Restaurant de Provenier

Overschiesestraat 7 3111 GB Schiedam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Provenier

Een verhaal vol met liefde

In een historisch rijksmonument, waar vroeger proveniers woonden, vind je nu restaurant De Provenier. Het heeft een tijdloos decor dat zijn oorsprong vindt in de jaren van fluweel en kroonluchters en daarnaast is er een terras aan de Schie. Frans-moderne gerechten à la carte of laat je verrassen met de chef’s table. De gastvrijheid en liefde voor het vak spatten ervan af!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant de Provenier

Maandag & dinsdag Gesloten.
Woensdag t/m zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Provenier

Kees V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijke gerechten en mooi opgemaakte borden. Er is veel te proeven en te zien. Chef's table is een aanrader. Bediening is prettig informeel, maar soms wat slordig.
Sonja-dr-vb .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Wat hebben wij weer heerlijk gegeten .Wij hadden iemand bij ons die vegetarische is, ook zij is met veel fantasie verast met een heerlijke pastei ,als hoofdgerecht.
Complimenten aan de kok die deze gerechten heeft gemaakt.
Hier eten is echt verwennerij voor je smaakpapillen.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Kwalitatief zeer hoogwaardig. Een parel aan e Schie dit restaurant.
Chris01 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Prima verzorgde en smakelijke (vlees-, vis- en vegetarische) gerechten. Uitstekend gegeten. Bediening leek nog een beetje onervaren (maar wat niet is kan nog komen).
Greet H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Fijn restaurant met leuke gerechten i het chefs menu. Ook voor de lunch ( met mooi weer op het terras ( erg aangenaam.
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Dit restaurant weet precies hoe je als zeer tevreden gast naar huis gaat! Heerlijk eten perfecte wijn uitstekende bediening. Meer kan je gewoon niet wensen. We komen gauw weer terug!
Cynthia D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hadden 5 gangen verrassingsmenu van de chef! Heerlijk gegeten, mooie verfijnde en verrassende gerechten. Culinair met een echte hoofdletter.
Kirsy V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ik ben een keer eerder bij de Provenier geweest toen het restaurant net open was. Toen was het eten goed, maar was er nog een hoop vooruitgang te boeken. Tijd voor een tweede kans: helaas zijn ze er nog steeds niet helmaal. Beginnen bij het begin: Het restaurant is erg mooi ingericht en heeft een fijne sfeer. Dan het bedienend personeel: er lopen eigenlijk te veel mensen op een avond die nog niet het niveau hebben dat je voor zo'n restaurant mag verwachten. Ik heb het dan even niet over het meisje dat ingewerkt moest worden, want dat is logisch dat je dan nog niet alles weet. Ook het andere personeel wist niet altijd goed wat er op de borden lag, zette borden verkeerd om, kwam gehaast over, of als je vroeg om een glas wijn kreeg je te horen 'euuuhmmm.... ja is goed'. Wel allemaal even vriendelijk overigens. Het eten liet ook even op zich wachten ivbm problemen in de keuken. Dan het eten zelf. De voorgerechten (Gamba Ravioli en Iberico Ham) waren heerlijk. Het hoofdgerecht van mijn vriend was minder omdat aan de dry aged entrecote weinig smaak zat (best vreemd). Heilbot met Chorizo was heerlijk. Dan de kaasjes, die waren nog ontzettend koud. Zeker een Epoisse, maar eigenlijk elke kaas, moet eerst echt goed op temperatuur komen anders mis je gewoon een hele hoop smaak. Heel jammer. De wijnen bij de gerechten waren heerlijk en de drie verschillende soorten brood met smeersels ook! De chef kwam na het hoofdgerecht een rondje doen om te vragen hoe de gasten het hadden gehad. Dit vonden we erg goed, daar ook aangegeven dat het vlees minder was (kazen hadden we toen nog niet gehad). Al met al dus dezelfde conclusie als de eerste keer: een mooi restaurant met veel potentie, maar er is nog steeds veel ruimte voor verbetering. Daarom ook mijn uitgebreide feedback, ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.
