Restaurant De Rozario

7,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Rozario

Ilse M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Ik kwam voor de eerste keer bij De Rozario mijn man was hier eerder met een gezelschap geweest. Bij binnenkomst roken wij een nare rioollucht, geen prettige entree in een restaurant. Wij waren met vijf personen en kozen voor het vijf gangen surprise menu. De gerechten zagen er mooi uit. Alle gerechten waren wel koud of lauw. Het derde gerecht stoofvlees met geitenkaas viel ons alle vijf erg tegen. Naar onze mening te veel uiteenliggende smaken in één gerecht. Bij het uitserveren van het laatste gerecht roken we een sterke vanille geur waarop de serveerster liet weten dat het een toiletverftisser was tegen een rioollucht. Dezelfde die wij bij binnenkomst roken. Niet prettig. Eindconclusie is dat wij “lekker” hebben gegeten maar zeker niet bijzonder. Zeker niet als wij voor alleen lekker € 350,00 moeten afrekenen. Voor ons geen herhaling. Ook een minpuntje was de temperatuur in het restaurant. We hadden het koud.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We waren ook wel weer nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van team Rozario die inmiddels al weer anderhalf jaar geopend zijn. Ditmaal in een uitverkocht huis op de zondagmiddag. We kregen de ronde tafel op het platvorm, hieraan comfortabele lederen draaistoelen. Klein minpuntje was dat er minder licht was.

Als aperitief een goede Sauvignon blanc die in het glas zonder verdere uitleg aan tafel werd uitgeserveerd. Als amuse een “Indische rijsttafel” in drie delen. Op een stoommandje een bundeltje “atjar” gemaakt van zoet zure knolselderij gevuld met piccalilly, afgewerkt met een klein toefje emulsie van gebrande peper, lekker fris en subtiel gekruid.
In het kommetje gado gado (die ons aan onze reis op Java deed denken), knapperige groentjes met een kruidige pindasaus, erg smaakvol.
In een bekertje nasi goreng moderne stijl. Als basis een foam van pandan op basis van kokosmelk met serreh, afgewerkt met wat groene kruiden en gepofte wilde rijst, erg lekker.

De eerste begeleider werd keurig door de (voor ons) nieuwe sommelier gepresenteerd. Een Spaanse droge Botani Moscatel van het huis Ordoñez, uitbundig aroma met subtiele kruidigheid en de typische Muscat toets. Chef Jermain presenteerde uitgebreid het eerste gerecht waarin de “nieuwe” meer volwassen stijl van de keuken werd gedemonstreerd. Als basis in roomboter gebakken scholfilet met ernaast een crème van peterseliewortel die op de “big green egg” is gegrild waardoor deze een barbecue toets heeft gekregen, erop stukjes blad van witlof, kaantjes van aardpeer en gebakken Zweedse cantharel. Het geheel was afgewerkt met een saus van noten boter waarop een schuim van mierikswortel en wat geschaafde zwarte truffel. Duidelijk wat vollere smaken in een meer klassieke stijl waarin de barbecue toets goed te proeven was. De contrasterende wijn combineerde verrassend goed, hij vulde het gerecht aan met zijn aroma en zuren. (9,4)

Uit Californië een rijke chardonnay 2016 van Panamera, lekker romig met zelfs een toets van banaan. Souschef Matthew Bijster presenteerde het tweede gerecht, deze was geïnspireerd op zijn stage bij Meliefste. Als basis een stuk dikke palingfilet gelakt in een vinaigrette van steranijs met kruidnagel, ernaast gewelde quinoa afgedekt met een lobbig schuim van aardappel met mais waartussen geroosterde cashewnoten. Het geheel was afgewerkt met pompoenpitten, toefjes gel van limoen en gefrituurde quinoa. Wow, complex met mooie smaakbalans en veel mondbeleving. De frisse toets van de limoen was goed gedoceerd, in de mond een hoofdrol voor de heerlijke paling. De complexe wijn had het er wat moeilijk mee maar met wat grotere slokjes kwam het goed. (9,7)

Matthew kwam met enige trots de barbarie eend laten zien alvorens deze werd bereid, leuk!

