlijk), de tarte tartin met peer (heerlijk) en twee maal de vijg met tonkabonenijs en speculaasbodem: te vlak van smaak en te machtig. Kortom: het eten was goed, maar voor deze prijs hadden we echt meer kwaliteit en meer uitgebalanceerde smaken verwacht.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Jaarlijks proeverijfeest van een grote wijnimporteur, onderdeel van Salentein mondiaal. Lunch van heerlijk gegrild rood Black Angus rund, aan te vullen uit een rijkelijk gevuld buffet, perfect. Na de masterclass betreft een Chileense Bodega, een proeverij van vele hoogwaardige wijnen, een keuze uit 226 nummers, het Salentein Team blonk uit in goede verzorging glaswerk en dergelijke. Het wijnkopersdiner fantastisch goed verzorg, het bijpassende wijn arrangement zeer goed gekozen. Een amuse van tonijn, heerlijke smaak een lust voor het oog. Voorgerecht carpaccio van kabeljauw omringd door wat schelpdieren, heerlijk van smaak, Hoofdgerecht een stoofvlees gerechtje omringd door rood Black Angus vlees met garnituur, voortreffelijk. Dessert, ijs met verse aardbeien, lekker. Compleet met de koffie, en door andere tevreden gasten aangeboden Calvados, was dit een mooie dag om op terug te zien. Extra compliment voor de bediening, kennis van zaken, zeer correct maar toch in een ontspannen sfeer, hulde.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Op 10 december met 6 personen naar de Salentein voor een leuk uitje. De wens om een whisky proeverij te kunnen doen werd door de Salentein op een erg leuke manier ingevuld met bijpassende hapjes en buitengewoon goede kwaliteit whisky. Onze gastheer had er een leuk, luchtig verhaal bij. Daarna gebruik gemaakt van een (door de keukenbrigade gekozen) 4 gangen menu, waarbij er geweldige bijpassende wijnen geserveerd werden. Een mix van eigen bodega's (o.a. Salentein Savignon en de niet te versmaden rode Salentein Numina) en een heerlijke Duitse Riesling.

Salentein bedankt!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Salentein
Gevestigd in een zeer mooi landgoed waar de familie Pon jarenlang zijn Holding gevestigd had. Een mooie spreuk van de koopmans familie puur sang hangt aan de muur; De man die beslist, zich wel eens vergist, brengt meer geld in de kist dan de perfectionist die de aansluiting mist.
Wij hebben hier met een grotere groep een wijnproeverij gedaan wat absoluut aan te raden is. Vele soorten wit en rood, waar de sommelier op een zeer gepassioneerde wijze over vertelde.
Daarna hebben wij heerlijk gegeten, als schiet dat met alle wijnen er een beetje bij in. Het is wel zonde, een heerlijke maaltijd waar natuurlijk het eigen vlees van Meindert Pon niet aan ontbrak.
Onze gastheer Ward Briare heeft de avond voor ons tot een onvergetelijke avond gemaakt.
Gerben N.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Voor de tweede keer bij dit restaurant wezen eten, met 2 personen. Het was op een vrijdagavond maar er zaten hoogstens 15 mensen. Reden genoeg voor optimale aandacht. Maar, helaas... de bediening zag er sjofel uit en was slecht verstaanbaar zo zacht. Van het huis kwam er een schaaltje met uitjes, worst en stengels op tafel. Tot onze verbazing werd dit zonder te vragen half vol weer weggehaald. Een misser. De broodplank werd vergeten en kwam bij het voorgerecht alsnog op tafel. Enkel wit brood, een misser. De gerechten smaken goed, maar het geeft geen smaakexplosie. Voor de prijs zou je dat wel verwachten. Bij het hoofdgerecht ontbrak de garnituur. Bij de parelhoen zaten wat plakjes knolselderij en dat was het. Geen verdere groente of aardappels. Ergerlijk is het wijnadvies. Wat ik ook koos uit de kaart, hij kwam steeds met een andere tip zonder verdere toelichting maar dubbel zo hoog geprijsd. De vraagstelling was totaal niet uitnodigend. Ik koos het kaasplankje. 'Welke kaas wilt u?' Misschien handig toe te lichten wat het allemaal is... Op mijn vraag om een suggestie wat te drinken bij het kaasplankje kwam de reactie: bij elke kaas iets anders...? Uiteindelijk werd het een glas met 2 à 3 slokken port voor 9,50 euro. Idioot gewoon. Bij het theeservies was er weer geen keuze: enkel de vraag wat wilt u?!
Bij het afrekenen voelde we ons ook bekocht. We krijgen geen prijs voor een 3-gangenmenu zoals op de kaart stond want dat zou zogenaamd enkel voor het verrassingsmenu zijn. Waarom rekenen ze dan voor het kaasplankje een toeslag? De rekening bedroeg bijna 190 euro. Ons gevoel daarbij? Geen warme sfeer, veel gemiste aandacht, geen juist advies en een prijs die hoger ligt dan een volledig verzorgde avond bij een sterrenrestaurant wat we laatst hebben beschreven.
RvD1967 .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Mooie locatie. Ervaren professionele bediening. Mooi opgediende voorgerechten. Hoofdgerecht prima, vlees mals. Ruime keuze in wijnen, van 'gewone' wijnen tot uitstekende (duurdere) wijnen. Gezellige ambiance in het bistro gedeelte en op het terras. Mooie zithoek en prachtige diner ruimte. Kortom, voor elke gelegenheid een prima locatie voor een lunch of diner in een sfeervolle omgeving.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
In de omgeving van de Salentein kun je het klompenpad wandelen naar een fraai landhuis nabij. Dan is het uiteraard prettig om daarna een goede lunch te gebruiken en de regio is al bekend met het feit hoe goed hier de gerechten worden klaargemaakt (gecombineerd met de top Salentein-wijnen!)

