Restaurant De Ruif

Heuvenseweg 6 6991 JE Rheden Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant De Ruif

Natuurlijk genieten

Te midden van het prachtige natuurgebied De Veluwe bevindt zich dit bijzonderende restaurant. Waar lang geleden een manege met hooiberg werd gehuisvest, bevind zich vandaag de dag dé locatie voor een bijzondere culinaire ervaring in Rheden. Naast pure nostalgie en een schitterend ambiance, biedt De Ruif een ideale plek om zowel van de zon als een seizoensgebonden maaltijd te genieten. Binnen kom je volledig tot rust in de sfeervol verlichte omgeving, onder professionele begeleiding van het vriendelijke personeel. Als je nu nog niet overtuigd bent, dan zal een korte blik op de online sfeerimpressie dit ongetwijfeld doen!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Ruif

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11.00 uur

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Daphne M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteren met 5 vriendinnen bij de Ruif gegeten. We hadden gelukkig gereserveerd want het was verder vol. Er was goede uitleg over het menu, daar we met 2 zwangeren waren. Heerlijk gegeten, vlotte bediening. Wild was goed klaargemaakt
Christiaan M.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Gisteren gereserveerd om 17.00 uur een tafel voor 7 personen.
17.00 uur had 19.00 uur moeten zijn, een fout van mij. Uiteraard waren wij er niet om 17.00 uur. Om 18.00 uur kreeg ik een telefoontje over de reservering. Mijn vergissing was niet erg en ondanks de drukte bleef de tafel voor ons gereserveerd. Wij hebben een heerlijk diner gehad met onze kinderen om de verjaardag van mijn vrouw te vieren. Na afloop kwam er nog een leuke verrassing en hebben wij, samen met de dames van het restaurant gezongen voor mijn vrouw. Al met al een heerlijke avond. De kwaliteit van het diner is zoals gebruikelijk geweldig, maar dat weten wij al jaren.
Sterre V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op een zaterdagmiddag had ik een tafel gereserveerd op het terras. Deze stond keurig voor ons klaar, met een stuk in de schaduw. Bediening was vlot en vriendelijk, het eten was heerlijk en een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Mooie plek om zowel in de winter als in de zomer te zitten.
Wenro .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na vele goede ervaringen bij jullie restaurant, besloten we een vriendin mee te nemen voor een fijne avond op jullie terras. Echter ging het bij de ontvangst al mis. We wilden graag buiten dineren, gezien de drukte was dit niet mogelijk. Vol begrip hebben binnen plaatsgenomen met de vraag of we alsnog naar buiten konden als er een tafel vrij kwam. Het antwoord was nee, want mensen zitten vol in het diner. Ok, fijn dat u meedenkt. Binnen werden we verder geholpen door een fijne jongeman, die duidelijk meer plezier heeft in zijn werk. Ondanks dat de sla en frites vergeten waren, hebben wij prima gegeten en een drankje van het huis gekregen. De jongeman regelde gelijk een tafel buiten voor het nuttigen van ons dessert, waar al een tijdje meerdere plekken vrij waren. Eenmaal buiten aan onze tafel werden we compleet genegeerd door de dame die ons ontvangen had begin van de avond. Na geruime tijd gewacht te hebben naar binnen gelopen voor de rekening, om wederom genegeerd te worden door de dame die onze tafel moest bedienen. Op deze manier voor ons geen Ruif meer!
Beste proever in Spe,

als eerste dank voor uw bericht, maar wat vervelend om te horen dat u niet heeft kunnen genieten bij ons. Wij doen ons uiterste best om het onze gasten geheel naar hun zin te maken. Daar streven wij elke dag weer naar! Helaas is dit, waarschijnlijke door diverse omstandigheden, bij jullie tafel niet goed overkomen. Hiervoor willen wij dan ook onze welgemeende excuses aanbieden. Ondanks de mindere ervaring hopen wij u alsnog eens te mogen ontvangen bij Restaurant De Ruif of De Deel. Zoals u schrijft, heeft u ook veel goede ervaringen gehad.

