Restaurant De Rozario

Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00
7,1
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Vorige week gegeten bij de Rozario. Hele kleine tafeltjes, waar heten net op kan.
Amuses prima, men had nog een klein stukje brood voor ons over (geef dan niets)1 zielig broodje Portionering niet in verhouding tot de prijzen. Ik zit niet in een sterrenzaak !!Porties erg klein voor erg veel geld. De smaak was wel goed, maar ook geen explosies of zo.
Prijzig wijnarrangement.
Misschien dat men hier komt om een van tv-bekende kok te zien, maar al met al is het niet veel meer dan een gemiddeld restaurant om de hoek.
Zal heel wat moeten gebeuren willen we nog eens gaan.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wat een enorme verbetering met vorig jaar. Het viergangen menu was voortreffelijk. Mooie combinaties met wat andere kruiden en specerijen dan je bij een traditioneel restauramt tegen komt. Zeker een aanrader.
M.R. V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Het eten was voortreffelijk. Uniek concept: twee borden met verschillende uitgesproken smaken doe naast elkaar voortreffelijk in balans zijn. Smaakvolle wijnen en alles op een mooie manier gepresenteerd. De bediening is erg attent en persoonlijk, wij waren direct op ons gemak. We hopen dat er snel een oplossing voor de akoestiek met name vooraan gevonden wordt. Wegebben genoten en komen zeker nog eens terug!
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Vandaag hebben we geluncht bij deRozario. Het was erg rustig, want kennelijk is de kwaliteit van dit restaurant nog niet tot de zakenwereld doorgedrongen. Het eten was echter weer fantastisch en voor die prijs is het geweldig.
Hoogtepunt vond ik het hoofdgerecht: kabeljauw met allerlei heerlijke spullen erbij. De rendang als voorgerecht was echter ook geweldig.
Onze ober was heelvriendelijk en goed, op een paar kleine foutjes na. De sfeer in het restaurant op een middag in de zon is erg goed, maar ik denk dat 's avonds het geluid nog wel een probleem kan zijn.
Al met al een aanrader en het beste restaurant qua eten in Helmond!
sawstevens .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Geweldig eten.Super spannende smaken. Helaas zijn de prijzen van de drankjes echt veel te duur. €8.5 voor een proseco en €9 voor een Jameson kan echt niet.
Hank H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Heerlijk genoten van de verschillende smaken van chef Jermain, van de Rozario. Hoe fantastisch hij een rijsttafel om kan toveren tot een palette van amuses geweldig. Die smaakjes! De daarop volgende gerechten allemaal zeer goed, zeer afwisselen en super qua smaken, goed qua hoeveelheid, de gerechten echt top. Het dessert een zeer gewaagde smaakcombi, voor de een het hoogte punt de ander mwa. Maar goed over smaak valt niet te twisten. Jermain blijft werken aan zijn eigen identiteit en dat is geweldig, hou vol. Ook het gastheerschap en alles wat daarbij hoort verbeterd iedere week, petje af en hou vol! Ik ben trots dat we dit in ons Helmond mogen genieten.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Onlangs zijn we hier gaan dineren, we kozen een 5 gangen menu en 2 huiswijn deze viel tegen Italiaanse wijn jong zurig, na 45 minuten kregen we de eerste amuse 4 stukjes soort kroepoek wat donker gebakken, daarna weer een amuse rolletje rettich met hoop droge seroedeng geen traktatie toen een zacht gegaarde stukje kabeljauw daarna stoofvlees prutje was erg lekker maar kleine portie daarna stukje varkenswang met stukje zwezerik ongeveer 2 bij 1 cm was te klein voordat de smaken zich konden ontwikkelen.
Het hoofdgerecht was zeer dun gesneden eend op de huis gebakken maar had evengoed wat dikkere carpatio kunnen zijn onder een laag van 5 spices saus teveel saus.
Daarna een fris gerechtje met oa mosterd ijs dit was verrassend lekker wat veel zoetjes.
Over het geheel was niet slecht maar voor verbetering vatbaar het restaurant is nog zoekende, je merkt wel in de gerechtjes dat zijn meester een meesterkok is geweest in Nuenen, maar hij is er nog lang niet; de gerechten missen de finesse en het geraffineerde van verfijnde smaken. Spicy dat wel.
