Restaurant de Luwte

Leliegracht 26HS 1015 DG Amsterdam Nederland Kaart
31-206258548

Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Luwte

Kelvin T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Het Restaurant De Luwte heeft zeer professioneel en vriendelijk personeel.
Wij werden geholpen door Frank (manager) die ons fijn advies gaf met het maken van onze keuze.
Het eten was zoals verwacht dan ook zeer voortreffelijk!
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Super mooie locatie aan de gracht. Heerlijk gegeten en goed geadviseerd met de wijn. En niet onbelangrijk: goede espresso na. Zeker een aanrader.
Lynn M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Lekker eten en een gezellige sfeer op een mooie locatie. Ik was vooral erg onder de indruk van de goede service en de gastvrijheid van de bediening. Aanrader!
carlafr F.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Er was denken we te weinig personeel voor het aantal gasten. Bediening rende gehaast rond en de frietjes kregen we pas toen het eten al op was. Eten is super lekker en mooi bereid. Restaurant is erg warm en lawaaierig.
Dat maakt het eten wat minder relaxt
Meike D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Eten was top, bordjes waren prachtig opgemaakt en het was precies een goede hoeveelheid.
Bediening was zorgzaam en snel, lief, en wisten waar ze over praatten.
Goeie locatie voor verschillende gelegenheden, een zakelijk diner of een avondje uit met je partner of vrienden.
Prijs kwaliteit verhouding goed.
Al met al, een echte aanrader!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Altijd gezellig bij de Luwte en lekker gegeten!
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Eten was erg lekker en goed verzorgde borden. Bediening was goed, wel een beetje op de 'autopilot' . En de tafel in de nis is voor 6 pers. wel echt aan de kleine kant. Of de borden waren te groot :-) verder geen gezeur. Gewoon leuk om een keer gegeten te hebben!
Siham A.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Een heerlijke avond gehad bij de Luwte. Goed eten en leuke service op het terras aan de gracht. Een plek om terug te komen!
Groenewoud L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Wij komen al meer dan 12 jaar bij de Luwte, maar waren al een paar jaar niet meer geweest.
For sentimental reasons hadden wij bij de Luwte gereserveerd en waren blij verrast over de kwaliteit van het eten en de drank. De kaart bestond uit klassieke gerechten, maar daar was een verrassende twist aan gegeven. Ingrediënten waren ook van zeer goede kwaliteit. We hebben genoten en komen graag binnenkort weer terug.
elvira V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Het is altijd een feest om bij De Luwte te eten. Er wordt top gekookt, de bediening is uitstekend, de sfeer zeer gastvrij. Hier voel je je welkom en is genieten gegarandeerd.
Edo V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Fantastisch eten, echt hele leuke bediening maar een aantal kleine details klopte niet helemaal.

Zo duurde het lang voordat iemand kwam vragen of we iets wilde drinken. De tijdelijke menukaarten waren erg vies. Dat gold ook voor de cocktailkaart. Langzame eerste drankje werd gecompenseerd door te snel voorgerecht. Ja te snel kan ook als je er duidelijk zit om iets te vieren en lekker te tafelen.

Maar zoals gezegd, details. Anderzijds goedkoop is het niet dus daar mag je best wat van vinden ????
Het eten was verrukkelijk. Niet heel verrassende maar erg lekkere combinaties, goede porties en heel goed bereid. Kaart met juiste aantal verschillende keuzes. Mooie wijnen. En onze tafeldame was heel erg vriendelijk en in voor een praatje (wij ook altijd) dus we gingen met een fijn gevoel weer weg.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Na jaren weer eens een keer hier te gaan eten vond ik het toch wel een teleurstelling. De ontvangst was aardig maar daarna moesten we constant om onze wijn, gerechten, koffie en uiteindelijk de rekening vragen. De dames waren overigens uiterst aardig maar niet kundig en voor die prijzen (voorgerecht 14,50!), mag je dat wel verwachten. Bestek voorlangs weghalen en voorlangs wijn inschenken, kan echt niet. Het eten was echt wel heel lekker, maar door de bediening ga ik niet terugkomen helaas. Het was lang geleden, maar daar blijft het voor mij dan ook bij. Ik weet zeker dat als de bediening verbetert het er een stuk voller zal zitten.
Mick M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
We vonden het eten heerlijk! M'n vriendin was vergeten te melden dat ze haar bestelling zonder mosselen wilde, maar dit was geen probleem. Binnen 2 minuten werden de mosselen vervangen voor verse garnalen. Super snel! Wat een service :)
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Mooie, sfeervol restaurant met lekker eten op waanzinnige mooie plek !
Kiki V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten en de espresso martini is een aanrader ipv een toetje ;)
Bediening is super vriendelijk. Absoluut een leuk restaurant om een keertje te gaan eten als je weer eens iets anders wilt op een leuke locatie in Amsterdam.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Moderne gezellige inrichting.

Alle ramen stonden open vanwege het lekkere weertje buiten, maar toch stond de vlam in de haard (vanwege de gezelligheid, denk ik). En dan in elke hoek waaiers om af te koelen, een beetje vreemd toch?

Mooie presentatie, smaken kloppen volledig, vriendelijke bediening...

Een top avond! EN BNers gespot in de Luwte...dan zit je goed!
Anne Marie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
voortreffelijk!
Jp T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Prijs kwaliteit is onvoldoende
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Geweldig restaurant - hele fijne bediening en heel gezellig. Zalig eten - de 'nederlandse Mojito' was zalig, de Surf 'n Turf was super en heerlijke wijn.
Helma E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten, en de bediening was bijzonder vriendelijk.