Restaurant de Oude Melkhandel

Sluiskant 22 2265 AB Leidschendam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant de Oude Melkhandel

De keuken is het centrum

Meer dan 100 jaar geleden begon de familie Van Leeuwen een melkhandel. Nu is er in dit prachtige pand te genieten van heerlijk lunch en diner. Bij de Oude Melkhandel werkt de chefkok vanuit een grote open keuken in het midden van de ruimte aan Franse gerechten met Nederlandse invloeden. De vrolijke gastvrouw helpt je aan de goed glas wijn of je nu in het restaurant zit of op het terras aan de sluis.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant de Oude Melkhandel

Woensdag t/m zondag 11:00 - 00:00
Maandag en dinsdag gesloten.

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Harriet77 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Eerlijk gezegd viel me dit restaurant nogal tegen. Ik vond het eten flauw en niet zo lekker. Rauwe makreel, parelhoen wat smakeloos was en de amuse van paling en zeewier vond ik ronduit vies. De entrecote was veel te rauw en was niet zacht genoeg. Verder vond ik de kaart erg beperkt, er is maar keuze uit 2-4 gerechten telkens. De wijnen daarentegen waren zalig. Kortom niet voor herhaling vatbaar.
René H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Prima gegeten met een stel vrienden, we hebben het menu gekozen, met een keurige aanpassing in de gerechten voor degene die geen vis wilde. Goede service!
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wat een goed restaurant is dit toch. Ze blijven trouw aan hun concept en dat verdient zeker een bezoek. Bijzonder professionele service en heerlijke gerechten met fantastisch wijn arrangement. Het zou iedere avond VOL moeten zitten. Culinair Leidschendam-Voorburg en omgeving moet deze 'hidden gem' zeker nog ontdekken!
Adriaan V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk gegeten, gerechten wat onverwachte samenstellingen, maar was goed verzorgd
Daniel T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren op vrijdagavond een viergangenmenu gehad bij De Oude Melkhandel, een restaurant waar wij regelmatig en graag komen. En wat hebben we weer genoten! Een prachtig herfstmenu, allemaal kunstwerkjes en heerlijk van smaak.
De geroosterde makreel met parmezaan was een onverwachte combinatie, maar die twee sterke smaken bleken perfect samen te gaan. Daarop volgde heerlijke coquilles met maiskip en bloemkool, en als hoofdgerecht kregen we een krokante buikspek met gestoofde kaantjes en een stukje varkenswang in gekaramelliseerde appeljus.
Het was een stevig menu, maar van amuse t/m hoofdgerecht genieten. Geen probleem dus om Wat extra ruimte in onze magen aan te spreken.

Dit restaurant ligt wat verscholen bij de sluisjes in Leidschendam, maar het is enorm de moeite waard om er speciaal voor op af te gaan. Wij zullen dat hopelijk nog vaak doen!
Paulus46 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
De warme bediening en de volmaakte borden, naast de verfijnde smaak, doen ons terugkeren naar dit perfecte adres. Onze zoon van zes werd door en door verwend met aandacht en dat zorgde er onder andere voor dat hij alle borden, vier gangen, waardeerde.
Ron1982haaaii .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij hebben weer heerlijk gegeten bij restaurant De Oude Melkhandel! Met dit weer is het zeer prettig vertoeven op hun terras aan het water. Doordat er ook een sluis voor de deur is kun je vanaf het terras de boten bijna aanraken.

