Meer informatie over restaurant Restaurant De Pleats

Erg rustig
Erg kort
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
wij komen regenmatig in de Pleats , zo nu en dan met vrienden , wij eten altijd daar met genoegen . de sfeer zeer aangenaam de gastvrijheid is uitstekend geen harde muziek personeel is zeer vriendelijk en hebben een goede sfeer onderling het eten is fantastisch en constante kwaliteit. kortom wij dineren hier heel graag.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Zeer informeel restaurant waar velen zich thuis zullen voelen. Ik koos voor de dagschotel, als ik het goed heb verstaan was het vossenbesrol. Ik wist niet goed wat ik bestelde en de serveerster ook niet. maar dat ging ze meteen navragen. Het bleek opgerolde met gehakt gevulde schnitzel te zijn , in een bessensaus. Lekker. Aardappeltjes zoals oma ze bakt erbij en een salade met iets te knapperige wortel. De koffie verkeerd was zoals deze vroeger was , veel melk met niet al te sterke koffie. Wel twee bonbons. Met nog twee dtarnkjes kostte het krap zestien Euro. Ik had er geen tijd voor maar de schalen soep en sorbets die ik opgediend zag worden, waren niet bescheiden, dus honger zul je hier na het eten niet hebben . Leuke plek.
TreesY .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Op een vrijdagavond zomaar binnen komen lopen, na het winkelen in het dorp, niet gereserveerd. Vriendelijk ontvangen en direct een tafeltje gekregen in het gezellig opgezette restaurant. Druk bezet restaurant! Bij entree gezegd dat we kwamen eten voor onze trouwdag, en hier is leuk op in gespeeld door de bediening! We kregen een fijn glaasje prosecco vooraf, ter ere van onze trouwdag, van het huis. Heel leuk!!
Vooraf een broodmandje met verschillende soorten boeren- en stokbrood, met kruidenboter, pesto en tapenade. Lekker vers en knapperig, niet te veel, mooi begin. De bediening spreekt zowel Fries als Nederlands, en bedient onder het mom van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. Vriendelijk en losjes. Als hoofdgerecht had mijn man een vegetarische Turkse pizza en ik had een 'daghap': nasi met saté en ei, begeleid met droge uitjes en kroepoek. De vegetarische pizza was vers en daadwerkelijk in de oven bereid, volgens mijn man. De daghap was een echte 'daghap': niet ingewikkeld, niet een hoogstandje, wel erg lekker en goed op smaak. Een overweldigende hoeveelheid aan bijgerechten. M.i. een te grote hoeveelheid: worteltjes, aardappeltjes, frietjes, rauwkost, stoofpeertjes, andijvie. De schaaltjes waren bij lange na niet leeg. Verzoek om bij te vullen van de bediening dan ook afgeslagen. Goed dat hierop wordt gelet. Ons drinken werd snel gebracht, ondanks het drukbezette restaurant, door steeds wisselende bediening. leek alsof wel de hele avond een andere bedieningsmedewerker hebben gezien. Grappig.
De avond afgesloten met twee kopje koffie, begeleid met bonbons. Bij het afrekenen werd gevragd of ons dinertje naar wens was geweest, en werd ons de rekening gepresenteerd, nette prijs!! Wij komen zeker eens terug!!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Dit restaurant is een oude verbouwde boerderij. Wij zaten in een nieuw gedeelte dat niet bijzonder van inrichting was. Onze keuze viel op een Italiaans 4-gangen menu, en carpaccio, tournedos en ijs. De Italiaanse visschotel, bouillon, kalfs-T-bone en grand dessert waren goed van smaak. Dat gold ook voor de carpaccio, tournedos en ijscoupe. Het zou wel onze voorkeur hebben de T-bone op en niet onder het bedje pasta te leggen, en veel minder groen op de carpaccio. De hoeveelheden waren ruim, voor de 6(!) bijgerechten zeer ruim. De Franse rode wijn was soepel. De bediening door steeds wisselende personen was zeer vriendelijk en goed georganiseerd. Het was aangenaam toeven in dit gezellige restaurant.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Eten was lekker, een heerlijke gebakken zalm gegeten en de ijscoupe was ook erg lekker. Jammer dat de groentensoep lauw was. De bediening was vriendelijk en het restaurant is een prachtige verbouwde boerderij
Fijn om te horen dat u lekker gegeten heeft in een mooie ambiance. Jammer van de soep, dat hoor niet zo te zijn. Wij hebben uw opmerking met de keuken besproken om dit in de toekomst te voorkomen.
