Restaurant de Luwte

Leliegracht Amsterdam Nederland Kaart
31-206258548

Over het restaurant Restaurant de Luwte

Restaurant De Luwte is al 27 jaar een begrip aan de idyllische grachten van de Jordaan in Amsterdam. Hier geniet je van verrukkelijke gerechten.

Stap het restaurant binnen en ontdek hoe verschillende elementen je aandacht trekken. Het restaurant ademt een warme sfeer, waarbij hout de boventoon voert en wordt aangevuld met diverse grijstinten en Scandinavische designs. Geniet bij De Luwte van een glas goede wijn bij de open haard, een bijzonder diner met uitzicht over de Leliegracht of één van de vele creatieve cocktails!

Met de Franse keuken als inspiratie zijn met name verrassend, uitdagend en seizoensgebonden de kernwoorden voor de smaakvolle kaart. Zowel vlees- en visliefhebbers als de vegetariërs onder ons komen hier met diverse, creatieve gerechten volledig aan hun trekken! Als vleesliefhebber haal je je hart op met de Tomahawk-steak. Samen genieten van een heerlijk stuk mals vlees met de perfecte garing. Lekker met een mooi en bijpassend glas rode wijn!

Bij De Luwte in Amsterdam proef je verrukkelijk gerechten in combinatie met smaakvolle wijnen. Een pareltje aan de Leliegracht, die je bezocht moet hebben!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant de Luwte

Maandag t/m zondag 18:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant de Luwte

Satish K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Nette leuk ingerichte zaak. Attente bediening. Het eten was top. Ik kom hier zeker terug. Ook voor de restaurant geld: geen uitgebreide kaart, maar wat erop staat kunnen ze heel goed.
Anne W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Mijn vriend en ik komen al zo’n 4 jaar bij de Luwte. Het is er ontzettend knus, met veel persoonlijke aandacht. Het eten is altijd verrassend en super mooi opgemaakt! Voor ons geen plek om even een hapje te eten, maar om echt de hele avond met z’n tweetjes door te brengen.
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Redelijk lekker gegeten, groenten verdien aandacht, past niet helemaal bij jaargetijde en kunnen wat meer smaak krijgen, zeewolf en saus waren prima, friten ook wat slap
Benito F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Bijna een uur te vroeg binnen, maar bijzonder vriendelijk geholpen. Fijne sfeer, heerlijk eten, genoten! Zeker tot ziens!
Femke M.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Gezellig, knus ingericht, comfortabele stoelen en bankjes, heel vriendelijk personeel. En de locatie op het mooiste grachtje van Amsterdam is ook perfect natuurlijk. Eten wel lekker, maar niet super inspirerend. Vooral vegetariërs komen er een beetje bekaaid vanaf: een bordje kant-en-klaar ingekochte ravioli met een paar strookjes kaas en een plukje rucola voor 18,50 vind ik geen waar voor je geld. De andere gerechten waren in orde.
Ed W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
als altijd, heerlijk gegeten hier: oesters heerlijk, surf-en-turf, tournedos, hertenbiefstuk consistent top - ben je een 'rare' liefhebber, bestel medium-rare. Aanrader, vooral door de weeks als het er minder druk is!!
josta B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Ontvangst was heel leuk, eten was heerlijk, personeel is vriendelijk, maar vanwege te korte bezetting duurde het allemaal wat langer.
Wij komen zeker nog een keer terug.
KatP .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Erg gehaast restaurant, alles moest snel, snel om zoveel mogelijk omzet te draaien. De porties waren erg klein. Ik ben geen grote eter, maar had na hoofdgerecht en toetje nog honger.
Weinig garnituur naast het vlees.
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Gezellig restaurant met prima eten voor een okay prijs
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Afgelopen weekend met collega's gegeten op aanrader van een oude vriend. Het was ronduit super! We hadden speicifiek gevraagd om een rustige omgeving en dat kregen we ook. We hebben lekker met elkaar kunnen eten, wijn gedronken en gekletst. Hele vriendelijke bediening, die onze glazen bijvulden en ons goed heeft kunnen adviseren over het eten. Vandaag nog steeds complimenten gehad over de keuze voor dit restaurant. We komen zeker graag terug voor een gezellige avond.
Jonathan V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Lang moeten wachten: niet alleen om aan tafel te gaan, maar dan ook om te kunnen bestellen. De persoon die verantwoordelijk was voor ons deel van de zaal had niet vaak genoeg aandacht voor de klanten, en was niet erg vriendelijk.
Jenny M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Perfect eten weer. Onervaren bediening zonder begeleiding. Verwacht toch iemand die wat over wijn verteld of water bijvult etc. Maar was prima.
Dominique B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij restaurant De Luwte! Vooral de tomahawk is een aanrader. Leuke en gezellige tent. De serveerster die ons in het begin hielp was wel vrij onbeschoft (onkunde?), maar gelukkig werd het al snel over genomen door een andere dame :). Ook de heer achter de bar was zeer vriendelijk!
Andrew A.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Prima restaurant met kwaliteitseten en goed bediening. Prijs-kwaliteit verhouding net aan het rand van te duur. Kaart is vrij beperkt maar heeft wel iets voor iedere smaak. Klein punt, tekst op kaart is vrij klein en in combinatie met weinig licht (sfeer is daartegenover wel top) moeilijk te lezen. Cocktails zijn zeer aan te raden!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Super bediening, echt leuke en hartelijke meiden! Soep was fantastisch, vis matig en cheesecake ok. Ga er nog wel een keer heen terug omdat ik denk dat er veel potentie in deze zaak zit.
Diana M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Onze tafel stond midden in het restaurant, maar niemand van de bediening leek ons echt op te merken. Toen ik na meer dan een uur wachten, vroeg waar de voorgerechten bleven, bleek dat de hele bestelling niet was doorgegeven. Nog een half uur later kwam er dan eindelijk wat op tafel. De coquilles vond ik erg teleurstellend door de zompige brei eronder. Ook de vis van het hoofdgerecht was niets bijzonder: erg simpel gerecht en flauw van smaak. Daarna wel gratis koffie en dessert van het huis gekregen samen met de excuses van de bediening. Twee shifts proppen in 1 avond in een te kleine ruimte en met onervaren personeel, is vragen om moeilijkheden. Maar ook het eten is onvoldoende en verdient de hoge recensies op internet zeker niet.
anne-marie D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
reuze vriendelijke bediening, we hebben gezellig gezeten, mooie kaart, prima keuken en fraaie wijnkaart met een lekkere Nieuw Zeelandse wijn
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Eten was ok, maar lauw en niet bijzonder. We hadden er meer van verwacht met zo'n hoog cijfer. Service was slecht, we moesten overal zelf om vragen en het was niet eens druk.
Lrene T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
muziek stond ietsje te hard, en de bediening moet wel luisteren wat er gezegd wordt en minder op automatisch piloot
Lian B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten en genoten. Leuke bediening die met passie en vak kennis aan het werk waren. Wij wilde graag wat rustiger aan doen zodat wij de hele avond lekker van ons avondje uit konden genieten. Alles was mogelijk en er werd niets opgedrongen. Aanrader!