Meer informatie over restaurant Restaurant De Melodie

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17.30-23.00 uur.

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een gezellig, comfortabel (op het geluidsniveau na) restaurant waar prima gekookt wordt. Wij hadden een viergangenmenu. Het voorgerecht met coquilles St Jacques, beetje flauw van smaak, een mousse met krab en een tomatenmousse. Mooi opgediend. Een tussengerecht van voortreffelijk gegaarde wilde eenden boutjes. En een hoofdgerecht van uitstekend bereide hertenbiefstuk. Dessert was een ietwat eenvoudige chocolade mousse met banaan en meringue. Het geheel werd begeleid door een zeer goed smakende Pinot Grigio en een Barbera. Beide wijnen scherp geprijsd (resp. € 20,50 en € 32,50). Uitstekende en enthousiaste bediening. Niet echt goedkoop voor € 56,50 voor viergangen (en merkwaardig € 0,75 voor een extra stukje brood), maar mooie kwaliteit.
Matthijs C.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Heel lekker gegeten in dit restaurant. Jonge en zeer vriendelijke bediening die erg goed voor ons gezorgd hebben. Het verrassingsmenu was top, de bij behorende wijnen super. Heerlijk genoten, een prettig 'tempo' tussen de gangen. Eten was heerlijk en de borden mooi opgemaakt.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op vrijdagavond hier heerlijk gegeten. Alletwee gekozen voor het verrassingsmenu. Er werd uitgebreid ingegaan op de allergieën van mijn man en daar werd rekening mee gehouden. De bediening was attent, vriendelijk en kundig. De aankleding van het restaurant is warm en rustig met prettige verlichting. Ondanks dat het restaurant vol zat konden we elkaar nog prima verstaan. En het eten wat ze opdienden was echt boven onze verwachting. Heerlijk, verrassend en mooi opgediend. Wij verlieten enthousiast dit leuke restaurant!
P. V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben zaterdagavond super heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor het verrassingsmenu. En wat volgde was een complete surprise. We hebben genoten. De sfeer was heel prettig. De bediening zeer goed en vriendelijk. De eigenaren verstaan de kunst om van een heerlijke maaltijd ook nog iets heel bijzonders te maken. Complimenten. Echt een prima avond uit. Zeker voor herhaling vatbaar.
Andydewesterlinck .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Na anderhalf jaar Belgische kost eindelijk weer eens tot in De Melodie geraakt. Het begon met een zeer hartelijk onthaal door gastvrouw Saskia. Aan ons supergezellige tafeltje werd voorgesteld om ons te laten verrassen door de chef. Zo konden we proeven van een aantal heerlijke voor-en hoofdgerechten, het ene nog lekkerder dan het andere. De zelfgerookte eendenborstfilet sprong er voor mij echt bovenuit, maar ook de coquilles waren top. Nog een stukje zelfgeschoten wild en een assortiment bijpassende wijntjes en deze avond ging weer naar het culinaire crescendo. Ook de dessertjes, zoet en hartig, gingen er wel heel vlot in, net als de bijpassende dessertwijn en likeur trouwens. Weer een bijzonder geslaagde avond in De Melodie met dank aan Saskia en Pim en hun superleuk team !
Emma P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met een gezelschap van 9 personen ons laten verrassen door de kok. Ondanks de vele specifieke wensen (wel/geen vlees/vis, en hoe dan) geen enkele fout gemaakt. Mooi opgemaakte borden, bijzondere smaken leuk gecombineerd (ook met oog voor kleur), en bereiding precies goed. Heerlijke wijn. Enige minpuntje is dat er tijdens de toespraak begonnen werd met afruimen. Dat kan echt niet.
Jerobo .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisterenavond voor het eerst genoten van vijf prachtige gerechten van de nieuwe kaart. Een ware ontdekkingsreis met soms zoete herinneringen aan vroeger en dan weer een onverwacht contrasterende nieuwe smaak. Dat vlees zo kan smaken, ongelooflijk. Alles in balans, helemaal goed. Ieder gerecht een eigen afgerond verhaal dat geproefd mag worden! Bij iedere hap ervaar je de liefde van de chefkok en het hele keukenteam. Complimenten ook aan de hartelijke bediening. Werd zo hartelijk ontvangen dat ik mij direct al thuis voelde. Heerlijk ontspannen gezeten op het nieuwe terras, fijne stoelen, in de ondergaande zon. Alle rust ook om de wijnsuggesties te kunnen proeven. Bij De Melodie moet je je vooral laten verrassen. Geef je over, lekker een avond genieten zonder zorgen. Je weet niet wat je proeft!
Loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Vanavond met 4 personen genoten van het 3-gangen verassingsmenu en verrast zijn we!
Heerlijke amuse, mooie tartaar van rode poon en een heerlijke paté van ganzenlever, gevolgd door een stukje bavet van het rund, gegrilde asperges en een balsamico sausje. Alles ziet er prachtig uit en smaakt uitstekend maar ondanks de tevredenheid toch een kleine opmerking want het valt ons op dat alle gerechten een lichte rooksmaak hebben blijkbaar is dat de voorkeur van de chef maar deze herkenbare smaak, werkt remmend op de verassende beleving.
Wij hebben genoten, dit restaurant verdient aanbeveling.
PetervL .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voor mijn verjaardag met gezin bij de Melodie rivierkreeftjes gegeten als specialiteit van het seizoen. Uitstekend klaargemaakt en geserveerd op groot bord om te delen met een passend licht sausje en groente erbij. Heerlijk gegeten. Daarbij een zeer goed wijn advies en zeer vriendelijk bediening met uitleg hoe de kreeftjes te eten. Top avond
KHToes .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag mijn verjaardag afgerond samen met mijn echtgenoot bij dit toprestaurant. Gastvrouw, bediening en chef met keukenbrigade hebben weer geweldig werk geleverd. Vooraf rode poon / pate prachtige compositie op borden. Bavette / eend beide echt heerlijk. Suikerspin / chocolade zo lekker. Jammer dat er gasten zijn die deze kwaliteit niet op niveau kunnen waarderen en de kaart slecht lezen. Er is keuze uit verrassingsmenu's OF a la carte. Voor ons zeker niet de laatste keer.
Meikecool1 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten hier! Altijd goede service, bijzondere gerechten. Deze keer wel last gehad van twee andere gasten die erg onbeleefd waren en alleen maar klaagden. Op het onbeschofte af. Melodie, ik wil alleen maar tegen jullie zeggen: jullie zijn super, ga zo door! Harde werkers met hart en passie voor de zaak. Laat je niet gek maken door deze twee mensen, die de kaart niet kunnen lezen, niet normaal om brood kunnen vragen en behalve klagen blijkbaar niets anders te doen hebben. Wij komen zéker weer terug!
Adry K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Voor het eerst gegeten bij Melodie. Echt zin in. Bij binnenkomst om 19.00 uur gevraagd tafeltje aan raam, kon niet gereserveerd. Om 21.00 uur kwamen er 2 mensen binnen die konden kiezen voor het tafeltje dat wij wilden of iets anders...