Gerbrich K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een tijdje terug hebben wij hier met het gezin heerlijk gegeten. Wij hebben gekozen voor verschillende gerechten uit het maandmenu. De pompoenensoep was voortreffelijk. Daarna het stoofpotje uit grootmoeders tijd, opvallend veel mals vlees. Ook de hoeveelheid groente viel in de smaak. De sfeer in het restaurant is gezellig en de bediening vlot en netjes. We komen graag terug!
Mattea .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
We hadden niet veel tijd en wilden snel een hoofdgerechtje. Kregen daarbij volop groenten, heerlijk! Eindelijk een restaurant waar je veel groenten krijgt bij je hoofdgerecht. Het hoofdgerecht, kip met pesto en brie, in spek gewikkeld, was erg smaakvol. Op de kaart zag ik dat er ook een driegangenmenu voor senioren was, met kleinere porties (en lagere prijs) Als we meer tijd gehad hadden, dan hadden we dat gedaan.Ondanks dat het een grote zaak is en er ook twee bruiloftsfeesten waren, zaten we rustig en was de bediening erg vriendelijk.
RHoekstra .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Afgelopen vrijdag hier samen met mijn vriend heerlijk op het terras gezeten. Het terras ligt mooi beschut en is omringd met bomen, maar door de gunstige ligging kun je de hele middag en avond in de zon zitten. Als voorgerecht koos ik voor tomatensoep en mijn vriend voor gamba's. De tomatensoep was heerlijk zoet van smaak en de gamba's van mijn vriend hadden een Oosters tintje. Heerlijk om mee af te trappen. Ik had de boerenschnitzel als hoofdgerecht gekozen en mijn vriend kalfsoester. Mijn schnitzel (van het formaat fietszadel) werd begeleid met heerlijke champignons en de kalfsoester was heerlijk mals. Als bijgerechten kregen wij friet, gebakken aardappelen, wortelen, stoofpeertjes en rauwkost. Ook deze bijgerechten waren heerlijk op smaak (vooral de stoofpeertjes). Alle bakjes met bijgerechten kregen wij niet helemaal leeg. Op verzoek konden de bakjes bijgevuld worden, maar dit was niet nodig. De desserts, een banana royale (ook royaal van formaat) en een sorbet met rood fruit waren verrukkelijk maar kregen wij niet helemaal op omdat wij al wat volzaten van het hoofdgerecht. Dat is dan ook het enige nadeel wat ik aan deze heerlijke zomeravond kan bedenken. Ook een pluim voor de vriendelijke bediening (correct maar toch informeel) en de gastvrouw die alles in goede banen leidde maar ook oprecht interesse voor de gast heeft. Heerlijk eten voor een prima prijs!
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Wij kwamen op maandag avond binnen vallen en konden een tafeltje uitzoeken. Gekozen voor het drie gangen keuze menu. Voor de prijs de prijs van 22,50 euro kregen we goed e veel eten. Geen culinair hoogstandje maar dat kan je ook niet verwachten. Jammer was wel dat de biefstuk niet mooi gegaard was. Medium gevraagd maar het ging van well done tot aan bijna raw toe. Dat was het enige minpuntje.
Bramheijnens .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Ik ben er gaan eten omdat ik een jaar samen ben. Bij het online reserveren gaf ik aan dat ik bij binnenkomst een glas bubbels wilde en de beste tafel. Na een uurtje werd ik gebeld dat er nog maar 1 tafel vrij was maar dat z er wat moois van gingen maken.
De dag zelf komen we aan, vriendelijke ontvangst en we worden naar de tafel gebracht. Nog geen minuut later komt de serveerster met een fles champagne aanlopen. Goed geregeld!
Het eten is van goede kwaliteit en zo te proeven wordt alles met verse producten gemaakt. Als hoofdgerecht had ik draadjesvlees, een aanrader!!
Al met al was het eten dus goed, de bediening zeer vriendelijk, behulpzaam en snel. De entourage iets minder, maar dat mag de pret niet drukken.
Josdeproever .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
Dit redelijk grote restaurant weet toch nog een gezellige sfeer te creëren. Ik heb hier gegeten met mijn oma en vriendin. De bediening was vriendelijk maar een van de dames begon in het fries te praten, wat toch raar op ons over kwam. Gelukkig verstaan wij het een beetje. De kwaliteit van het eten vond ik wat tegenvallen. Zo had ik gevraagd om een medium entrecote en die kwam well done gebakken aan. Gelukkig werd dit goed opgelost met een nieuwe entrecote (niet de beste kwaliteit). De witlof was erg ver doorgekookt waardoor er weinig smaak aan zat en de aardappels hadden ook niet veel smaak. Mijn vriendin had de zalm en die was toch wel een beetje aan de droge kant. Alleen het dikste gedeelte was lekker. We kregen wel voldoende bijgerechten en de bediening was goed. Al met al redelijk gegeten tegen een toch wel hoge prijs.