Over naar rood met een terug gekoelde Schioppettino van Dario Coos, elegant met tonen van donker fruit en subtiele kruidigheid, heerlijk. Jermain presenteerde een nieuw gerecht. Als basis Japanse rijst met erop stukken makreel pepesan, stukjes verse bloedsinaasappel, gepofte wilde rijst, crumble van wasabi en sesam en dotjes schuim van kokos met serreh. Complexe smaak met veel mondbeleving. In de mond kwam de toets van rijst bij iedere hap terug waardoor het in mijn beleving een lekker eet gerecht was. De wijn werd door de specerijen een stuk lekkerder, erg goed gekozen. (9)

De wijn werd doorgezet voor bij het signature gerecht van de chef. In een bronskleurige schaaltje, de rendang van sukade in een jus van kokos met serreh, erop taugé, krokante zaden en een quenelle ijs van mango. Wow een smaak bommetje, de rendang was redelijk pikant afgekruid, heerlijk. De smaak van wijn kwam er even niet aan de pas maar hij was als “blusmateriaal” een prima aanvulling. (9,7)

Uit Italië een Toscana Rosso 2015 van Pelofino. Diepe robijn rode kleur, vol met zwart fruit, tonen van rijpe braam en subtiele kruidigheid. De op het karkas gebraden eend werd nog even aan geshowd waarna hij weer de keuken in ging voor de laatste bewerking. Het garnituur kwam eerst op tafel. Apart uitgeserveerd rolletjes van tempura gevuld met gekonfijte eendenbout. Op het bord een blokje polenta met toefjes crème van bataat, rolletje rettich met hierin enoki, gebakken cantharel en een crumble van pinda. De chef vulde dit aan met de keurig getrancheerde eendenborst en de eigen saus die met sinaasappel en vadouvan op smaak was gebracht. De cuisson van de eend was top en hij was mooi op smaak. In de saus een prima sinaasappel toets die naadloos aansloot. Met het garnituur kon ruim voldoende worden afgewisseld. De rolletjes van de bout waren erg lekker, zeker wanneer je ze in de saus depte. De wijn was keurig in balans, genieten. (9,6)

Als afsluiter nog een lekkere geconcentreerde espresso van Bean Brothers met ernaast drie lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd, chef Jermain presenteerde samen met sous Matthew Bijster de gerechten met veel achtergrond informatie de gerechten, de wijnen werden keurig door Peter toegelicht. We voelde ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding blijft uitstekend.