Met vriendelijke groet,
Team Restaurant De Ruif & De Deel
ErnaB .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten en gedronken. Lekker tafelen met vrienden. Keuze genoeg in het drie gangen menu. Ik had het varkenshaasje. Precies het juiste formaat zodat je ook nog dat extra hapje hebt. Onze vrienden hadden op advies de steak mediumrear genomen. Heerlijk. Na afloop gingen we voldaan en rozig naar huis. We komen zeker nog eens want voor de prijs hoeven we het niet te laten!
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Prijs / kwaliteit is voortreffelijk . Service is uitstekend. Zekere aan te bevelen!!! De locatie is echt uniek !! Ook aan de kleine kinderen is gedacht met betrekking tot de menukaart.
Pauline W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met ons vijven genoten we van een driegangendiner (keuze uit drie variaties). De pomodori soep was een goede keuze. De serranoham met meloen van twee disgenoten toonde prachtig op de foto en ook de vitello was smakelijk. De roodbaars op een bed van risotto vond ik zeer royaal. De steak van Angus rund perfect. Lekkere salade erbij en een goede wijn. Tot slot hadden we verschillende toetjes: trifle, sinaasappelsorbet en mini sabayon. Ik heb niemand horen klagen. Een van ons had mooie jeugdherinneringen aan dit sympathieke, prachtig gelegen restaurant.
Faasse .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016

Wij komen al jaren met heel veel plezier bij De Ruif. Altijd goed en gastvrij. Honden welkom. Binnen in de serre zowel als in de grote ruimte heel sfeervol en ruim opgestelde tafels en fijne stoelen met zo gewenst kussentjes. Onze ervaring met de bediening is positief en er zijn heel veel mensen al jaren in dienst. We worden dan ook vaak verwelkomt als oude bekenden en krijgen een mooi tafeltje waar de hond goed kan liggen. Het eten is lekker klaargemaakt en van prima kwaliteit. De kaart is overzichtelijk met genoeg keuze, ook vegetarische gerechten.Het fantastische terras omringd door prachtige bomen is een van de vele redenen om hier vaak te komen.
Ineke2 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
We hebben er donderdag 21 april genoten van een aspergemenu (eenmalig, de aftrap van het aspergeseizoen) maar dat was alleen o.b.v. reserveren, we waren niet de enigen want het was druk bezocht. Het was trouwens wel een erg geslaagde avond met heerlijke gerechten en erg goed bijpassende wijnen/arrangement. Het wordt volgend jaar vast weer georganiseerd en dan beleef je wel een speciale ‘asperge’ avond.
Hoewel het hele (5 gangen) menu dus niet meer kan worden genoten, en de wijnen dan wrs ook niet op de manier van het wijnarrangement worden geschonken, staan de meeste gerechten wel los op de kaart.
Erg leuk begin met een leuke entourage (buiten stond iemand alle asperges te schillen), waar alvast kon worden begonnen met een erg lekkere amuse en een prima prosecco. Daarna, binnen, de rest van het menu: 4 aspergegerechten (heldere bouillon aan tafel over het garnituur geschonken, en nog 3 andere gerechten in combinatie met asperges, een met lamsbout, een met vis en de vierde ben ik vergeten). Het was allemaal wel echt heel lekker en prima passend in opbouw van het menu, de bijpassende wijnen combineerden ook uitstekend. Als laatste gang was er een huisgemaakte trifle met een goede dessertwijn.
De bediening was deze avond bijzonder geïnspireerd, ze hadden er duidelijk plezier in om dit te mogen opdienen/in te schenken. De sfeer was dus ook informeel gezellig, waarbij ik wel wil vermelden dat wij in ‘de serre’ hebben gegeten, in de grote zaal was het wel erg luidruchtig.
Het was voor mij een verjaardagscadeau, dus wat het precies heeft gekost weet ik niet. Wel weet ik dat gezien het geheel zeker qua prijs-kwaliteit in orde was. Als restaurant zeker een aanrader in deze omgeving.
K H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Op een mooie zonnige zondag na een wandeling op de Posbank leek het ons een goed plan om even te borrelen bij De Ruif. Bij onze vraag of er nog plek was op het terras werd ons meteen medegedeeld dat dit dit niet mogelijk was. Binnen troffen we gelukkig een meer behulpzame collega aan die ging kijken of ze ruimte kon maken voor ons op het terras. Dit was binnen een minuut geregeld!
Helaas ook bij het bestellen kregen we wederom van de eerste serveerster geen tijd om te vragen naar een kaart (werd ook niet gevraagd of we nog iets wilden eten of wat anders wilden bij bestellen). Uiteindelijk kregen we de gewone menukaart ipv de borrelkaart (om 16.00 uur). Daarom maar besloten om koffie met appeltaart te bestellen. De appeltaart was prima, mooie zure appels en fijne krokante korst maar de bediening bleef stug en onverschillig. Na de appeltaart maar snel afgerekend. Wij komen hier niet meer terug.
Beste proever,

