Restaurant De Saeck

Speciale deals

-40% op de Rekening

-30% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant De Saeck

Biologisch met een mediterrane knipoog

Dit restaurant is gelegen aan de bekende Ginnekenweg, vlakbij de Ginnekenmarkt in Breda. "Puur natuur" is het motto van De Saeck, wat betekent dat je hier kunt genieten van biologische producten uit de streek. Ze zijn gespecialiseerd in het omgaan met verschillende diëten, dus ook vegetariërs en veganisten zijn hier aan het juiste adres!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Saeck

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Saeck

Mark V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
We hadden er meer van verwacht. Een paar dingen die opvielen:

- we waren 1 van de eerste maar de bediening liep al met vieze short.

- bediening probeerde met mooie woorden uit te leggen wat je op je bord had maar kwamen daar niet uit.

- we hadden het seizoensmenu die met name asperges hadden als hoofd ingrediënt. Deze waren taai dan wel beetje rauw.

- glazen waren niet schoon.

- het toetje (tiramisu cocktail) was verrassend lekker maar wel heel machtig in verhouding tot de rest.

- via IENS hadden wij 40% korting en daarmee vond ik het zelfs nog aan de dure kant als ik kijk naar kwaliteit van het eten.
Eerlijk gezegd zou ik twijfelen of ik iemand zou aanbevelen te gaan.
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Gisteravond heerlijk gedineerd bij restaurant De Saeck, leuk vriendelijk ontvangst door leuken mensen. Mooie dranken kaart met bijzondere wijnen. Verassende gerechten op de menukaart, waar mijn partner en ik erg veel van houden. We komen zeker nog eens terug. Top gedaan team De Saeck!!
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk eten en hele aardige bediening met voldoende continuïteit. We hebben genoten! De inrichting is wat gedateerd.
Mandy T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Elke keer weer een verrassend menu
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Afgelopen weekend hier gedineerd, het eten duurde wat langer, maar bediening wist wat ze deden en het eten was ook buiten verwachting goed. Mooie tent met passie voor hetgeen waar het om draait in de horeca. Mooi eten, lekkere dranken en goede service.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Prijs/kwaliteit is top. Mooi voorjaarsmenu genomen obv asperges. Mooie smaken, leuke combinaties. Vlotte bediening.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Afgelopen week hier gedineerd met mijn vriendin, na een warm welkom.
Mooi tafeltje toegewezen gekregen ,leuke vlotten bediening. Eten wat op de kaart beschreven staat, je verwachting is soms wat anders maar de smaken zijn allemaal prima in orde. Complimenten voor het helen team.
Donny J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Na een bezoekje aan Breda gebracht te hebben, zijn we met z’n 2tjes in restaurant de saeck terecht gekomen.
Het entree was prettig en de zaak oogte mooi en sfeervol.
Onze jassen werden aangenomen en we mochten een tafeltje uitkiezen.
We gingen zitten en bestelde een drankje met een flesje water. We kregen tot 2 keer toe bruis water ipv het bestelde plat,
maar dat is geen ramp. Er zat een ouder stel naast ons wat na arrivé na 20min pas aandacht kreeg. Als de koude wind niet van de steeds open en dichtgaande deur kwam, kwam deze wel van de kelners die met een rap tempo door de zaak heen sprintte, waardoor zij ook vaak tegen onze stoelen aan tikte, ietwat onprofessioneel.
De menu kaart is in mijn ogen erg onpraktisch aangezien het een grootte houten plank is die de halve tafel in beslag nam.
Na deze doorgelezen te hebben werd ik best enthousiast. Er stonden mooie gerechten op voor een (als de uitleg even mooi is als het gerecht) een terechte prijs.
Onze voorgerechten waren smaakvol en goed, al had ik het idee dat er wel wat ingrediënten misten die wel op de kaart stonden.
De hoofdgerechten duurden erg lang en 1 van de kelners viel dat op, zei is vervolgens naar onze tafel gekomen om te vragen of zei aan de keuken moest vragen waar onze hoofdgerechten bleven. Dit lijkt me iets wat zei automatisch al zou moeten doen zonder het aan ons te vragen, maar goed.
Eenmaal de hoofdgerechten gekregen viel ons op dat mijn vriendin een heel ander gerecht had gekregen dan dat zij besteld had, na de kelner gevraagd te hebben wat voor gerecht zij voor zich had moest hij even heel hard nadenken en zei dat het inderdaad niet klopte.
In de tussentijd dat het goeie gerecht kwam was ik vast begonnen met eten omdat ik best trek had.
Ik had een rouillo van spek met daarin kreeft en krab, met gerookte aubergine risotto en rosewatersaus.
De saus was zo lijmerig dat ik het met mijn mes 30 cm boven mijn bord kon houden en het zat nog steeds als een lange sliert aan elkaar,
De ‘’risotto’’ die op mijn bord lag was gewoon droog gekookte rijst zonder iets daarbij, terwijl een risotto mooi lopend hoort te zijn.
Ik heb tegen de kelner gezegd dat ik hier geen 26 euro voor neerleg en vroeg of ik een ander gerecht kon kiezen. Dat kon.
In de tussen tijd had mijn vriendin het goeie gerecht gekregen maar dit smaakte simpelweg nergens naar. Het zou een tofuburger met paddenstoelen en truffel moeten zijn, maar de paddenstoelen en truffel waren ver te zoeken. Daar zou bij zitten een huisgemaakte bitterbal die nergens te bekennen was.
Mijn 2de gerecht was ook totaal niet wat het moest zijn, ik hoorde een in deeg gebakken hoeve hoen kip met een combinatie van eekhoorntjes brood met truffel kerrie crème en salie jus te krijgen, nogmaals klinkt erg goed maar daar was niks van waar, de kip was gortdroog, en niet in deeg gebakken. De kerrie crème was nergens te bekennen en de sju kwam niet eens in de buurt van salie, eekhoorntjes brood was trouwens ook echt nergens te vinden, ik kreeg gewoon de zelfde garnituurtjes als die bij mijn vriendin op haar bord lagen. Na dit aangegeven te hebben en te vragen waar dan het eekhoorntjes brood lag zei de kelner dat dit in het krokantje zat dat ik al op had gegeten, dat vond ik heel knap aangezien ik alleen de kip en de jus had geproefd. Het krokantje was gewoon een stukje gebakken bladerdeeg.
1 van de kelners bleef maar zeggen tijdens de uitleg van een heerlijke dit en een heerlijke dat, wat het totaal niet was. Ze wisten niet eens wat ze de gasten voorschotelde aangezien ze bijna alle beschrijvingen fout hadden van wat er op bord lag.
We hebben alleen onze voorgerechten afgerekend en zijn er vandoor gegaan, naar een Italiaan op de hoek waar we een heerlijke risotto hebben gegeten zoals het hoort.

