Restaurant De Mandarijn

Mandjesstraat 4 8011 RM Zwolle Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant De Mandarijn

Een gezellig Hollands restaurant, dat verwacht je wellicht niet bij de naam 'De Mandarijn'. Het is een heel knus restaurantje, met eenmanskeuken, verstopt in een steegje. De gerechten zijn zoveel mogelijk van biologische en/of regionale oorsprong. Geen poespas, maar hoge kwaliteit voor een betaalbare prijs. In de loop van de tijd is er zelfs een Klein Emaillen Museum ontstaan!

Meer informatie over restaurant Restaurant De Mandarijn

Zondag en Maandag Gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 10:00

Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Erg lekker gegeten in een gezellig 'huiskamer-restaurant met eenmanskeuken'. De kwaliteit en het formaat van de gerechten was goed, mooi op elkaar afgestemd. Alles komt uit de regio en is biologisch. Reserveer op tijd!
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gezellig knus restaurant. Met heerlijk èn eerlijk eten uit de streek. Smaken zijn fantastisch. Wij hebben samen genoten!
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Vriendelijk personeel, goed vlees en gezellige inrichting. Qua hoeveelheid eten was het wel wat karig. Het bord was matig bedekt met groenten en frites. Dessert was daarentegen wél enorm prima!
Verhoeven.gwen .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Leuk aangekleed restaurantje in Zwolle. Je krijgt het gevoel in een huiskamer te zitten. Eten prima klaargemaakt met veelal lokale producten, zelfs de wijn.
Jkwiemer .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Klein gezellig restaurant. Gerechten worden met zorg bereid; veel gebruik van streekprodukten. Porties zijn zijn niet overdadig groot, maar dat vind ik persoonlijk wel zo prettig. Prijs van een kaal driegangenmenu redelijk, wijn is aan de dure kant.
Coldfeet19 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We hebben goed en lekker gegeten, hadden een mooi plekje.
Met de AH restaurantbon ook voordelig gegeten! Heel fijn!
En heerlijke koffie!
ErikM66 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Lekker gegeten bij dit gezellig kleine restaurantje. Leuke vlotte bediening. Je krijgt kleine porties. Voor een extra portie patat betaal je extra. Door de AH restaurant-actie is het betaalbaar anders wel erg prijzig in verhouding tot wat je krijgt.
B.derksema .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Prima restaurant met goede bediening.
Met de AH korting zeker een goede prijs. De wijn was lekker, maar tamelijk prijzig. Gezellige ambiance. Aan te raden.
Marjanhjkp57 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het interieur is oubollig, er is weinig ruimte.
De gerechten waren goed, niet bizonder. Met ahactie goedkoop,anders duur voor de kleine porties.

