Restaurant de Luwte

Leliegracht 1015 Amsterdam Nederland Kaart
31-206258548

Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Luwte

Alexander F.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2019
Uitstekend gegeten en attente bediening!
Joannes D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Heerlijk gegeten bij dit mooie restaurant aan de Leliegracht. Coquilles voor en Kabeljouw als hoofd. Lekkere wijn erbij en koffie toe. Prettige bediening en gezellige ambiance. Wat wil een mens nog meer!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2019
Echt een sfeervolle lokatie met goed verzorgd en heerlijk eten. Extra compliment voor de enthousiaste en gemotiveerde bediening! We komen zeker terug!
Tyas T.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2019
Hier gegeten met collega's en klant - erg mooie gerechten, geschikt om met zakelijk gezelschap te eten. Zelf gekozen voor de coquilles en tournedos, coquilles uitmuntend (smolten op de tong) en de tournedos precies medium rare. Ook fraai opgemaakt. Dank & complimenten aan restaurant De Luwte!
Jos S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2019
Tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht was wat aan de lange kant. Verder perfect
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
Voorgerechten van steak tartare en tonijn waren overheerlijk, evenals de desserts van cheesecake en chocolate.
Het hoofdgerecht, filopastry, viel erg tegen. Mijn vriend was wel erg te spreken over zijn hertenbiefstuk.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Sfeervol, verrassend, lekker. Niet goedkoop maar dan krijg je ook wat! Kleine porties, groente en evt. friet erbij bestellen.
Eka M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Gezellig en lekker
Chloe T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2018
Tweede keer dat ik hier met mijn vriend ben geweest. Top gegeten en een heel leuk en vernieuwend decor. Bedienend personeel veelzijdig en super attent.
Eten was gewoonweg goed. Perfect bereid en niet teveel liflafjes.
Kom graag weer terug
Satish K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Ben hier eerder geweest! Ontvangst goed, tafel prima wel is het zo dat we dicht op da tafel naast ons zaten. Hadden we niet zoveel last van verder.
Bediening gewoon heel goed, vriendelijk en attent!
Jet V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Precies wat we nodig hadden, vriendelijke snelle service en lekker eten zonder opgeprikt te moeten zitten. We komen zeker terug
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Op aanraden van vrienden ben ik met mijn broers en vader ben hier komen eten.
Het ontvangst was hartelijk. Grote glimlach, onze tafel kelner had er ook zin in. Het "Zonnetje in huis" zorgde dat de fouten van de overige collega's, veelal engels sprekende en duidelijk niet bekend met onze Nederlandse tafelmanieren, liet verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat is een mooie kwaliteit. Meestal wanneer een kelner aan tafel een fles wijn niet open krijgt omdat hij niet met het materiaal om kan gaan, is het een tikkeltje beschamend om dan wel 45 euro voor een fles te vragen... Maar deze dame voelde haarfijn aan hoe ze ons moest bespelen om ons tevreden te houden. Fijn, vakmanschap gecombineerd met duidelijke doortastendheid.
Prima diner, lekkere wijn en bovenal een goed gezelschap dat het naar hun zin had. Leuk!

Groet,
FS
Balder W.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Leuke tent op een rustige plek midden in het centrum. We zouden er weer naar toe gaan.......................... ........................(pff waarom moeten er minimaal 120 tekens in de recensie staan.??????
Sjoerd L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2018
Personeel echt fan-tas-tisch!!! Zulk lief, meelevend en gepassioneerd personeel is zeldzaam in A’dam. Eten is echter lekker maar totaal niet boeiend. Standaard menu kaart.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Wij hebben een super gezellige avond gehad. De gerechten waren heerlijk en ook de bediening was top! Absoluut een restaurant om vaker te komen!
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Geklaagd over het te sterke geluid. Moest herhaald worden.
De plaatsen bij het raam bij de ingang lijken mij ongunstig zo vlak bij de deur.
Daarom koos ik voor een andere plaats.
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Tafels staan veel te dicht op elkaar. Licht was erg fel. Ik vond het eten (coquilles en ravioli) niet goed op smaak en niet vers. De pasta was volgens mij niet vers gemaakt en de vis was zeker niet vers. De Chardonnay was niet lekker. De bediening was wat rommelig en liet ons de wijn niet proeven. De serveerster was chaotisch met het afrekenen en liet ons lang wachten op de rekening. Ze zei dat ze dacht dat we al hadden betaald. We hadden dus zo door kunnen lopen. Tot 2 x aan toe typte ze het verkeerde bedrag in. Gelukkig was mijn vriendin alert, anders hadden we 40 euro minder betaald.
Lian E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Attente service. De klant staat voorop. Het was echt een avondje uit. Prettig ambiance. Smaakvol eten. Toetje wat karig.
AICHA V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Top eten top bediening!!! Heerlijk buiten gegeten en toen binnen de hoofdgerechten. Was super goed geregeld! Eten zag er ook fantastisch uit!
y.leijten1@upcmail.nl L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Snelle reactie op onze vraag een andere talfel te krijgen( omdat we anders naast een hele grote groep kwamen te zitten )en ook vlotte bediening.
Fijne sfeer.goede gerechten.