Restaurant De Markies

7,2
Duur
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Op zaterdag avond een bezoekje bij het befaamde restaurant "De Markies" we werden ontvangen door de gastheer en die rade ons een "soortement champagne" aan. Op de vraag wat een soortement champagne is zag ik dat de gastheer al direct geïrriteerd was. Vervolgens bleek de soortement champagne gewoon een cava wijn. Als amuse kregen we nootjes en kaasknabbels. Wij namen de "weekend proeverij" van de menukaart. Als eerste kregen wij de - Coquille - Pompoenpoffertje - Courgette -Sereh saus. De Coquille was van een slechte kwaliteit 1/5 formaat van een kwaliteits Coquille. De Coquille was niet goed gegaard en was niet op smaak. Het poffertje was een dag eerder gebakken en smakeloos. Ik schrok, ik weet dat dit restaurant een Michelin ster heeft gehad ... jaren terug. Mijn vrouw had - Geroosterde geitenkaas - Rode biet - Parelgort. Was lekker maar niets bijzonders. Toch een beetje geschrokken van het eerste gerecht nam ik - Rilette van eend - Grove mosterd crème - Krokant aardappel. Dit was een gerecht van een kok die er echt geen zin meer in heeft. Twee plakjes worst... deze hadden de smaak van oude leverworst. Geen structuur nog ijskoud van de vriezer en verder vlakke nietszeggende smaken. Mijn vrouw kreeg - Steak tartaar - Kwartelei - Truffelmayonaise. Toen wist ik het zeker deze kok heeft geen zin in zijn werk. Niet gesneden maar gemalen niet op smaak structuur stevig, net uit een koeling ijskoud. Als nagerecht kreeg mijn vrouw Chocolade cake - Amarene kers - Mascarpone ijs. De cake niet zelf gemaakt.... wij hebben onze avond eerder algesloten na deze beschamende vertoning. De gastheer vroeg alles gesmaakt. Ik vertelde dat er weinig verrassends uit de keuken kwam en dat ik mij dan netjes uitdrukte. De gastheer keek weg zei niets en deed niets om ons een beter gevoel te geven. Hij gaf ons de jassen en liet ons uit. Wij gaan vaak uiteten, maar nooit eerder weggegaan om dat het eten beschamend slecht was. Eigenaar van "De Markies" lees dit verhaal aandachtig en trek uw conclusie. Kwaliteit, garing, bereiding, smaken, service. Wij hebben het niet geproefd, gevoeld, beleefd. Na een gepeperde rekening kom ik hier voorlopig niet terug. Of ik moet waarnemen dat er iets veranderd is! Jammer
Nicole912 V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Op een vrijdagavond hier gegeten met zijn 3en. We hebben alledrie het jubileummenu genomen (3 gangenmenu voor 25euro). 2x kalfstartaar en 1x heilbot als voorgerecht. Mooi opgediend en goed van smaak. Niet te zout, niet te flauw, precies goed. Een warm broodje werd hierbij opgediend. Als hoofdgerecht alledrie de diamanthaas genomen. Ook deze was goed van smaak, goed sausje erbij en lekkere garnituur. 2 personen lustten geen gorgonzola en er werd zonder moeite een alternatief geboden (roseval aardappeltjes). Als toetje de chocolade panacotta. Ze weten hier echt wel wat ze opdienen. Bediening zeer gastvrij. Het was een mooie deal zo het jubileummenu, maar ik weet niet of ik de normale prijs ervoor zou betalen. Hoewel de kwaliteit zeker goed was.
Haute Cuisine V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteren gegeten bij De Markies. We wonen al een tijd in de omgeving en hebben eigenlijk alle restaurants wel geprobeerd maar het was er nog nooit van gekomen om naar De Markies te gaan. Het jubileummenu (3 gangen voor €25) maakte het extra aantrekkelijk om dit eens uit te proberen.

We kwamen aan en de mooie locatie viel op. Wat ook opviel was dat het erg rustig was (inclusief ons gezelschap slechts drie tafeltjes bezet), de verlichting te fel was en het nogal vissig rook toen wij binnen kwamen.