Samengevat kunnen we stellen dat we weer genoten hebben van de mooie gerechten met veel smaakbeleving en goede texturen met ernaast goed geselecteerde wijnen. Een klein minpuntje blijft de akoestiek, daar stond dan weer de gezellige service tegenover. Een aanrader voor de avontuurlijke proevers en levensgenieters.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het was weer uitstekend eten. De smaken waren geweldig van alle gerechten. De amuse en de voorgerechten waren perfect. Het hoofdgerecht had een paar kleien aanmerkingen: wat hard vel bij twee eendenborsten. De opmaak van het hoofdgerecht en van het (overigens heerlijke) dessert konden wat beter.
De bediening was informeel en goed. De wijnen waren uitstekend gekozen.
Een kritisch punt blijft wel het lawaai. Dit maakt het voor ons dat we toch 's avonds niet meer zo vaak zullen gaan. Helaas.
Bastian L.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Met mijn vrouw in De Rozario gegeten op een zondag avond. Het was niet druk, maar de akoestiek is slecht. Veel gegalm en je hoort luidruchtige gasten zeer goed. De tafels zijn te hoog, dat vonden wij storend.
De bediening is vriendelijk, maar ik blijf het vreemd vinden als er bij het afruimen niet wordt gevraagd of het heeft gesmaakt. Aan het begin maakte ik een opmerking over de amuse en er werd goed omgegaan met de feedback. Daarna wilde of durfde (?) de ober niet meer te vragen hoe we de gerechten vonden.
De borden zijn zeer mooi opgemaakt en de porties zijn ruim voldoende. Wij hadden een viergangenmenu en kregen 1 amuse vooraf en 1 broodje. Dat is echt voldoende voor de gemiddelde eter; ook kregen we nog een gang extra. De gerechten zijn eenzijdig qua smaak en dat vond ik echt een tegenvaller. De roots van De Rozario zijn duidelijk te herleiden, maar bij ieder gerecht proef je dezelfde specerijen. Erg jammer; er valt zoveel te halen!
Het dessert bleek uiteindelijk een verfrissing; gelukkig zonder citroengras en de juiste hoeveelheid kokos.
De koffie was overigens niet te drinken; geen idee wat daar is gebeurd. Het duurde overigens lang voordat we klaar waren; 4 uur vind ik echt te lang. Uiteindelijk moest ik zelf om de koffie vragen, want anders had het nog half uur langer geduurd. De prijzen zijn behoorlijk, maar dat vind ik sowieso van Nederlandse restaurants. De Rozario zou zich echt moeten verbreden en kan dan hopelijk ook een breder publiek aantrekken.
De WC is overigens netjes en schoon - gelukkig maar!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
DeRozario lijkt steeds beter te worden. We hadden een virgangen verrassingsmenu wat fantastisch was. Zeer fijne en verrassende smaken. Eerste gang een geweldige buikspek met Indische samekn. Tweede gang een heerlijk visgerecht. Derde gang een scholfilet. Vierde gang een fantastisch dessert. Het ziet er geweldig uit en een overvloed aan heerlijke vooral Oosterse smaken.
We kregen ook nog gratis een extra gang met kreeft. Verrukkelijk.
De lunch is heel rustig. De zakenwereld in Helmond heeft dit geweldige restaurant nog niet ontdekt. Fijn voor ons, maar jammer voor Helmond.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Vorige week gegeten bij de Rozario. Hele kleine tafeltjes, waar heten net op kan.
Amuses prima, men had nog een klein stukje brood voor ons over (geef dan niets)1 zielig broodje Portionering niet in verhouding tot de prijzen. Ik zit niet in een sterrenzaak !!Porties erg klein voor erg veel geld. De smaak was wel goed, maar ook geen explosies of zo.
Prijzig wijnarrangement.
Misschien dat men hier komt om een van tv-bekende kok te zien, maar al met al is het niet veel meer dan een gemiddeld restaurant om de hoek.
Zal heel wat moeten gebeuren willen we nog eens gaan.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wat een enorme verbetering met vorig jaar. Het viergangen menu was voortreffelijk. Mooie combinaties met wat andere kruiden en specerijen dan je bij een traditioneel restauramt tegen komt. Zeker een aanrader.
M.R. V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Het eten was voortreffelijk. Uniek concept: twee borden met verschillende uitgesproken smaken doe naast elkaar voortreffelijk in balans zijn. Smaakvolle wijnen en alles op een mooie manier gepresenteerd. De bediening is erg attent en persoonlijk, wij waren direct op ons gemak. We hopen dat er snel een oplossing voor de akoestiek met name vooraan gevonden wordt. Wegebben genoten en komen zeker nog eens terug!
sawstevens .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Geweldig eten.Super spannende smaken. Helaas zijn de prijzen van de drankjes echt veel te duur. €8.5 voor een proseco en €9 voor een Jameson kan echt niet.
Hank H.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Heerlijk genoten van de verschillende smaken van chef Jermain, van de Rozario. Hoe fantastisch hij een rijsttafel om kan toveren tot een palette van amuses geweldig. Die smaakjes! De daarop volgende gerechten allemaal zeer goed, zeer afwisselen en super qua smaken, goed qua hoeveelheid, de gerechten echt top. Het dessert een zeer gewaagde smaakcombi, voor de een het hoogte punt de ander mwa. Maar goed over smaak valt niet te twisten. Jermain blijft werken aan zijn eigen identiteit en dat is geweldig, hou vol. Ook het gastheerschap en alles wat daarbij hoort verbeterd iedere week, petje af en hou vol! Ik ben trots dat we dit in ons Helmond mogen genieten.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Onlangs zijn we hier gaan dineren, we kozen een 5 gangen menu en 2 huiswijn deze viel tegen Italiaanse wijn jong zurig, na 45 minuten kregen we de eerste amuse 4 stukjes soort kroepoek wat donker gebakken, daarna weer een amuse rolletje rettich met hoop droge seroedeng geen traktatie toen een zacht gegaarde stukje kabeljauw daarna stoofvlees prutje was erg lekker maar kleine portie daarna stukje varkenswang met stukje zwezerik ongeveer 2 bij 1 cm was te klein voordat de smaken zich konden ontwikkelen.
