Restaurant de Overkant

Zondag
- Ont

2pers .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Ontzettend lekker gegeten met 2 personen! Prijs/kwaliteits verhouding is uitmuntend. Biefstuk was precies naar wens gegaard, en zelden zo mals en vers gegeten.
Gezellig knus, klein restaurant en bediening zeer vriendelijk. Zeker een aanrader als je in Haarlem bent, krijg je geen spijt van.

Succes met jullie restaurant!
Purrie .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
In een achteraf straatje in Haarlem hebben wij bij dit leuke, knusse restaurantje ons Valentijns lunch genuttigd. Een goede uitgebreide kaart met veel verschillende broodjes. Je kan er terrecht voor een traditionele uitsmijter, of maak een keus uit de diverse broodjes spinazie! Goede koffie, verse jus d'orange. Ondanks de gezelligheid, hou je het geen uren vol op de oude bistrostoelen en zit je dicht op elkaar. Dit zal ons er overigens niet van weerhouden om hier nog eens terug te komen.
Elisabeth20 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Meer dan verrukkelijk gegeten. Restaurant heeft een ongekende prijs / kwaliteitsverhouding. Heel aardig en behulpzaam personeel dat ook tijdens het "spitsuur" alle tijd voor je neemt. Het restaurant lijkt op een gezellige huiskamer en valt als een warme deken om je heen. Een echte aanrader!
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Leuk, gezellig en knus restaurant. Voorgerecht van pumping balls en zalm uit de oven waren allebei heerlijk. Bij de wijn kregen we meteen een karaf water. De bediening was zeer vrolijk en behulpzaam en het menu werd rustig met ons doorgenomen. Ook gezien de prijs is dit zeker een aanrader! Helaas hadden we geen tijd voor een toetje.
JohnyBoy .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
heerlijk geluncht bij De Overkant in Haarlem.
vriendelijke mensen, behulpzaam.
super leuk en gezellig binnen.
maar wat ook heel belangrijk, mss belangrijkste ?
- de koffie was grandioos,
- het eten was perfect
- de jus d'orange is vers
Gewoon top ?
Voor herhaling vatbaar, zeker weten.
Ploderus .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Gisteren avond lekker gegeten bij restaurant de Avondkant.
Leuke opzet, menu op een groot krijtbord. Gekozen voor het antipasta menu en de garnalenspiesjes als voorgerecht. Als hoofdgerecht hadden we zalm met roquefort saus en biefstuk met pepersaus. Beiden hebben ons zeer goed gesmaakt.
Al met al een prima avond gehad. Service was goed. Prima eten voor zeer nette prijzen!
Bode .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Afgelopen week geluncht bij deze lunchroom. De bediening is helemaal niet prettig. Ze zijn meer bezig met elkaar dan met de gasten die er zitten. Ze komen ongeinteresseerd over en zijn niet behulpzaam. Er loopt een kat rond, best gezellig, maar haren op tafel e.d. is niet echt fris. Het eten was prima, lekkere broodjes en veel keus. Jammer van de bediening en de algehele hygiene.
Sofia12 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Heerlijk gegeten en goede service! Alleen jammer dat de eigenaar zorgt voor een onaangename sfeer bij zijn personeel. Hij staat op een afstand ( bij de ingang wat daardoor behoorlijk tocht) op een onfatsoenlijke manier orders uit te delen aan zijn personeel. Meiden die er werken zijn erg vriendelijk maar je metkt dat ze op hun tenen lopen voor deze meneer. Eerder hier geweest en het zelfde meegemaakt helaas. Discussie voeren in zijn zaak met werknemer waar klanten bij zijn. Hij knipt in zijn vingers en wijst naar de tafel ( naast hem) om te laten weten dat het afgeruimd mag ( nee: moet!) worden.
Jammer. Gun de meiden een fooi maar hem niet.
Paul_s .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Leuk eetcafé in een achterafstraatje. Ondanks de doorsnee dinsdagavond liep het na zevenen toch aardig vol met uiteenlopend publiek: jongeren, toeristen en een enkele single eter die hier ook goed terecht kan. Wij aten hier voor- en hoofdgerecht, en door de grote porties was er helaas geen ruimte voor een toetje. Vooraf garnalenspies en haloumi salade. Als hoofdgerecht een portie supermalse (maar wel over-dressinged) spare-ribs en zelf nam ik zalm die ook nogal stevig op smaak was gebracht met zoete teriyaki saus.
Roossonja .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
We hadden er zin in, gezien de goede beoordelingen op iens. Helaas begon de ellende al bij het bestellen van een wodka met ijs: geen ijs aanwezig. Dat vind ik niet kunnen. Vervolgens bestellen we 3 biefstukken (we waren met 6 personen), maar er waren nog maar 2 biefstukken aanwezig. Ik bestel de biefstuk met champignonsaus, saus apart. Is ook niet gelukt: mijn biefstuk zat onder de pepersaus (?) en aangezien er geen biefstukken meer waren, moest ik de saus er af schrapen.