Bij het jubileummenu konden we bij het voor- en hoofdgerecht kiezen tussen vlees en vis.
We aten vooraf kalfstartaar, hoofdgerecht diamanthaas (één persoon dorade) en als dessert chocolade panna cotta.
We waren allemaal niet echt kapot van de gerechten, kwaliteit van het vlees (en de vis) kon veel beter en het garnituur niet lekker. Ook het dessert viel ons tegen. Gemarineerde pompoen als garnituur smaakte naar geraspte worteltjes en de panna cotta was veel te stijf.
Voor wat betreft de drankjes: de fles KiKa was lauw (werd na vragen wel opgelost met wat ijsklontjes) en de fles witte huiswijn was prima.
Maken we aan het einde de balans op dan komen we tot de conclusie dat dit eten het niveau van een eetcafé niet overstijgt en dat de normale prijs (3 gangen voor €49,50) beslist te hoog ligt. Wij komen niet terug....
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Op loopafstand van het station, werden we na een korte wandeling zeer gastvrij ontvangen. Jassen aangenomem en vervolgens naar onze mooi gedekte tafel begeleid.
Het 3gangen feestmenu besteld. Vooraf blokjes kaas en en stokbrood. Het voorgerecht van vis was redelijk, waarbij we sauvignon blanc uit de Languedoc dronken, doe ons goed smaakte. Vervolgens het hoofdgerecht, mooi opgemaakt, de diamant van het rund was prima, zo ook de shiraz. Ook het nagerecht was ruim voldoende.
De bediening was perfect en alert.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Het is inmiddels de 2e keer dat wij hebben gedineerd bij de Markies. dit keer treffen we het en hebben in het weekend een tafel op de veranda kunnen reserveren. Dit is toch wat gezelliger dan binnen al is het uitzicht op de weg niet helemaal perfect; de netjes aangelegde tuin maakt dat grotendeels goed. in het weekend serveert men een proeverij van kleine gerechten, maar er is ook een jubileummenu met keuze tussen vlees of vis. We besluiten dit te nemen en dit overtreft de verwachtingen. Het voorgerecht met zalm en garnaaltjes is fris en zeer goed van smaak, wat ook geldt voor de Claresse filet die als kweekvis toch soms wat ondergewaardeerd wordt. Deze heeft hier een mooie volle smaak en is precies goed gebakken. We vragen om bijpassende wijnen en de gastvrouw neemt alle tijd om hier een soort proeverij van te maken. De fles water kost € 2,-- en wordt aan KIKA gedoneerd; hulde! Ook het nagerecht en de thee met een hele keur aan snoeperij maakt de avond helemaal af.
De bediening is vriendelijk en vlot, ondanks het geheel volle terras en tot en met het openhouden van de deur doet men er alles aan om je gast te voelen. kijk zo zien wij het graag. In Woerden aan de bovenkant van het prijsniveau, maar in onze ogen de prijs meer dan waard!
Matthijs_mirjam .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Verrassende "Weekend Proeverij" is een aanrader. Allerlei zeer smaakvolle kleine gerechtjes. De bediening is super, kundig en ook afwijkende wensen en dieetwensen zijn geen enkel probleem. Erg lekker gegeten en laat de adviezen maar aan de ober over. Laat je maar verrassen.
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, een weekend proeverij met mooie porties.

Door de "kleine" gerechtjes kan je zelf meer variëren in je maaltijd.
Nadeel was dat het eerste gerecht erg laat door kwam, waardoor we fors wat brood op hadden.
Daarna voor iedereen 3 proeverijen, gevarieerd en heerlijk qua smaak.
Zeker voor herhaling vatbaar maar dan met verzoek om het eten eerder te serveren
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
wat een genoegen.....gisteren mochten we hier met een gezelschap van 14 man/vrouw eten en de keuze was gemaakt voor een 5-gangen verrassingsmenu waarbij we zelf mochten aangeven of het vis, vlees, of combi van vis en vlees zou zijn.
Ik had gekozen voor vis...en dat was dus helemaal goed. Gestart met gerookte forel/ Hollandse garnalen, vervolgens een zalig stukje meerval. Het tussengerecht een cherrytomaat met room/geitenkaas om daarna verder te gaan met de rog. Afgesloten met een ongelooflijk lekkere combinatie van kazen.
Bij de culinaire verassing werden we bovenmatig verrast door de prima wijnkeuze van de gastheer/gastvrouw. Het klopte en paste perfect bij de geserveerde gerechten.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Hier weer eens genoten van het driegangenlunchmenu voor 29.95. Heerlijke zalm met biet en andere lekkernijen vooraf, daarna Noordzeeschol met scheermes en dergelijke en als dessert een fris zomerdessert. Weer prima in orde.
Huisje1 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Met mijn familie heb ik van een uitstekende Vaderdagbrunch genoten!
Mooi idee om dit te organiseren, zo'n goede kwaliteit te leveren in een mooie ambiance.

