Restaurant de Luwte

Leliegracht Amsterdam Nederland Kaart
31-206258548

Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Luwte

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Het eten was op zich goed. Alleen had de wijn niet de juiste temperatuur, de bijgerechten kwamen eerder dan het hoofdmenu en stonden dus koud te worden en er moest behoorlijk wat moeite worden gedaan om de aandacht van het bedienend personeel te krijgen. En de prijs/kwaliteitsverhouding was zeker niet ok. Dit was wat ons betreft éénmalig!
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Wat een gezelligheid daar op de leliegracht. Het was mooi weer en half amsterdam zat aan de gracht en op het terras. Wij konden binnen zitten voor het open raam en hadden gelukkig gereserveerd. Zeer vriendelijke en vlotte bediening, mooie keuze van gerechten die allemaal met liefde zijn klaargemaakt. Door de levendige drukte verwacht je dat kwaliteit wat in zou boeten maar dat is zeker niet het geval. Puntje van aandacht was de pinautomaat. Één exemplaar aanwezig en helaas stuk. Kan gebeuren maar ondanks dat komen wij zeker terug voor de Amsterdamse gezelligheid en het lekkere eten.
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Vriendelijke ontvangst, mooie setting, beperkte kaart - allemaal a la minute bereid en super lekker. Een aanrader wanneer je kwaliteit en goede service wil.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Gezellig restaurant met een relaxte sfeer en heerlijk eten. De bediening is ook erg aardig en betrokken. Zeker voor herhaling vatbaar!
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Bedankt voor de geweldige avond..!!!
Dit is hét type restaurant waar je komt om te genieten... Genieten van de heerlijke franse keuken met seizoensproducten, de perfecte bijpassende wijnen en de bediening die je daarbij verwacht!!

Bedankt voor de zalige avond en hopelijk tot snel!!
Suzy A.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Ik eet liever veganistisch maar ze bieden er geen aan. Ze gaan de menu veranderen straks, dus misschien kan er wat veganistisch te eten!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gerechten missen verfijning, de plaatjes op instagram doen veel aan de verwachting maar het viel enorm tegen. Service was op een uitzondering na slecht en ongeïnteresseerd.
Deborah B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Leuke sfeer en heerlijk eten. De steak tartare is echt een aanrader . Personeel is vriendelijk en attent . Het toetje was prachtig !
aj.koster .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Ik zal niet zeggen DAAR moet je nu eens gaan eten. Bediening kon beter. Menukaart was niet aangepast.
De jassen werden niet aan genomen terwijl dat soms wel bij andere gasten gebeurde.
De zalm was nog rauw en niet warm. Dit is geen terugkomer.
Flore H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Samen met vriendinnen heerlijk een avondje wezen eten bij de Luwte. Het was een super gezellig plekje en we werden heel fijn geholpen door Siham. Zeker een aanrader!!
Janneke W.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Een mooi restaurant modern, eigentijds ingericht maar wel sfeervol. Uiteraard met prima bediening.
En het belangrijkste fantastisch gegeten. Echt alles was erg lekker, goed bereid en perfect op smaak.
Hier ga ik zeker vaker naar toe. Dit is een aanrader!
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
We hebben gisteren lekker gegeten bij de luwte. De voorgerechten waren verrassend en zeer de moeite waard. De hoofdgerechten waren ok, maar niet superbijzonder. Nagerechten lekker, kaasplankje goed. De wijnen waren lekker en passend. De bediening was zeer wisselend. De echte, professionele gastheren/vrouwen laten zich pas zien als het druk is. Ben je, ook als er dingen misgaan en er veel gasten zijn, in staan om in contact te blijven, aandacht te blijven geven en het jouw gast naar de zin te maken. Onze gastvrouw kon dit echt niet, de gastheer is de hele avond bezig geweest om haar gaatjes en die van de keuken dicht te lopen. Al met al leuke avond, maar niet heel bijzonder.
Margreet D.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, gerechten goed klaar gemaakt en prima bijpassende wijnen. Vriendelijke professionele bediening. Aanrader!
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Het was een superleuke avond en we werden heel vriendelijk behandeld, erg persoonlijk voelde het allemaal. Ik zou hier zeker terug komen! Enige puntje: er kan wat meer vegetarisch op de kaart :-)
Annemarie L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Voor Valentijnsdag een tafel gereserveerd. De dag ervoor nog even gedubbelcheckt en wat bleek, de reservering stond op 22.00 ipv 19.00 uur. Ze zouden me terugbellen met een oplossing. Dat moet nu nog gebeuren.... Erg jammer...
Olav C.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Hoofdgerecht was niet volgens verzoek gebakken en ik vond 70 euro behoorlijk aan de prijs voor deze tomahawk. Vlees was overigens wel lekker maar zou met minder zout toe kunnen.
Satish K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Nette leuk ingerichte zaak. Attente bediening. Het eten was top. Ik kom hier zeker terug. Ook voor de restaurant geld: geen uitgebreide kaart, maar wat erop staat kunnen ze heel goed.
Anne W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Mijn vriend en ik komen al zo’n 4 jaar bij de Luwte. Het is er ontzettend knus, met veel persoonlijke aandacht. Het eten is altijd verrassend en super mooi opgemaakt! Voor ons geen plek om even een hapje te eten, maar om echt de hele avond met z’n tweetjes door te brengen.
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Redelijk lekker gegeten, groenten verdien aandacht, past niet helemaal bij jaargetijde en kunnen wat meer smaak krijgen, zeewolf en saus waren prima, friten ook wat slap