De bediening mag vriendelijker zijn bv. vragen of het gesmaakt heeft wat geen enkele keer gebeurde en een dienstertje was haar stem kwijt geraakt en zodoende niet te verstaan. Bij elk gerecht een heel verhaal maar smaakt het daar gaat het om. De porties waren aan de zeer kleine kant, we kregen een broodje op 1 schoteltje de olie stond op tafel dus werd zo een geklieder, dat kan anders, maar goed ze zijn in ontwikkeling, en voor iemand die zichzelf heeft ontplooit is het geen slecht begin. De prijzen zijn aan de hoge kant voor hetgeen hij biedt vinden wij persoonlijk en het tempo mag ook hoger.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gisteravond wezen eten in dit restaurant. Prettige sfeer en bediening. Mooie gerechten met mooie smaken, t.a.v. het eten derhalve niets aan te merken. T.a.v. de bediening zou misschien wel wat meer uitleg gegeven kunnen worden over bijv. de bubbels vooraf daar ik niet weet wat het was behalve bubbels. Wat regelmatiger het water bijschenken en na de gang vragen of het lekker gesmaakt heeft kan net dat beetje extra zijn. Door de akoestiek was de bediening niet altijd goed te verstaan. Het decor was prettig en ongedwongen, het toilet dat zuiver was, was wat eenvoudig/klassiek in de aankleding wat een beetje afstak tegen de rest van het interieur. Door het een en ander nog wat bij te schaven komt het een en ander net wat meer in balans. Desalnietteming heel lekker en prettig gegeten en beveel dit restaurant anderen zeker aan. Leuk element was het tafelstuk waar de 'kipkoekjes' inzaten, lijkt me leuk om deze elementen nog verder uit te breiden.
Sabine S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteravond van half zeven tot elf uur heerlijk comfortabel op een superfijne stoel in een ongedwongen en vernieuwende, inspirerende omgeving heerlijk, maar dan ook echt Heerlijk gegeten, gedronken, gekeken, geluisterd, gevoeld. De Rosario is echt een ervaring, een belevenis die ik iedereen aan raad. En tegenover andere exclusieve restaurants waar je dezelfde kwaliteit aan versproducten, originaliteit, creativiteit en smaak krijgt, maar ook service en aandacht is het echt niet over-prized. De prijs klopt gewoon. Het is allemaal zo ongelooflijk perfect, dit jonge frisse team moet wel continue vol ambitie en hartstocht zijn anders zet je zoiets niet neer. En dan te bedenken dat dit nog maar een half jaar draait. Een ongelooflijk mooie, charmante sommelier verteld prachtige verhalen over het perfect gekozen wijn arrangement waardoor je al helemaal zin krijgt in het gerecht wat daarop volgt. De hele ervaring is een grote verwennerij, de passie vliegt van je bord af, je voelt je continue een zeer gewaardeerde gast, er is een kalmte in de keuken waar je u tegen zegt en het is toch zo heerlijk om dezelfde kwaliteit te ervaren als in een sterren restaurant maar dan zonder de ouderwetse etiquette en decadente toestanden. Je mag hier genieten, werkelijk. Hier kun je zijn wie je bent. Unieke ervaring, Dank!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Samen met twee vrienden wezen eten in De Rozario. Bij binnenkomst al aangenaam verrast door de inrichting (erg licht, gemakkelijke stoelen) en de ontvangst. 5 gangenverrassingsmenu genoten met wijnarrangement. Voortreffelijk gegeten, zeer goede smaakcombinaties. Wij konden de keukenbrigade aan het werk zien, hetgeen toch altijd leuk is. Een aanrader om hier in ieder geval te gaan eten.
Peggy N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Onlangs hier, op aanraden van collega, gegeten! Mooi, modern restaurant! Je voelt echter wel dat in alles nog wordt gezocht naar juiste balans! Zo liep er naar mijn idee teveel bedienend personeel rond (restaurant was niet vol en personeel stond vaak samen kletsend bij bar zonder actief met gasten bezig te zijn), die niet allemaal even kundig waren (soms wat knullig inzetten van borden, als met koffie thee klaar staan en niet op hoogte dat er nog gang volgt en niet weten dat dames asn tafel eerst gerecht geserveerd dienen te krijgen en daarna de heren) de vrouwelijke sommelier lepelt een verhaaltje op, zonder het persoonlijk te maken en Jermain (eigenaar en chef) doet het prima, maar moet nog groeien in zijn nieuwe rol! Het door ons gekozen verrassingsmenu was ok, maar was (nog) geen wauw effect, ook hier is men nog zoekende! Kortom: een goede, nieuwe aanwinst voor Helmond, maar moet nog even de kans krijgen om zijn draai te vinden. Ik zou restaurant wel aanbevelen aan vrienden!
Eef D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij dit restaurant. Prima service, creatieve combinaties en men houdt rekening met individuele wensen.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Hier op vrijdag avond met mijn vrouw gegeten , bij binnenkomst werden wij keurig ontvangen door een jonge bedienden, en konden een tafel dat voor twee was ingedekt uitkiezen, jammer dat dit enkel “boven was” hier is de akoestiek nog niet best als het drukker is.

