Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Luwte

y.leijten1@upcmail.nl L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Snelle reactie op onze vraag een andere talfel te krijgen( omdat we anders naast een hele grote groep kwamen te zitten )en ook vlotte bediening.
Fijne sfeer.goede gerechten.
Warner V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Ontzettend leuke tent waar personeel goed naar onze wensen luisterde. Personeel bijzonder vriendelijk die bijdroegen aan een gezellige sfeer.
De tafel van Alice W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Fijne smaakcombinatie, zo'n heerlijk gebakken slibtong heb ik zelden geproefd. Goede structuur, mals, niet druipend in vet, niet te droog, perfect! Zorgzame en eerlijke bediening. Klasse!
Joanne V.
Een aanrader!
Scott L.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2018
Leuke ambiance, lekker eten en goed personeel!
Wel prijzig maar dat is ok als de eerst allemaal klopt.
De steak voor twee (750 gram) is echt een aanrader!!!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Ik en mijn vriendin hebben hier weer heerlijk gegeten, net als de vorige keer. Goede bediening, en leuke sfeer. Wel een beetje rumoerig.
Fransje S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Hartstikke gezellig en ook nog erg smakelijk
Stephanie K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Top plek!
Leontien B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Lekker gegeten
Tijmen B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Denk dat we een beetje pech hadden met de dag

Teleurstellingen:
De fles wijn die we bestelden was niet koud en hadden ze ook niet koud liggen.
Ene hoofdgerecht was koud, anderer was overdone.

Positief:
Sfeer was goed, vond het wel gezellige uitstraling hebben
Frederique V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Heerlijk gegeten bij de Luwte. We hadden een plekje aan de gracht, heel gezellig. Goede bediening, lekkere gerechten en lekkere wijn. Een heerlijke avond gehad!
Karlijn M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Mooie locatie, inrichting, atmosfeer, en heerlijk eten. Lekkere plek voor een zomeravond ook. Ik kom hier zeker weer heen.
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Onattente bediening, slecht voorbereid op hun taak. Eten matig , prijs kwaliteit onvoldoende. Jammer kwam hier altijd graag maar deze ervaring was een teleurstelling en mijn signalen hierover werden niet opgepikt.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Het eten was op zich goed. Alleen had de wijn niet de juiste temperatuur, de bijgerechten kwamen eerder dan het hoofdmenu en stonden dus koud te worden en er moest behoorlijk wat moeite worden gedaan om de aandacht van het bedienend personeel te krijgen. En de prijs/kwaliteitsverhouding was zeker niet ok. Dit was wat ons betreft éénmalig!
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Wat een gezelligheid daar op de leliegracht. Het was mooi weer en half amsterdam zat aan de gracht en op het terras. Wij konden binnen zitten voor het open raam en hadden gelukkig gereserveerd. Zeer vriendelijke en vlotte bediening, mooie keuze van gerechten die allemaal met liefde zijn klaargemaakt. Door de levendige drukte verwacht je dat kwaliteit wat in zou boeten maar dat is zeker niet het geval. Puntje van aandacht was de pinautomaat. Één exemplaar aanwezig en helaas stuk. Kan gebeuren maar ondanks dat komen wij zeker terug voor de Amsterdamse gezelligheid en het lekkere eten.
Anne C.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Vriendelijke ontvangst, mooie setting, beperkte kaart - allemaal a la minute bereid en super lekker. Een aanrader wanneer je kwaliteit en goede service wil.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Gezellig restaurant met een relaxte sfeer en heerlijk eten. De bediening is ook erg aardig en betrokken. Zeker voor herhaling vatbaar!
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Bedankt voor de geweldige avond..!!!
Dit is hét type restaurant waar je komt om te genieten... Genieten van de heerlijke franse keuken met seizoensproducten, de perfecte bijpassende wijnen en de bediening die je daarbij verwacht!!

Bedankt voor de zalige avond en hopelijk tot snel!!
Suzy A.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Ik eet liever veganistisch maar ze bieden er geen aan. Ze gaan de menu veranderen straks, dus misschien kan er wat veganistisch te eten!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gerechten missen verfijning, de plaatjes op instagram doen veel aan de verwachting maar het viel enorm tegen. Service was op een uitzondering na slecht en ongeïnteresseerd.