Restaurant de Provenier

Overschiesestraat 7 3111 GB Schiedam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 37€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
  • Hoofdgerechten
  • Nagerecht

Over het restaurant Restaurant de Provenier

Een verhaal vol met liefde

In een historisch rijksmonument, waar vroeger proveniers woonden, vind je nu restaurant De Provenier. Het heeft een tijdloos decor dat zijn oorsprong vindt in de jaren van fluweel en kroonluchters en daarnaast is er een terras aan de Schie. Frans-moderne gerechten à la carte of laat je verrassen met de chef’s table. De gastvrijheid en liefde voor het vak spatten ervan af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant de Provenier

Maandag & dinsdag Gesloten.
Woensdag t/m zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Provenier

Sylvia T.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Marcel kan heerlijk koken en de porties zijn groot. Grote eters hoeven niet te klagen. Wij konden in ieder geval het eten niet op. We hadden de AH bon en zijn blij verrast over hoe fijn we werden verwend.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Met de AH restaurant actie hier gegeten en we waren zeer tevreden. Het was een 3 gangen verrassingsmenu, waar ik dol op ben, eet je ook eens iets wat je misschien niet direct zelf zou bestellen, maar wel heerlijk blijkt te zijn. Lekkere amuse en lekker brood met smeersels voor het menu begon. Erg sfeervolle entourage, mooi pand, heerlijke stoeltjes. Erg vriendelijke bediening, je voelt je echt welkom. De truffelsoep was verrukkelijk en de Harder perfect gegaard en goed op smaak. Toetje ook lekker, alles zeker voldoende. Wijnarrangement goed passend bij de gerechten. Fijne avond gehad bij de Provenier.
Mick T.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Bijzondere gerechten maar met een toegankelijke smaak. Hoeveelheid precies goed. Kwaliteit erg goed. Moest soms iets lang wachten op het gerecht maar was nog binnen een acceptabele tijd.
M.H.A. V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Het eten was goed, bediening was keurig alleen was het erg rustig
Mar H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Goede ontvangst en prima service.
Het menu was een "verrassingsmenu" in plaats van een keuze menu. Overigens werd er wel gevraagd wat we niet lekker vonden. Het voorgestelde menu was niet geheel mijn smaak en werd hiervoor een ander menu samengesteld. Minpuntje: Dat er € 6,50 voor een flesje water gerekend wordt, vind ik aan de hoge kant.
Petra N.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Heerlijk gegeten, goede service en mooie gerechten. Gaan er zeker nogmaals terug!
Amanse M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Prettige en betrokken bediening, we gaan er zeker nog eens terug.
Liane V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Eerlijke en heerlijke porties, echt met zorg bereid en opgediend!
Norman L.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
BIJZONDER gegeten met AH bon, hele mooie combinaties, verassende amuse, heerlijk brood assortiment met diverse smeersels, mooie vissoep met een stuk vis er in, Flink stuk malse biologische eendenborst met spekrand, bieten mousse en na anijs/citroenijs met chocolademousse en twee stukjes brownie (eigenlijk één te veel). een bijzonder diner in een bijzondere locatie: de gemeenschapsruimte van het Proveniershofje tegen het centrum van Schiedam, met een mooi groot terras aan de Schie. Een aanrader Qua sfeer en eten.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2018
Gastvrij , goed verzorgd en prijs- kwaliteit in evenwicht
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Mooie gerechtjes, fijn van smaak, vriendelijk personeel en goede uitleg van de gebruikte producten.
Kortom; heerlijk gegeten met AH bon
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Wij zijn best kritisch maar hier was niets op aan te merken. Gewoon een goed restaurant om een fijne avond te hebben!
Rinus K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Met Ah spaarkaart gereserveerd en hartelijk ontvangen. Eerst kregen wij een amuse, daarna 3 soorten brood met 3 tapenades. Alle drie de gangen waren mooi opgemaakt en lekker. Ook de drankjes waren normaal geprijsd.
Daan M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Zeer goed opgeleide bediening zorgt voor een goede beleving en goede service. Verschillende gangen zijn divers en van zeer hoog niveau. Complimenten en zeker aanrader.
Naomi H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Prima avond gehad. Wel enkele verbeterpunten: we hebben een paar keer aangeven dat een iemand absoluut geen vis, schaal- en schelpdieren lust, ondanks dat werd het voorgerecht toch met kaviaar geserveerd. Er werd wel een nieuw gerecht aangeboden, maar dat doet niets af aan de communicatie tussen bediening en keuken. Bediening deed zijn/haar best om er wat van te maken, maar is nog te onervaren. Wij zaten boven op de vide, omdat we met zijn tweeën waren - was bijzonder warm.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Het eten was erg lekker, maar helaas te weinig... wat extra groenten en een aardappelgerechtje zouden een mooie aan vulling zijn. De bediening was niets op aan te merken deze was geweldig. Het bijpassende wijn arrangement is een echte aanrader.
C. S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Het eten was mooi en lekker maar ik
heb thuis nog gegeten want ik had nog honger.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Heerlijk gegeten met relatie. Ik werd s'ochtends gebeld met de vraag om contant geld mee te nemen omdat er een pinstoring was. Dat is servicegericht werken. Marcel, kok en eigenaar kwam nog langs om te vragen of alles had gesmaakt . Persoonlijke benadering en passie voor het vak is wat je terugziet en vindt bij de Provenier!
Sjaak D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Met AH bon gegeten.
Het was heel goed, smakelijke gerechten en mooi opgediend.
Voor die prijs een grote verrassing
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
De amuse was al zo verrassend dat we ons voorbereid hebben op t lekkerste.