Mijn Steak Tartaar Compleet kun je zelf samenstellen en is gewoon perfect. Ook mijn vrouw is zeer tevreden met haar Salade Portillo met St. Jacobschelpen en Gamba's.

Ook deze keer weer niets op de kwaliteit en service aan te merken.
Niekark .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Heerlijk vlees, perfect bereid! Had voor de Rib-Eye gekozen, fantastisch gerecht, alleen de groente viel dit keer wat tegen, vooral koolsoorten, deed niet erg Argentijns aan... De Malbec van De Salentein is een aanrader!
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Het was al weer een jaar geleden dat we hier aten en het was heerlijk om weer terug te komen. Dit keer aten we op het terras bij de brasserie. Helaas stonden alle parasols open geklapt waardoor er geen zon meer was. Maar toch wel lekker buiten.
Het concept van de menukaart is anders dan anders. De gerechten staan niet op hoofd-, voor- nagerecht gesorteerd maar thematisch. Bijv. Rund, vis, uit blik, boterhammen. Je kunt zelf een menu samenstellen uit de verschillende onderdelen. Wij deelden een charcutreria en een blikje sardientjes als voorgerecht; een etagere met likkepot, carpaccio, filet american, steak tartare en ossenworst. En mocht u schrikken van sardientjes uit blik? Deze zijn top. Met heerlijk brood en olijfolie erbij. Daarna over op het black angus rund van de Salentein boerderijen in Argentinie. Een cheeseburger en een ribeye. Beiden ook weer top. Zo ook de eigen wijnen die de familie Pon in Argentinie produceert. Gewoon kwaliteit.
Puntje van kritiek: Bediening mag wel iets beter opletten of klanten om aandacht vragen. Vulling van de glazen wijn varieert nogal. Bij de zuinige ober, voel je je wel bekocht voor 7 euro...

Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Zeer mooie omgeving en erg vriendelijk personeel.
eten was aan de duurdere kant en erg weinig (lunch) en slecht van smaak, kreeft van mijn zus was te ver doorgekookt en mijn kreeftjes over de ravioli was erg overheersend.

ik ga hier niet meer eten, maar kom nog zeker een keer terug om wat te drinken.
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Afgesproken met een oud collega met culinaire gaven De Salentein met een bezoek te vereren.
Stijlvol restaurant waar we vriendelijk werden ontvangen. Een amuse bestaande uit een madeleine
met paté was een bijzonder lekkere start. Het restaurant schenkt heerlijke Argentijnse wijnen vanuit de eigen Bodega. Als entree GROENE ASPERGES,
MOZZARELLA, HENNENEI, TOMAAT, BASILICUM, PARMEZAAN. De asperges waren krokant gefrituurd en combineerde heerlijk. Ook een lust voor het oog overigens. Als hoofdgerecht angus en vangst van de dag. Geen grote porties maar samen met de desserts ruim voldoende.
De prijzen zijn stevig maar alle waar naar zijn geld en dat zit hier in Nijkerk zeker goed. Ook mijn oud collega keerde tevreden huiswaarts en zij kan het echt weten!