Over het restaurant Restaurant De Melodie

In Restaurant De Melodie willen ze dat de gasten zich thuis voelen. Dat ze informeel maar correct bediend worden en heerlijk kunnen eten in een huiselijke sfeer. Ze serveren een verrassingsmenu, zodat het keukenteam nog beter met dagverse en hoge kwaliteit producten kan werken en de gast zich heerlijk kan laten verwennen! Uiteraard houden zij rekening met eventuele (di)eetwensen en allergieën. Ook is het mogelijk om bij elke gang een bijpassend glas wijn te drinken. Dat mogen hele of halve glazen wijn zijn. Vakkennis, gastvrijheid, spontaniteit en ambiance staan bij hen hoog in het vaandel. Verrassende smaakcombinaties met een moderne uitstraling. De Melodie heet jou graag van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Melodie

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17.30-23.00 uur.

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,1
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Gister avond voor het eerst bij Melodie gegeten en wij zijn zeer verrast door het heerlijke eten wat wij aangeboden hebben gekregen. Als je van culinair eten houd is het zeker een aanrader. Als je Biefstuk met pepersaus wil kan je beter ergens anders gaan eten. Het personeel en de eigenaren weken met veel passie en dat is terug te vinden in het eten. Voor omgeving baarn/soest heb ik nog niet een restaurant gevonden die op dit niveau kookt. Ik hou er wel van om verrast te worden. Heerlijke smaken die door je mond schieten. Echt Barvo wij gaan hier zeker terug komen. Van Lydia krijgen zeker een ster. Dus als je op niveau wil eten en culinair verrast wil worden ga dan zeker naar Melodie.
Groet Robert & Lydia
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Was een bijzondere ervaring om bij De Melodie te eten vanavond, ontzettend aardige mensen met verstand van zaken en het eten is echt verrukkelijk! Misschien wel verstandig om de gasten te kunnen laten kiezen tussen met of zonder kaart te werken. Ik vond het verder geen probleem, maar kunnen kiezen is wel fijn.
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Vond het tegenvallen, omdat er geen kaart is mag je zeggen wat je niet lust, wij namen voor en hoofdgerecht, is meestal genoeg maar nu echt te weinig, 1 klein stukje brood met boter vooraf, soort varkensvet met 1 reepje bimi als voorgerecht (buikvet) en 3 reepjes biefstuk met 1 aardappeltje en paar sneetjes bieten Ls hoofdgerecht. Nee... gelukkig nog een kaasplank want ik had echt honger nog
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Voor de eerste maal dit restaurant bezocht. De inrichting doet de naam eer aan. Bij binnenkomst een oude piano die dienst doet als bestekbak. Klein restaurant, smaakvolle eenvoudige inrichting met goede stoelen. Sinds enige tijd alleen verrassingsmenu's op de kaart. Wel wordt rekening gehouden met individuele wensen. Groot voordeel is verse bereiding en korte wachttijden dan bij uitgebreid al la carte. Gekozen voor 4 gangen in tussengerecht porties. Elke gang een scala aan smaken, teveel om op te noemen. Bij hoofdgerecht gekonfijte wilde eend met waarschuwing dat er nog hagel in zou kunnen zitten. Geen overbodige waarschuwing, twee aangetroffen, maar door waarschuwing vooraf geen schade aan gebit. Bediening is vlot en weet elke gang precies toe te lichten. Niet echt goedkoop maar wel waar voor je geld. Een aanwinst voor Soest en omgeving.
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vanavond met 6 vrouwen hier gegeten als verrassing voor één die jarig was. Daardoor begonnen we met spumanti die zo lekker was dat we m maar de hele avond hebben gedronken. Wij kozen voor een 5 gangen diner. Eerst nog een stukje brood met boter wat van houtskool smaak was gemaakt. De precieze bereiding weet ik niet precies maar het smaakte echt goed. Ieder kreeg elk menu precies wat ze wilde. De één geen vis de ander wel coquilles. We hebben een hele speciale avond gehad in een restaurant wat je je altijd blijft herinneren.
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Voor de eerste keer gegeten in dit restaurant. Wij hebben gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu, was verrassend van smaak, fantastisch. Er werd zorgvuldig rekening gehouden met de wensen. Op ons verzoek werd er een spoom als tussengerecht geserveerd. Vers water in overvloed zonder extra kosten. De bediening was vriendelijk en ter zaken kundig.