WilB .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Heerlijk gegeten in de Pleats. Zowel partner als ikzelf kozen voor het driegangenkeuzemenu van nog geen € 20,00. Uitstekende keus, zowel de biefstuk van mijn vrouw als de vossebessenrol voor mijzelf waren uiterst smakelijk, waarbij we ons lieten vertellen dat de vossebessenrol een specialiteit van het huis is. Alles gegarneerd met 2 soorten aardappelen en 4 soorten groenten. Vooraf viel de keus op ossenstaartsoep en mosterdsoep. Heerlijk en volop. Geserveerd in terrines en als je wilde zeker 2 à 3 volle borden. Het nagerecht was een eenvoudige maar smakelijke ijscoupe. Kopje koffie na in de zithoek bij de bar. (Jong) personeel dat uiterst vriendelijk en attent is. Jonge kinderen aan onze buurtafel werden bezig gehouden met een I-pad. Jammer dat we niet zo vaak in de buurt zijn, anders kwamen we wel vaker.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2012
Na een gezellig dagje winkelen in de Friesche hoofdstad, Leeuwarden heerlijk gegeten op de terug reis in het pitoreske Burgum op de terug reis naar huis.
In de Pleats hadden we al eens in het verleden een zeer goed verzorgde bruiloft mee gemaakt. Het was volgens mij de eerste bruiloft na de verbouwing des tijds.
En de sfeer van toen hangt er nog steeds, gezellig en gemoedelijk.
De kaart is niet echt spannend, maar dat is misschien ook wel weer de kracht van het bedrijf, want het zit goed gevuld met veel mensen uit de omgeving, uit gaan van de Friese taal die er volop gesproken wordt tussen de bediening en de gasten.
Ik begin met een dun gesneden kalfsvlees, geserveerd met een mayonaise van tonijn
en kappertjes, ook wel bekend als een Italiaanse specialiteit, de Vitello Tonato.
Heerlijk van smaak en in balans als geheel.
Aan de andere kant verschijnt een prachtige Meloen met Seranoham die omschreven werd als Italiaanse gerookte ham.
Nu zijn we bijna 1 Europa, maar we weten niet beter dan dat de Seranoham uit Spanje komt en de Pharmaham uit Italie en de Coburger ham uit het Duitse Franken land komt.
Maar de smaak van het geheel doet er niet minder om, want de ham is precies goed gesneden, dus niet te dik, zodat de smaak vol tot zijn recht komt.
Ook frisse zoete meloen maken dat ook hier de smaken precies in balans zijn.
Ik vervolgde met een toch wel enig sinds spannende hoofd gerecht, de Vossebessenrol, een schnitzel gevuld met pikant gekruid gehakt met een warme vossebessensaus.
Het zach er super leuk uit, en de smaak was goed, alleen de schnitzel was iets aan de droge kant, maar ook weer niet van dien aard dat je hem terug stuurt naar de keuken.
De vrouw aan tafel was achteraf maar wat blij dat Grootmoeder vandaag aanwezig was, want op de kaart stond, "Grootmoeders draadjesvlees" in jus ( indien voorradig)
Ik mocht ook even proeven, en idd het was als bij grootmoeder die vroeger een goed stuk rundvlees heel langzaam gaar liet worden op een petrolium lampje om het zo heel langzaam gaar te laten worden, desnoods duurde het 24 uur. Met zorg en liefde bereid, en zo proefde dit vlees ook. Vol van smaak, mals en als bij grootmoeder thuis.
Ook de garnituur van gebakken aardappelen, friet, peertjes ( vast ook bereid door grootmoeder, geschild door opa) salade en de warme groentes waren goed gegaard en op smaak gebracht.
En over opa en oma gesproken, we zijn het nog net niet, maar voor senioren is net als voor kinderen een aparte kaart aanwezig.
Erg leuk en attent ook.
Aangezien we eerder tijdens het shoppen in Leeuwarden al genoten hebben van een heerlijke ijsje nemen we vandaag niets na.
We hebben genoten van de gezelligheid en het lekkere eten en konden zo voldaan onze terug reis naar huis vervolgen.
David-de-korte .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Komen al jaren met familie/reunie in de Pleats eten. De fam. Duursma is altijd belangstellend en de bediening is correct. Heerlijke soep( in terrine) en meer als voldoende eten en dat voor een redelijke prijs. Dus prijs / kwaliteit heel goed. Een aanrader.