Damrak 93 1012 LP Amsterdam Nederland Kaart
31-205550666

Meer informatie over restaurant Restaurant De Roode Leeuw

- Ontbijt 07:00 - 10:00

Duur
GeWi .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Na een rondvaart langs de verlichte sculpturen hebben we hier verrassend lekker gegeten! We namen alle 4 de capucijners met varkensvlees en gehakt bal. Echt fantastisch! Super verse capucijners, mals stukje vlees en een geweldige bal gehakt in eigen jus, waar krijg je die nog? Hier dus! Ook de bijlagen waren prima verzorgd; gekookte aardappeltjes, piccalily, appelmoes, zure bommetjes en rauwe kleingesneden uitjes. Een écht "ouderwetse" hollandse hap, die uitstekend smaakte en leuk werd opgediend, met alle ingrediënten en bijlagen in een eigen schaaltje. Over de bediening niets dan lof!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Een icoon een straat verwijderd waar ik mag wonen en kantoor hou. Midden in de drukte deze Hollandsche parel waar menigeen zeker geweest moet zijn . Vandaag met mijn collega een kleine bespreking gehad en even een snelle lunch. Snel, doeltreffend en simpel: een steak tartaar en een omelet tomaat, brood, boter, koffie, thee en water.
Tot snel.
Lenyenad .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Een sfeervol restaurant, tafels mooi gedekt. Personeel aardig en bediening prima. Kregen eten allemaal op hetzelfde tijdstip en dat maken we wel eens anders mee!
We hebben allemaal heerlijk gegeten, maar de captains diner was wel heel speciaal!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
op een zonnige zondagmiddag even lunchen bij deze club, is dus een prima ervaring.

een zalige tonijnsalade, een heerlijk broodje kroket, 1 glas wijn en een biertje.