Parkeerplaatsen beperkt aanwezig, daarvoor moet je de buurt in.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Voor de tweede keer gegeten in dit restaurant. Nadat we de vorige keer kozen voor het verrassingsmenu wat boven verwachting was hebben we nu zelf een keuze van de kaart gemaakt. Ook dit was weer fantastisch. Er werd weer zorgvuldig rekening gehouden met dieetwensen. De bediening was weer zeer vriendelijk en kundig. Het meisje wist tot in detail te vertellen wat er in de heerlijke gerechten zat. De wijn die aangeraden werd paste ook weer prima bij de gerechten. Alweer een verademing om hier te komen en je te laten verwennen door een fantastisch team dat weet hoe je mensen een prettige avond kunt bezorgen.
Hesmit56@gmail S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Onder de indruk. Fantastisch eten, mooie uitleg bij de gerechten. Alles super. Ze verwachten een Michelin ster te krijgen en gaan hem dan weigeren, gewoon omdat ze mooi willen koken voor hun eigen klantenkring. Mooie gedachte. Als je er gaat eten bestel dan alleen maar kalfsjus. Dan ga je al voldaan naar huis. Wie voor mij het recept kan veroveren is een held
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Een gezellig, comfortabel (op het geluidsniveau na) restaurant waar prima gekookt wordt. Wij hadden een viergangenmenu. Het voorgerecht met coquilles St Jacques, beetje flauw van smaak, een mousse met krab en een tomatenmousse. Mooi opgediend. Een tussengerecht van voortreffelijk gegaarde wilde eenden boutjes. En een hoofdgerecht van uitstekend bereide hertenbiefstuk. Dessert was een ietwat eenvoudige chocolade mousse met banaan en meringue. Het geheel werd begeleid door een zeer goed smakende Pinot Grigio en een Barbera. Beide wijnen scherp geprijsd (resp. € 20,50 en € 32,50). Uitstekende en enthousiaste bediening. Niet echt goedkoop voor € 56,50 voor viergangen (en merkwaardig € 0,75 voor een extra stukje brood), maar mooie kwaliteit.
Matthijs C.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Heel lekker gegeten in dit restaurant. Jonge en zeer vriendelijke bediening die erg goed voor ons gezorgd hebben. Het verrassingsmenu was top, de bij behorende wijnen super. Heerlijk genoten, een prettig 'tempo' tussen de gangen. Eten was heerlijk en de borden mooi opgemaakt.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Op vrijdagavond hier heerlijk gegeten. Alletwee gekozen voor het verrassingsmenu. Er werd uitgebreid ingegaan op de allergieën van mijn man en daar werd rekening mee gehouden. De bediening was attent, vriendelijk en kundig. De aankleding van het restaurant is warm en rustig met prettige verlichting. Ondanks dat het restaurant vol zat konden we elkaar nog prima verstaan. En het eten wat ze opdienden was echt boven onze verwachting. Heerlijk, verrassend en mooi opgediend. Wij verlieten enthousiast dit leuke restaurant!
P. V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben zaterdagavond super heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor het verrassingsmenu. En wat volgde was een complete surprise. We hebben genoten. De sfeer was heel prettig. De bediening zeer goed en vriendelijk. De eigenaren verstaan de kunst om van een heerlijke maaltijd ook nog iets heel bijzonders te maken. Complimenten. Echt een prima avond uit. Zeker voor herhaling vatbaar.
Andydewesterlinck .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Na anderhalf jaar Belgische kost eindelijk weer eens tot in De Melodie geraakt. Het begon met een zeer hartelijk onthaal door gastvrouw Saskia. Aan ons supergezellige tafeltje werd voorgesteld om ons te laten verrassen door de chef. Zo konden we proeven van een aantal heerlijke voor-en hoofdgerechten, het ene nog lekkerder dan het andere. De zelfgerookte eendenborstfilet sprong er voor mij echt bovenuit, maar ook de coquilles waren top. Nog een stukje zelfgeschoten wild en een assortiment bijpassende wijntjes en deze avond ging weer naar het culinaire crescendo. Ook de dessertjes, zoet en hartig, gingen er wel heel vlot in, net als de bijpassende dessertwijn en likeur trouwens. Weer een bijzonder geslaagde avond in De Melodie met dank aan Saskia en Pim en hun superleuk team !
