Restaurant de Luwte

Leliegracht 26HS 1015 DG Amsterdam Nederland Kaart
31-206258548

Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Luwte

anne-marie D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
reuze vriendelijke bediening, we hebben gezellig gezeten, mooie kaart, prima keuken en fraaie wijnkaart met een lekkere Nieuw Zeelandse wijn
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Eten was ok, maar lauw en niet bijzonder. We hadden er meer van verwacht met zo'n hoog cijfer. Service was slecht, we moesten overal zelf om vragen en het was niet eens druk.
Lrene T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
muziek stond ietsje te hard, en de bediening moet wel luisteren wat er gezegd wordt en minder op automatisch piloot
Lian B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten en genoten. Leuke bediening die met passie en vak kennis aan het werk waren. Wij wilde graag wat rustiger aan doen zodat wij de hele avond lekker van ons avondje uit konden genieten. Alles was mogelijk en er werd niets opgedrongen. Aanrader!
Lieke D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
De Luwte heeft super fijne bediening, mooi opgemaakte borden en lekkere gerechten. De tartaar was erg lekker en het kaasplankje ook. Zeker een aanrader!
Heleen S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
verrassend lekker gegeten, aardige bediening, goede sfeer, mooie locatie
Dries V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Lekker gegeten. Leuke sfeer, mooie gerechten en smaakvol.
Het zou fijn zijn als er een paar leesbrillen voor de gasten liggen. Het is best wel donker in het restaurant en dan is de kaart moeilijker leesbaar.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Heerlijk gegeten vriendelijke bediening en goede inrichting kortom een aanrader het eten was een plaatje alle gerechten waren mooi op gediend
Lekkerinrotterdam V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
samen met mijn vriend hier op donderdag gegeten. ontvangst was hartelijk. warm en stijlvol ingericht restaurant. ook redelijk ruim opgezet. de dame die ons hielp was hartelijk en behulpzaam maar ook de gastheer nam de tijd om even een praatje met mij te maken over de gekozen wijn, een heerlijke gruner veltliner. vooraf coquille met doperwt en tonijn met lever. En als hoofdgerecht de surf en turf. dessert cheese cake. klinkt eenvoudig maar dit was het zeker niet. absoluut van hoog culinair niveau. wij zijn zeer enthousiast over dit restaurant en komen hier graag terug.
Laurian V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Het eten was prima en de bediening voorkomend, maar de dame in kwestie was zeer chagrijnig. Ook liep zij wel 5/6 keer tegen mijn stoel aan. Zoiets beïnvloedt toch enigszins de gezelligheid van een gezamenlijk etentje. Ook vragen we een volgend keer water uit de kraan (tip van Radar)
Ernst W.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Prettig om in de eigen woonbuurt een goed restaurant te hebben
Kelvin T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Het Restaurant De Luwte heeft zeer professioneel en vriendelijk personeel.
Wij werden geholpen door Frank (manager) die ons fijn advies gaf met het maken van onze keuze.
Het eten was zoals verwacht dan ook zeer voortreffelijk!
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Super mooie locatie aan de gracht. Heerlijk gegeten en goed geadviseerd met de wijn. En niet onbelangrijk: goede espresso na. Zeker een aanrader.
Lynn M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Lekker eten en een gezellige sfeer op een mooie locatie. Ik was vooral erg onder de indruk van de goede service en de gastvrijheid van de bediening. Aanrader!
carlafr F.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Er was denken we te weinig personeel voor het aantal gasten. Bediening rende gehaast rond en de frietjes kregen we pas toen het eten al op was. Eten is super lekker en mooi bereid. Restaurant is erg warm en lawaaierig.
Dat maakt het eten wat minder relaxt
Meike D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Eten was top, bordjes waren prachtig opgemaakt en het was precies een goede hoeveelheid.
Bediening was zorgzaam en snel, lief, en wisten waar ze over praatten.
Goeie locatie voor verschillende gelegenheden, een zakelijk diner of een avondje uit met je partner of vrienden.
Prijs kwaliteit verhouding goed.
Al met al, een echte aanrader!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Altijd gezellig bij de Luwte en lekker gegeten!
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Eten was erg lekker en goed verzorgde borden. Bediening was goed, wel een beetje op de 'autopilot' . En de tafel in de nis is voor 6 pers. wel echt aan de kleine kant. Of de borden waren te groot :-) verder geen gezeur. Gewoon leuk om een keer gegeten te hebben!
Siham A.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Een heerlijke avond gehad bij de Luwte. Goed eten en leuke service op het terras aan de gracht. Een plek om terug te komen!
Groenewoud L.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Wij komen al meer dan 12 jaar bij de Luwte, maar waren al een paar jaar niet meer geweest.
For sentimental reasons hadden wij bij de Luwte gereserveerd en waren blij verrast over de kwaliteit van het eten en de drank. De kaart bestond uit klassieke gerechten, maar daar was een verrassende twist aan gegeven. Ingrediënten waren ook van zeer goede kwaliteit. We hebben genoten en komen graag binnenkort weer terug.