wel even 25 euro, maar dat is dan maar zo
Kopellen .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Mijn verjaardag op 15 april j.l. heb ik met familie en vrienden in het restaurant van De Roode Leeuw afgesloten..Als geboren en getogen Amsterdamse had ik goede ervaringen bij deze al oude gelegenheid..Mijn gasten hadden zich op deze avond verheugd en werden zeker niet teleurgesteld,integendeel!
Wij zaten voortreffelijk rond een prachtig gedekte tafel in het midden,op heerlijke stoelen.
De gerechten waren alle bijzonder lekker en ook warm bij het opdienen,van de Hamburgers tot de asperges,van de vlees- tot de visgerechten.Voorgerechten en desserts heel apart en smakelijk! Bijzonder dat ook haring tot de keuzemogelijkheid behoort.De gerechten zagen er mooi en heel goed verzorgd uit.
De wijnen,met name de droge witte,waren prima!
De bediening was uitstekend,vriendelijk en attent.Zo werd een boeket bloemen dat ik kreeg,direct in het water gezet,nog voor ik daarom kon vragen.
Prettig ook dat de verschillende gangen niet direct na elkaar werden geserveerd,zodat het diner een hele avond vulde,echt feestelijk.
Het restaurant is mooi ingericht met klassiek meubilair,sfeervolle lampen,oude ingelijste foto's en er is gelukkig, geen (drukke) muziek op de achtergrond waardoor men elkaar kan verstaan,ook als je iets verder van elkaar af zit.
De Roode Leeuw heeft een chique uitstraling maar geen hoge drempel.Je voelt je hier welkom en het is er meteen gezellig.
Ik kan iedereen aanraden hier te gaan eten,zo vlak bij de Dam,Amsterdamser kan het niet..Je bent echt uit en kijkt nadien terug op een geweldige avond.
Hendrikharmjager .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Het eten was als in een Parijse bistro, soms iets te lang onderweg, waardoor het vlees en de saus wat afgekoeld waren. misschien de borden opwarmen?
Het was smaakvol, lekker.
De bediening was erg prettig.
We zaten wel een beetje achter in de zaal.
Op advies van onze Parijse schoonzoon letten we erop of er veel oudere locale zitten (dan is het er goed toeven ), en dat was het geval!
Carel L.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
De ontvangst was vriendelijk. Het eten was lekker. de service had misschien iets beter gekund, maar verder was alles naar volle tevredenheid van 8 personen.
J.veuger1 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
met 4 personen heerlijk gegeten bij rest. De Roode Leeuw. verschillende menu's, maar ieder as dik tevreden. We komen nog eens terug.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Wie zit er in de etalage ? Amsterdam of ik ?”
Met de huidige inrichting en indeling is De Roode Leeuw weer helemaal het visitekaartje voor goed bedoelende bezoekers van Amsterdam. We hadden de mazzel dat we in de serre aan het raam konden zitten ....heel "Amsterdam " gaat aan je voorbij , en Amsterdam kijkt graag naar mij. Een eenvoudige doch voedzame maaltijd . goed tempo, prima kwaliteit , raskelners in doen en laten en uiterlijk. Benjamin heeft er met zijn goede ogen en oren nog een heel sympathiek schepje bovenop gedaan !
Een blijvend succes, in waarde hersteld en klaar voor de volgende generatie koffiedrinkers, eters en kijkers.
Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Een Top restaurant en dan bedoel ik echt Top met een deels Hollandse keuken met Franse in vloeden. De gebakken Bloedworst met appeltjes top, de twee bewerkingen van Haas, de hazenpeper waar in je natuur proeft waar het beestje in heeft rond gelopen top. Het oud Hollandse wentelteefje (zoals oma dat maakte) geweldig.
De service geweldig we zijn bediend door drie oude Horeca rotten Peter, Gerrit en Jose elk Horeca bedrijf zou zulke mensen moeten hebben.
Geweldig warm met de rode kleuren en het zwarte ebbenhout met trots " De Rode Leeuw" en dat al meer dan 100 jaar een sieraad voor ons mooie Amsterdam.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gastvrije ontvangst en een prettige bediening: opgewekt en persoonlijk zonder opdringerig te zijn. En het eten was heel smakelijk: de hazerug met een apart pannetje hazenpeper deed het goed als hoofdgerecht. En de Wentelteefjes met rum-rozijnen ijs waren een toetje om je vingers bij af te likken. Het restaurant oogt wat ruimtelijk door het hoge plafond, niet zo knus maar je zit er heerlijk ruim, echt linnen servetten en ook op de toiletten is weinig aan te merken. Kortom: een goede keuze voor lekker eten, midden in de stad.
Geachte heer Manet,

Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling betreffende het diner op 27 december jl.
Graag tot een volgende keer en een fijne jaarwisseling toegewenst!

Rudolf P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Een bediening die met zoveel hartelijkheid gedaan wordt, dat je er een warm gevoel bij krijgt, en de behoefte om er veel vaker naartoe te gaan.iedereen is zeer vriendelijk ,maar in het bijzonder Peter en José maken er een feestje van .een aanrader voor iedereen. Fam r.premseler. Marti. Rudi
Geachte heer Premseler,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan ons restaurant op 2de kerstdag. Erg fijn om te horen dat u heeft genoten van het diner, ik zal uw complimenten doorgeven aan Peter, José en de keukenbrigade. Graag tot een volgende keer!

Biancareumel .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Al het eten was even lekker ,
Allen de stoelen van het restaurant zitten niet echt fijn,
De mensen van de bediening zijn erg aardig,
Het decor is goed alleen de stoelen niet verder hebben wel geen op of aanmerkingen
Geachte mevrouw Reumel,

Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling betreffende het kerstdiner. Wat fijn om te horen dat alles naar wens is geweest, ik zal uw complimenten doorgeven aan onze restaurant- en keukenbrigade. Wij zullen uw opmerking wat betreft de stoelen zeker meenemen voor de verbouwing van ons restaurant in 2017.
Graag tot een volgende keer en een fijne jaarwisseling toegewenst!

Lekkertepaulcs .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Uitstekend!! Altijd uiterst tevreden!! Fijne traditionelle ambience en kwaliteit,wat niet meer zo gauw te vinden is maar wel gewenst is!!
Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling! Ik zal uw complimenten overbrengen aan onze restaurant- en keukenbrigade. Graag tot een volgende keer in ons restaurant!

