Restaurant De Rozario

7,1
Voordelig
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteravond van half zeven tot elf uur heerlijk comfortabel op een superfijne stoel in een ongedwongen en vernieuwende, inspirerende omgeving heerlijk, maar dan ook echt Heerlijk gegeten, gedronken, gekeken, geluisterd, gevoeld. De Rosario is echt een ervaring, een belevenis die ik iedereen aan raad. En tegenover andere exclusieve restaurants waar je dezelfde kwaliteit aan versproducten, originaliteit, creativiteit en smaak krijgt, maar ook service en aandacht is het echt niet over-prized. De prijs klopt gewoon. Het is allemaal zo ongelooflijk perfect, dit jonge frisse team moet wel continue vol ambitie en hartstocht zijn anders zet je zoiets niet neer. En dan te bedenken dat dit nog maar een half jaar draait. Een ongelooflijk mooie, charmante sommelier verteld prachtige verhalen over het perfect gekozen wijn arrangement waardoor je al helemaal zin krijgt in het gerecht wat daarop volgt. De hele ervaring is een grote verwennerij, de passie vliegt van je bord af, je voelt je continue een zeer gewaardeerde gast, er is een kalmte in de keuken waar je u tegen zegt en het is toch zo heerlijk om dezelfde kwaliteit te ervaren als in een sterren restaurant maar dan zonder de ouderwetse etiquette en decadente toestanden. Je mag hier genieten, werkelijk. Hier kun je zijn wie je bent. Unieke ervaring, Dank!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Samen met twee vrienden wezen eten in De Rozario. Bij binnenkomst al aangenaam verrast door de inrichting (erg licht, gemakkelijke stoelen) en de ontvangst. 5 gangenverrassingsmenu genoten met wijnarrangement. Voortreffelijk gegeten, zeer goede smaakcombinaties. Wij konden de keukenbrigade aan het werk zien, hetgeen toch altijd leuk is. Een aanrader om hier in ieder geval te gaan eten.
Peggy N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Onlangs hier, op aanraden van collega, gegeten! Mooi, modern restaurant! Je voelt echter wel dat in alles nog wordt gezocht naar juiste balans! Zo liep er naar mijn idee teveel bedienend personeel rond (restaurant was niet vol en personeel stond vaak samen kletsend bij bar zonder actief met gasten bezig te zijn), die niet allemaal even kundig waren (soms wat knullig inzetten van borden, als met koffie thee klaar staan en niet op hoogte dat er nog gang volgt en niet weten dat dames asn tafel eerst gerecht geserveerd dienen te krijgen en daarna de heren) de vrouwelijke sommelier lepelt een verhaaltje op, zonder het persoonlijk te maken en Jermain (eigenaar en chef) doet het prima, maar moet nog groeien in zijn nieuwe rol! Het door ons gekozen verrassingsmenu was ok, maar was (nog) geen wauw effect, ook hier is men nog zoekende! Kortom: een goede, nieuwe aanwinst voor Helmond, maar moet nog even de kans krijgen om zijn draai te vinden. Ik zou restaurant wel aanbevelen aan vrienden!
Eef D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij dit restaurant. Prima service, creatieve combinaties en men houdt rekening met individuele wensen.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Hier op vrijdag avond met mijn vrouw gegeten , bij binnenkomst werden wij keurig ontvangen door een jonge bedienden, en konden een tafel dat voor twee was ingedekt uitkiezen, jammer dat dit enkel “boven was” hier is de akoestiek nog niet best als het drukker is.

Het eerste drankje was een droge Sherry en een Cava, toen kwam de kaart, wat direct opviel was dat het a la carte beperkt was, daar stond wel tegen over dat er een keuze was voor een drie-vier-vijf of zes gangen verrassing menu of een drie gangen keuze menu, wij gingen voor de vijf gangen met bij passende wijnen.

Het was van het eerste gerecht de pladijs met een soepje van? en een gamba tot en met het kaasplankje geweldig , het waren allemaal mooi en goed verzorgde gerechtjes die mooi bij elkaar kwamen en de meeste goed met de bij passende wijn ging , er was een tussen gerechtje ,de bij 62 graden gegaard ei met truffel dat mijn vrouw niet zo bijzonder vond(de zachte dooier).
Maar het gerechtje hierna de sukade van rund was bijzonder lekker (signatuur van de chef)net als het hoofdgerechtje de bavette gewoon heerlijk.

