Restaurant de Luwte

Leliegracht 26HS 1015 DG Amsterdam Nederland Kaart
31-206258548

Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Na jaren weer eens een keer hier te gaan eten vond ik het toch wel een teleurstelling. De ontvangst was aardig maar daarna moesten we constant om onze wijn, gerechten, koffie en uiteindelijk de rekening vragen. De dames waren overigens uiterst aardig maar niet kundig en voor die prijzen (voorgerecht 14,50!), mag je dat wel verwachten. Bestek voorlangs weghalen en voorlangs wijn inschenken, kan echt niet. Het eten was echt wel heel lekker, maar door de bediening ga ik niet terugkomen helaas. Het was lang geleden, maar daar blijft het voor mij dan ook bij. Ik weet zeker dat als de bediening verbetert het er een stuk voller zal zitten.
Mick M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
We vonden het eten heerlijk! M'n vriendin was vergeten te melden dat ze haar bestelling zonder mosselen wilde, maar dit was geen probleem. Binnen 2 minuten werden de mosselen vervangen voor verse garnalen. Super snel! Wat een service :)
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Mooie, sfeervol restaurant met lekker eten op waanzinnige mooie plek !
Kiki V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten en de espresso martini is een aanrader ipv een toetje ;)
Bediening is super vriendelijk. Absoluut een leuk restaurant om een keertje te gaan eten als je weer eens iets anders wilt op een leuke locatie in Amsterdam.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Moderne gezellige inrichting.

Alle ramen stonden open vanwege het lekkere weertje buiten, maar toch stond de vlam in de haard (vanwege de gezelligheid, denk ik). En dan in elke hoek waaiers om af te koelen, een beetje vreemd toch?

Mooie presentatie, smaken kloppen volledig, vriendelijke bediening...

Een top avond! EN BNers gespot in de Luwte...dan zit je goed!
Anne Marie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
voortreffelijk!
Jp T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Prijs kwaliteit is onvoldoende
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Geweldig restaurant - hele fijne bediening en heel gezellig. Zalig eten - de 'nederlandse Mojito' was zalig, de Surf 'n Turf was super en heerlijke wijn.
Helma E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten, en de bediening was bijzonder vriendelijk.
Carole C.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Service un peu lent
Bauke S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Geweldig restaurant! Goede kaart, vriendelijke bediening en leuke sfeer. Een echte aanrader!
Marie W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Het eten was redelijk goed, maar de bediening mag toch nog een beetje beter, bedoel iets proffesioneler serveerster wist niet wat een steak bleu was, en ook bij het schenken van de wijn de persoon die proeft wordt als laatste nadien bediend, het zijn kleine dingen maar belangrijk in een toch iets duurder restaurant. Tot nog eens bij ons volgend bezoek aan Amsterdam!
Marie
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Zeer gezellig restaurant met uitstekende keuken, echt een aanrader!!!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijke Black Angus steak gegeten (voor 2p).... Goed gekruid, sappig en smaakvol. Super. Wel prijzig...
Allard P.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Het eten was zoals altijd, fantastisch! De bediening was super attent en zeer goed. De Luwte is een aanrader voor een gezellige avond!
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gezellig restaurant. Sfeervol, lekkere gerechten. Druk bezet, prima akoustiek en snelle, vriendelijke bediening
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, leuke combinaties qua eten en ook goed meegedacht voor glutenvrije opties voor iemand in ons gezelschap. Zaten bij het raam, andere plekken deden me donker aan. Rokers bleven buiten vanwege de regen dicht bij de voordeur staan waardoor af en toe een vlaag binnenkwam. Was minder geslaagd. Toilet had schoner gekund.
Elisabeth J.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Prima service, attente bediening, ook toen wij gewoon kraanwater wilden ipv flessenwater, je moest er wel een beetje moeite voor doen. Gerechten waren bij ons 4-en in de smaak gevallen, maar opvallend: geen groente bij het hoofdgerecht, ook geen deegwaar, maar de alsnog bestelde frieten werden er snel bijgeleverd.
Melanie R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Ik heb gisteravond met een vriendin gegeten bij De Luwte. We werden vriendelijk ontvangen en ook de rest van de avond was het personeel heel aardig en werden we goed bediend. Het restaurant ligt op een gezellige locatie aan de Leliegracht en is mooi ingericht. Het eten was erg lekker, op de bijbestelde friet na (die werd daarom ook niet afgerekend). Al met al een restaurant om naar terug te keren.
Sebastian D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017