De rose is prettig licht van kleur en niet te zwaar. Daarnaast bestelden wij het 3 gangen menu met vooraf krab met ananas en avocadocreme, als hoofdgerecht kalfstaartstuk met zoete aardappel en peperjus en als dessert een mousse van gemarineerde perzik met rood fruit en vanille ijs. In een woord: overheerlijk! Wij zijn al eerder bij De Oude Melkhandel geweest en deze avond heeft ons er weer aan herinnerd hoe goed de gerechten qua smaak in balans zijn. Alle zintuigen worden geprikkeld!
In combinatie met de heerlijke wijn zeker een aanrader!
De dames in de bediening verdienen een dikke pluim voor hun snelle service op een overvol terras.
Prijs/kwaliteit verhouding is ook erg prettig: een fles rose is € 21 en het 3 gangenmenu is € 32,50 p.p.
Radvokaat .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten, blijven er met plezier terugkomen....gisteravond heerlijk aan het water gezeten met een heerlijk wijntje en goed gegaarde malse bavette....Klaartje en Bart bedankt weer voor de goede zorg!
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vandaag was het erg warm buiten, 32 graden. Helaas was 30% van het terras vol in de zon, deze tafels stonden dan ook leeg. Toen wij stonden te wachten kwam personeelslid een kleine parasol er bij zetten. Het weer was voorspelt dus toen wij om 13 uur kwamen hadden er eigenlijk overal al parasols moeten staan want die waren blijkbaar wel aanwezig. We zijn uiteindelijk van plek gewisseld omdat er een schaduwplek vrij kwam, maar we zagen veel mensen weglopen. De bediening vroeg wat wij wilden drinken, maar was niet echt vrolijk, misschien door het hete weer en de drukte op het terras. Wij vroegen of er ook een lunchkaart was en dat we graag wilden starten met water. Water werd vrij snel gebracht, lunchkaart duurde wel even en het bleek niet echt een lunchkaart te zijn. Meer een bescheiden diner/voorgerechtenkaart. Bij het twee- en driegangenmenu stond niet wat de gerechten waren. Deze werden heel snel opgedreund maar ik was bij de derde alles al kwijt. Uiteindelijk maar gekozen voor 1 van de vier gerechten die op de kaart stonden, dat was tenminste duidelijk. We namen beide een bisque. Eerlijk gezegd moest ik even nadenken wat het ook al weer was. Maar toen het 25 minuten na bestelling arriveerde wist ik het weer, een chique vissoep. Eerlijk is eerlijk het was verrukkelijk. De bediening was niet van harte, maar de soep was erg goed. Het was alleen heel jammer dat we er geen lepel bij kregen, want soep met een vork is erg lastig. Er werd ook niet meer gevraagd of we nog iets anders bij het eten wilden drinken, dus lieten we de witte wijn ook maar voor wat hij was. Toen ze eindelijk weer onze kant op kwamen en ik zei dat er geen lepels bij hadden gezeten zei de bediening dat dat inderdaad wel makkelijk geweest was. Jammer, gemiste kans denk ik want het eten was voortreffelijk, maar ze hadden meer aan ons kunnen slijten en ik had die soep eigenlijk ook wel willen opeten...
Ls58 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Alles naar wens!
Het eten was lekker m.n de hoofdschotel liet een heerlijk mals en smaakvol stukje vlees zien. De bediening relaxed maar attent. Eigenlijk niets te wensen.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gisteravond bij de Oude Melkhandel heerlijk gegeten.
Voor de dinsdagavond was het er gezellig gevuld.
Begonnen met een lekker glaasje Cava, daarbij kreeg je een paar kleine hapjes geserveerd. We kozen voor een voorgerecht buiten de kaart om; buikspek met miso, heerlijk! Super krokant gebakken de buikspek echt een feestje. Zeker met een lekker bijpassend glas Zweigelt.
Als hoofdgerecht namen we allebei de Bavette, perfect gebakken en geserveerd met een frisse hollandaise met citroen.
Onze glazen waren geen moment leeg door de oplettende en vrolijke bediening. Fijn om zo docht bij huis zo ontzettend lekker en culinair kunt genieten met geweldige service.
Niet voor niets ons favoriete restaurant in Leidschendam!
VUrki .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Ik kan kort zijn: de Bisque was heerlijk! De schelpdieren hadden een heel licht rooksmaakje, lekker! De witte vis was heerlijk krokant gebakken met een bruin korstje, mmm. De romige, schuimige vloeibare toevoeging ook prima, lekker geluncht dus! Kom zeker nog een keer terug
Maarten2016 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Een heerlijke relaxte lunch (a la carte) op het terras met een goed glas huiswijn. Niet gekozen voor het menu wat er ook heel aantrekkelijk uitzag. Hele fijne locatie, aardig personeel en goede prijs kwaliteit verhouding. Een aanrader om vlakbij de sluis. Kortom: lekker genieten!
1Genieter .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijke medewerkers. Fijn buiten kunnen zitten aan het water. Volop reden om nog eens terug te komen.
Marleen S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het is altijd heerlijk eten bij de Oude Melkhandel en de aanpassingen aan het interieur zijn heel leuk! Kortom weer een geslaagd avondje uiteten.
Yoap B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Leuke zaak met verrassend goed eten, vriendelijke bediening en een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. In verschillende kleine ruimtes onderverdeeld vrij klein restaurant in een oude melkhandel. Aan alle zijden ramen. Grote open keuken waarin de witte brigade gedecideerd aan de slag is.