Bij navraag bleek dat de order niet goed doorgekomen was in de keuken, of de kok begreep het niet, hij was Grieks, of het was niet goed opgeschreven. Enfin, dat is dan mijn probleem niet en elkaar de zwarte piet toespelen getuigd van weinig professionaliteit. Al met al een teleurstellende avond op mijn verjaardag.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Een ruim aanbod aan verschillende broodjes die allemaal goed smaken (Kip Cajun is een MUST!). Het is klein maar gezellig. Aardig behulpzaam personeel. Enige minpunt is dat de vaak de geur van toiletblokken in de eetzaal te ruiken is. In de avond is er ook vanalles te eten. Ik kom er regelmatig met veel plezier eten!
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Lunch is hier heerlijk (bij de Avondkant zijn we nog niet geweest). Er stond veel (broodje) spinazie op het menu, dus dat heb ik dan ook maar geprobeerd, naar tevredenheid. De variant met mozzarella, heerlijk. Mijn tafelgenoot had een broodje gerookte kip met avocado, ook heerlijk. De bediening is oké, mag wat meer glimlachen, maar verder niets op aan te merken. Het decor is ons niet positief of negatief opgevallen; er is een klein terras en binnen is het knus. Wij komen graag een keer terug, ook 's avonds.
Thesis13 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Hier met zijn tweetjes geluncht. Een broodje kip met avocado en een salade kip met Geitenkaas. Alle twee waren ze lekker. De combinatie van kip met geitenkaas leek mij erg gewaagd en dit was het ook, geen goede combi. Al met al wel lekker geluncht en de bediening was erg snel en behulpzaam.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Met Vaderdag bij de avondkant gegeten en dat was genieten! Voorgerecht,hoofdgerecht en toetje waren allemaal even lekker en verrassend! In de kleine open keuken maakt de uit Griekenland afkomstige kok voor het oog van de gasten de verse gerechten.De lieve bediening en de knusse inrichting maken het compleet en oja, zeer betaalbaar! Ik zeg reserveren maar!!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Een ruim aanbod aan verschillende broodjes die allemaal goed smaken. Het is klein maar gezellig. Aardig behulpza personeel. Enige minpunt is dat de vaak de geur van toiletblokken in de eetzaal te ruiken is. In de avond is er ook vanalles te eten. Ik kom er regelmatig met veel plezier eten!
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Wederom een lekkere lunch bij dit gezellige tentje in centrum Haarlem gegeten. De bediening duurt af en toe echt wat te lang maar het eten maakt veel goed. Echtgenoot en zoon kiezen altijd voor het broodje Cajun Kip. Erg lekker en een ruime portie. Voor het lekkere eten gaan we hier dus zeker weer lunchen.
Britt S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Al eerder geluncht bij de Overkant, maar vanavond voor het eerst de Avondkant geprobeerd. En met succes! De vegetarische curry was werkelijk fenomenaal en de kipsate heerlijk. De kip was lekker gemarineerd en de sate saus smaakte hier precies goed bij. De frietjes zijn ook erg lekker en de porties royaal.
Het enige wat even wat minder was, was de snelheid van de bediening. Er zat een grote groep in de zaak waardoor het voor een zondagavond onverwacht erg druk was, vandaar de langere wachttijd. Er werd echter snel versterking opgetrommeld waardoor de dames in no time weer helemaal bij waren. Na een heerlijk maal was de rekening ook nog eens erg prettig. Wij komen zeker terug!
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Op aanraden van mijn zoon met z'n vieren gaan lunchen bij de Overkant. Kleine zaak die op (koop) zondagmiddag goed vol zat. Vriendelijke bediening regelde een tafeltje voor ons. Uitgebreide lunch-menukaart met veel afwisseling. De broodjes die wij bestelden waren allen top. Goed belegd en rijk van smaak. Prijs is naar verhouding. Knus restaurant, ziet er leuk uit. Vond de stoelen wat minder comfortabel zitten. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Deklerkt .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Met een klein groepje zondagavond bij de Overkant gegeten. De menukaart stond op het bord en had veel variatie. De bediening was vlot en vrolijk. Bij de wijn werd meteen voorgesteld een karaf water te leveren (en geen gedoe over mineraalwater waar andere restaurants blijkbaar ook de afwas in doen want "ze hebben geen water"). Mijn voorafje met bietjes, hoofdmaal met kip waren om te smullen - de vis en vegetarische maaltijd van de anderen waren ook perfect. De prijs/kwaliteit slaat door naar de kwaliteit. Het kan dus wel: goed en lekker eten zonder meteen een vermogen te kosten.
Het steegje werkt mee voor toevallig binnenlopen, maar dit is een bestemming waar je doelbewust naar toe gaat. Aangeraden!
Anke T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Opnieuw geluncht en zoals iedere keer blijft de service ontzettend goed en vriendelijk en de broodjes heerlijk en rijkelijk belegd. Wij hadden een warm broodje met pesto, gegrilde groenten en een broodje met rosbief en oude kaasDe avond kaart zag er goed uit en zeer vriendelijk geprijsd, dus die moeten we binnenkort ook weer eens komen proeven. Een verstopte toptent in de binnenstad van Haarlem.