Het hoofdgerecht was zeer dun gesneden eend op de huis gebakken maar had evengoed wat dikkere carpatio kunnen zijn onder een laag van 5 spices saus teveel saus.
Daarna een fris gerechtje met oa mosterd ijs dit was verrassend lekker wat veel zoetjes.
Over het geheel was niet slecht maar voor verbetering vatbaar het restaurant is nog zoekende, je merkt wel in de gerechtjes dat zijn meester een meesterkok is geweest in Nuenen, maar hij is er nog lang niet; de gerechten missen de finesse en het geraffineerde van verfijnde smaken. Spicy dat wel.
De bediening mag vriendelijker zijn bv. vragen of het gesmaakt heeft wat geen enkele keer gebeurde en een dienstertje was haar stem kwijt geraakt en zodoende niet te verstaan. Bij elk gerecht een heel verhaal maar smaakt het daar gaat het om. De porties waren aan de zeer kleine kant, we kregen een broodje op 1 schoteltje de olie stond op tafel dus werd zo een geklieder, dat kan anders, maar goed ze zijn in ontwikkeling, en voor iemand die zichzelf heeft ontplooit is het geen slecht begin. De prijzen zijn aan de hoge kant voor hetgeen hij biedt vinden wij persoonlijk en het tempo mag ook hoger.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gisteravond wezen eten in dit restaurant. Prettige sfeer en bediening. Mooie gerechten met mooie smaken, t.a.v. het eten derhalve niets aan te merken. T.a.v. de bediening zou misschien wel wat meer uitleg gegeven kunnen worden over bijv. de bubbels vooraf daar ik niet weet wat het was behalve bubbels. Wat regelmatiger het water bijschenken en na de gang vragen of het lekker gesmaakt heeft kan net dat beetje extra zijn. Door de akoestiek was de bediening niet altijd goed te verstaan. Het decor was prettig en ongedwongen, het toilet dat zuiver was, was wat eenvoudig/klassiek in de aankleding wat een beetje afstak tegen de rest van het interieur. Door het een en ander nog wat bij te schaven komt het een en ander net wat meer in balans. Desalnietteming heel lekker en prettig gegeten en beveel dit restaurant anderen zeker aan. Leuk element was het tafelstuk waar de 'kipkoekjes' inzaten, lijkt me leuk om deze elementen nog verder uit te breiden.
Sabine S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteravond van half zeven tot elf uur heerlijk comfortabel op een superfijne stoel in een ongedwongen en vernieuwende, inspirerende omgeving heerlijk, maar dan ook echt Heerlijk gegeten, gedronken, gekeken, geluisterd, gevoeld. De Rosario is echt een ervaring, een belevenis die ik iedereen aan raad. En tegenover andere exclusieve restaurants waar je dezelfde kwaliteit aan versproducten, originaliteit, creativiteit en smaak krijgt, maar ook service en aandacht is het echt niet over-prized. De prijs klopt gewoon. Het is allemaal zo ongelooflijk perfect, dit jonge frisse team moet wel continue vol ambitie en hartstocht zijn anders zet je zoiets niet neer. En dan te bedenken dat dit nog maar een half jaar draait. Een ongelooflijk mooie, charmante sommelier verteld prachtige verhalen over het perfect gekozen wijn arrangement waardoor je al helemaal zin krijgt in het gerecht wat daarop volgt. De hele ervaring is een grote verwennerij, de passie vliegt van je bord af, je voelt je continue een zeer gewaardeerde gast, er is een kalmte in de keuken waar je u tegen zegt en het is toch zo heerlijk om dezelfde kwaliteit te ervaren als in een sterren restaurant maar dan zonder de ouderwetse etiquette en decadente toestanden. Je mag hier genieten, werkelijk. Hier kun je zijn wie je bent. Unieke ervaring, Dank!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Samen met twee vrienden wezen eten in De Rozario. Bij binnenkomst al aangenaam verrast door de inrichting (erg licht, gemakkelijke stoelen) en de ontvangst. 5 gangenverrassingsmenu genoten met wijnarrangement. Voortreffelijk gegeten, zeer goede smaakcombinaties. Wij konden de keukenbrigade aan het werk zien, hetgeen toch altijd leuk is. Een aanrader om hier in ieder geval te gaan eten.
Peggy N.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Onlangs hier, op aanraden van collega, gegeten! Mooi, modern restaurant! Je voelt echter wel dat in alles nog wordt gezocht naar juiste balans! Zo liep er naar mijn idee teveel bedienend personeel rond (restaurant was niet vol en personeel stond vaak samen kletsend bij bar zonder actief met gasten bezig te zijn), die niet allemaal even kundig waren (soms wat knullig inzetten van borden, als met koffie thee klaar staan en niet op hoogte dat er nog gang volgt en niet weten dat dames asn tafel eerst gerecht geserveerd dienen te krijgen en daarna de heren) de vrouwelijke sommelier lepelt een verhaaltje op, zonder het persoonlijk te maken en Jermain (eigenaar en chef) doet het prima, maar moet nog groeien in zijn nieuwe rol! Het door ons gekozen verrassingsmenu was ok, maar was (nog) geen wauw effect, ook hier is men nog zoekende! Kortom: een goede, nieuwe aanwinst voor Helmond, maar moet nog even de kans krijgen om zijn draai te vinden. Ik zou restaurant wel aanbevelen aan vrienden!
Eef D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij dit restaurant. Prima service, creatieve combinaties en men houdt rekening met individuele wensen.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Hier op vrijdag avond met mijn vrouw gegeten , bij binnenkomst werden wij keurig ontvangen door een jonge bedienden, en konden een tafel dat voor twee was ingedekt uitkiezen, jammer dat dit enkel “boven was” hier is de akoestiek nog niet best als het drukker is.