Emma P.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Met een gezelschap van 9 personen ons laten verrassen door de kok. Ondanks de vele specifieke wensen (wel/geen vlees/vis, en hoe dan) geen enkele fout gemaakt. Mooi opgemaakte borden, bijzondere smaken leuk gecombineerd (ook met oog voor kleur), en bereiding precies goed. Heerlijke wijn. Enige minpuntje is dat er tijdens de toespraak begonnen werd met afruimen. Dat kan echt niet.
Jerobo .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Gisterenavond voor het eerst genoten van vijf prachtige gerechten van de nieuwe kaart. Een ware ontdekkingsreis met soms zoete herinneringen aan vroeger en dan weer een onverwacht contrasterende nieuwe smaak. Dat vlees zo kan smaken, ongelooflijk. Alles in balans, helemaal goed. Ieder gerecht een eigen afgerond verhaal dat geproefd mag worden! Bij iedere hap ervaar je de liefde van de chefkok en het hele keukenteam. Complimenten ook aan de hartelijke bediening. Werd zo hartelijk ontvangen dat ik mij direct al thuis voelde. Heerlijk ontspannen gezeten op het nieuwe terras, fijne stoelen, in de ondergaande zon. Alle rust ook om de wijnsuggesties te kunnen proeven. Bij De Melodie moet je je vooral laten verrassen. Geef je over, lekker een avond genieten zonder zorgen. Je weet niet wat je proeft!
loekijssel .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Vanavond met 4 personen genoten van het 3-gangen verassingsmenu en verrast zijn we!
Heerlijke amuse, mooie tartaar van rode poon en een heerlijke paté van ganzenlever, gevolgd door een stukje bavet van het rund, gegrilde asperges en een balsamico sausje. Alles ziet er prachtig uit en smaakt uitstekend maar ondanks de tevredenheid toch een kleine opmerking want het valt ons op dat alle gerechten een lichte rooksmaak hebben blijkbaar is dat de voorkeur van de chef maar deze herkenbare smaak, werkt remmend op de verassende beleving.
Wij hebben genoten, dit restaurant verdient aanbeveling.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voor mijn verjaardag met gezin bij de Melodie rivierkreeftjes gegeten als specialiteit van het seizoen. Uitstekend klaargemaakt en geserveerd op groot bord om te delen met een passend licht sausje en groente erbij. Heerlijk gegeten. Daarbij een zeer goed wijn advies en zeer vriendelijk bediening met uitleg hoe de kreeftjes te eten. Top avond
KHToes .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag mijn verjaardag afgerond samen met mijn echtgenoot bij dit toprestaurant. Gastvrouw, bediening en chef met keukenbrigade hebben weer geweldig werk geleverd. Vooraf rode poon / pate prachtige compositie op borden. Bavette / eend beide echt heerlijk. Suikerspin / chocolade zo lekker. Jammer dat er gasten zijn die deze kwaliteit niet op niveau kunnen waarderen en de kaart slecht lezen. Er is keuze uit verrassingsmenu's OF a la carte. Voor ons zeker niet de laatste keer.
meikecool1 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Weer heerlijk gegeten hier! Altijd goede service, bijzondere gerechten. Deze keer wel last gehad van twee andere gasten die erg onbeleefd waren en alleen maar klaagden. Op het onbeschofte af. Melodie, ik wil alleen maar tegen jullie zeggen: jullie zijn super, ga zo door! Harde werkers met hart en passie voor de zaak. Laat je niet gek maken door deze twee mensen, die de kaart niet kunnen lezen, niet normaal om brood kunnen vragen en behalve klagen blijkbaar niets anders te doen hebben. Wij komen zéker weer terug!
Adry K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Voor het eerst gegeten bij Melodie. Echt zin in. Bij binnenkomst om 19.00 uur gevraagd tafeltje aan raam, kon niet gereserveerd. Om 21.00 uur kwamen er 2 mensen binnen die konden kiezen voor het tafeltje dat wij wilden of iets anders...

Vervolgens de menu kaart, keuze uit 2,3,4, of 5 gangen. Wij kiezen voor 3 gangen tegen een vastgestelde prijs, maar bij het afrekenen blijkt dat de menu prijs alleen geldt voor het verassingsmenu van de chef. Bij het kaasplankje bestellen wij toast of brood, achteraf is dit tot ongenoegen van de chef, nog nooit iemand gevraagd.

Geen klagen over de gerechten, lekker, kleine porties, maar smaakvol.

Voor ons de eerste en laatste keer eten bij melodie. Prijs euro 132,00.