Restaurant De Ruif

Heuvenseweg 6 6991 JE Rheden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant De Ruif

Natuurlijk genieten

Te midden van het prachtige natuurgebied De Veluwe bevindt zich dit bijzonderende restaurant. Waar lang geleden een manege met hooiberg werd gehuisvest, bevind zich vandaag de dag dé locatie voor een bijzondere culinaire ervaring in Rheden. Naast pure nostalgie en een schitterend ambiance, biedt De Ruif een ideale plek om zowel van de zon als een seizoensgebonden maaltijd te genieten. Binnen kom je volledig tot rust in de sfeervol verlichte omgeving, onder professionele begeleiding van het vriendelijke personeel. Als je nu nog niet overtuigd bent, dan zal een korte blik op de online sfeerimpressie dit ongetwijfeld doen!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Ruif

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11.00 uur

Uitmuntend
9,2
9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Ruif

Hans C.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Was al weer even geleden dat we bij de Ruif hadden gegeten. Dit keer door het mooie weer op het gezellige terras buiten gezeten. Het eten was heerlijk. Blijft een aanrader!
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Met kinderen en kleinkinderen vierden wij een verjaardag; zoals we dat hier al vaker deden. Onze groep bleek niet de eenvoudigste te zijn: er kwam een gast meer dan dat we wisten en er waren 4 afwijkende eetgewoonten (die we hadden doorgegeven, behalve een extra). Het werd prima opgepakt! De keuken weet bijzonder creatief met vegetarische en lactose vrije maaltijden om te gaan. En het personeel bleef er zo vriendelijk bij!
Heerlijk en gezellig gegeten. Dank .
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Op zaterdag zijn we hier geweest voor een lunch buiten op het sfeervolle terras. We hadden een fijne plek in de schaduw van een grote parasol. De bediening was zeer vriendelijk en we hebben genoten van een lekkere maaltijdsalade. Zowel de salade met gebakken scampi’s als de Caesar salade waren erg lekker. Ook de witte wijn was prima. Er is ruim voldoende keuze op de lunchkaart en de prijs-kwaliteit is goed. We komen graag nog eens terug.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Met familie hier gegeten. Voor ons de eerste keer en zeker de moeite waard. Heerlijk terras in een mooie omgeving. De bediening was vlot en de gerechten kwamen vlot door. De garnalencocktail en de carpaccio zijn goed en erg lekker. De kalfslever is super mals, smelt op je tong. De zalm okay, maar niet spannend. We komen zeker nog een keer terug.
Fons S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Altijd een warme ontvangst en snelle bediening met veel aandacht.
Heerlijke ambiance en een lekker ongedwongen sfeer. Het menu is een aanrader. De witte en rosé huiswijnen zijn lekker. Het eten is goed van smaak en de porties zijn goed.
liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Wij waren(zoals al 30 jaar) weer eens heerlijk aan het genieten , gisteren, Valentijnsdag, in De Ruif. Men had een zorgvuldig uitgekozen menu samengesteld en de uitermate warme, sfeervolle serre en Ruif zelf, romantisch aangekleed. Rode hartjes, dunne chiffon aan de deurknoppen, mooie menukaart speciaal voor deze gelegenheid ; en terwijl buiten de statige eiken ,van deze historische plek op het oude Landgoed, het gehinnik der paarden leek te weerkaatsen, was het binnen met warmte en goed gastheerschap een culinaire verwennerij. Gerechten in goede kleur en smaakbalans, bijzonder gevonden combinaties met bijpassende wijnkaart en door zeer klantgerichte gastvrouwen begeleidt , waren wij in goed gesprek zo maar een paar uur verder! Genoten!
Jenny S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We komen hier zo'n 5 keer per jaar. Iedere keer is het weer gezellig en goed. Vriendelijke bediening. Het was deze avond erg druk, dan is er moeilijk parkeren.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Afgelopen week 2 keer heerlijk gegeten bij de Ruif. Zowel in de serre als in de grote ruimte is het prettig zitten. De bediening was als vanouds ongedwongen en warm. Je voelt je echt welkom. Het menu was goed en de prijs/kwaliteit balans is prima. Heerlijk perfect gegaarde heilbot. De vooraf geserveerde salade vinden we een fijne traditie! Goed voor de vitamientjes. De wildgerechten zijn er ook weer en erg lekker. De ruime opstelling van de tafels vinden wij ook erg fijn, vooral als er onze labrador erbij is!
Anouk J.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Wij eten hier heel regelmatig, al jaren. De kaart is niet erg uitgebreid, maar wat ze hebben is ook echt lekker en goed! De omgeving is prachtig en de bediening super vriendelijk, ook voor mensen die hun hond meenemen.
Lagers .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Met collega's een eenvoudige, maar prima maaltijd gehad. Gekozen voor de asperges. Lekker, maar had van mij iets meer mogen zijn. Bediening was netjes. Goede frites. Buiten op het terras gezeten met veel ruimte. Prijs-kwaliteit verhouding is in orde.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Op een prachtige avond op het fantastische terras heerlijk gegeten.
Ongedwongen, maar zeer attente bediening.
Niks op aan te merken.
Jalmer D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Erg lekkere rib eye gehad die perfect rosé was van binnen. Als de dessert kwam de mini pannacotta aan bod deze was ook erg goed te versmaden. De bediening is erg vriendelijk en net. Dit restaurant is een aanrader en wij komen hier graag terug.
Daphne M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren met 5 vriendinnen bij de Ruif gegeten. We hadden gelukkig gereserveerd want het was verder vol. Er was goede uitleg over het menu, daar we met 2 zwangeren waren. Heerlijk gegeten, vlotte bediening. Wild was goed klaargemaakt
Christiaan M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteren gereserveerd om 17.00 uur een tafel voor 7 personen.
17.00 uur had 19.00 uur moeten zijn, een fout van mij. Uiteraard waren wij er niet om 17.00 uur. Om 18.00 uur kreeg ik een telefoontje over de reservering. Mijn vergissing was niet erg en ondanks de drukte bleef de tafel voor ons gereserveerd. Wij hebben een heerlijk diner gehad met onze kinderen om de verjaardag van mijn vrouw te vieren. Na afloop kwam er nog een leuke verrassing en hebben wij, samen met de dames van het restaurant gezongen voor mijn vrouw. Al met al een heerlijke avond. De kwaliteit van het diner is zoals gebruikelijk geweldig, maar dat weten wij al jaren.
Sterre V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op een zaterdagmiddag had ik een tafel gereserveerd op het terras. Deze stond keurig voor ons klaar, met een stuk in de schaduw. Bediening was vlot en vriendelijk, het eten was heerlijk en een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Mooie plek om zowel in de winter als in de zomer te zitten.
Wenro .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na vele goede ervaringen bij jullie restaurant, besloten we een vriendin mee te nemen voor een fijne avond op jullie terras. Echter ging het bij de ontvangst al mis. We wilden graag buiten dineren, gezien de drukte was dit niet mogelijk. Vol begrip hebben binnen plaatsgenomen met de vraag of we alsnog naar buiten konden als er een tafel vrij kwam. Het antwoord was nee, want mensen zitten vol in het diner. Ok, fijn dat u meedenkt. Binnen werden we verder geholpen door een fijne jongeman, die duidelijk meer plezier heeft in zijn werk. Ondanks dat de sla en frites vergeten waren, hebben wij prima gegeten en een drankje van het huis gekregen. De jongeman regelde gelijk een tafel buiten voor het nuttigen van ons dessert, waar al een tijdje meerdere plekken vrij waren. Eenmaal buiten aan onze tafel werden we compleet genegeerd door de dame die ons ontvangen had begin van de avond. Na geruime tijd gewacht te hebben naar binnen gelopen voor de rekening, om wederom genegeerd te worden door de dame die onze tafel moest bedienen. Op deze manier voor ons geen Ruif meer!
Beste proever in Spe,

