Restaurant De Saeck

Ginnekenweg 262 4835 NK Breda Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant De Saeck

Biologisch met een mediterrane knipoog

Dit restaurant is gelegen aan de bekende Ginnekenweg, vlakbij de Ginnekenmarkt in Breda. "Puur natuur" is het motto van De Saeck, wat betekent dat je hier kunt genieten van biologische producten uit de streek. Ze zijn gespecialiseerd in het omgaan met verschillende diëten, dus ook vegetariërs en veganisten zijn hier aan het juiste adres!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Saeck

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Info121 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Geweldig gegeten,mooie gerechten,prachtig opgemaakt.
Bediening heel aardig. Komen hier beslist terug. Nog nooit zo'n heerlijke tiramisu gegeten. Helemaal top.
Marian R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het eten was weer zeer lekker. Alles klopte weer goed bij elkaar. Zeer lekker gegeten.
Jose S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk gegeten!
Er was een stroomstoring waardoor er weinig verlichting was en de kachel het niet deed maar dat deed niets af aan eten en de ambiance.
Werd gecompenseerd door nogmaals te mogen komen eten met de kaart van AH. Top!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Bij De Saeck hadden we verrassende, erg lekkere gerechten. Mooi geserveerd, uitstekend bereid en ook nog eens perfect afgestemd qua hoeveelheden. Ook de wijnen bij de gerechten bevielen ons, complimenten voor deze mooie avond!
Mark T.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Hoewel ik bij de reservering en bij de opname van het voor- hoofdgerecht mijn notenallergie vermeld had, werd er bij het nagerecht geen rekening mee gehouden. Hierdoor etentje moeten beëindigen en ziek naar huis gegaan. Dag later werd ik wel gebeld door het restaurant om te informeren hoe het met mij ging.
Romelia K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Bij binnenkomst hing er een vieze putlucht die gedurende avond iets minder werd maar wel bleef.
De prijskwaliteitverhouding was buiten proporties. Zelfs met het 2e diner gratis vonden wij deze niet in balans.
Jammer.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Op een vrijdagavond gegeten met de AH actie. We hadden ons ingesteld op een beperkte keuze maar we konden gewoon alles van de kaart bestellen. De kaart is zeer divers met mooie gerechten en je kunt redelijk wat verschillende wijnen per glas bestellen. De service is prima, vriendelijk en uitleg bij de gerechten.
Het eten was heerlijk en we komen zeker nog een keer terug.
Dajobreda .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wij zijn de afgelopen weken tweemaal met vrienden in de Saeck geweest, alles was uitstekend verzorgd en de kwaliteit van wat er ter tafel kwam liet niets te wensen over. De eerste keer zaten we vooraan bij het raam en de tweede keer achter in de aanbouw. Die tweede keer was het vol, waardoor mijn vrouw (met gehoorapparaat) veel last had van het geluid.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Een mooie gevarieerde menukaart. Bediening is heel klantvriendelijk maar mag best een beetje losser. Enig minpuntje was de temperatuur. Het was een beetje aan de frisse kant in de serre.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het klimaat kan nog stukken verbeterd worden, wij vonden het koud bij het raam van voren, ook hing er een onsmakelijke geur als wij net binnen waren. Bediening en eten, TOP!
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Er was een heel klein voorgerechtje, heel apart en lekker. Tussen- , hoofdgerecht en dessert heerlijk.
Het wat rumoerige kwam waarschijnlijk doordat we in de serre zaten. De bediening was heel attent en
gezellig. Ik overdrijf niets. Er werd nog speciaal iets voor ons geregeld, zonder extra kosten.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
het lijken simpele gerechten maatzijn van uitstekende kwaliteit en de smaken zijn heel puur. Zeker een aanrader voor een volgende keer.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wij waren hier met vrienden en maakten gebruik van de Albert Heijn aanbieding.het lijkt wel of hierdoor de prijzen erg hoog waren gemaakt. Het eten was heerlijk, maar prijs-hoeveelheid was niet in verhouding.Helaas.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Lekkere, verassende gerechten. Veelal streekproducten en alles biologisch. Een aanrader. Ook was er keuze uit een hoog aantal open wijnen zodat je bij de gerechten een bijpassende wijn kunt laten serveren.
Dean V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Op een zondagavond gegeten met de AH actie, hadden ons ingesteld op een beperkte keuze, maar gewoon alles van de kaart was mogelijk :) Dat gaf meteen enige keuzestress: de kaart is zeer divers, met stuk voor stuk gerechten waar je nieuwsgierig naar wordt.