Het eerste drankje was een droge Sherry en een Cava, toen kwam de kaart, wat direct opviel was dat het a la carte beperkt was, daar stond wel tegen over dat er een keuze was voor een drie-vier-vijf of zes gangen verrassing menu of een drie gangen keuze menu, wij gingen voor de vijf gangen met bij passende wijnen.

Het was van het eerste gerecht de pladijs met een soepje van? en een gamba tot en met het kaasplankje geweldig , het waren allemaal mooi en goed verzorgde gerechtjes die mooi bij elkaar kwamen en de meeste goed met de bij passende wijn ging , er was een tussen gerechtje ,de bij 62 graden gegaard ei met truffel dat mijn vrouw niet zo bijzonder vond(de zachte dooier).
Maar het gerechtje hierna de sukade van rund was bijzonder lekker (signatuur van de chef)net als het hoofdgerechtje de bavette gewoon heerlijk.

Verder was alles zeer goed en zeker het kaasplankje de kazen waren mooi op temperatuur en dat komt de smaak alleen maar ten goede een pluim hier voor.

Als afsluiter een koffie met een whisky een Caol Ila van twaalf jaar heerlijk.

Wij kommen hier zeker terug en reserveren dan beneden dat is volgens de jonge dame die ons heeft geholpen minder lawaaiig als het druk is (bedankt voor de tip)
De4Zusjes .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hadden al gehoord van het nieuwe restaurant De Rozario in Helmond. Zaterdagavond hebben we er fantastisch gegeten. De verbouwing is succesvol geweest: moderne omgeving, goede stoelen. We kozen voor een verrassings- 5 gangenmenu en het was heerlijk. Aparte combinaties, mooi opgediend. Met bijpassend wijnarrangement: goed en met ruim gevulde glazen. Verder een attente bediening. Op naar de ster?
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gisteren spontaan gaan eten bij De Rozario. We kozen het drie gangen verrassingsmenu omdat er alleen menu's beschikbaar waren. Het was de laatste dag voor de verbouwing dus waarschijnlijk was er niet veel meer in huis.
In mijn broodje zat een lange haar van wel 30 cm. We hebben dit gemeld maar meer dan sorry kon er niet vanaf.
Het voorgerecht was erg goed. Het hoofdgerecht hoen/kip vond ik zeker niet speciaal en een goedkoop product voor een restaurant dat de ambitie heeft om een ster te gaan halen.
Na drie kwartier wachten en nadat we de rekening intussen gevraagd hadden, kwam toch het dessert van kersen.
De eigenaar verteld op internet dat hij langs de tafels gaat om het verhaal achter de gerechten te vertellen. Hij is inderdaad bij verschillende tafels langs geweest maar waarschijnlijk is hij selectief. We hebben hier nu twee keer gegeten en de eigenaar niet gezien.
Na de verbouwing gaan we nog een keer eten, want de potentie zit er zeker maar naar mijn mening kunnen ze nog aardig leren.
ireneboskma .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij De Rozario. Gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en ook verrast door de smaakcombinaties en de gerechten die zich in een fijn tempo opvolgden. Ook de porties waren helemaal prima. De alertheid, vriendelijkheid en kundigheid van het personeel doet geen recht aan het heerlijke eten en dat is jammer. Het decor wordt gelukkig aangepakt want dat is behoorlijk gedateerd. Fijn restaurant, een aanwinst voor Helmond en wij komen graag terug als de verbouwing is voltooid.
Anneka .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een hele nieuwe keuken in een oud restaurant. Positief is dat een groot gedeelte van de tafeltjes is verdwenen en hierdoor wel iets meer privacy ontstaat. De akoestiek blijft echter een probleem hier. We hebben het 4 gangen verrassingsmenu genomen en samen met de amuses was dit een hele leuke ervaring. Het personeel is er vriendelijk maar zou wat mij betreft iets meer onderscheid moeten maken bij het aanspreken van de klant tussen jij en u. Ook heb ik het gevoel dat wanneer ze uitleggen wat er op tafel wordt gezet ze niet echt weten waar ze het over hebben.
Al met al een hele leuke ervaring in een restaurant met heel veel potentie.
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Jermain de Rizario mag dan ster-ervaring hebben, maar zelfstandig heeft hij nog veel feedback nodig om zelf die dter ooit te kunnen bemachtigen. Zijn kracht zit is de Oriënt meets west combinaties. Daar is het heerlijk gewaagd hoog op smaak. Wijn spijs verdient echt aandacht, evenals de service zodat prijs kwaliteit in verhouding komt te staan. Friandises bij de koffie.... Niet over nadenken maar doen. Tevreden? Nee prijs kwaliteit is absoluut niet in evenwicht, die, ervaar en leer! Na verbetering komen we graag weer een keer ervaren....
HarVen .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Jermaine de Rozario heeft gekookt in sterrenrestaurants . Dat is merkbaar. Veelzijdige creatieve gerechten met een bom aan smaaknuances. Dit talent is een aanwinst voor Helmond. Entourage verdient nog wat aandacht. Maar de koks koken voor een tien.
jandams .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op zondag een ontspannen lunch genoten bij deze nieuwkomer in Helmond: mooie, maar vooral vindingrijke gerechten met subtiele smaaksensaties beloven heel veel goeds voor de toekomst. A star is born in Helmond !! Prijs-kwaliteit dik in orde.
Paar puntjes van kritiek:
- wijnkaart is wel heel beperkt en bijna geheel van Italiaanse komaf.
- porties zijn aan de minimalistische kant (of was dat omwille van de lunch ?)