Restaurant De Markies

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Op vrijdagavond 28/4/2017 hier gegeten met een familiegroep van 8 mensen. Bij aankomst valt het verzorgde uiterlijk aan de buitenkant op. We werden vriendelijk ontvangen en konden kiezen voor een plaats in de grote eetzaal of in een kamer apart; kozen voor de rustige kamer apart die fraai was gedekt, en met comfortabele stoelen. We werden gastvrij en behulpzaam bediend. Menu: de proeverij, met een viertal kleine gangen; daarnaast kregen we een knabbeltje onder het wachten, voor het begin een amuse, en bij/voor de eerste gang een broodje (prima) olijfolie en/of kruidenboter, en na het dessert nog een bordje met lekkernijtjes voor bij de koffie. De huiswijn was redelijk; de gerechten waren van goed niveau. De bediening was zorgvuldig, dames eerst, en alles netjes over de rechterschouder. Verrassende en goed gelukte smakencombinaties, Gangen: een heerlijk subtiele zalmcarpaccio, drie soepjes, waarvan ik alleen bij de pompoensoep wil aanmerken dat hij wel lekker was maar niet erg meer naar pompoen smaakte, Gamba's met tomatensaus (beide lekker, maar voor mijn gevoel de minst geslaagde combinatie), boterzacht kalfsvlees, en tot slot een toetje van cassisbavarois, passievruchtschuim en aardbeiendrank (sorry, het woord aardbeienbouillon kan ik niet over mijn lippen krijgen) dat een smaakexplosie was. Het viel op dat het in het restaurant verder erg rustig was. Onterecht! Hopelijk draagt deze recensie aan een betere zaalvulling in de toekomst bij. Ik zou er zeker nog eens teruggaan.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Op zaterdagavond met zes personen gedineerd in De Markies. De ontvangst is allervriendelijkst en de lokatie gezellig en goed verzorgd. Omdat het zaterdagavond is bleek er geen andere menukeuze mogelijk dan 'De Proeverij', waarbij je kunt kiezen voor kleine, mooi verzorgde gerechtjes die per gerecht € 9,50 moeten kosten. Op zich niets mis mee, alleen zijn de porties wel erg klein voor het bedrag wat je er voor moet betalen en de tijd tussen de gerechten wat lang. Na vier gerechtjes te hebben genoten bracht de koffie met bonbons nog de redding, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Ik vind dat de grootte van de gerechten veel te klein in verhouding tot de prijs.
Desondanks een zeer plezierige avond gehad.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Op een vrijdagavond hier gegeten met zijn 3en. We hebben alledrie het jubileummenu genomen (3 gangenmenu voor 25euro). 2x kalfstartaar en 1x heilbot als voorgerecht. Mooi opgediend en goed van smaak. Niet te zout, niet te flauw, precies goed. Een warm broodje werd hierbij opgediend. Als hoofdgerecht alledrie de diamanthaas genomen. Ook deze was goed van smaak, goed sausje erbij en lekkere garnituur. 2 personen lustten geen gorgonzola en er werd zonder moeite een alternatief geboden (roseval aardappeltjes). Als toetje de chocolade panacotta. Ze weten hier echt wel wat ze opdienen. Bediening zeer gastvrij. Het was een mooie deal zo het jubileummenu, maar ik weet niet of ik de normale prijs ervoor zou betalen. Hoewel de kwaliteit zeker goed was.
Haute Cuisine V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren gegeten bij De Markies. We wonen al een tijd in de omgeving en hebben eigenlijk alle restaurants wel geprobeerd maar het was er nog nooit van gekomen om naar De Markies te gaan. Het jubileummenu (3 gangen voor €25) maakte het extra aantrekkelijk om dit eens uit te proberen.

We kwamen aan en de mooie locatie viel op. Wat ook opviel was dat het erg rustig was (inclusief ons gezelschap slechts drie tafeltjes bezet), de verlichting te fel was en het nogal vissig rook toen wij binnen kwamen.