Op een zondag in mei gegeten. Vrij rustig. Naast het zoals tegenwoordig gebruikelijk beperkte a la carte menu een prima klinkend menu du chef van 2 tot 5 gangen, waarop vanzelfsprekend asperge. A la carte gegeten.

Bij het aperitief smakelijke knabbels (nagelhout, olijven en komkommer met piccalilly) en daarna een amuse van zalm.

Zelf vooraf de aspergesalade genomen, mooi als bosje gepresenteerd en super op smaak, combinatie met hibiscusdressing was tamelijk briljant. Aan de overzijde verscheen een gul uitgevallen portie kalfstartaar met krokantje van parmesaan. Prima begin.

Daarna beide roodbaars als hoofdgerecht. Mooie presentatie onder schubben van gebakken schijfjes aardappel, met als begeleiders op het bord smakelijke brandade, antiboise en gestoomde kokkels. Lekker, daar hadden we wel iets meer van gelust.

Toe kaas van Betty Koster en een espresso.

Als alles vergezeller een frisse weissburgunder, van de leuke wijnkaart geplukt. Daarnaast zonder probleem kraanwater dat in - hoe toepasselijk -in een melkkannetje wordt geserveerd

Erg vriendelijke, niet te formele bediening, die buiten even een asbak komt brengen. Met zijn tweeën nog geen 150 euro kwijt. Zo zien we het graag, we komen terug.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Prima menu , met zorg bereid en mooie mix aan smaken, griet mooi stevig en vers, kalsstuk met o.a. kreeftesaus verassende combinatie, vriendelijke bediening, goede kwaliteit-prijs verhouding, absoluut een aanrader!
Robberde .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Was een zeer gezellige avond in ongedwongen sfeer. Hartelijk welkom bij binnenkomst. Duidelijke uitleg over het menu en prima wijn advies. Mooie prijs kwaliteit verhouding. Zeker een aanrader voor een gezellige culinaire avond.
Irene T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We hadden vandaag het 4-gangen Paasmenu, heel culinair, mooi opgemaakte borden en veel smaaksensaties! De bediening is uitstekend en warm. De ambiance ook. We begrijpen niet dat het niet vol zit hier. Komen absoluut terug!!!!
Annemieke T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Net als de eerste keer verbaas ik me dat het hier niet drukker is. Er is een kleine kaart maar eigenlijk draait het hier om het steeds wisselende menu van de chef. Keuze uit 2, 3, ,4 of 5 gangen. Daarnaast wordt je ook nog eens verrast met lekkere en originele lekkernijen. Wat mij betreft een aanrader. Maar ben je een moeilijke eter of wil je je niet laten verrassen dan moet je hier niet zijn.