Verder was alles zeer goed en zeker het kaasplankje de kazen waren mooi op temperatuur en dat komt de smaak alleen maar ten goede een pluim hier voor.

Als afsluiter een koffie met een whisky een Caol Ila van twaalf jaar heerlijk.

Wij kommen hier zeker terug en reserveren dan beneden dat is volgens de jonge dame die ons heeft geholpen minder lawaaiig als het druk is (bedankt voor de tip)
De4Zusjes .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hadden al gehoord van het nieuwe restaurant De Rozario in Helmond. Zaterdagavond hebben we er fantastisch gegeten. De verbouwing is succesvol geweest: moderne omgeving, goede stoelen. We kozen voor een verrassings- 5 gangenmenu en het was heerlijk. Aparte combinaties, mooi opgediend. Met bijpassend wijnarrangement: goed en met ruim gevulde glazen. Verder een attente bediening. Op naar de ster?
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gisteren spontaan gaan eten bij De Rozario. We kozen het drie gangen verrassingsmenu omdat er alleen menu's beschikbaar waren. Het was de laatste dag voor de verbouwing dus waarschijnlijk was er niet veel meer in huis.
In mijn broodje zat een lange haar van wel 30 cm. We hebben dit gemeld maar meer dan sorry kon er niet vanaf.
Het voorgerecht was erg goed. Het hoofdgerecht hoen/kip vond ik zeker niet speciaal en een goedkoop product voor een restaurant dat de ambitie heeft om een ster te gaan halen.
Na drie kwartier wachten en nadat we de rekening intussen gevraagd hadden, kwam toch het dessert van kersen.
De eigenaar verteld op internet dat hij langs de tafels gaat om het verhaal achter de gerechten te vertellen. Hij is inderdaad bij verschillende tafels langs geweest maar waarschijnlijk is hij selectief. We hebben hier nu twee keer gegeten en de eigenaar niet gezien.
Na de verbouwing gaan we nog een keer eten, want de potentie zit er zeker maar naar mijn mening kunnen ze nog aardig leren.
Ireneboskma .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij De Rozario. Gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en ook verrast door de smaakcombinaties en de gerechten die zich in een fijn tempo opvolgden. Ook de porties waren helemaal prima. De alertheid, vriendelijkheid en kundigheid van het personeel doet geen recht aan het heerlijke eten en dat is jammer. Het decor wordt gelukkig aangepakt want dat is behoorlijk gedateerd. Fijn restaurant, een aanwinst voor Helmond en wij komen graag terug als de verbouwing is voltooid.
Anneka .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Een hele nieuwe keuken in een oud restaurant. Positief is dat een groot gedeelte van de tafeltjes is verdwenen en hierdoor wel iets meer privacy ontstaat. De akoestiek blijft echter een probleem hier. We hebben het 4 gangen verrassingsmenu genomen en samen met de amuses was dit een hele leuke ervaring. Het personeel is er vriendelijk maar zou wat mij betreft iets meer onderscheid moeten maken bij het aanspreken van de klant tussen jij en u. Ook heb ik het gevoel dat wanneer ze uitleggen wat er op tafel wordt gezet ze niet echt weten waar ze het over hebben.
Al met al een hele leuke ervaring in een restaurant met heel veel potentie.
Hanneke D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Jermain de Rizario mag dan ster-ervaring hebben, maar zelfstandig heeft hij nog veel feedback nodig om zelf die dter ooit te kunnen bemachtigen. Zijn kracht zit is de Oriënt meets west combinaties. Daar is het heerlijk gewaagd hoog op smaak. Wijn spijs verdient echt aandacht, evenals de service zodat prijs kwaliteit in verhouding komt te staan. Friandises bij de koffie.... Niet over nadenken maar doen. Tevreden? Nee prijs kwaliteit is absoluut niet in evenwicht, die, ervaar en leer! Na verbetering komen we graag weer een keer ervaren....
HarVen .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Jermaine de Rozario heeft gekookt in sterrenrestaurants . Dat is merkbaar. Veelzijdige creatieve gerechten met een bom aan smaaknuances. Dit talent is een aanwinst voor Helmond. Entourage verdient nog wat aandacht. Maar de koks koken voor een tien.
Jandams .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op zondag een ontspannen lunch genoten bij deze nieuwkomer in Helmond: mooie, maar vooral vindingrijke gerechten met subtiele smaaksensaties beloven heel veel goeds voor de toekomst. A star is born in Helmond !! Prijs-kwaliteit dik in orde.
Paar puntjes van kritiek:
- wijnkaart is wel heel beperkt en bijna geheel van Italiaanse komaf.
- porties zijn aan de minimalistische kant (of was dat omwille van de lunch ?)