DeFreule .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Wat is het toch altijd weer een genot hier te zijn en te eten! Na een fijne wandeling langs de Illuminade hadden we ons voorgenomen te gaan eten bij De Roode Leeuw; een verademing tussen alle fastfood tentjes die de binnenstad zo ontsieren. We begonnen met een voorgerecht van haring, bietjes, crème fraiche: heerlijke binnenkomer! Een lekker glas wijn erbij en daarna had mijn moeder de aanbeveling van de chef en ikzelf koos voor de specialiteit: hazenrugfilet, hazenpeper, paddenstoelen en bietensaus. Wij hebben verrukkelijk gegeten. De bediening hier is uitermate vriendelijk en professioneel zonder stijf te zijn, je voelt je hier op je gemak. Als dessert een kopje koffie met een grand marnier erbij. Dit alles in een prettig tempo geserveerd zodat we om een uur of negen voldaan huiswaarts keerden. Wij komen hier al jarenlang bij tijd en wijle en zijn verheugd te constateren dat de kwaliteit gewoon constant meer dan goed is. Aanrader !
Geachte heer,

Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling en erg fijn om te horen dat u regelmatig ons klassieke restaurant bezoekt. Ons restaurant, gelegen in hartje centrum, is inderdaad een oase van rust. Graag tot de volgende keer!

Dianavoermans .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
We maakten gebruik van een aanbieding van de NS met een vastgesteld gerecht. Dit gerecht was lekker, prima service en een goed decor!
Geachte mevrouw Voermans,

Hartelijk dank voor uw beoordeling, wij zijn erg blij om te horen dat de lunch heeft gesmaakt en alles naar wens is geweest. Graag tot een volgende keer!

Rouderaa1 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gezellig druk, smakelijk en artistiek opgemaakte maaltijden en professionele bediening zorgde voor een plezierig geheel voor mijn maaltijdgenoten en mij.
Geachte heer van der Ouderaa,

Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling, wij zijn zeer verheugd te horen dat alles naar wens is geweest en u heeft genoten van het diner. Graag tot een volgende keer!

Maya V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Het eten was koud en werd zeer onvriendelijk neer gezet hier kom ik zeker niet meer .voor twee koude kroketten en een heel klein schaaltje patat betaal je 23 euro voor twee personen .
Nicholas B. D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Een heerlijk klassiek, op en top Amsterdams restaurant vlak bij de Dam. Ik kom er niet iedere week en ook niet elke maand, maar als ik er eens in de zoveel tijd kom dan blijf ik wel een paar uur lekker zitten. Liefst in die glazen serre, waar je uitkijkt op de etalages van 'De Bijenkorf' en net niet de Dam kunt zien.
Ik verwen mijzelf met een paar van die heerlijke lunchgerechten, zoals een broodje kroket, een kom pompoensoep of een van die andere, heerlijk simpele, oer-Hollandse lunchgerechten. Deze gerechten begeleid ik zorgvuldig met enkele van de verschillende open wijnen die ze daar schenken. De Roode Leeuw is na al die jaren nog steeds een van mijn favorieten. Volgende maand ga ik er maar weer eens met de hele familie eten.
Geachte heer,
Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling en erg fijn om te horen dat u regelmatig ons klassieke restaurant bezoekt. Onze serre is inderdaad een prachtige plek om te genieten van het uitzicht en natuurlijk de typisch Nederlandse gerechten. Graag tot volgende maand, de wijn staat voor u klaar!
Djvanduren .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Prima sfeer. Vlak bij de Dam en toch rustig. De enigszins ouderwetse uitstraling is een ijzersterk punt van dit etablissement, terwijl drommen toeristen langs de ramen trekken.
Geachte heer van Duren,

Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling! Onze locatie is inderdaad perfect, op slechts 50 meter van de Dam in het hart van het centrum. De klassieke uitstraling en sfeer brengen een oase van rust op het Damrak, graag tot een volgende gelegenheid!