Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

J T.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Prijs kwaliteit is onvoldoende
Maria J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Geweldig restaurant - hele fijne bediening en heel gezellig. Zalig eten - de 'nederlandse Mojito' was zalig, de Surf 'n Turf was super en heerlijke wijn.
Helma E.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten, en de bediening was bijzonder vriendelijk.
Bauke S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Geweldig restaurant! Goede kaart, vriendelijke bediening en leuke sfeer. Een echte aanrader!
Marie W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Het eten was redelijk goed, maar de bediening mag toch nog een beetje beter, bedoel iets proffesioneler serveerster wist niet wat een steak bleu was, en ook bij het schenken van de wijn de persoon die proeft wordt als laatste nadien bediend, het zijn kleine dingen maar belangrijk in een toch iets duurder restaurant. Tot nog eens bij ons volgend bezoek aan Amsterdam!
Marie
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Zeer gezellig restaurant met uitstekende keuken, echt een aanrader!!!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijke Black Angus steak gegeten (voor 2p).... Goed gekruid, sappig en smaakvol. Super. Wel prijzig...
Allard P.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Het eten was zoals altijd, fantastisch! De bediening was super attent en zeer goed. De Luwte is een aanrader voor een gezellige avond!
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Gezellig restaurant. Sfeervol, lekkere gerechten. Druk bezet, prima akoustiek en snelle, vriendelijke bediening
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, leuke combinaties qua eten en ook goed meegedacht voor glutenvrije opties voor iemand in ons gezelschap. Zaten bij het raam, andere plekken deden me donker aan. Rokers bleven buiten vanwege de regen dicht bij de voordeur staan waardoor af en toe een vlaag binnenkwam. Was minder geslaagd. Toilet had schoner gekund.
Elisabeth J.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Prima service, attente bediening, ook toen wij gewoon kraanwater wilden ipv flessenwater, je moest er wel een beetje moeite voor doen. Gerechten waren bij ons 4-en in de smaak gevallen, maar opvallend: geen groente bij het hoofdgerecht, ook geen deegwaar, maar de alsnog bestelde frieten werden er snel bijgeleverd.
Melanie R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Ik heb gisteravond met een vriendin gegeten bij De Luwte. We werden vriendelijk ontvangen en ook de rest van de avond was het personeel heel aardig en werden we goed bediend. Het restaurant ligt op een gezellige locatie aan de Leliegracht en is mooi ingericht. Het eten was erg lekker, op de bijbestelde friet na (die werd daarom ook niet afgerekend). Al met al een restaurant om naar terug te keren.
Sebastian D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Goed eten top service
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Mooi restaurant gelegen aan de grachten. Heerlijke gerechten en vriendelijke bediening! De Luwte heeft heel veel sfeer en ik kom zeker vaker!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heel lekker eten, fantastisch mooi gepresenteerd. Alleen doet de zaak, vanwege de drukte, haar naam niet alle eer aan. Toch een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
In goed gezelschap prima gegeten. Steak tartare was wat anders dan gebruikelijk, maar wel heel lekker. Helaas wat aan de kleine kant. De tomahawk was goed bereid en smaakte uitstekend. Surf en turf en tournedos ook prima in orde. De Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc was heel smaakvol. Ook de desserts hazelnootmousse en kaasplankje stemden ons tevreden!
Francis B.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
We waren er met onze neef en zijn vrouw uit Canada die we voor het eerst zagen. Dus het moest wel goed zijn. We hebben dit restaurant op Internet gevonden en het was een gok. Maar werkelijk heerlijk gegeten, de kwaliteit is heel goed en dat proef je. Erg leuk en gezellig ingericht en we konden goed een gesprek voeren zonder last te hebben van te harde muziek of andere pratende mensen. Echt een aanrader om je gasten mee naartoe te nemen!
De tafel van XXX X.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
+/+ De voorgerechten vonden wij zeer goed.
+/+ Wijnen waren goed.

-/- Jammer dat je moet betalen voor brood!
-/- Wij konden in de keuken kijken en zagen dat veel werd opgewarmd in de magnetron.
-/- Geen dressing bij de salade van de steak.
-/- Hoofdgerechten zijn prijzig in verhouding tot de kwaliteit.
Joost R.
Leuk aangeklede zaak, service van onze serveerster was echter niet al te best, geen uitleg gerechten maar gewoon neerzetten en gelijk weglopen, daarnaast gaf ze mij idee dat ze ons gelijk weg wilde hebben na de laatste hap van ons dessert, het eten was prima maar prijstechnisch net iets te hoog. De sausen (die wij hadden in ieder geval) waren met de magnetron opgewarmd en dat proef je.
Elza S.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Op aanraden van vrienden zijn we hier laatst wezen eten. Heerlijke gerechten, tafelen in een sfeervolle ambiance, en personeel dat er alles aan doet om er de perfecte avond uit van te maken. De coquilles en de surf & turf kan ik van harte aanbevelen. Wij komen zeker terug!
Inten T.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Heerlijk restaurant! De beste steak tataar van Amsterdam als je t mij vraagt! Vriendelijk personeel. Gezellige sfeer. Ik ga hier zeker vaker heen!