Even samengevat, de prijs kwaliteit verhouding is erg slecht. Geen goede communicatie tussen de kelners.
En uit wat ik heb ervaren, proefde ik weinig passie voor koken wat ik heel erg jammer vind aangezien ik ons vak heel erg mooi vind.
jac B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het eten was redelijk, ondanks dat het met zorg was klaargemaakt. Een op de grond gevallen lepel wordt terug op tafel gelegd, kruimels en vlekken op het linnen (van de vorige gasten?), gevraagd of ik een schoon servet mocht hebben, een ronduit smerig theeglas teruggegeven en na het bezoek aan een vies toilet hebben we besloten snel naar huis te gaan. Ben niet flauw aangelegd maar hier nooit meer.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het menu was anders samengesteld dan zoals het op de Iens site was weergegeven. Jammer want het thans geserveerde rundvlees was taai en minder smaakvol. De overige gerechten waren leuk en en origineel vormgegeven. De porties zijn weliswaar klein maar zijn heel bijzonder en met zorg opgemaakt. Zelfs de zogenaamde vergeten groenten komen aan bod. De bediening had op onze avond weinig oog voor hun gasten. En daardoor moest je nog wel eens wachten op een drankje. Hun verklaring was dat er een onderbezetting qua personeel was op de betreffende avond. Al met al jammer, want bij vorige gelegenheden in dit restaurant hadden wij betere ervaringen gehad.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gerechten waren redelijk en het personeel vriendelijk. De gerechten waren niet slecht maar niet helemaal overeenkomend met de kaart en zeker niet de prijs van de kaart waard. Wij hadden korting via Iens dus de rekening viel mee. Kleine punten ter verbetering; schoonmaak toiletten, te weinig personeel waardoor de wachttijd lang was, serre gedeelte kil en ongezellig, geen terug koppeling na klacht over taai vlees en wij vonden twee mieren in het zoutvaatje.
MHC V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
De prijs/kwaliteit was goed dankzij de korting.
Anders vind ik het te duur.
Tanja K.
????
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Bij de Saeck geluncht met een Social Deal. Het was een aardige middag eind maart, we wilden graag buiten zitten. Ongevraagd werd de tafel buiten afgenomen en zoals binnen ingedekt. Keurig! De kwaliteit van de lunch was prima, porties zouden naar onze smaak iets royaler mogen. Lekkere maar prijzige wijnen. De afwerking binnen kan met wat details op een hoger peil komen. Drukknoppen in het toilet die ontbraken bijvoorbeeld. Bijzonder vriendelijke jongen in de bediening die ons attent de weg wees naar onze volgende bestemming. Leuke plek in het Ginneken waar met de puntjes op de i een hogere score te halen is.
Mady V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, prima bediening in een gezellige ambiance.
topalnadia T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Originele, pure gerechten, mooie porties
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
De bediening was vriendelijk. De gerechten waren van goede kealiteit alleen het restaurant was met een verbouwing bezig en dat was goed te zien.
Zou ik er nogmaals eten neen. Men wil een chicque beleving creeren maar dat lukte niet met een kaart op een broodblank en een inrichting die gewoon niet klopte.
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Bij binnenkomst kwam de geur van de vetput of riolering je te gemoed. ik weet niet wat t was maar het heeft Mn eetlust niet goed gedaan. We hadden achter in de seire een tafel en keken uit op de tuin wat een grote bende was. Een Oude kapotte koeling, kartonnen dozen, stukken plastic alles op een hoop gegooid. Dus het uitzicht was niet prettig.

Het personeel was vriendelijk en hadden een duidelijke uitleg bij onze gerechten. Porties vielen tegen, waren aan de kleine kant. We grapte nog, zet de deur maar niet open want het waait zo van je bord. Gerechten waren lauw i.p.v. warm. Ik zou hier niet snel voor een 2e keer gaan eten.
Yoeri S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Verrassende gerechten, lekker en vriendelijk personeel
Mark O.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018