Anita P.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Heerlijk gegeten ! 4 gangen menu, meer dan genoeg. Fijne bediening en leuk dat de kok ook nog even kwam vragej aan het eind of wij lekker hadden gegeten. Dat was zeker zo ! Komen terug !
Tom L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Kom hier regelmatig en altijd een prettige sfeer, prima kwaliteit. Chef kok/eigenaar komt altijd een praatje maken. Kom hier graag
Marten M.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten 3 gangen menu voor theater bezoek. Mooi sfeer, vriendelijk en heeerlijk
lean1401 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Heerlijke avond uit. Fantastisch gegeten weer echt een beleving. Wij zijn al een aantal keer geweest maar iedere keer is het verrassend en originele qua smaak, opmaak en beleving. Heerlijk genoten van het grand dessert en de zeebaars met een opmaak van oa chorizo en pijnboom, pompoensaus. Smaak is voortreffelijk! Tot de volgende keer weer.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Heerlijk genoten met Valentijn, mooie menu opbouw.
Bediening is vriendelijke en erg attent en de gerechten waten echt voortreffelijk!!
Etenrotterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
De Provenier is wat gerechten betreft richting ster waardig. Bij binnenkomst werd een origineel broodmandje geserveerd met verschillende soorten zelfgebakken brood bijbehorende smeersels. oa bietenbrood met gerookte boter, erg origineel. Overige gerechten waren goed van kwaliteit en goede porties. De verbeterpuntjes waren vooral de bediening die in onze ogen niet helemaal overeen kwam met de beoogde kwaliteit van het restaurant. Maar goed, we komen uiteindelijk voor het eten en dat was gewoon prima in orde.
PFB .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Eesrte kerstdag hier gegeten.Waren hier vaker geweest dus dachten te weten wat we konden verwachten.
Wat een teleurstelling!We waren gevraagd 18.00 aanwezig te zijn,het eerste gerecht(amuse)kwam om 19.00 uur.
Tot die tijd nog geen mandje brood of iets anders te eten op tafel.
Het werd een lange zit aangezien we pas om 22.00 het hoofdgerecht kregen,en het een 6 gangen menu was.
De keuken kon het duidelijk niet aan,ook omdat ze alle tafels tegelijk uit wilden serveren,de borden zagen er wel
keurig verzorgd uit.
Uiteindelijk na weer lang wachten op het dessert gingen we om kwart voor twaalf weg.
Het eten was lekker,op de hertenfilet(biefstuk??)na,te rood en koud.
Wat ook niet meehielp aan de beleving was de kou.
Wij zaten aan een tafel bij de deur en het tochtte flink.
Ik kreeg een deken om over mijn benen te leggen ,andere mensen hielden hun jas aan.
Al met al een hele teleurstellende ervaring!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Kwalitatief hoogstaand. Een echte aanrader.
Jack W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Lekker gegeten hier, mooie gerechten en goede wijnen. De foie brûlée was erg goed, de tagliatelle van pijlstaartinktvis wat minder. Bediening iets te joviaal, informatie bij de wijnen vrij mager. Al met al een fijne avond gehad.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Ontvangst bij binnenkomst kan beter: bijv jas aannemen,welkom heten. Acoustiek is niet goed , veel lawaai.Misschien gordijnen ophangen? Verder heerlijk gegeten; voor iemand met een gezonde eetlust zijn de porties wat aan de kleine kant.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten op sterrenniveau. Wat een mooie gerechten! Niet alleen lekker maar ook erg mooi opgemaakt op het bord. We hadden een 4 gangen verrassingsmenu gekozen en werden er blij van. Alle gerechten lekker en lekkere bijpassende wijnen van het arrangement. Erg mooie zaak en leuk dat je een beetje in de keuken kunt kijken. Makkelijk dat er een grote parkeerplaats aan de overkant is die niet duur is. Vriendelijke en attente bediening. Het omrijden naar Schiedam zeker waard. Aanrader voor een avond uit eten op hoog niveau.
Tom L.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Ik kom hier regelmatig en word iedere keer weer verrast, kom hier graag