Vervolgens de menu kaart, keuze uit 2,3,4, of 5 gangen. Wij kiezen voor 3 gangen tegen een vastgestelde prijs, maar bij het afrekenen blijkt dat de menu prijs alleen geldt voor het verassingsmenu van de chef. Bij het kaasplankje bestellen wij toast of brood, achteraf is dit tot ongenoegen van de chef, nog nooit iemand gevraagd.

Geen klagen over de gerechten, lekker, kleine porties, maar smaakvol.

Voor ons de eerste en laatste keer eten bij melodie. Prijs euro 132,00.

Fedde V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk driegangenmenu gegeten. Staartstuk met paddestoelen en mierikswortelcreme was super. Leuk detail was de huisgemaakte houtskool boter / olie die in verschillende gerechten terugkwam. Nog niet eerder tegengekomen. Tussengerecht was geweldig. Gebakken eendenlever met verschillende bereidingen van peer. Top! Ten slotje Runder bavette van de bbq. Vond ik zelf het minste gerecht maar zeker in orde. Goede portionering van alles.

Bediening is top. Lekker down to earth. Geïnteresseerd, kennis van zaken en authentiek. Complimenten.

Begeleidende wijnen waren ok maar geen die er echt uitsprong voor mij. Mag wat spannender. Zou de originele gerechten meer recht aan doen.

Absolute aanrader dus. Jammer dat we ietwat gehaast waren omdat we weg moesten naar een feestje anders had ik er graag nog uren getafeld.
Amberro .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Afgelopen zondag hebben we hier ontzettend lekker gegeten. De service is heel oprecht, ongedwongen en super vriendelijk. Ze hebben hier veel kennis van de ingrediënten en wijnen en je wordt dan ook perfect geadviseerd. Daarnaast hebben de gerechten een hoog niveau en zien er prachtig uit. Hier komen we zeker (vanuit Amsterdam) voor terug!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Wij hebben donderdag heerlijk gegeten, alles was subliem klaargemaakt, perfect van smaak.1, de amuse, heerlijk. 2, een heerlijke wildzwijn-ganzenpathé. 3, ganzen carpaccio, uiterst fijn van smaak.
4, het rundvlees, prachtig! vangvlees kenners weten wat dat is. Niet doorgegaard maar rood iets meer door kauwen, en erg lekker. Ook het garnituur, bijzonder lekker.
Heel bijzonder allemaal en wat hel leuke is, wat het vlees aangaat, je krijgt op je bord wat ze zeggen.
Geen flauwe kul. Bij sommige restaurants is dat wel anders.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijke middag gehad in een mooi verbouwd sfeervol restaurant in soest .
in een informele sfeer.
Hier gaat het om gezelligheid en lekker eten, tegen nog betaalbare prijzen.
Een echte aanrader om hier zeker buiten de kaart te eten, wekelijks worden er leuke verassende gerechten aangeboden.
Wij genoten van een super vier gangen lunch wat uitstekend van smaak was en zeer verrassende gerechten met de juiste prijs kwaliteit.
Top zaak .
Joost O.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
We hebben de nieuwe kaart, die dus elke 6 weken nieuw is (!), geprobeerd. Hèhè, eindelijk de carpaccio vervangen. En wel door iets gewaagdst, staartstuk... Die was heerlijk hoewel de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er wel een te taai vetje in zat. Qua smaak was het rund redelijk vlak en de mierikswortel die erbij geserveerd werd had het vlees ook echt nodig om opgetild te worden. Mijn tafelgenoot nam de ganzenleverpaté, en die was evenals de patés die eerder op de kaart stonden, van ongeëvenaarde kwaliteit. En met een rilette van baambrugsbigwang (ja het is echt een woord), helemaal af!