Bij het jubileummenu konden we bij het voor- en hoofdgerecht kiezen tussen vlees en vis.
We aten vooraf kalfstartaar, hoofdgerecht diamanthaas (één persoon dorade) en als dessert chocolade panna cotta.
We waren allemaal niet echt kapot van de gerechten, kwaliteit van het vlees (en de vis) kon veel beter en het garnituur niet lekker. Ook het dessert viel ons tegen. Gemarineerde pompoen als garnituur smaakte naar geraspte worteltjes en de panna cotta was veel te stijf.
Voor wat betreft de drankjes: de fles KiKa was lauw (werd na vragen wel opgelost met wat ijsklontjes) en de fles witte huiswijn was prima.
Maken we aan het einde de balans op dan komen we tot de conclusie dat dit eten het niveau van een eetcafé niet overstijgt en dat de normale prijs (3 gangen voor €49,50) beslist te hoog ligt. Wij komen niet terug....
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Op loopafstand van het station werden we na een korte wandeling zeer gastvrij ontvangen. Jassen aangenomen en naar onze mooi gedekte tafel begeleid.
Het 3gangen feestmenu besteld. Vooraf blokjes kaas en stokbrood.
Het voorgerecht met vis was redelijk, waarbij we de sauvignon blanc uit de Languedoc dronken, die ons goed smaakte. Vervolgens het hoofdgerecht, mooi opgemaakt, de diamant van het rund was prima, zo
ook de shiraz. Ook het nagerecht was ruim voldoende.
De bediening was perfect en alert.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het is inmiddels de 2e keer dat wij hebben gedineerd bij de Markies. dit keer treffen we het en hebben in het weekend een tafel op de veranda kunnen reserveren. Dit is toch wat gezelliger dan binnen al is het uitzicht op de weg niet helemaal perfect; de netjes aangelegde tuin maakt dat grotendeels goed. in het weekend serveert men een proeverij van kleine gerechten, maar er is ook een jubileummenu met keuze tussen vlees of vis. We besluiten dit te nemen en dit overtreft de verwachtingen. Het voorgerecht met zalm en garnaaltjes is fris en zeer goed van smaak, wat ook geldt voor de Claresse filet die als kweekvis toch soms wat ondergewaardeerd wordt. Deze heeft hier een mooie volle smaak en is precies goed gebakken. We vragen om bijpassende wijnen en de gastvrouw neemt alle tijd om hier een soort proeverij van te maken. De fles water kost € 2,-- en wordt aan KIKA gedoneerd; hulde! Ook het nagerecht en de thee met een hele keur aan snoeperij maakt de avond helemaal af.
De bediening is vriendelijk en vlot, ondanks het geheel volle terras en tot en met het openhouden van de deur doet men er alles aan om je gast te voelen. kijk zo zien wij het graag. In Woerden aan de bovenkant van het prijsniveau, maar in onze ogen de prijs meer dan waard!
matthijs_mirjam .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Verrassende "Weekend Proeverij" is een aanrader. Allerlei zeer smaakvolle kleine gerechtjes. De bediening is super, kundig en ook afwijkende wensen en dieetwensen zijn geen enkel probleem. Erg lekker gegeten en laat de adviezen maar aan de ober over. Laat je maar verrassen.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, een weekend proeverij met mooie porties.

Door de "kleine" gerechtjes kan je zelf meer variëren in je maaltijd.
Nadeel was dat het eerste gerecht erg laat door kwam, waardoor we fors wat brood op hadden.
Daarna voor iedereen 3 proeverijen, gevarieerd en heerlijk qua smaak.
Zeker voor herhaling vatbaar maar dan met verzoek om het eten eerder te serveren
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
wat een genoegen.....gisteren mochten we hier met een gezelschap van 14 man/vrouw eten en de keuze was gemaakt voor een 5-gangen verrassingsmenu waarbij we zelf mochten aangeven of het vis, vlees, of combi van vis en vlees zou zijn.
Ik had gekozen voor vis...en dat was dus helemaal goed. Gestart met gerookte forel/ Hollandse garnalen, vervolgens een zalig stukje meerval. Het tussengerecht een cherrytomaat met room/geitenkaas om daarna verder te gaan met de rog. Afgesloten met een ongelooflijk lekkere combinatie van kazen.
Bij de culinaire verassing werden we bovenmatig verrast door de prima wijnkeuze van de gastheer/gastvrouw. Het klopte en paste perfect bij de geserveerde gerechten.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Hier weer eens genoten van het driegangenlunchmenu voor 29.95. Heerlijke zalm met biet en andere lekkernijen vooraf, daarna Noordzeeschol met scheermes en dergelijke en als dessert een fris zomerdessert. Weer prima in orde.
huisje1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Met mijn familie heb ik van een uitstekende Vaderdagbrunch genoten!
Mooi idee om dit te organiseren, zo'n goede kwaliteit te leveren in een mooie ambiance.