als eerste dank voor uw bericht, maar wat vervelend om te horen dat u niet heeft kunnen genieten bij ons. Wij doen ons uiterste best om het onze gasten geheel naar hun zin te maken. Daar streven wij elke dag weer naar! Helaas is dit, waarschijnlijke door diverse omstandigheden, bij jullie tafel niet goed overkomen. Hiervoor willen wij dan ook onze welgemeende excuses aanbieden. Ondanks de mindere ervaring hopen wij u alsnog eens te mogen ontvangen bij Restaurant De Ruif of De Deel. Zoals u schrijft, heeft u ook veel goede ervaringen gehad.

Met vriendelijke groet,
Team Restaurant De Ruif & De Deel
ErnaB .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Lekker tafelen met vrienden. Keuze genoeg in het drie gangen menu. Ik had het varkenshaasje. Precies het juiste formaat zodat je ook nog dat extra hapje hebt. Onze vrienden hadden op advies de steak mediumrear genomen. Heerlijk. Na afloop gingen we voldaan en rozig naar huis. We komen zeker nog eens want voor de prijs hoeven we het niet te laten!
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Prijs / kwaliteit is voortreffelijk . Service is uitstekend. Zekere aan te bevelen!!! De locatie is echt uniek !! Ook aan de kleine kinderen is gedacht met betrekking tot de menukaart.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met ons vijven genoten we van een driegangendiner (keuze uit drie variaties). De pomodori soep was een goede keuze. De serranoham met meloen van twee disgenoten toonde prachtig op de foto en ook de vitello was smakelijk. De roodbaars op een bed van risotto vond ik zeer royaal. De steak van Angus rund perfect. Lekkere salade erbij en een goede wijn. Tot slot hadden we verschillende toetjes: trifle, sinaasappelsorbet en mini sabayon. Ik heb niemand horen klagen. Een van ons had mooie jeugdherinneringen aan dit sympathieke, prachtig gelegen restaurant.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016

Wij komen al jaren met heel veel plezier bij De Ruif. Altijd goed en gastvrij. Honden welkom. Binnen in de serre zowel als in de grote ruimte heel sfeervol en ruim opgestelde tafels en fijne stoelen met zo gewenst kussentjes. Onze ervaring met de bediening is positief en er zijn heel veel mensen al jaren in dienst. We worden dan ook vaak verwelkomt als oude bekenden en krijgen een mooi tafeltje waar de hond goed kan liggen. Het eten is lekker klaargemaakt en van prima kwaliteit. De kaart is overzichtelijk met genoeg keuze, ook vegetarische gerechten.Het fantastische terras omringd door prachtige bomen is een van de vele redenen om hier vaak te komen.