Restaurant de Monnikendam

Plantsoen Oost 2 3811 HH Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant de Monnikendam

Eten in een sprookje

Twee torentjes aan de stadsring van Amersfoort, hier bevindt zich waterpoort ‘De Monnikendam’. Met een beetje fantasie zie je hoe de muren vroeger verdedigd werden door dappere ridders. Eenmaal binnen waan je je in een sprookje. De aankleding zorgt voor een warme sfeer. Aan tafel droom je verder bij een gastronomische maaltijd klaargemaakt door chef-kok Richard Veld. De lunch wordt dagelijks samengesteld op basis van wat het seizoen te bieden heeft. De dinerkaart is compleet en laat ruimte voor verrassingen.

Glas champagne

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Monnikendam

Pauline K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
We werden hartelijk ontvangen, ondanks dat we met een Primera kortingsbon kwamen dineren. Een 3 gangen verrassingsmenu, elke gang was een waar feestje met verschillende smaken van niet alledaagse producten, erg lekker. De port, zoete witte wijn, rode wijn en rode dessertwijn waren heerlijk. De cafeïnevrije Illy koffie met schaaltje huisgemaakte friandises gaven het geheel een gezellig natafelen. Allemaal erg lekker en met zorg geserveerd, wij hebben samen genoten.
paulenpauline .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
W hebben zeer goed gegeten, verfijnde smaakcombinaties en veel variatie. De bediening was vriendelijk, correct en ter zake kundig. De ambiance straalde rust en gezelligheid uit. Alles bij elkaar gewoon heel goed.
De afstand tot het tafeltje naast ons was vrij beperkt en dat pakte voor ons wat nadelig uit: de buren hadden over nogal wat zaken onenigheid en ze dachten dat in het restaurant te moeten uitvechten i.p.v. thuis, weliswaar niet schreeuwend, maar toch hinderlijk voor ons.
De dranken vonden we relatief duur. Niettemin is er voor ons ruim voldoende reden om nog eens terug te komen.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
De Monnikendam stond al heel lang op ons lijstje om naar terug te gaan. De locatie in de oude waterpoort is natuurlijk uniek. Omdat we nooit kunnen (en willen) kiezen kozen we het 5 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Dit werd nog aangevuld met heerlijke amuses. Werkelijk subliem. Het gepocheerde ei met truffel en de kalfsentrecote waren de toppers. De wijnen waren perfect gekozen met een heerlijke Rivesaltes bij het dessert als afsluiter. De prijs is fors maar is het absoluut waard. Een topper in Amersfoort.
Patrick J.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Geweldig, perfecte locatie, sfeer, aankleding, service, maar bovenal culinair hoogstandje. Echt genoten van een 5 gangen verrassings diner. Een aanrader als je echt ultiem wilt genieten. Patrick Jonas
Fred L.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Mooi 5-gangen diner met heerlijke combinaties. Goede bediening met kennis van zaken. Leuk om nu eens in de toren te eten. We komen hier zeker weer terug.
Jany H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Met een restaurantcadeaubon kennis gemaakt met dit restaurant. We kregen een heerlijk 3-gangenmenu waar we smakelijk van hebben gegeten. De bedieniening was professioneel en aardig .
Enige minpunt de vaatwasser die we erg goed konden horen.
Jany en Joep
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Als je van kwalitatief goed eten houdt en niet al te standaard is dit het perfecte restaurant. Ik had de vega sushi vooraf en die was verrukkelijk. Daarvoor kregen we een amuse van het huis en dat was heerlijk. Altijd leuk om een amuse van het huis te krijgen. Ook kregen we een heerlijk warm broodje met smeersel vooraf ook heel lekker. Ook kregen we nog een tussengerecht van het huis ook fantastisch. Als hoofd gerecht had ik de reebout. Ik had nog nooit een reebout gehad die zo mals was. Als dessert had ik het zoete nagerecht met de bijbehorende dessert wijn en dat was een ware smaak sensatie. Bediening was zeer goed en legde alle gerechten ook goed uit. Het was een fantastische avond een echte aanrader.