Het eerste drankje was een droge Sherry en een Cava, toen kwam de kaart, wat direct opviel was dat het a la carte beperkt was, daar stond wel tegen over dat er een keuze was voor een drie-vier-vijf of zes gangen verrassing menu of een drie gangen keuze menu, wij gingen voor de vijf gangen met bij passende wijnen.

Het was van het eerste gerecht de pladijs met een soepje van? en een gamba tot en met het kaasplankje geweldig , het waren allemaal mooi en goed verzorgde gerechtjes die mooi bij elkaar kwamen en de meeste goed met de bij passende wijn ging , er was een tussen gerechtje ,de bij 62 graden gegaard ei met truffel dat mijn vrouw niet zo bijzonder vond(de zachte dooier).
Maar het gerechtje hierna de sukade van rund was bijzonder lekker (signatuur van de chef)net als het hoofdgerechtje de bavette gewoon heerlijk.

Verder was alles zeer goed en zeker het kaasplankje de kazen waren mooi op temperatuur en dat komt de smaak alleen maar ten goede een pluim hier voor.

Als afsluiter een koffie met een whisky een Caol Ila van twaalf jaar heerlijk.

Wij kommen hier zeker terug en reserveren dan beneden dat is volgens de jonge dame die ons heeft geholpen minder lawaaiig als het druk is (bedankt voor de tip)
De4Zusjes .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hadden al gehoord van het nieuwe restaurant De Rozario in Helmond. Zaterdagavond hebben we er fantastisch gegeten. De verbouwing is succesvol geweest: moderne omgeving, goede stoelen. We kozen voor een verrassings- 5 gangenmenu en het was heerlijk. Aparte combinaties, mooi opgediend. Met bijpassend wijnarrangement: goed en met ruim gevulde glazen. Verder een attente bediening. Op naar de ster?
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Gisteren spontaan gaan eten bij De Rozario. We kozen het drie gangen verrassingsmenu omdat er alleen menu's beschikbaar waren. Het was de laatste dag voor de verbouwing dus waarschijnlijk was er niet veel meer in huis.
In mijn broodje zat een lange haar van wel 30 cm. We hebben dit gemeld maar meer dan sorry kon er niet vanaf.
Het voorgerecht was erg goed. Het hoofdgerecht hoen/kip vond ik zeker niet speciaal en een goedkoop product voor een restaurant dat de ambitie heeft om een ster te gaan halen.
Na drie kwartier wachten en nadat we de rekening intussen gevraagd hadden, kwam toch het dessert van kersen.
De eigenaar verteld op internet dat hij langs de tafels gaat om het verhaal achter de gerechten te vertellen. Hij is inderdaad bij verschillende tafels langs geweest maar waarschijnlijk is hij selectief. We hebben hier nu twee keer gegeten en de eigenaar niet gezien.
Na de verbouwing gaan we nog een keer eten, want de potentie zit er zeker maar naar mijn mening kunnen ze nog aardig leren.
ireneboskma .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij De Rozario. Gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en ook verrast door de smaakcombinaties en de gerechten die zich in een fijn tempo opvolgden. Ook de porties waren helemaal prima. De alertheid, vriendelijkheid en kundigheid van het personeel doet geen recht aan het heerlijke eten en dat is jammer. Het decor wordt gelukkig aangepakt want dat is behoorlijk gedateerd. Fijn restaurant, een aanwinst voor Helmond en wij komen graag terug als de verbouwing is voltooid.