De aankleding is sfeervol, genoeg ruimte tussen de tafels, fraaie lampen die door de hele Saeck hangen! Enige nadeel: het LED stripje onder het afstapje zou wat netter afgewerkt kunnen.

Een groot pluspunt: uitmuntende service! Helemaal niets op aan te merken, keurig, vriendelijk, belangstellend, veel uitleg bij de gerechten.

Eten was heerlijk! Smakelijke amuse vooraf. Highlight van de voorgerechten was oa het duo van konijn (mss een iets groter stukje van de filet, die is zo lekker... daar wil je gewoon meer van). Ook de andere gerechten stuk voor stuk goed. De ribeye is een aanrader van de hoofdgerechten. De mais is lekker vers, maar wel lastig te eten. Tiramisu en de worteltaart, beide heerlijk. Kortom, een top avond. Zonder bonnen is het wel iets duurder.
Tessie V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We waren zeer benieuwd naar dit restaurant, aangezien er wisselende recensies staan.
We werden vriendelijk ontvangen. Mochten zelf een plaats uitkiezen. We kozen voor de serre. Hier was het in het begin wat fris, maar later toen er meer mensen waren was het prima.
Er waren diverse keuzes in het keuzemenu en dit smaakte bij iedereen wel prima. We hebben met het dessert even gewacht omdat het best vlot ging.
Prijs kwaliteit kies ik voor redelijk omdat ik het met deze actie een leuk bedrag vond maar anders duur betaald.
Alleen de lamp die aan gaat als er in de keuken iets klaar is, was op den duur een beetje hinderlijk.
Al bij al een prima avond.
Arnaud D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Omdat dochterlief tegenwoordig alleen nog maar biologisch wenst te eten, zijn we verzeild geraakt bij De Saeck in Breda. Mediterraanse keuken, compleet biologisch uitgevoerd. Het pand is eenvoudig maar gezellig aangekleed en we worden vriendelijk ontvangen en naar een tafeltje gebracht.
Ik bestel een biertje (Budels, biologisch) en mijn vrouw wil graag een witte wijn en kiest een wijn van De Linie, een lokaal wijnhuis uit Made. Beide smaken meer dan prima!
Als eerste kregen we een amuse welke nogal vlak van smaak was, dus deze vergeten we maar snel weer. Als voorgerecht gaan dochterlief en ik aan de rundercarpaccio met een tartaar van aubergine. De carpaccio was aangekleed met een beetje groen en shiitakedressing. Volgens mijn dochter zalig, volgens mij aardig maar wat eentonig. De gerookte aubergine tartaar aan de andere kant was erg lekker! Vrouwlief had voor een lasagne van bospaddenstoelenpannenkoekjes. Heerlijk!
Als tussengerecht hebben de dames een tomatensoep genomen met spekjes van tofu met een knoflookbroodje. Een zeer smakelijke gang. Zelf ben ik aan 2 uitvoeringen van konijn gegaan: Een filet gebakken in een krokante korst van sesam (erg lekker!) en een pate. Deze was lekker van smaak maar eigenlijk iets te korrelig. Smaakte erg lekker in combinatie met de cranberrycompote.
De hoofdgerechten werden ribeye met diverse paddestoelen in een gestoofde portsaus. Aardig. Het vlees was netjes medium rare (volgens ons de enige manier, maar het was ons niet gevraagd) maar eigenlijk niet op smaak gebracht. Ook niet supermals... Jammer... De saus en de kweepeer mousseline waren erg lekker. Ook de truffelbitterbal was erg lekker. Dochterlief had voor de Rouleau van hoeveven met serranoham gekozen. Uiteindelijk de beste keuze: Deze was echt erg lekker!
Omdat vrouwlief al vol zat zijn er maar 2 desserts besteld: Tiramisu en een koffieparfait met een espressokaviaar. Allebei meer dan prima. Kortom: Best lekker gegeten!
Nog een puntje van kritiek: 3,25 euro voor flesjes frisdrank van 0,2 liter is diefstal. Dat je al zulke kleine flesjes op tafel durft te zetten is tot daar aan toe. Maar er dan nog de hoofdprijs voor vragen: foei
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Ik heb heerlijk gegeten. Vooraf had ik de zalmtartaar en als hoofdgerecht de ribeye. Als afsluiter het kaasplankje. Zeker een aanrader om nog eens te gaan eten.
Jeroboam .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
De Saeck bleek op ieder gebied teleur te stellen. Wat een speciale avond had moeten worden, werd er een om zo snel mogelijk te vergeten.