bedankt voor de recensie, maar wat vervelend om te horen dat u geen goede ervaring heeft gehad afgelopen zondag. Misschien dat door een samenloop van omstandigheden en een onverwacht zeer drukke zondag u niet op de juiste manier behandeld bent. Dit mag zeker niet gebeuren! Ondanks de mindere ervaring hopen wij u alsnog eens te mogen ontvangen bij Restaurant De Ruif of De Deel.

Met vriendelijke groet,
Team Restaurant De Ruif & De Deel
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
met twee personen hier op 5 december heerlijk gegeten: Eetgenoot nam voor- en hoofdgerecht. Hoofdgerecht was: Wildzwijnmedaillons met roze pepersaus. Heerlijk gegaard. Ik nam een voorgerecht en nagerecht: Mijn voorgerecht waren Wijngaardslakken in kruidenboter gegratineerd gruyère. Zie waren zoooo zacht en mals. Knoflooksmaak was niet overdadig aanwezig en mijn nagerecht was Kaasdessert. Dan denk ik natuurlijk aan een kaasplankje met verschillende soorten kaas en wat dingetjes erbij. Hier bestond het uit 1 stuk camembert met dingetjes zoals wat brood, een dessertwijntje. Toen het personeel vroeg hoe het smaakte, zei ik dat het goed smaakte, maar dat ik een tegenstelling met deze kaas veel lekkerder had gevonden. Juist verschillende kaassmaken maken een dessert tot een geheel. Men beaamde dat en ging kijken wat er mogelijk was. Daarop kwam ze terug met een heerlijk stukje rochefort. Daarna heb ik echt zitten smullen. Klasse voor deze service!
HermanSaint .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
De Ruif ligt schitterend aan de rand van de Posbank. Het retaurant is gezellig ingericht. Je kunt prima in de omgeving wandelen. Ruime parkeergelegenheden.

We kwamen wat aan de late kant binnen. Joviale en hartelijke bediening.

De menukaart is in evenwicht qua keuze en prijs. Het eten komt in een goed tempo door. Fijn om weer eens in een restaurant te zijn die weet hoe je met zout om moet gaan in plaats van 'alles op smaak' zoals helaas de nieuwe trend is.

Vooraf salade met paddenstoelen en spek. Beetje jammer dat wel het spek vers was gebakken doch niet de paddenstoelen. Verder een heerlijk voorgerecht met vers brood.

Hoofdgerecht was everzwijn. Prima klaar gemaakt met een smaakvolle saus en heerlijke en diverse groenten. Portie in balans qua grootte en samenstelling.

Nagrecht was apfelstrudel met ijs. Perfect in balans.
Beste Proever,
dank je wel voor je hele leuke en mooie recensie! Dit waarderen wij enorm.
Wij hopen je graag nog eens te mogen ontvangen.
Maurits D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Zowel voor-, hoofd- als nagerecht waren erg goed. Wel was de hoeveelheid (van voor- maar met name het hoofdgerecht) onvoldoende voor ons. Maar een hoop frites maakte het voor mij en de kinderen (bijna) goed. Vandaar dat ik de prijs-kwaliteit verhouding matig vind. Atmosfeer is gezellig. De bediening is goed, vrolijk en zeer behulpzaam.