Damianluca .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De manderijn is een gezellig knus restaurant. Wij hebben een 3 gangen menu gehad, en dat was echt heerlijk!!!!! De gerechten waren heerlijk vers en goed van smaak.
de bediening is er goed en erg vriendelijk. Een goede aanrader voor een ieder die er nog nooit heeft gedineerd.
Ik zelf ben er al regelmatig geweest, met vrienden collega,s en met mij man. De actie met de AH zegels is dan ook een topper.
Gunnink .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We aten in De Mandarijn in het kader van de AH-actie. Een charmant restaurant met de grootte van een huiskamer. Het is echt een prestatie om op zo'n "postzegelformaat" met slechts twee personen (kok en bediening) een restaurant te runnen. De kok werkt graag met plaatselijke ingrediënten zoals de Zwolse mosterd en het smaakt zeer goed. Enig minpuntje is het décor. Juist als een restaurant zo klein is; veel accessoires (melkbus, koffiekannen aan het plafond) maakt het visueel erg druk. We komen terug, het was heel aangenaam!
Hartelijk dank voor deze fijne recensie! Fijn dat u onze huiskamersfeer heeft geproefd! Tot ziens weer!
Rowyo .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Het is een gezellig klein, knus en gezellig restaurantje. Het eten was erg lekker en werd optijd geserveerd, de bediening was ook vriendelijk.
Bedankt voor de mooie recensie! Fijn te horen dat u genoten heeft! Tot ziens weer!
F.mvoene .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Huiselijke sfeer, knus. Gebruik gemaakt van AH actie. Restaurant ging volgende dag vanwege vakantie paar weken dicht vandaar konden wij overal uit kiezen. Op 1 gerecht na kwamen wij toch op keuze van AH selectie dus prima samenstelling. Prima bediening, samenwerking!
Fijn te horen dat het een leuke en lekkere avond was! Tot ziens weer!
Jennifer W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Prima plek in hartje Zwolle. Lekkere, pittige mosterdsoep gevolgd door sappige zalm en heerlijke appeltaart met romig ijs. De witte wijn uit het Reestdal maakte het diner af. We kozen dit restaurant vanwege de streekproducten. Het was dan ook jammer dat wij een apart 3-gangenkeuze menu kregen (AH-actie?) en niet van de reguliere kaart konden kiezen.
De Mandarijn is leuk ingericht voor wie van nostalgisch emaille houdt, anderen zullen het decor wellicht wat oubollig vinden.
Bedankt voor de mooie recensie. U maakte gebruik van de AH-Actie. Voor deze actie hebben wij een speciale menukaart samengesteld, hetgeen een selectie is uit onze reguliere kaart. Wilt u toch nog eens kunnen kiezen van de a la carte kaart, u bent van harte welkom! Tot ziens!
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben er geluncht op een zaterdagmiddag. Knus maar gezellig restaurant. Gastvrije ontvangst. Huiselijke sfeer van vroeger, leuke verzameling uit grootmoeders tijd. Lunch geserveerd met streekproducten en vers klaargemaakt. Een aanrader als je met een aantal vriendinnen een dagje Zwolle aandoet.
Fijn te zien dat de lunch ook in de smaak is gevallen! Tot ziens, wellicht dan bij diner of gewoon voor een lekker kopje koffie.
Imim .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Gisteren daar gegeten. Onfatsoenlijke bediening. Op de vraag: zit er ui in het stoofpotje? Antwoord: geen idee maar als het er in zit kun je het aan de kant schuiven. Op de vraag: wat houdt het verrassings nagerecht in? Antwoord: dat is een verrassing wacht maar af. Verder was er bij het hoofdgerecht een lepel vol half rauwe groente. Er was geen aardappel garnituur. Erwwerd ons uitgelegd dat wij dit verkeerd snapten: dit kon volgens de bediening alles zijn. Dat was handiger voor de keuken. En daarom hadden ze patat. Waar overigens het tweede schaaltje niet gaar van was. De keuken was erg traag en hebben wij helaas 3,5 uur gedaan over voor-, hoofd- en nagerecht. Kortom nooit meer
Jammer dat u het zo ervaren heeft, echter is het zoals u verwoord nooit door ons verwoord. Wij danken u voor de recensie, maar hadden liever die avond zelf dat vernomen, dan hadden wij de angel uit de zere plek kunnen halen.
Lagers .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Zeer goede ervaring. Geen chique superculinair restaurant natuurlijk, maar eenvoudig en nuchter.
Prima maaltijd en goede wijn gedronken. Vooral leuk dat het vrijwel allemaal lokale producten zijn. Prettige bediening gekregen op een ietwat losse manier.
Leuk knusse sfeer, zonder dat het al te truttig wordt. Goede prijs.
Geen kritiek, dus vandaar gewoon drie tienen!
MWPoel .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De Mandarijn zit een beetje verstopt in de straten van Zwolle. Wij hebben er dan wel niet daadwerkelijk gegeten, maar wel een lekkere originele appeltaart gehad.
Ze hebben, als het neer komt op theetijd, een lekker compacte kaart. Dit wil echter niet zeggen dat ze onder doen aan andere caffee's en restaurant. We waren aangenaam verrast door de thee soorten. Daarnaast hebben ze ook een knusse inrichting die erg doet denken aan een traditionele boerderijkeuken. Het personeel was zeer vriendelijk.
Hjbwitteveen .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Onderweg naar de auto lopend toch nog even een steegje ingelopen om te kijken wat het aan het begin van het steegje genoemde restaurant Mandarijn te bieden zou hebben.
De kaart zag er op het eerste oog niet spectaculair uit, maar goed genoeg om onze interesse te wekken om naar binnen te stappen.
Eenmaal binnen wisten we eigenlijk al dat we de juiste keuze gemaakt hadden; wat een gezelligheid en goede ontvangst. We hebben tijdens de korte rustperiodes tussen de gangen door onze ogen uitgekeken!
Door het enthousiasme van de bediening (toen het nog niet zo druk was, incl. de kok) besloten we te gaan voor het 3 gangenmenu met brood vooraf. Als visliefhebbers konden we de gerookte zalm met meerval niet voorbij laten gaan en die was dan ook heerlijk! Het hoofdgerecht (roasted rib, stoofpotje en eendenborst) was voor alle drie prima. Groentes waren allemaal hetzelfde, maar wat wil je ook met zo'n klein keukentje. De door de ober aangeraden Zwolse mayonaise was een topper. Als afsluiter kozen we voor de verrassing van de chef bestaande uit allemaal kleine versies van de toetjeskaart. Allemaal even lekker!
We hebben genoten van het eten en de sfeer. Zeker een aanrader als je in Zwolle gezellig, eerlijk en betaalbaar wilt eten.
Elfriede V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een gemoedelijke sfeer. Verse capaccio van vechtaalkundige,. Veluws eend met sinaasappelsaus en als afsluiting dessert van de chef. Prima prijs kwaliteit verhouding.