Over het restaurant Restaurant de Oude Melkhandel

Meer dan 100 jaar geleden startte de familie Van Leeuwen een melkbedrijf. Je kan hier genieten van een goede lunch en/of diner in dit prachtige landgoed. In de 'Oude Melkhandel' kookt de chef-kok Franse gerechten met Nederlandse invloeden in de grote open keuken, die zich in het centrum van het restaurant bevindt. De vrolijke gastvrouw selecteert de beste wijn voor je, of je nu in het restaurant of op het terras bij het slot bent.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant de Oude Melkhandel

Woensdag t/m zondag 11:00 - 00:00
Maandag en dinsdag gesloten.

Suzanne N.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Restaurant was net 1 week overgenomen door een nieuwe eigenaar. Vanwege deze reden nog zeer beperkte kaart. Bediening was wel zeer vriendelijk. Wel richt deze eigenaar zich op een andere doelgroep dan de eigenaar hiervoor, bijvoorbeeld 3 gangen voor 25 euro. Hierdoor wordt er ook een ander type eten geboden.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Goede prijs/ kwaliteit. Wij gingen voor het 4 gangenmenu maar dit was voor ons toch te veel. Wij hebben her nagerecht laten vervangen door een kopje koffie. De keuze op de kaart is niet groot maar dit gaat binnenkort veranderen. Wij komen hier zeker terug.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Prima eten voor een prima prijs
G D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten...goede smaak en portionering...goed voor een volgend bezoek
Ruud X.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Lunchmenu op terras bij sluisjes was prima.
Vriendelijke bediening,mooie verse gerechten en een leuke plek.
Prijsnivo redelijk.
Voor herhaling vatbaar.
Valentijn2909 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Prima restaurant, lekkere gerechten. En uitstekende service.
René H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Heerlijk eten in een leuke ambiance!
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Modern ingerichte zaak. Strak interieur. Heerlijke gerechten gecombineerd met een super wijn arrangement. De chef-kok maakt de lekkerste gerechten. Super mooi opgemaakt. Echt een aanrader. De gastvrouw is uiterst vriendelijk en correct. Niets anders dan lof. Ga zo door.
Maryvon F.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Lekker vegetarisch gegeten!
Lu B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We hebben met een groep van 8 personen een uitstekende zondagse 3 gangen lunch gehad bij het team van de Oude Melkhandel. Het eten was met zorg bereid en van heel goede kwaliteit, en ook de bediening verliep met aandacht en persoonlijkheid. Zowel voor vleeseters als vegetariërs was een mooi menu samengesteld. Tenslotte is het een gezellig restaurant met open keuken en prachtive locatie aan de sluis Jammer dat we helemaal uit Enschede moeten komen, maar we hopen er spoedig weer eens te eten.
Harriet77 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eerlijk gezegd viel me dit restaurant nogal tegen. Ik vond het eten flauw en niet zo lekker. Rauwe makreel, parelhoen wat smakeloos was en de amuse van paling en zeewier vond ik ronduit vies. De entrecote was veel te rauw en was niet zacht genoeg. Verder vond ik de kaart erg beperkt, er is maar keuze uit 2-4 gerechten telkens. De wijnen daarentegen waren zalig. Kortom niet voor herhaling vatbaar.
René H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prima gegeten met een stel vrienden, we hebben het menu gekozen, met een keurige aanpassing in de gerechten voor degene die geen vis wilde. Goede service!
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een goed restaurant is dit toch. Ze blijven trouw aan hun concept en dat verdient zeker een bezoek. Bijzonder professionele service en heerlijke gerechten met fantastisch wijn arrangement. Het zou iedere avond VOL moeten zitten. Culinair Leidschendam-Voorburg en omgeving moet deze 'hidden gem' zeker nog ontdekken!
adriaan V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten, gerechten wat onverwachte samenstellingen, maar was goed verzorgd
Daniel T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren op vrijdagavond een viergangenmenu gehad bij De Oude Melkhandel, een restaurant waar wij regelmatig en graag komen. En wat hebben we weer genoten! Een prachtig herfstmenu, allemaal kunstwerkjes en heerlijk van smaak.
De geroosterde makreel met parmezaan was een onverwachte combinatie, maar die twee sterke smaken bleken perfect samen te gaan. Daarop volgde heerlijke coquilles met maiskip en bloemkool, en als hoofdgerecht kregen we een krokante buikspek met gestoofde kaantjes en een stukje varkenswang in gekaramelliseerde appeljus.
Het was een stevig menu, maar van amuse t/m hoofdgerecht genieten. Geen probleem dus om Wat extra ruimte in onze magen aan te spreken.