Zwaar min-punt was de temperatuur: deze was zo laag dat wij het allen echt koud hebben gehad en ook snel weg waren na het dessert (lekker warm thuis een kopje koffie drinken). Hadden dit direct moeten zeggen, maar deden dat pas bij het weggaan (leer-momentje).
Beste Proever,
dank voor uw recensie! Vervelend dat de hoeveelheden niet naar wens waren. Wij hebben hier nog niet eerder een klacht over gehad, maar wij zullen zeker wat met het commentaar gaan doen. Fijn dat u verder genoten heeft van een bezoek aan ons restaurant. Wij hopen je graag nog eens te mogen ontvangen, wij zullen zorgen voor een aangename temperatuur :).
Pascal G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Donderdag 15 oktober hebben we bij Restaurant De Ruif genoten van het wildfestival 2015, dat in samenwerking met de Koninklijke Jagers Vereniging, Wildslagerij Ter Weele en Wijnhandel Appeldoorn was georganiseerd.

De zeven gangen waren stuk voor stuk even goed, behoorlijk klassiek, maar qua opmaak zeker niet oubollig.
Amuse: Bruschetta met hertenham, uiencompote en enoki paddenstoelen - erg lekker
Voorgerecht: Wildpasteitje op klassieke wijze - lekker
Soep: Dubbel getrokken wildbouillon met paddenstoelen en verse kruiden - heerlijk smaakvol
Tussengerecht: Wilde eendenborst met een saus van mango geserveerd met een stamppotje van gedroogde cranberry's en rode kool - iets of wat droog, maar de sappige mango maakte dit goed, lekker combinatie
Hoofdgerecht: Hertenrugfilet geserveerd met een wildjus, spruitjes en aardappelkrokketjes - voortreffelijk gegaard, mijn bord was helemaal schoon.
Kaas: Éposses - lekker, maar niet heel bijzonder
Dessert: Chocolade fondant, een warm chocoladetaartje en een bolletje amarenenijs - erg lekker

De registervinologen van Appeldoorn hadden zes verrukkelijke wijnen (en port) bij de gangen uitgekozen en gaven bij elke wijn enthousiast uitleg, merci bien!

Tussen de gangen door werd het steeds even stil als de jager vertelde over wild, het wildseizoen en de tradities die daarbij horen.

En dat alles in de hooiberg die tot prachtig restaurant is verbouwd, waar ter gelegenheid van het wildfestival de herfstblaadjes binnen lagen en de vuurkorven buiten stonden.

Echt een topervaring dus!
Beste Pascal,
dank je wel voor je hele leuke en mooie recensie! Dit waarderen wij enorm.
Wij hopen je graag nog eens te mogen ontvangen.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Met 6 personen lekker gegeten maar niet super. Dit geldt ook voor de bediening en de grote ruimte is zeer rumoerig. Locatie ligt wel op een super mooie plek.
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Op aanraden van een lokale bewoner gingen we naar de Deel en de Ruif. Ter plekke besloten we voor de Ruif te kiezen. De bediening was zeer vrolijk en maakten het ons helemaal naar het zin op een gezellig buitenterras. Wat later op de avond moesten we soms wel even wachten voor de bediening doorhad dat wij iets wilden bestellen omdat ze iets te enthousiast met elkaar stonden te kletsen. Vooraf de garnalencoktail was lekker fris van smaak met de grapefruit.De slakken waren ook erg lekker. Mijn vrouw het jammer dat het mandje brood al op was want dat had goed gepast bij de slakken.
Als hoofdgerecht hadden we beide de runderentrecote. Perfect bereid, mals en heerlijk van smaak. De aardappeltjes en snijbonen waren ook erg lekker. Het schaaltje salade daarentegen is een klein minpuntje. Droge sla, komkommer, wortel en radijs met ergens in het midden een beetje dressing. Rondkijkend lijkt het erop alsof dat schaaltje bij ieder hoofdgerecht geserveerd wordt en al eerder op de dag klaargezet is. Als dessert de ijskoffie was heerlijk, echter onderin mijn glas zat een papiersliert die ik pas opmerkte in mijn mond. Dat hoort er natuurlijk niet thuis! De bediening bood naast haar excuses ook een kopje koffie van het huis aan.

