Restaurant De Oude Smidse

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Restaurant De Oude Smidse

Hanny O.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Fijne avond gehad bij De Oude Smidse in Westernieland. Gastvrij ontvangen. Goede bediening en bovenal: heerlijk gegeten van de streekproducten.
Wim R.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We wonen min of meer om de hoek en rijden soms tientallen kilometers om ergens heerlijk te eten. Na vele jaren via Iens op het idee gekomen om hier eens naartoe te gaan. De positieve recenties overtuigden ons namelijk meteen. Onbekend maakt duidelijk onbemind maar nu we ermee bekend zijn blijven we terugkomen. Vandaag 3e bezoek en daar zal het niet bij blijven. Interieur voorzien van net teveel namaak 'emaille' bordjes vol teksten, dat is voor verbetering vatbaar. Eten erg goed, maar we zijn verwend dus een oprechte 8. Bediening zeer prettig en oprecht. Om kort te gaan: aanrader.
Aranka H.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Wij zijn al een keer of vijf geweest en helemaal fan van dit restaurant. Het eten en de bediening zijn iedere keer op niveau; het is ons nog nooit tegengevallen. Vooral de champignonnensaus en het Groningsmenuutje zijn bij ons favoriet!
Jansenhj .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijk gegeten, ontzettend hoog service niveau. Ondernemers die gastvrijheid met hoofdletters op hun voorhoofd hebben staan en waar je je als gast nog echt gast voelt. Echt super en echt een aanrader
edjedan .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Wow, wat hebben we hier heerlijk gegeten zeg! Ik kon mijn "Gift for 2" cadeaukaart hier besteden. Daarvoor krijg je keuze uit een driegangen-menu zonder beperking. Alleen de drankjes waren voor eigen rekening. Maar twee dingen springen er hier duidelijk bovenuit: smaak en gastvrijheid. Daarnaast viel ons de kleur van het eten op. En het feit dat zelfs de mosterd en de mayonaise huisgemaakt zijn.
Mijn vrouw had een geweldige biefstuk en ik maakte gebruik van het dagmenu: sucadelap met een heerlijke saus. Verder was er keuze uit prachtige maar ook streekgerelateerde voorafjes. Ik had palingkroketjes vooraf, verzin het maar eens.
De hoeveelheid was voldoende. We zaten vol maar niet stampvol. Er kon nog een stuk eigengemaakte, warme appeltaart bij als dessert.
Ondertussen genoten we van de service en de bediening in een sfeervol restaurant. De eigenaresse vertelde ons dat het menu in de zomer nog uitgebreider is.
Ik zou eigenlijk willen zeggen: hoger in Nederland kun je eigenlijk niet beter eten.
Over de prijs kan ik niet veel kwijt aangezien we dus gebruik maakten van een cadeaubon. Maar gezien de kaart waren de prijzen normaal. Verder staan de prijzen gewoon op hun uitgebreide website.
Aanrader!
Als enige minpuntje misschien de parkeergelegenheid? Die was er niet, ook niet aan de overkant een stukje verderop. Maar hier wil je best wel een stukje voor lopen!
Alexander_K .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Midden in het uitgestrekte Groninger landschap heb we hier heerlijk gegeten. Het was misschien een beetje om vanaf de zeehondencrèche op weg naar huis, maar we zijn blij dat we hier zijn gestopt om te eten.
Toen we het restaurant binnenkwamen werden we direct hartelijk begroet en werden zelfs onze jassen keurig aangenomen! Nadat we waren gaan zitten kregen we bij ons drinken een heerlijk amuusje vooraf, een vegetarische bitterbal van champignons en spinazie. Héérlijk.
Net als de Groningse vleesspecialiteiten, kabeljauw en het sukade-biefstuk overigens.
Over die laatste, die mag wat mij betreft wel op de kaart worden gezet. Zo'n heerlijke dag-specialiteit zou iedereen moeten proberen.
En niet alleen het eten was uitmuntend ook het restaurant was om door een ringetje te halen, het zag er erg gezellig uit met kaarsjes op elke tafel en heel leuke spreuken aan de wand. En die gezellige sfeer werd alleen maar versterkt door de meest vriendelijke bediening die ik ooit heb meegemaakt.
Ze zeggen wel, er gaat niets boven Groningen, en dat hebben ze bij De Oude Smidse nog eens bewezen.
Een echte aanrader, wij komen zeker terug!