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Recent heeft Jermain de Rozario een goed en zeer gezellig restaurant in Helmond overgenomen. Ik heb begrepen dat er nog wat aan het interieur gedaan gaat worden hoewel het er naar mijn mening al/nog prima uitziet. Prima meubilair met comfortabele afstand tot de andere tafels. Anyway dat is dan een 8 die wat mij betreft alleen nog maar beter kan worden. De leuke dames van de bediening waren correct, hartelijk en mooi uniform in het zwart gekleed. Het eten: we hadden, i.v.m. de tijd, gekozen voor een eenvoudig twee-gangen menuutje. Wat zeer verrassend en natuurlijk goed van kwaliteit. Vis stond centraal. Met een amuse en een heerlijk dessert was de rekening zeer acceptabel. Alle reden om snel nog eens terug te gaan en dan voor het 3,4,5 gangen menu.
HDroppert .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Pas twee weken is dit restaurant open. Het is zeker gedurfd om te beginnen in een wat oubollige ruimte en niet eerst te verbouwen, maar we hopen dat de verbouwing binnenkort grondig is.
Het eten is echter geweldig. Vijf maal uitmuntend in ons vijf gangen diner. Eerst paling, dan vegetarisch. Vervolgens de signature dish: ren dang. Dan een heerlijke steak en ten slotte een geweldig dessert.
Het wijnarrangement was niet slecht, maar het verdient nog aandacht om goede bijpassende wijnen te vinden.
De service haperde soms nog. Het was vriendlijk, maar er moet nog een en ander ingeregeld worden. Zeker nu er veel groepen waren en de zaak al helemaal vol zat.
De stoelen zitten niet geweldig, zeker voor wat kleinere mensen. Mijn vrouw kreeg hoofdpijn van het rechtop zitten. Daar kwam bovenop dat het enorm lawaaierig is. Het plafond versterkt het geluid nog eens. En Helmonders zijn uberhaupt nogal luidruchtig.
We hopen dat bij de verbouwing aandacht wordty besteed aan het lawaaai en de inrichting. Als dat zo is, zal deze zaak kunnen uitgroeien tot een succes. Wij wachten voorlopig af.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Jermain de Rozario had al zeven jaar in de keuken van het restaurant op deze locatie gestaan alvorens hij besloot om zich te gaan door ontwikkelen in de keuken van onze top favoriet Soenil Bahadoer. Twee weken geleden was de tijd rijp om voor zichzelf te beginnen. Het interview met de journalist was wel wat uit zijn verband getrokken maar heeft zeker veel publiciteit opgeleverd. Alle avonden van de eerste weken waren mede hierdoor op korte termijn helemaal uitverkocht, prima. Wij waren ook erg benieuwd, gelukkig viel de drukte tijdens de lunch mee.
Het restaurant ligt aan de rand van het centrum, in het uitgaans-gebied van Helmond met langs het water vele terrasjes. Het interieur is ongewijzigd maar zal op korte termijn nog worden aangepakt. Nu is het binnen achter de verhoging nog relatief donker vanwege de hoge lambrisering en eikenvloer. Wel sfeervol, met een gewelfd plafond. Aan de voorzijde is het achter de glazen wand duidelijk lichter en lijkt het op een serre. Een terras is er ook maar dit is at is vanwege de redelijk drukke straat wat minder aantrekkelijk.
We mogen zelf een tafel uitzoeken en het werd een tweetje in de “serre”. De keurige kaart werd uitgereikt, menu's zijn prettig geprijsd. Het “De Rozario” menu start bij €38,- (vier gangen) en loop op naar €57,- (zes gangen), het drie gangen keuze menu kost €32,50.