Al met al een erg goede indruk. Hier komen we zeker nog eens!
David B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Een snoep van een locatie aan de rand van de Veluwe bij het Bezoekerscentrum.
Een vrij beperkt lunchmenu, wel tot 14.00 aan te vullen van 'de grote kaart', toch bijzonder mager wat vegetarische gerechten betreft.
En De Ruif doet kennelijk niet mee aan de actuele trend om biologische en/of lokale producten te gebruiken.
Wat opvalt, is hoe onprofessioneel en betrekkelijk onverschillig de bediening is.
Wel krijgen we vrij snel onze fraai gepresenteerde gerechten:
- voor mij belegen kaas op sneden smakelijk volkorenbrood met frisse garnering (€7)
- voor mijn tafelgenoot een aardige tonijnsalade (€11,50)
- met een mandje sneetjes verse wit/bruin stokbrood en boter.
Waar voor geld? Ja.
Lekker buiten zitten? Ja.
Een gevoel van 'ik voel me hier welkom'? Nee, niet echt...
Beste David,
Dank voor u mail. Leuk de complimenten betreft ons eten en de locatie! Vervelend om te horen dat u een minder goede ervaring heeft gehad met ons personeel. Dit mag zeker niet de bedoeling zijn, want u als klant staat bij ons centraal en dit warme gevoel willen wij zeker overdragen. Wat betreft onze gerechten, wij maken zeker wel gebruik van lokale en bio producten, maar omschrijven dit niet volledig in onze menukaart. Mocht u meer informatie hierover willen, dan kunt u altijd even ons personeel hiervoor benaderen. Wij hopen u graag nog eens te mogen ontvangen.
Vriendelijk groeten, Team Restaurant De Ruif

Reactie van proever:

Ik schrijf uitsluitend over de 'momentopname' van mijn bezoek aan een restaurant.
Daarbij doe ik mijn best om objectief en duidelijk te zijn.
Zoals mijn opmerking over de magerheid van het menu wat vegetarische mogelijkheden betreft.
Of over lokale of bio-producten. Er zijn immers veel restaurants die juist pronken over hun gebruik van zulke ingrediënten en de zuiverheid van de resultaten, en hiermee scoren.
Wel waardeer ik dat u de moeite neemt om op mijn recensie te reageren, teneinde er - als 't ware - wat nuancering aan te brengen.
Bassssss .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Geen aanrader dit! Parelhoen was rauw, volgens de kok hoorde het zo...
Bediening (m.u.v. 1 vriendelijke dame) erg onvriendelijk en nors.
RichardHugen .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
De Ruif is pure nostalgie. 40 jaar geleden kwam je er al voor je plezier en dat doe je nog steeds. In een mooie omgeving, pal naast de manege waar het ooit uit onstond. Het restaurant is veel groter en daardoor wat onpersoonlijker geworden. De kaart is op het niveau van een eetcafe. Het eten dat je krijgt is voor de prijs, die je ervoor betaalt, alleszins redelijk. Het stoofpotje met rundvlees is lekker. De vis in de saus, zeker de tonijn, is erg droog. De frietjes zijn lekker en het verdere garnituur stelt weinig voor. De huiswijn is OK en de bediening is allervriendelijkst. Ofwel wanneer we weer eens in de buurt zijn, zullen we de verleiding weer niet kunnen weerstaan om er langs te gaan.
EW Z.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Culinair gezien een doodgewoon restaurant. Hier en daar een meer dan gemiddeld gerechtje (wij komen er meermaals) maar doorgaans gewone kost. Personeel is attent, vriendelijk in de omgang en genegen voor de hond water te halen en zelfs wat aandacht te geven. Personeel is geen 18 meer, wat wil zeggen dat men meer op hetzelfde niveau zit als het clienteel; Wij ervaren dit als zeer prettig. De plaats is bijzonder hoewel het restaurant daar op zichzelf niets voor heeft hoeven doen. Vlak naast het bos en wandel- en fietsroutes beginnen voor de deur. Terras is aangenaam in de zomer, in de winter is het binnen sfeervol. Nogmaals, het gaat hier om vriendelijkheid en de locatie. Het eten is gewoon... de toetjes zelfs zeer gewoon.