FamAnoniem .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
7 gangen gedineerd met bijpassende wijnen. Menu opbouw was zeer onlogisch. Het waren eerder 7 gerechten die opvolgend geserveerd werden. Het voorgerecht werd na 1:15 uur geserveerd. Wijnen waren niet complimenterend aan de gerechten. Dt fouten op de menukaart en een haar in het eten. Wij komen niet meer terug. In deze prijscategorie de slechtse ervaring in de regio.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Hier op een donderdagmiddag min of meer toevallig binnen gestapt voor een lunch. Vriendelijke ontvangst, leuke inrichting, vriendelijke en goede bediening. We kregen een leuk tafeltje in de hoek, het aperitief werd snel geserveerd. Water kwam ook snel, een karaf kost hier 2 euro, het is Kika-water namelijk, dus die 2 euro wordt gedoneerd aan KiKa, prima! We kozen voor het lunchmenu en dan alleen voor- en hoofdgerecht en beide gerechten waren uitstekend. De open wijn erbij was ook erg lekker, kortom: we waren aangenaam verrast.
poeliepoel .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
A la carte gedineerd, verrassingsmenu is ok mogelijk maar daar kozen we niet voor.
Voorgerecht tonijn erg goed, carpaccio ook prima wel veel kaas. Ook hoofdgerechten zeer smakelijk en mooi opgemaakt. Porties niet te groot. Dessert met hazelnootijs was erg bevroren maar qua smaak goed. Huiswijn rood en wit van goede kwaliteit. Prijskaartje rond 70 Euro totaal per persoon inclusief koffie na. Prima ervaring!
huisje1 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wij waren hier met een groep van meer dan 60 mensen voor een gezellige avond. De ontvangst was hartelijk en de zaal was feestelijk aangekleed. De hapjes en de drankjes waren uitstekend van kwaliteit en de bediening was professioneel. Kortom de Markies is een goede gelegenheid om met een groep te vertoeven.
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij de Markies met zijn 2'en.

Mooi gelegen in een oude boerderij. Bij aankomst zagen we dat er in het pand 2 feesten gaande waren in aangrenzende ruimtes. Hier echter geen ogenblik iets van meegekregen, top dus wat dat betreft.

De bediening is plezierig, voelt de sfeer goed aan en geeft een heldere uitleg bij de gerechten.

Zowel wat betreft het eten als de wijn hebben we ons laten verrassen. De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk, leuk opgemaakt en uitgebalanceerd, de gekozen wijnen pasten er ook perfect bij.
Ook met allergieën wordt zeer goed rekening gehouden en denkt men met je mee. Gerechten worden waar nodig aangepast naar een volwaardig alternatief.

Kortom: we komen zeker terug!
Ot-en-Sien .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Tijdens IENS-dinerweken in augustus hier gegeten. Ontzettend goed. Ze kiezen voor bijzondere ingrediënten (Grousefilet, Ras el Hanout) en daarmee verrassen ze - itt tot veel andere frans georienteerde keukens (met geijkte steak tartaar of confit de canard). De wijnen zijn zorgvuldig uitgekozen bij de gerechten en de bediening is erg behulpzaam en vriendelijk. Voor een fijne avond tafelen zit je hier absoluut goed.
Peterbouwman .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Heerlijk gegeten en gastvrij onthaal! Dit is culinair genieten met heerlijke wijnen. Kaart met veel mooie gerechten. Wij aten het dagmenu en waren dik tevreden. Bediening dik in orde!
Vuylsteke .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Wij hebben hier een informele borrel gegeven met drankjes en met exquise koude en warme borrel gerechten.
Kwaliteit subliem, ambiance goed en bediening uitstekend.
Voor herhaling vatbaar.
Sylvia U.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Wij eten hier een paar keer per jaar, wat opvalt is de constante kwaliteit van zowel de keuken als de bediening. De tonijn van het dagmenu was prima juist even gebakken, de kabeljouw kakelvers en van prima kwaliteit, afwijkende garnituren zijn geen probleem.Prima wijnen ook per glas. De dame in de bediening is een voorbeeld voor hoe het moet. De boerderij is in stijl maar toch eigentijds en warm ingericht.