Dit restaurant ligt wat verscholen bij de sluisjes in Leidschendam, maar het is enorm de moeite waard om er speciaal voor op af te gaan. Wij zullen dat hopelijk nog vaak doen!
Paulus46 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
De warme bediening en de volmaakte borden, naast de verfijnde smaak, doen ons terugkeren naar dit perfecte adres. Onze zoon van zes werd door en door verwend met aandacht en dat zorgde er onder andere voor dat hij alle borden, vier gangen, waardeerde.
Ron1982haaaii .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij hebben weer heerlijk gegeten bij restaurant De Oude Melkhandel! Met dit weer is het zeer prettig vertoeven op hun terras aan het water. Doordat er ook een sluis voor de deur is kun je vanaf het terras de boten bijna aanraken.

De rose is prettig licht van kleur en niet te zwaar. Daarnaast bestelden wij het 3 gangen menu met vooraf krab met ananas en avocadocreme, als hoofdgerecht kalfstaartstuk met zoete aardappel en peperjus en als dessert een mousse van gemarineerde perzik met rood fruit en vanille ijs. In een woord: overheerlijk! Wij zijn al eerder bij De Oude Melkhandel geweest en deze avond heeft ons er weer aan herinnerd hoe goed de gerechten qua smaak in balans zijn. Alle zintuigen worden geprikkeld!
In combinatie met de heerlijke wijn zeker een aanrader!
De dames in de bediening verdienen een dikke pluim voor hun snelle service op een overvol terras.
Prijs/kwaliteit verhouding is ook erg prettig: een fles rose is € 21 en het 3 gangenmenu is € 32,50 p.p.
Radvokaat .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten, blijven er met plezier terugkomen....gisteravond heerlijk aan het water gezeten met een heerlijk wijntje en goed gegaarde malse bavette....Klaartje en Bart bedankt weer voor de goede zorg!
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vandaag was het erg warm buiten, 32 graden. Helaas was 30% van het terras vol in de zon, deze tafels stonden dan ook leeg. Toen wij stonden te wachten kwam personeelslid een kleine parasol er bij zetten. Het weer was voorspelt dus toen wij om 13 uur kwamen hadden er eigenlijk overal al parasols moeten staan want die waren blijkbaar wel aanwezig. We zijn uiteindelijk van plek gewisseld omdat er een schaduwplek vrij kwam, maar we zagen veel mensen weglopen. De bediening vroeg wat wij wilden drinken, maar was niet echt vrolijk, misschien door het hete weer en de drukte op het terras. Wij vroegen of er ook een lunchkaart was en dat we graag wilden starten met water. Water werd vrij snel gebracht, lunchkaart duurde wel even en het bleek niet echt een lunchkaart te zijn. Meer een bescheiden diner/voorgerechtenkaart. Bij het twee- en driegangenmenu stond niet wat de gerechten waren. Deze werden heel snel opgedreund maar ik was bij de derde alles al kwijt. Uiteindelijk maar gekozen voor 1 van de vier gerechten die op de kaart stonden, dat was tenminste duidelijk. We namen beide een bisque. Eerlijk gezegd moest ik even nadenken wat het ook al weer was. Maar toen het 25 minuten na bestelling arriveerde wist ik het weer, een chique vissoep. Eerlijk is eerlijk het was verrukkelijk. De bediening was niet van harte, maar de soep was erg goed. Het was alleen heel jammer dat we er geen lepel bij kregen, want soep met een vork is erg lastig. Er werd ook niet meer gevraagd of we nog iets anders bij het eten wilden drinken, dus lieten we de witte wijn ook maar voor wat hij was. Toen ze eindelijk weer onze kant op kwamen en ik zei dat er geen lepels bij hadden gezeten zei de bediening dat dat inderdaad wel makkelijk geweest was. Jammer, gemiste kans denk ik want het eten was voortreffelijk, maar ze hadden meer aan ons kunnen slijten en ik had die soep eigenlijk ook wel willen opeten...
Ls58 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Alles naar wens!
Het eten was lekker m.n de hoofdschotel liet een heerlijk mals en smaakvol stukje vlees zien. De bediening relaxed maar attent. Eigenlijk niets te wensen.