Als aperitief een Italiaanse witte wijn die goed bevalt. Chef Jermain presenteerde vanmiddag zelf de gerechten en hapjes zelf, dit met veel achtergrond informatie, leuk! We starten met krokantjes gepresenteerd op een vijzel met een huisgemaakte Japanse mayonaise die subtiel pikant was, heerlijk.

Het tweede hapje zat onder een stolp die gevuld was met wierook. Op een blokje verse gember een stukje subtiel gemarineerd buikspek met ernaast een beeldje van Boeddha, grappig.

Bij het laatste hapje verteld de chef dat hij een echte gin liefhebber is en dat hij inmiddels een uitgebreide gin collectie in huis heeft. De oester met salty fingers en citrusfruit werd dan ook besprenkeld met Saffron gin, dit zorgde voor een aangenaam aroma.

De eerste wijn werd beknopt toegelicht door Maick Coolen, “sommelier” in opleiding. Hij heeft enkele jaren in Italië gewoond en vandaar zijn voorliefde voor deze wijnen. Geselecteerd, een Pinot Grigio 2014 van Albino Armani, elegant met een toetsen van rijpe appel. Op het bord ingrediënten uit Helmond. Twee stukken gerookte paling met rode biet structuren. Voor textuur een quenelle, in rodebietensap gekookte, quinoa. Smaakaccenten met de beukennoten cressjes en toefjes crème van knolselderij, afgewerkt met een soja vinaigrette. Een prima smakencombinatie, heerlijk. De wijn paste maar kwam door de rijke smaken wat op de achtergrond.

De tweede begeleider werd een cocktail, op een side tabel samengesteld. als basis een gekruide tomaten bouillon waarbij wat Celery gin, fris met in het aroma tonen van selderie. Uit de keuken een tweetraps gerecht met ongeveer dezelfde opbouw. Dunne plakken sepia met erop tomaat structuren en zilte groentjes (oa. lamsoor en zeekraal). In het witte schaaltje overgoten met een heldere tomaten bouillon en in het glazen schaaltje overgoten met een hartige beurreblanc. De sepia had een delicate smaak met een goede textuur. Een heerlijk zomers gerecht waarbij de cocktail verrassend goed aansloot.

Over naar rood met een Schioppettino 2013 van Dario Coos vol donker fruit met tonen van amarena en vanille en een elegante afdronk. In een blauw schaaltje een stukje runder bavette op een bedje van kimchi, ernaast een quenelle mango ijs, blokjes uitgebakken tempé en mini lente-ui. Normaliter ben ik geen bavette liefhebber maar deze ging op in de heerlijke smaken van het garnituur. Vooral het mango ijs was verrassend in de combinatie. De wijn vulde het gerecht keurig aan met zijn heerlijke aroma en verfijnde tannines.

Voor bij het pièce een Rosso di Montalcino 2013 van Tenute Niccolai, krachtig en geconcentreerd. Op het bord een stuk hoenderfilet geflankeerd door gebakken ganzenlever en krokant gebakken kalfszwezerik met asperge structuren (groene en witte), cilinder polenta, aan tafel afgewerkt met een five spices saus van miso. De cuisson van de hoender was goed en echt lekker werd hij in combinatie de ganzenlever en krokante zwezerik, die groots was (zonder jasje en toch krokant). De saus zorgde voor de koppeling naar de wijn, die met zijn zuren het gerecht aanvulde, keurig.

Als afsluiter nog een krachtige espresso Puro met stukje boterkoek.

Bediening was goed tot heel goed verzorgd met Jermain in de hoofdrol die de gerechten keurig met passie presenteerde, Maick Coolen is goed bezig en volop in ontwikkeling.

Prijs-kwaliteitsverhouding was zeer goed tot uitstekend, viergangen menu €38,-, wijnarrangement €25,-, en koffiearrangement €2,-.