FamAnoniem .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
7 gangen gedineerd met bijpassende wijnen. Menu opbouw was zeer onlogisch. Het waren eerder 7 gerechten die opvolgend geserveerd werden. Het voorgerecht werd na 1:15 uur geserveerd. Wijnen waren niet complimenterend aan de gerechten. Dt fouten op de menukaart en een haar in het eten. Wij komen niet meer terug. In deze prijscategorie de slechtse ervaring in de regio.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Hier op een donderdagmiddag min of meer toevallig binnen gestapt voor een lunch. Vriendelijke ontvangst, leuke inrichting, vriendelijke en goede bediening. We kregen een leuk tafeltje in de hoek, het aperitief werd snel geserveerd. Water kwam ook snel, een karaf kost hier 2 euro, het is Kika-water namelijk, dus die 2 euro wordt gedoneerd aan KiKa, prima! We kozen voor het lunchmenu en dan alleen voor- en hoofdgerecht en beide gerechten waren uitstekend. De open wijn erbij was ook erg lekker, kortom: we waren aangenaam verrast.
Poeliepoel .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
A la carte gedineerd, verrassingsmenu is ok mogelijk maar daar kozen we niet voor.
Voorgerecht tonijn erg goed, carpaccio ook prima wel veel kaas. Ook hoofdgerechten zeer smakelijk en mooi opgemaakt. Porties niet te groot. Dessert met hazelnootijs was erg bevroren maar qua smaak goed. Huiswijn rood en wit van goede kwaliteit. Prijskaartje rond 70 Euro totaal per persoon inclusief koffie na. Prima ervaring!
Huisje1 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Wij waren hier met een groep van meer dan 60 mensen voor een gezellige avond. De ontvangst was hartelijk en de zaal was feestelijk aangekleed. De hapjes en de drankjes waren uitstekend van kwaliteit en de bediening was professioneel. Kortom de Markies is een goede gelegenheid om met een groep te vertoeven.
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij de Markies met zijn 2'en.

Mooi gelegen in een oude boerderij. Bij aankomst zagen we dat er in het pand 2 feesten gaande waren in aangrenzende ruimtes. Hier echter geen ogenblik iets van meegekregen, top dus wat dat betreft.

De bediening is plezierig, voelt de sfeer goed aan en geeft een heldere uitleg bij de gerechten.

Zowel wat betreft het eten als de wijn hebben we ons laten verrassen. De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk, leuk opgemaakt en uitgebalanceerd, de gekozen wijnen pasten er ook perfect bij.
Ook met allergieën wordt zeer goed rekening gehouden en denkt men met je mee. Gerechten worden waar nodig aangepast naar een volwaardig alternatief.

Kortom: we komen zeker terug!
Ot-en-Sien .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Tijdens IENS-dinerweken in augustus hier gegeten. Ontzettend goed. Ze kiezen voor bijzondere ingrediënten (Grousefilet, Ras el Hanout) en daarmee verrassen ze - itt tot veel andere frans georienteerde keukens (met geijkte steak tartaar of confit de canard). De wijnen zijn zorgvuldig uitgekozen bij de gerechten en de bediening is erg behulpzaam en vriendelijk. Voor een fijne avond tafelen zit je hier absoluut goed.
Peterbouwman .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Heerlijk gegeten en gastvrij onthaal! Dit is culinair genieten met heerlijke wijnen. Kaart met veel mooie gerechten. Wij aten het dagmenu en waren dik tevreden. Bediening dik in orde!
Vuylsteke .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Wij hebben hier een informele borrel gegeven met drankjes en met exquise koude en warme borrel gerechten.
Kwaliteit subliem, ambiance goed en bediening uitstekend.
Voor herhaling vatbaar.
Sylvia U.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2013
Wij eten hier een paar keer per jaar, wat opvalt is de constante kwaliteit van zowel de keuken als de bediening. De tonijn van het dagmenu was prima juist even gebakken, de kabeljouw kakelvers en van prima kwaliteit, afwijkende garnituren zijn geen probleem.Prima wijnen ook per glas. De dame in de bediening is een voorbeeld voor hoe het moet. De boerderij is in stijl maar toch eigentijds en warm ingericht.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Prima gegeten, verrassingsmenu, steaktartaar en hertenbiefstuk waren goed bereid, maar niet verrassend qua smaak. Hertenbiefstuk had wat malser gemogen. Dessert gestoomde chocoladetaart prima, vanille ijs was erg standaard. En door gasten met honden toe te laten zal je nooit een ster krijgen.