Er was helaas geen tussengang vanavond.

Gang twee was briljant. Mijn vrouw nam de bereidingen van lam, waarbij het lamsburgertje de absolute topper vormde. Alle vleesjes waren heerlijk mals en bijzonder zacht, vooral omdat het vlees was van de ooi in plaats van ramsvlees was, dat vaak als lamsvlees wordt geserveerd. En dat allemaal vers van de barbecue in plaats van de green egg die vergelijkbare restaurants de laatste tijd zo vaak hanteren. Ik nam zelf de bavette. Wauw, wat een mooi stuk vlees! Nog niet eerder had ik een zo ruw stuk bavette. De draden kon je gewoon beetpakken. Smaakvol en prachtig bereid, ook op de barbecue.

De kaart was vanavond voor het eerst en daarom geen keuze uit verschillende nagerechten maar slechts uit zoet of kaas. Nou dan maar kaas, en wat voor kaas. Gewoon een goed verhaal en prachtige presentatie. En met een heerlijke port natuurlijk.

De complimenten over de presentatie geldt ook voor de eerdere gangen. De borden zijn mooi opgemaakt en de garnituren afgewogen. Veel 'crumbles', wel bijzonder, bijvoorbeeld van gedroogde tomaat, rode ui en een heerlijke gebrande aubergine.

O.k., kritisch dan:

Over de bediening; moeilijk.... op moeilijke vragen is gewoon antwoord. Enig kritiek gaat over woordgebruik als: "paddestoeltje", "kaasje", en nogal geaffecteerd benadrukken dat de jus van een "uit kalfshiel getrokken" soort is. Ik hoor de beste man naast ons en even verderop kennelijk ingestudeerde teksten herhalen. Tip: doorleef het, en vertel het alleen op deze manier als je het zelf echt gelooft.

Uitleg over mijn 7 voor het decor; de zaak is smaakvol ingericht en helemaal proper! Een acht krijg je van mij meteen als er linnen servetten liggen. De tafels wiebelen een beetje en als je er damast op zou leggen zouden de glazen onaangekondigd wiebelen, nu zie je zelf dat het gebeurt door de manier waarop je ze neer zet. De stoelen zitten voor mijn lijf (180 cm) een paar centimeter te laag om echt goed te zitten. Qua decor wordt het lastig een 10 te maken, maar de 9 is echt haalbaar Pim en Saskia. Maar goed, doe dat alsjeblieft niet als je dat ten koste moet laten gaan van het eten, want dat is perfect!

Wij komen met veel plezier terug!

Albert V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Het belangrijkste punt is dit: deze chef geniet van zijn vak, is onderzoekend; en komt het ook nog eens een keer met je 'bespreken'. Ik houd niet zo van de 10-nen, maar vandaag hadden mijn vrouw en ik 'wat wens je jezelf nog meer?' Bediening heel erg attent, goed, maar nog niet de perfectie die een 10 rechtvaardigt. We doen een zeven a negen en ronden af naar boven. (Voorbeeldjes: als je een Italiaanse wijn serveert, moet je op de hoogte zijn van de uitspraak van het Italiaans; gianti, verdistjo. Maar belangrijker nog: als wij dieet-wensen doorgeven bij de bestelling dan vinden wij dat de ober voor het resultaat op het bordje verantwoordelijk is; als ik bestel: geen koolhydraten; dan kan het niet zo zijn dat ik risotto op mijn bord krijg.)
Relatie tussen bediening en keuken nog een slagje scherper en het wordt echt top. In ieder geval was het vanmiddag al heerlijk.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij (mijn man en ik) hebben zaterdag 30-01-2016 voor het eerst gegeten bij jullie. Alles is perfect. Het eten is echt super en de bediening en de uitleg over het eten en de wijn is erg goed. Kortom wij gaan zeker vrienden meenemen om ook kennis met jullie te laten maken. We hebben een top avond gehad. Dank jullie wel.
NGF .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. Het heet De Melodie en doet de naam eer aan. De sfeer is harmonieus, de bediening verloopt in goede onderlinge samenwerking en het eten is een verrassende melodie van smaken. Aanrader!