We waren aangenaam verrast met de stand van zaken in de keuken, niet te vergeten dat het restaurant nog geen twee weken open is. Helmond heeft hiermee nu een restaurant met aantrekkingskracht voor culinaire liefhebbers. Met deze kaart zal de bib van Michelin niet lang op zich laten wachten.
MaartjeGiesen .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Echt heerlijk gegeten! Combinaties die zo verrassend zijn door contrast in structuur, smaak en kleur. Elk gerecht was een heus mondvermakertje, de bijpassende wijnen gaan zo mooi samen bij elk los ingrediënt. De chef neemt ook nog de tijd om de gerechtjes aan tafel uit te leggen met een persoonlijk verhaal. Alleen de bediening zou nog iets meer mogen lachen om de gast te laten voelen dat ze het leuk vinden om een belevenis te creëren. Zodra ook het interieur in Juni af zal zijn, zal Rozario's echt een restaurant zijn waar ik heel graag terug kom.
Elinevdhurk .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Het eten was heerlijk! De gerechten waren mooi opgemaakt en er werden mooie smaakcombinaties gemaakt. Heerlijk en verrassend was het kimchi ijs en ook de fivespice saus bij de asperges. Ik vind het top hoe regionale producten zoals de Rijpelaal, asperges, hoender, maar ook aardbeien gecombineerd worden met smaken uit de Oosterse keuken.

Het waren mooie en kleurrijke gerechten die spannend zijn qua smaak, maar die je goed kunt volgen. "Een paar lekkere smaken in plaats van twintig verschillende dingetjes" is goed uit de verf gekomen.

Her en der gingen wat dingetjes fout maar deze werden vriendelijk, snel en accuraat opgelost. Zowel door de keuken als de bediening. Aan het eind van de avond kwam de chef nog persoonlijk aan tafel langs.

We gaan zeker nog een keertje terug om ook de befaamde rendang te kunnen proeven. En voor de prijs hoef je het niet te laten want de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed.
Ellatie .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Heerlijk gegeten afgelopen zondag. Ook de bediening is erg vriendelijk. Nog een kleine verbouwing en dan is het echt de topper van Helmond!
Bob B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Slechts 3 dagen is DeRozario pas geopend als we aan tafel gaan. Jermaine De Rozario is zijn eigen zaak in Helmond beginnen. Een jonge ambitieuze en talentvolle kok (o.a. De Lindenhof**) die zijn grote droom naleeft.

Het decor krijgt nog maar een 6. Reden hiervan dat deze onveranderd is overgenomen van de vorige eigenaar. In juli staat een grote verbouwing gepland en dan zal het interieur helemaal in Jermaine-style worden veranderd.

De avond start met een aantal amuses, waaronder coquille, mooi in balans met aardpeer gebracht. Het eerste voorgerecht is een prachtig opgemaakt bord met de lokale producten zoals Rijpelaal, biet uit Croy, quinoa gekookt in het sap van biet. Begeleid met een frisse Pinot Grigio uit Corvara. Het tweede voorgerecht is een stukje zeebaars, gebrande tomaat, watermeloen en een buerre blanc. Hier een mooie Gavi uit de Piemonte bij geschonken die mooi het zuurtje in de buerre blanc compenseert.

Dan Rozario's signature dish: Rendang. Verrukkelijk....! Hierbij wen jonge frisse fruitige rode wijn van een inheems Italiaans druivenras.

Het 'hoofdgerecht' is de parelhoen. Hier gaat het even mis in de communicatie tussen de zwarte en witte brigade. Een mooie zware Rosso di Montelcino wordt erbij geschonken, die bedoeld was voor bij een gerecht met lam...

Dan de desserts. Het eerste dessert van bereidingen van rood fruit met een vleugje Aloa Vera. Persoonlijk had dat laatste van mij weggelaten mogenworden. Hierbij de fruitige mousserende rode dessertwijn Birbet. Als slot van ons zes gangen diner, à la minute bereid ijs met hazelnoot. Verrukkelijk.

Kortom ondanks de opstartproblemen die je mag verwachten als een compleet nieuw team pas de derde avond samenwerkt, verrukkelijk gegeten. Jermain bezit de talenten om nog heel ver te komen. Als de komende maanden nog verder gewerkt wordt on de zwarte brigade nog verder te ontwikkelen dan staat er na de verbouwing in juli zeker een nieuwe toptent.