lindelaan K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2018
Voor de eerste keer gegeten in dit sfeervolle restaurant. Een aanrader. Mooie gerechten, goede huiswijn en vriendelijke bediening. Prijs kwaliteit verhouding is dik in orde.
Helen P.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Het was weer helemaal top. Jammer dat er zo weinig mensen komen. Wij zaten bijna de hele lunch alleen in het restaurant. Dit verdienen zij niet want het eten en ambiance is fantastisch
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Leuke ontdekking! Zeker een aanrader! De verrassingsmenu was uitstekend en de locatie ook heel bijzonder. Wij komen zeker nog een keer.
marionr .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Wat een hartelijke en gastvrije ontvangst in een sfeervolle omgeving.
Op 30 december was het carte blanche; een verrassingsmenu. Nou aan deze keukenbrigade kun je een carte blanche met een gerust hart toevertrouwen. Wij hebben ons laten verassen door de amuses, de gerechtjes met tonijn, griet, ree en het luchtige dessert met mandarijn in diverse vormen als basis. Alles prachtig opgediend en met prima advies over passende wijnen. Kortom; een aanrader.
Andy H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Torentje en buiten zijn zeer sfeervol. Entree is krap en past niet bij entourage. Voorgedeelte restaurant is te vol ingericht en mag qua meubilair stijlvoller.
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Prijs kwaliteit ligt echt te ver uit elkaar. Hebben hier paar jaar geleden meerdere keren al heerlijk gegeten. De eigenaar die hier nu 2 jaar zit kan niet waar maken waar dit restaurant voor stond. Liflafjes waar je teveel voor moet betalen. Hoofdgerecht grietfilet met saus van mosselen en kerrie zo smakeloos dat het zeker geen €23 waard is, kerrie en mosselsmaak was niet te vinden. Reebout was het vlees absoluut mals maar miste zo verschrikkelijk beetje zout en peper. Het statement wij gebruiken hier zo min mogelijk is prima maar zorg dan dat je klant dit zelf kan toevoegen dan op tafel. Al met al het was slecht
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Een restaurant waar het om de kwaliteit en sfeer gaat, en niet om de kwantiteit. Tegen redelijke prijs, en in een bijzondere historische omgeving!
H G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
De kok verstaat zijn vak méér dan goed. Uitstekende gerechten met hele mooie wijnen. Mooi opgemaakte borden. Goede bediening. En dat alles in een middeleeuwse omgeving. Private dining is ook mogelijk. Besloten groepen ook. Een ander sterk punt is dat het gezellig kleinschalig wat het persoonlijk maakt. Prijs/kwaliteit is een dikke negen
Erik P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Heel fijn ontvangen in de mooie sfeervolle ruimte. Alles was zeer smaakvol en mooi gebalanceerd. Heerlijk voldaan gevoel bij vertrek. Dank ook voor de mooie tafel en extra aandacht!
Honore W.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
We hadden met 11 personen een verrassingsmenu besteld voor ons trouwen en kregen een aparte kamer toegewezen, met open haard. Omdat het geen lange tafel was, maar juist vierkant kon iedereen elkaar zien en ook met elkaar praten. Doordat we apart zaten gaf dit een heel intieme sfeer. Erg gezellig. Het eten was perfect klaargemaakt. Ook de wijn en het bier prima. Wij kregen alle tijd om te eten en tussen de gangen door met elkaar te praten. Het is niet goedkoop, maar voor deze gelegenheid zou ik geen betere ambiance weten. Wij vonden het echt een topavond.
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
We hebben ons heerlijk laten verrassen door de kok! Een goed culinair restaurant waar je echt kan genieten van de heerlijke smaken van eten.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Goed en lekker eten, erg goede, vriendelijke en persoonlijke bediening. Er werd goed geadviseerd over de wijn. De locatie is sprookjesachtig.
hlodders .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Uitstekende businesslunch op één van de allermooiste plekjes in het Middeleeuwse Amersfoort. Qua hoeveelheid en smaak goed in balans.