Aangezien het een speciale gelegenheid betrof had ik graag bij het reserveren vernomen dat dit restaurant zich daar niet voor leent. Terugkijkend hadden we bij binnenkomst rechtsomkeert moeten maken. Binnen deed het restaurant aan als een kelder: er was geen enkele moeite genomen om voor afdoende licht te zorgen, laat staan sfeer te creëren met kaarsen. We waren daarom genoodzaakt in de serre te gaan zitten. Deze bleek echter bloedheet en benauwd (het was meer een broeikas). Bij het ontbreken aan frisse lucht was het er zuurstofarm.

Om de haverklap kwamen er bij andere tafeltjes op vol volume sms'jes binnen (de bediening deed daar niks aan). Deze werden aangevuld met het geluid van de vaatwasser. Omdat de kas potdicht zat en geluid niet kon ontsnappen, was iedereen daarnaast deelgenoot van ons gesprek en wij van alle gesprekken om ons heen, inclusief de diverse telefoontjes die gepleegd werden. Ik begrijp dat de restauranteigenaar niet zelf zijn publiek kan kiezen, maar de platte bedoeling die avond leek niet haaks te staan op het ongeïnspireerde geheel.

Dat de bediening onervaren was hoeft op zich niet erg te zijn, dat elk klein verzoek wordt vergeten wel. Daarbij was bij de bediening niks bekent van onze reservering en een aan de telefoon beloofd 'intiem, sfeervol tafeltje'.

De gehele gang van zaken was dermate belabberd dat smakelijk eten de avond niet had kunnen redden, maar hier was überhaupt geen sprake van. Gerechten waren zo simpel en mat dat ze onder deden voor een makkelijke hap die je thuis maakt. Het was een wat smakeloos nabootsen van De Vegetarische Slager, al liet het desalniettemin lang op zich wachten.

IL Mediterraneo in Etten-Leur had lange tijd op ons verlanglijstje gestaan, nu het was gereïncarneerd als De Saeck leek er nog minder reden om te wachten. Dit restaurant zorgt echter voor een zo’n domper op elk beetje sfeer dat het een absolute afrader is.
Jacqueline A.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Afgelopen zaterdag lekker gegeten bij De Saeck. Vriendelijke ontvangst,we kregen een mooie tafel in de serre. Uit het menu (3 gangen voor 45 euro) kozen we een voor-, tussen- en hoofdgerecht met bijpassende wijnen. De gerechten waren smaakvol en mooi gepresenteerd. Fijne avond gehad met prettige bediening. Erg flauw alleen dat (zo zag ik achteraf) niet de menuprijs was berekend, maar de a la carteprijzen. Daar kan ik dan zo op afknappen!